maandag 2 augustus 2010

Familiedag



Allereerst nog bedankt voor jullie reacties op onze kapotte laptop en nu zit ik dus, zoals voorheen, weer te typen op de pc die boven staat. Gisteren hebben we onze laptop ingeleverd bij de leverancier die ik al vanaf zijn heel jonge jaren ken, hij was en is altijd bevriend geweest met de kinderen van mijn zus en nu woont hij vlakbij haar. Toen we gisteren dan ook voor een familiedag naar mijn zus reden konden we onze noodlijdende laptop meteen afgeven voor reparatie.




Familiedag, een woord dat voor mij heel veel betekenis heeft gekregen. Toen ons jongste nichtje lang geleden met haar man naar Nieuw-Zeeland emigreerde organiseerde ze al een reünie om iedereen nog eens bij elkaar te hebben voor hun vertrek en daarna bleven Jan en ik contact houden met een neef van mij en zijn vrouw. Toen onze jongste nicht en haar man terugkeerden om weer voorgoed in ons kleine, dierbare landje te blijven wonen, zagen we ook hen weer vaker en ontmoetten we bij hen nog weer andere familieleden.




 Inmiddels hebben we al meerdere malen gezellige ontmoetingen gehad en de groep groeit stilletjesaan. Gisteren waren we met 13 familieleden bij elkaar in het mooie Naarden en zaten we in de tuin van mijn zus te genieten van elkaars gezelschap en verhalen. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit voor mij iedere keer een vorm van thuiskomen is die het gemis van mijn vader en moeder verzacht. De vanzelfsprekendheid van het contact, het o zo bekende gevoel voor humor, de ernst, de ogen die nooit ouder worden, maken dit voor mij heel kostbare dagen waarop ik zoveel terugvind van wat voorgoed verloren leek. Ook de partners die zogenaamd tot de "koude kant" (voor ons een verboden woord) zouden behoren, horen er volledig bij en wat hebben we een plezier met elkaar. Kostbaar!




 De papieren vis die je op de foto ziet maakte ik voor mijn zus. Ze worden "Koi nobori" genoemd en ik maakte ze naar een voorbeeld uit een heel mooi boek dat ik enige tijd geleden kocht. Ik laat dat nog weleens uitgebreider zien in een ander log. Voor vandaag wilde ik vooral het feestelijke gevoel in mijn binnenste verbeelden door jullie deze foto's te laten zien, die de kleur en blijdschap van een mooie familiedag zo goed weergeven. Lieve zus, neven en nichten, heel erg bedankt voor wie jullie zijn!

53 opmerkingen:

  1. Wat een leuke versieringen voor jullie familiedag.En wat is het soms moeilijk om allen samen te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo'n familiedag!! Ja wij hebben onze mams nog, maar als die wegvalt zal er ook wel veel minder contact zijn tussen de broers en zus (ikke dus!) Maar misschien kan ik ook iets organiseren, want alleen bij begrafenissen lijkt mij wel erg benauwend! Prachtige vis heb je gemaakt, die geeft zeker een heerlijk feestelijk gevoel!! Bedankt voor je leuke antwoord, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn dat julie deze dag hebben en heerlijk is het om weer met een kopje koffie je logje te lezen. groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n familiedag.
    Ik mis het nog steeds dat niemand mij meer iets over vroeger kan vertellen en dat ik te lang gewacht heb met vragen stellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat feestelijke gevoel komt heel mooi tot zijn recht met die sfeervolle foto's. Wat een enige versiering Corrie. Je schrijft: "de ogen die nooit ouder worden", dat vind ik zo mooi uitgedrukt. Dat is ook waar. De rimpeltjes en vouwtjes kunnen toenemen en dieper worden, maar de ogen blijven hetzelfde uitstralen als vroeger, zeker als je elkaar op deze manier weer ontmoet en blij bent elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk te lezen dat iedereen bij elkaar kon/wilde zijn. Het zijn kostbare momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben echt jaloers op zo'n familiedag, Vooral omdat ik van mijn kant helemaal geen familie heb, ben ik blij dat mijn man nog een zus en 3 broers heeft. Geniet maar van die dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettende mooie versieringen heb je gemaakt.
    Zo'n famailiedag is altijd heel gezellig, jammer genoeg is het bij ons niet gelukt.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wij hebben jaarlijks ook een familiedag, maar wel met kinderen erbij die een daginvulling nodig hebben; het is wel altijd genieten, het is in ieder geval 1 dag per jaar die je voor familie reserveert, heel belangrijk.

    wat een leuke, feestelijke en vrolijke vissen!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He fijn dat je er weer bent, heerlijk zo'n familiedag. Vind het zelf erg leuk om te zien welke uiterlijke kenmerken in meerdere takken van de familie terugkomen. Maar ook de verhalen van oudere neven en nichten. De herinneringen.
    Je kleurige vissen zijn super.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Cisca - Quiltpassion2 augustus 2010 om 21:33

    Prachtig, als dat kan.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk Corrie om dit nog te kunnen doen, ik zou willen dat ik dit ook nog had.

    Wat een leuk cadeau heb je voor je zus gemaakt.

    Wat jou ogen zien maken jou handen. Knap hoor !!

    Ik ben met Jacobus tot zijn kontje gekomen en blijf steken. Woensdag maar mee nemen naar de Bee. Of er dames zijn die er beter uit komen als ikkie.

    Geniet nog lekker na, hier kan je nog lang van na genieten.
    Mijn man heeft nog wel af en toe zo'n dag met de familie !! Is toch heerlijk !!

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wij hadden vorig weekend een familiefeest. aan een lange tafel in een mooie tuin. heerlijk!
    en met zo'n mooie koi nobori wordt het helemaal een feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk dat jullie nog een familiedag kunnen houden.
    Groetjes, Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet net als jou uit ervaring hoe heerlijk het weer is om samen met de familie te kunnen genieten van elkaars verhalen en vooral de humor......zo anders daar in de States! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Altijd heel erg leuk om een familie dag te vieren. wij doen het ook regelmatig. Heerlijk om herinnringen opte halen en alkaar weer eens te spreken. Leuk die koi vissen. Knap gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellige dag met mooie vissensier in prachtige kleuren , waar de familie liefde vanaf straalt !

    Ik dacht bij je geschonden laptop , och beter die laptop dan Corrie die met problemen tobt .

    Zo,n familie gebeuren ken ik maar al te goed , wanneer je dan weer thuiswaarts keert neem je een buidel vol herinneringen mee naar huis . En daar heb je warempel geen kastruimte voor nodig .
    Soms op een stil ogenblik duik je er even in en ben je er gewoon weer , want nagenieten is ook zo fijn .
    Laat het nog maar vaak bij je langs komen , mijmeren bij een lekker kopje thee of koffie .
    Ik zal je dan niet storen , oh Corrie is aan het herinneren . . . !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie, wat fijn om te lezen dat je zo'n geweldige dag hebt gehad. Ik vind het ook altijd fijn om neven en nichten te ontmoeten, helaas gebeurd dat veel te weinig.
    De prachtige vissen zouden zo bij de papierbiënnale kunnen hangen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn Corrie, dat je zo kunt genieten van dat soort ontmoetingen. Ik heb dergelijke ontmoetingen enkele keren per jaar met een aantal oud-collega's en ook dat zijn heerlijke momenten.
    Groetjes,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij hebt een heerlijke dag gehad Corrie!
    Fijn dat jullie zulke dagen organiseren en dat ze zo waardevol zijn voor iedereen...mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. en alleen jij kan t zo verwoorden ,zo lief!!
    fijn hoor, ik herken dat gevoel ook als we bij mijn oma zijn met elkaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Corry,
    Je woorden: 'De vanzelfsprekendheid van het contact, het o zo bekende gevoel voor humor, de ernst, de ogen die nooit ouder worden, maken dit voor mij heel kostbare dagen waarop ik zoveel terugvind van wat voorgoed verloren leek' hebben me diep ontroerd. Het geeft precies aan waar het om gaat in de familieband, waardoor je je zo verbonden kunt voelen of zo verdrietig wanneer dit niet meer zo is.
    Wat een heerlijke dag hadden jullie samen en de vissen stralen het sprankelende uit...
    Een fijne zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie je hebt het weer prachtig verwoord. Onze familie ligt uit elkaar, van beide kanten en wat vind ik het fijn om ze allemaal te zien als er een trouwerij of begrafenis is. Maar als je ze zelf uitnodigt dan komt de een niet als de ander wel komt en andersom..dus hetlukt nooit om een groepje bij elkaar te krijgen.
    We gaan nu zelf een familiedag starten, te beginnen bij de kinderen die nog thuis wonen dus meegaan is voor hun makkelijk. We hopen op die manier een traditie voor ze te maken die heel lang mag duren en waarbij hun familie ook weer steeds groter wordt met hun partners, kinderen en uiteindelijk ook weer de aanhang van die kinderen. Het lijkt mij heerlijk om dan uiteindelijk op mijn ouwe dag het gevoel te hebben wat jij zo mooi beschreven hebt, en niet meer het verdriet van nu.
    Dikke knuffel.
    ps, die vissen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat klinkt heel gezellig en warm. Fijn dat jullie er allemaal met zoveel plezier naar uitkijken. Het gebeurt vaak veel te weinig, je woont vaak een eind uit elkaar en je denkt: "dat doen we nog wel eens" en voor je 't weet ben je weer allemaal bijeen op een begrafenis. Wat bij ons vaak ook heel geanimeerd is na afloop, juist vanwege die vele familie-herinneringen.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt een prachtige versiering gemaakt die de familiedag nog kleurrijker en vrolijker maakt dan die al is!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is waar Katrien dat we allemaal veel eigen bezigheden hebben en dat het moeilijk is om alle familieleden tegelijk bij elkaar te krijgen, maar het lukt omdat we het allemaal zo fijn vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is hoog tijd voor koffie samen drinken, rare weken in deze vakantieperiode, maar onze tijd komt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lida, volgens mij ga jij als zus dan het voortouw nemen en brengt alle koppies bij elkaar, maar geniet voorlopig nog heel erg van het feit dat jullie mams nog bij jullie is. Dank voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Martine, dat gevoel blijft ook bij mij hangen, wat jammer toch dat we pas veel te laat gaan vragen en dan ook nog niet alles wat we nu belangrijk vinden, zo gaat het misschien wel met iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Berna we beseffen steeds meer hóe kostbaar dat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Chris, als ik in ogen kijk probeer ik altijd het kind erin terug te vinden en bijna altijd lukt dat, de woorden die daarbij horen komen dan vanzelf ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anita wat een gemis dat je geen familie hebt en ik hoop dat je je helemaal thuis voelt in de familie van je man en samen met hen zulke mooi dagen zult hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dankjewel Ines en ook ik weet wat het is als het niet lukt om elkaar te vinden, houdt moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dankjewel voor je compliment Anneke en de volgende keer willen we onze kinderen er ook bij hebben, die zijn allemaal al volwassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Cisca, het kan omdat we het allemaal zo graag willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Anita, dat is ook wat wij allemaal in elkaar terugvinden, echte familietrekjes in de gezichten en daarnaast zoveel meer, het is bijzonder! Dank voor je compliment en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. José, juist omdat we wel andere verhalen horen over hoe moeilijk het soms in families is, genieten we hier extra van en wat zou ik het jou en iedereen ook gunnen! Ik besef, dat als we geen familie meer hebben of als ontmoetingen moeilijk ligggen, we met ons eigen gezin nieuwe tradities kunnen instellen waarmee zij later weer verder kunnen gaan.
    Heel veel succes met je apenkontje ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Jeanny ik weet zo goed wat je bedoelt als je dit schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ook wij zaten aan een lange tafel in een mooie tuin, dat maakt het extra feestelijk hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dankjewel Marijna en ja, ik had al het idee dat jullie een hechte familie zijn. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Miranda, wat leuk om jou hier te zien en ja ieder land heeft zijn eigen manieren om dingen wel of niet te vieren, ik begrijp uit films en boeken dat het écht heel anders is in de states. Groetjes terug en ik kom snel bij je buurten op je weblog!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoe waar is dat Gerrie, herinneringen zijn heerlijk om stil mee te zijn en ervan te genieten, is dat niet ook het bijzondere en mooie aan ouder worden, dat we dan die stilte ook vaker zoeken en vinden! Je stoort me nooit Gerrie, jouw herinneringen zijn ook zó de moeite waard om gedeeld te worden, daar luisteren we graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Willy wat een prachtig compliment, dankjewel en ik hoop dat jullie elkaar wat vaker kunnen ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat bijzonder Cor, dat oud-collega's ook zo'n goede band met elkaar kunnen hebben.
    Ook ik ontmoette kort geleden een oud-collega en het was weer als vanouds, ik begrijp dus wel wat je bedoelt als je schrijft dat het heerlijek momenten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ach Hilly wat een lief compliment en het ontroert me als je schrijft hoe jullie elkaar bij je oma ontmoeten, dan denk ik aan onze kleinkinderen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. We verheugen ons alweer op de volgende keer Marianne en ik zie ook nog die grote tent met heerlijke hapjes in jullie tuin, dus ook jullie weten hoe mooi het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mienke, wat raak je mij met je reactie, ik heb soms geen idee wat mijn schrijfsels teweeg brengen en besef des te meer dat er ook veel gemis is bij anderen.
    Ook wij missen, bij al degenen die er wél zijn, soms zo heel erg degenen die er niet zijn. Maar om dat te kunnen delen geeft troost. Dankjewel en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve Bianca, geloof me dat ik weet wat het is als het niet mogelijk is om samen te zijn, ook wij hebben in een ander familieverband jarenlang verdriet gekend omdat ontmoetingen met allemaal samen niet mogelijk waren en soms nog niet. Daarom troost het me zo dat we met deze familieleden zo heerlijk ongecompliceerd samen kunnen zijn.
    Ik vind het zo sterk dat jij nu al tradities maakt voor je kinderen, ik weet zeker dat je later het geluk zult smaken van wat je nu opbouwt!
    Lieve knuffel terug en dank voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Marcella, beide gelegenheden kunnen reden zijn om ook mooie momenten samen te hebben en waar ik het vroeger niet begreep als er gelachen werd na een begrafenis, zie ik nu dat ook wij plezier hebben in elkaar gezelschap na afloop, ik herken het helemaal en dat is ook de reden om het voort te zetten op momenten waarop er geen begrafenis is.
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Dankjewel Berthi, wat leuk toch dat zoiets eenvoudigs als papier toch mijn gevoelens van vrolijkheid en geluk kan uitdrukken en dat ik dat kon overbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...