zaterdag 17 juli 2010

Black and White



Sinds kort zit er 's morgens, als ik net beneden ben en nog vóór mijn ontbijt, heel eventjes een zacht wezentje op mijn schoot en zo blijven we dan samen rustig zitten tot ik het wazige van de nacht een beetje kwijt ben en de helderheid van de dag weer toe kan laten.




 Als vanzelf glijd mijn hand dan rond het bekje dat er precies in past en zo zit ik dan na te denken over de nieuwe dag die voor me ligt. Dat duurt het wezentje al snel te lang, het zoekt een eigen plekje en vindt altijd wel iets om mee te spelen, zoals bijvoorbeeld de mooie notenkraker waarmee je hem hier op de foto ziet.




  Dat nadenken van mij is eigenlijk niets anders dan het bidden van een ouderwets ochtendgebed waarin ik mijn dierbaren met name noem en voor hen een zegen vraag voor die dag. Zo begin ik de dag in alle rust. Het wezentje is familie van het rodde aapje George


  dat weer familie is van Jacobus die ontworpen is door  Annita (klik) en deze apenfamilie  breidt zeer snel uit. De aapjes beginnen zo onderhand beroemd te worden lees ik op Annita's weblog.






Heeft dit nieuwe aapje een naam vragen jullie je wellicht af?


 

Jazeker, zonder naam is het net of je niet echt bestaat, dus heb ik aan onze kleinzoon Max gevraagd wat hij een mooie naam zou vinden, tenslotte heeft hij al veel vaker geknuffeld met 
zijn aapje George  en heeft is al heel wat te weten gekomen over hun wensen. 




Max vernoemde dit aapje naar zichzelf, dus dit zwart-wit aapje, dat bij mij blijft wonen heet Max! 
Ik breide dit zwart-wit aapje van Austermann Tweedgaren op vijf bamboepennen nr. 3,5 . Het garen is eigenlijk bedoeld voor pennen 5 - 5,5 maar zo werd het een mooi dicht breisel waar je de vulling niet doorheen ziet.  Ik kocht ook dit garen weer bij E. van Finlandia Import (klik) waar ik bijna altijd vind wat ik zoek en ook altijd een goed advies krijg. Als je op de link klikt zie je links een blauw label waar je hun leuke gratis nieuwsbrief kunt aanvragen.




Tot mijn grote verrassing mocht George het aapje in hun laatste nieuwsbrief poseren!!! Gauw aanvragen zou ik zeggen! Ik wens jullie allemaal een heel gezellig weekend toe en tot de volgende keer!

36 opmerkingen:

  1. Wat een mooie aapjes toch! Georges en Max zitten wel fijn samen. Is het model makkelijk te breien?
    Jij ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke apies zijn dit.
    Goed weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze ziet er ook super lief uit. Nu heb je altijd Max in huis.
    Fijn weekend groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corry, wat heb je mooie woorden gebruikt voor je verhaaltje.......snoezige aapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige knuffelaapjes! Ik vind de foto met Max geweldig. Groetjes uit Nunspeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie wat een lieffie weer. Ja groot gelijk dat je deze thuis houd, enig dat hij deze Max noemt.

    Wat een super foto's weer en mooi geschreven dit is jou wel toevertrouwd!!

    Ook lekker aan de teen slipper heerlijk hé, jaren lukte dit niet maar dit jaar wel !! Mooi genomen!!

    Liefs en knuffel voor Max José en voor jou natuurlijk maar dat wist je wel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukie is deze weer. Als Max er niet is, dan hebben jullie altijd nog zijn naam genoot in huis.Leuk dat hij het naar zichzelf vernoemd heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Corrie,

    Wat heerlijk, zo'n bid-aapje. Is vast een trappist, met z'n zwartwitte habijtje ;)
    Ik duik weer op in blogland, na een verblijf van mijn computer in de winkel (weer een reparatie), dus heb veel in te halen!
    Alvast een fijne zondag gewenst & hartelijke groet,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje die Max,leuk om ze samen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lut, of het makkelijk is kan ik moeilijk voor jou uitmaken, maar laat ik het zo zeggen, als je een sok kunt breien, kun je dit aapje ook breien, de patronen van Annita, zijn overduidelijk geschreven, gewoon doen wat er staat en het komt goed.
    Dank voor je bezoekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekkere donderaapjes hè Berna! Jij ook nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel Willy en ja, omdat het Max heet móet ik het af en toe aaien ;- )) Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankje Jeanny, die woorden lijken eigenlijk helemaal niet bij een ondeugend aapje te passen hè, maar ze zijn daarnaast heel erg lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Há Carmen, dankjewel, ze zijn echt lief hè en samen met Max vind ik het ook heel erg leuk! Groetjes terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De teenslippers kocht ik vorig jaar in Kreta en ze blijven goed! Zitten heerlijk. Knuffel terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk daardoor nog vaker aan Max die verder weg is en hij is blijkbaar volkomen tevreden met zijn naam, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankjewel Katrien, groetjes terug en fijne zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha,ha,ha, Carolien, wat een enige vergelijking met de monnik! Ik hoop dat je comp het nu blijft doen, balen als zo'n ding niet werkt.
    Ik wens jij ook een heel fijne zondag toe en groetjes van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is ook deze weer leuk geworden Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, leuk hè Annelies, maar nu stop ik even met de aapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan een sok breien :-) dus heb ik het patroon besteld bij Annita. Dank je wel voor je advies.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn erg leuk en zien er snoezig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een aardje naar zijn grootmoeder heeft Max. Diepzinnig om dit koesteraapje naar zichzelf te noemen. En ook heel zorgzaam.....want wie moet er op oma letten als Max er niet is?.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankjewel Lous, het koppie doet 't hem vooral denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjonge Ine, wat een bijzondere insteek heb je hierop. Het maakt het voor mij allemaal nog dierbaarder. Dank daarvoor Ine!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bidden met lief "Zwart/Witje".....Bidden "In de Theedoek".... Wat varen er veel mooie gedachten mee met de wind naar.........
    Liefs Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk, wat een leuk logje en prachtige fotoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk dat zo'n lief aapje jou helpt de dag in alle rust te beginnen en bidden we vaak niet allemaal elke dag, ook al noemen mensen het vaak anders.
    Ik vind Max een schatje, ik laat hem niet aan de kleinkinderen zien, anders........ ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja Anje, er gaan zo heel wat mooie, onzichbare gedachten over en weer en wat is dat een bijzondere wetenschap.
    Liefs van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dankjewel Annita, ik ben er extra blij mee als jij het als ontwerpster van mijn aapje zo waardeert!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo is het Ines, we hebben allemaal een bepaalde vorm van deze rust nodig.
    Ja als je Max zou laten zien, had je misschien heel wat werk te doen, maar het is wel érg leuk werk hoor!
    Groetjes terug

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een heerlijke vriendjes - en met max erbij een leuk trio!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijke log over die lieve aapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ach die lieverd! Ik heb hem ook gemaakt, samen met z'n zusje Saar! Zal een foto naar je toe sturen Corrie!
    Groetjes Annita

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...