vrijdag 4 juni 2010

Tyrex-sokken



Eerder schreef ik al dat Max zijn volgende paar sokken graag in dezelfde blauwe kleur wilde,
dus begon ik die vrolijk te breien, maar nu met het basispatroon van Wolhalla ,
je vindt vele mooie gratis patronen op hun site.
Toen Max me zag breien vroeg hij me of ik er misschien een groene Tyrex op kon  maken
want hij is helemaal dol op dino's.




Toen de sokken klaar waren zocht ik me suf naar een patroon van een Tyrex en vond het niet, dus ben ik zelf maar gaan tekenen in het gratis ontwerpprogramma KG-Chart dat je hier kunt downloaden.  Daarna maasde ik de Tyrex op beide sokken en woensdag kon ik ze hem geven.
Zó leuk om te zien hoe blij hij ermee was,
hij wilde ze meteen aanhouden en even later trok hij zijn ridderpak aan,
pakte zijn houten zwaard  en bevocht alle gevaarlijke wezens die de breiprinses (mij dus) belaagden,
zijn sokken gaven hem natuurlijk magische kracht.




 Even later bezegelde hij zijn overwinning met een dikke kus
en lazen we samen een gezellig boek op de bank. 
Het patroontje mag natuurlijk meegenomen worden
door degenen die het ergens op willen borduren of in willen breien.
Wel nog even een paar enge rode ogen en witte blikkertanden erbij borduren. 
Ik wens jullie een heel gezellig weekend toe met mooi weer voor het goede buitenleven. 
Dan kunnen we onze sokken sparen voor de winter of voor kille zomeravonden.   

29 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal Corrie!
    Er is toch niks leuker dan kinderen zo fijn bezig te zien in hun fantasiespel én coole sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, je kunt wel zien dat hij het super vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal hij er blij mee zijn, ze zijn dan ook erg leuk.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat leuk deze sokken en zelf ontworpen helemaal geweldig !! Tyrex sokken wat zal hij blij zijn. Mijn zoon toen hij jong was maar ouder als Max, was hier ook helemaal weg van. Wat jammer dat ik ze niet meer heb. Dit was wat voor Max geweest en boeken heeft hij hier over gehad.Een abonnement waar hij iedere keer een vervolg kreeg.Jammer jammer dit had ik nu leuk voor hem gevonden.

    Bij mij komen door jou sokken weer alles over deze beesten boven, mijn dochter haar vriendin durfde niet te blijven slapen bij ons. En jaren later is er uit gekomen waarom door deze beesten hihi. Pas nog over gehad. Dit brengt jou verhaal bij mij boven enig !!


    Fijn weekend ik spreek jou volgende week !! Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die Max een bofferd met zulke mooie, magische sokken!

    Fijn weekend & veel groeten,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk logje, heerlijke sokken, heerlijk ventje, heerlijke oma ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn stoere sokken !
    Max heeft toch maar een super Oma die het patroon zelf ontwerpt wanneer er geen geschikt patroon voorradig is . Max weet zijn gesokte voeten heel duidelijk te showen .
    Ben blij dat Max Oma weer zo fijn bezig is !
    Het moet geen haastwerk zijn , doe het lekker rustigjes aan . Er met plezier aan werken is het belangrijkste . Een heel goed weekend , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig !!!

    heb heimwee naar de 4/5 jarige kleuter jongetjes !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ellen je zult met Rick ook wel grote avonturen beleven, enig is dat toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Elza vandaag vertelde hij dat iedereen ze geweldig vindt, ik blij natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. José, wat een enig verhaal over de vriendin van je DD, ik heb er smakelijk om gelachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gerrie, samen met max hebben we een zeer rustig weekend, net allerlei bordspelletjes gedaan en nu is hij een eindej fietsen met opa. Jij ook een heel fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marian'ne, wat herken ik je heimwee! Dat gaat nooit over en wordt zelfs erger met de jaren. Kijk in hun ogen en je ziet ze weer, pfff de traantjes zitten al snel hoog bij me en bij jou misschien ook wel, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gave sokken!!! Ik begrijp heel goed dat Max deze sokken voorlopig niet meer uit wil doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Berthi, wat leuk je te zien! Dankjewel en ik hoop dat je lekker in het zonnetje kunt met je zere pootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige Dinosokken voor die stoere ridder.
    Fijne zondag breiprinses, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat onwijs leuk Corrie,vroeger toen Lesley-Ann ongeveer 5 jaar was kende ze alle dino's op een prik.Helemaal idolaat was ze van alles met dino's.Bij het zien van je logje krijg ik een klein plannetje:)liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen wonder dat hij ze geweldig vindt, ze zijn het ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn ze leuk, die sokken. Wat zal hij trots geweest zijn en jij ook, vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat staan ze grappig, Max' sokken. en ik verbaas me alweer hoe mooi de pasvorm is. Wat zal hij blij zijn met zijn unieke sokken

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geen wonder dat hij ze trots laat zien. Zo'n knappe oma die notabene zèlf een Tyrex ontwerpt. Daar ga je toch van naast je schoenen lopen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super stoere sokken ; en nog wel eigen ontwerp !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze sokken zijn leuk voor je lieve, stoere jongen!
    Mooi gemaakt!
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een 'moord' sokken zijn dit in de ogen van jouw kleine Max. Om je nog sterker en stoerder te voelen :) Om nooit meer te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die Max wordt maar verwend door zijn oma!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke sokken! Onze oudste kleinzoon is ook in de ban van Dino's. Komt misschien omdat we er hier nog heel veel hebben van onze zoon.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...