woensdag 2 juni 2010

Schoolhandwerkjes van vroeger. Deel 4: Vilt



  Het is hier wel erg stil geweest de laatste tijd, ik kwam er maar niet toe om een bericht te schrijven.
Dit log gaat weer over de schoolhandwerkjes die ik in een groot pakket
cadeau heb gekregen. Ze komen van een voormalige handwerklerares.
Ik heb ze dus niet zelf gemaakt!


  

  Wat denken jullie? Komen de verhalen vanzelf wel weer of wordt het tijd dat ik stop met bloggen. Ik moet er eigenlijk niet aan denken om te stoppen, dat kán helemaal niet denk ik dan, niet meer schrijven en gezellig ronddwalen bij anderen lijkt me ongelofelijk kaal en leeg.



 Deze keer zijn het allemaal werkjes met vilt, haakwerk en borduursels
en ik vind ze heel erg vrolijk van kleur.
Hiervan krijg je vanzelf ideeën om wat lapjes vilt tevoorschijn te halen
en ermee aan de slag te gaan. Zo'n schaarhouder als op de eerste foto
 is heel erg handig want een stofschaar moet zorgvuldig behandeld worden
en mag nergens anders voor gebruikt worden dan om stof mee te knippen.




Dan is er nog een rechthoekig blauw lapje dat dubbelgevouwen en dichtgestikt ook al snel een schaarhoudertje kan zijn. Het ronde paarse viltje dat ik als tweede foto plaatste is waarschijnlijk bedoeld voor een spiegeltje want het is dubbel en heeft een opening.




   Er is nog een tweede schaarhouder in rood en als laatste nog een etuitje, het is tamelijk breed van opening dus voor een spiegeltje zal het niet bedoeld zijn. Misschien haak ik er een koordje aan en hang het op voor een paar krijtjes bij het schoolbord in de kamer. Nou dat viel nog weer mee om te schrijven en zo ziet het er weer gezellig uit op mijn weblog.




 Ik dank iedereen echt van harte voor alle woorden van deelneming met het overlijden van mijn tante en ook voor de nog steeds binnenstromende mails en kaarten voor mijn eigen ziekzijn in de afgelopen tijd. Misschien ben ik dáár wel heel stil van geworden, jullie belangstelling en meeleven hebben zeer grote indruk op me gemaakt, heel, heel veel dank!

20 opmerkingen:

  1. Lieve lieve orrie, niet stoppen. Het komt wel weer. Eerst heb 'jij' tijd nodig. We denken altijd als er iets ingrijpends gebeurd dat we hup weer op de trein van het leven kunnen maar zo si het gewoon niet. Bij het volgende station mag je weer instappen. En zeker niet stoppen met bloggen daar zijn ze veel te leuk voor. Ook het bezoeken zal de eerste tijd vermoeiend zijn maar oooo zooo leuk. Je vindt wel een manier en dan ineens ben je er weer. Ik spreek uit ervaring. Het komt goed. En je werkjes tjah die weerspiegelen gewoon de liefde voor het handwerken, lapjes, kraaltje, garen, gewoon heerlijk kneuteren. Dikke knuffel Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftige tijden bij jou op 't moment. Sterkte met je gezondheid. Wat een grappige oude viltwerkjes laat je zien. Misschien is het ronde hoesje helemaal onder bedoeld voor een poederdoosje? Die waren vroeger nogal eens rond en dik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon blijven schrijven Corrie, ik was na mijn hartinfarct en alles daar omheen ook een tikkie van slag, maar juist door alles weer te doen voelde ik me weer snel de "oude"

    Sterkte en groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ni stoppen hoor! Gewoon even een beetje egoïstisch zijn, aan jezelf denken en daarvoor de tijd nemen die nodig is. De blogzin komt dan zeker weer en wij lopen ondertussen niet weg!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Corrie,

    Als we alleen op je blog zouden komen voor de mooi, dan was het niet zo best met ons gesteld. Juist in mindere tijden wil ik ook je blog lezen. Of juist niet als je het schrijver even niet kan opbrengen. Ga je eigen gang en misschien is een helemaal nieuw, klein werkje leuk om te doen. Vrij van alles wat voorbij is en omdat het klein is ook overzichtelijk. En als het klaar is.... wie weet hoe ver jij dan ook weer bent.
    Dikke kus, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh Corrie, wat naar dat je weer het ziekenhuis in draaide met Hemelvaart. Ik hoop dat dat nu de laatste keer was!
    Natúúrlijk hopen héél veel mensen dat je doorgaat met bloggen, inclusief ondergetekende. Een tijd(je) afwezig zijn is ook heel begrijpelijk (daar heb ik ook ervaring mee). Het is een kwestie van doen wat je hart je ingeeft toch, los van alles?
    Je vilten werkjes zijn lief en mooi, ik was stiekem wel blij dat je toch die draad weer eventjes oppakte ;)

    Zorg goed voor jezelf en dikke omhelzing,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, ik zou maar niet stoppen et schrijven op je blog. Je zit nu even in een dipje en als alles weer beter loopt, dan komt het vanzelf weer. Je hoeft toch niet elka dag te schrijven? En kijk een wat je nu voor een leuk log gemaakt hebt! Enig die school dingen. En wat leuk dat je die nog hebt. Altijd leuk om naar te kijekn. Wat fijn dat je kransslagaders goed van kwaliteit zijn. Dat was wel weer even schrikken voor je. Doe lekker rustig aan en we blijven aan je denken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Corrie, wat fijn dat je kransslagaders open zijn. Wel akelig dat daar eerst weer zo'n naar onderzoek voor nodig was. Maar kijk nu toch... je brengt fleurige viltetuitjes. Zo grappig en zo herkenbaar dat dit werk haar intrede deed na alle gewroet op stop en verstellappen.
    Niet ophouden met schrijven hoor Meis, je zou het vreselijk gaan missen. (Ik praat uit ervaring).
    Beterschaps en sterkteliefs, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie, door omstandigheden heb ik je vorige logje gemist. Alsnog mijn condoleances. En wat vervelend dat je zo aan het sukkelen bent. Misschien is het voor je eigen gemoedsrust verstandig even een blogvakantie te houden. Als je niet lekker in je vel zit en je "moet" schrijven dan wordt het vaak niks. Maar helemaal stoppen??? Doe maar niet ;) Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Corrie,ik kom eens kijken hoe het met je gaat...en schrik er eigenlijk een beetje van...wéér het ziekenhuis in?
    Ik dacht dat het weer zo goed met je ging....
    Nog gecondoleerd met je Tante,altijd moeilijke dingen hé? Lieve viltwerkjes,goed dat je ze bewaard hebt!
    Maar stoppen met bloggen? Néé,dat lijkt me niets voor jou...gewoon regelmatig iets van je laten horen én even binnenwippen is toch veel te gezellig?
    Pas goed op jezelf,liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé Lieverd ik had al verwacht dat hier weer een berichtje zou komen, en ja prachtig weer met school werkjes..

    Ik ben blij dat alles goed is, heerlijk bericht. En langzaam komt alles weer op orde in je hoofd. En zal je je handwerk weer oppakken.

    En het word prachtig weer, geen hagel meer heerlijk buiten zitten.Genieten maar !!

    Zaterdag ben ik naar Sittard naar de cursus van JEANNY COBBEN Gezellig !!

    Ik moet er een end voor rijden, wel jammer met deze zon. Maar het word gezellig,regen is ook niet leuk toch !!

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  12. och Corrie ,wat heb je t voor je kiezen gehad zeg ,niet gek dat je even je draai niet kunt vinden....hopelijk zit je er weer snel in
    prachtige werkjes laat je zien trouwens!
    lieve groetjes hil

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Corrie,zeker niet stoppen met schrijven,het kan je soms helpen om het van je af te schrijven.En elke dag een blogje dat moet toch niet ,alles op zijn tijd.
    Leuke viltwerkjes toon je ons nu weer.
    Ik zou het gaan missen moest het hier stil worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Corrie, inderdaad zoals de anderen al vertellen niet stoppen, maar wel rustig aan doen. Wat naar dat je weer naar het ziekenhuis moest.
    Maar je hebt wel leuke viltwerkjes om ons te laten zien.
    Wat maakten jullie leuke dingen.
    Groeten en al en toe een berichtje.
    Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatjes in vrolijke kleurtjes !
    Alles zo keurig gemaakt en dan de afwerking , dat vind ik zo belangrijk . Het zijn super leuke patroontjes en vilt werkt zo vriendelijk .
    Mijn vraag heb je dat allemaal op de lagere school gemaakt ? Dat is helemaal knap . Als ik nog denk aan mijn beduimelde werkjes met zweethandjes gemaakt . . .
    Gelukkig is het met mij aardig goed gekomen . Eerlijk gezegd kachel ik nu wel wat achteruit . Hoe ik van de week een naadje probeerde te herstellen terwijl ik het kledingstuk al aan had . Toen dacht ik bij mezelf en over mijzelf , die gaat er toch op achteruit .
    Vroeger kon er geen kledingstuk binnen komen of alles werd nauwkeurig geinspecteerd , alle knoopjes opnieuw aan zetten . Want in de confectie is dat maar een armzalige afwerking een machinale aangezette knoop . Een draadje loshangend en je kunt er leuk meespelen nog een beetje trekken en je knoop is er af of je zoom ligt open . De tijd dat ik nog alles zelf naaide ligt al ver achter mij , helaas . Maar in elke fase in het leven moet er wel iets bijgesteld worden .
    Zo zit jij nu met je web-log , waarmee wij natuurlijk heel erg verwend zijn . Voor jou een enorm compliment , want alles is altijd perfect , heel vriendelijk en mooi van kleur en in de verhalen , hebben we jou leren kennen . De vriendschappen die zijn ontstaan , kunnen wij niet meer missen .
    Dat neemt niet weg dat het verstandig is om een keus te maken en wat meer tijd voor jezelf te nemen .
    Ik kom nog wel weer terug om verder te praten .
    Ik heb momenteel een druk leven , een jonge deerne zou het best aankunnen , maar soms moet ik ook ernstige keuzes maken en mij vooral niet laten betuttelen .
    Deze week zijn er zoveel afspraken , het lijkt wel een kantoorbaan . Ben zo blij dat het weekend er aankomt , heerlijk mij de tijd gunnen , ik zeg om stilte te hebben voor nadenken en verder is er nog zo veel moois .
    Tot later graag , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. natuurlijk ga jij door met bloggen! we kunnen jou niet missen! en het heeft vast ook een positieve invloed om jouw arme hartje! ik hoop dat het met je hart alleen maar de goede kant op gaat.
    wat een vrolijke schoolwerkjes! ik kan mij niet voorstellen dat ze uit het verleden stammen, ze lijken mij zo modern!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach Corrie, wat heb je veel meegemaakt de laatste tijd!
    Ik kan het me voorstellen dat je dan even niet zo'n zin hebt om te bloggen maar dat komt vast wel weer. Neem lekker even de tijd voor alles en denk aan jezelf!
    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Corrie Je hebt spannende weken achter de rug, dat kost veel energie. Doe lekker de dingen waar je zin in hebt. De logjes komen wel weer. Ik had dat gevoel ook na dat gedoe met de galblaas. Mooie gekleurde viltwerkjes.
    Fijn weekend, liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Corrie, je hebt gewoon van die periodes dat je in besalg wordt genomen door andere dingen of dat je hoofd gewoon niet wil. Ik heb daar nu, met de sores rond mijn been, ook een beetje last van. Gewoon aan toegeven en niets besluiten, dan komt het vanzelf waarschijnlijk wel weer. Bloggen is voor het leuk en voor als je er zin in hebt, het moet geen verplichting wordenn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mijn mening? Gewoon doorstomen, even wat druk van de ketel en dan weer druk opbouwen voor nieuwe blogjes, vindt Jo ook!Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...