dinsdag 8 juni 2010

De geur van Rozemarijn



 "Dit is helemaal jouw weer hè!" zei Jan toen we vanmiddag in de tuin zaten. Jan had de voortuin opgeknapt en ik had uit de diverse potten de verlepte bloemetjes weggeknipt en tenslotte de grote struik Rozemarijn gesnoeid. Nu zaten we met een pot thee te genieten van het heerlijk warme weer. Geen zon en wind, maar wel de warmte. Dat is inderdaad helemaal mi­jn weer.  Een kistje met de afgeknipte takken Rozemarijn stond naast me en daarvan maakte ik mooie bosjes om te drogen in de keuken, het ruikt heerlijk in huis. Ik word altijd erg gelukkig van zulke klusjes.




    De bekers moeten voorlopig maar even op het dienblad blijven staan want de bosjes hangen hier prachtig vind ik. Ik gebruik dit kruid vaak, bijvoorbeeld voor de plaatpizza die ik regelmatig maak.
Hier kun je het recept downloaden (klik) .
Wij krijgen er maar geen genoeg van met die heerlijk brosse, dunne bodem en de vele zomerse tomaten en kruiden.



 Er hangt nog een heel klein bosje Rozemarijn aan het pannenrek en ik laat deze foto toch ook nog even zien want ernaast hangt de oude pannenkoekenschap van mijn moeder. Het blauw van het handvat is al helemaal weggesleten maar als ik ernaar kijk komen er zoveel herinneringen boven aan de vele woensdagmiddagen waarop er pannenkoeken werden gebakken en ook ik deed dat vroeger vaak op de vrije schoolmiddag van de jongens. Als laatste dan het plaatpizzarecept nog en probeer eens een struikje rozemarijn te planten, je hebt er jarenlang plezier van.



27 opmerkingen:

  1. Ik heb ook zo heerlijk genoten vanmiddag! Oh Corrie wat zal je keuken lekker ruiken, in gedachten ruik ik de pizza er bij. Mmmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij was het te benauwd vandaag, nu begint het pas weer lekker te worden, na een paar fikse buien.
    Maar jou logje was weer zo leuk en gezellig, ik heb er van genoten, het recept heb ik opgeslagen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat eten we toch weer lekker vandaag.
    Ik heb, ondanks de regen, misschien wel dankzij de regen, in het tuinhuisje aan mijn nieuwe tweedehands weefgetouwtje gewerkt. Heerlijk inderdaad.
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmm - ik ruik de heerlijke geur van rozemarijn.
    hij bloeit kennelijk heel goed in jouw tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat leest als een heerlijke dag. Bedankt voor het pizza recept, ga ik zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is het recept ook opgeslagen! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ruik de rozemarijn tot hier.
    Bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk ik ga ook weer eens een plantje halen en mint ook zo leuk als decoratie. Wat leuk jou borden rek hou ik nou ook zo van.


    Jou pizza moet ik van de week ook eens doen ik krijg er zin in!!

    Ik heb honger als ik er aan denk.

    Ik kan toch ook altijd eten vreselijk .. Ja dat krijg ik nu helemaal met lijnen..

    Mooi en lekker log ! Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij mijn moeder was het handvat groen maar verder hetzelde. Ze gebruikt het nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He wat leuk, het Brio bakboek. We gebruikten altijd Brio in de jeugdherberg waar ik vakantiewerk (begin jaren 80) deed en spaarden daar voor iedereen die dat maar wilde bak- en koekjesboeken bij elkaar. Ik gebruik ze allebei nog vaak, al is Brio al jaren uit de schappen verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie wat een leuk logje. De piza is door ons (lees Gerrit ;) al vele malen gemaakt en is hier ook niet meer weg te denken. Gerrit bakt hier de pannenkoeken trouwens ook als de beste.
    Staat mooi de Rozemarijnbosjes aan je rekje.
    Fijne dag, liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gisteren liep ik met een pot basilicum in mijn hand en door de beweging rook hij al. Heerlijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Corrie, wat heerlijk die bosjes Rozemarijn aan dat rek in de keuken. Ik gebruik dit kruid eigenlijk nooit, niet echt mijn smaak, maar de geur die het verspreidt is heerlijk.
    Mooi ook de pannekoekschap van je moeder, heerlijk die voorwerpen waar zoveel herinneringen aan kleven.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het staat mooi en ruikt ook nog heerlijk. Ik knip er ook altijd bojes van, onze struik wordt veel te groot!
    Lekker recept weer, jouw recept van de gourgetten met tonijn gaat hier de hele familie rond en is al menigmaal in de franse tuin genuttigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, oh, waar kan ik mijn naam weer invoeren??
    Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn dat je daar zo van geniet !!!

    ((zwaaii)).. MM

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijke geur zal er hangen in jullie keuken! Wat een mooie dichte bosjes zijn het. en ohhh, die pannenkoeken schep! Ja klopt een blauw handvat zat er aan. Ook in de keuken van mijn moeder lag er een in de la. Zouden we soms van hetzelfde bouwjaar zijn? Al die gezamelijke herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. om trek van te krijgen ;) Heerlijk Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik sluit me bij het bovenstaande aan, ik ruik de pizza hier mmmmm.Krijg er trek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Corrie, dit ziet er heerlijk uit. Ik ga deze pizza maken. Groetjes Wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze pizza wordt 'con brio' gemaakt en opgepeuzeld naar ik aanneem :))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat hangen die bosjes daar mooi. en wat zal dat heerlijk geuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kruiden drogen is een heerlijk werkje! Ik geniet mee van je prachtige sfeerfoto's. Gelukkig wordt het weer warmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Corrie, ik heb pas je blog ontdekt en kom zeker vaker langs. Wat een leuke blog heb je! Groetjes, Gepke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie wat een gezellig blogje weer, heb weer even genoten
    Fijne dag liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...