zaterdag 15 mei 2010

Blauw-blauw



  Voor mijn vriendin Jorine borduurde ik twee placemats
om die aan haar mee te geven als ze weer terug zou vliegen naar Libanon,
 het land waar ze al minstens 20 jaar woont en werkt.
Op de eerste placemat had ik haar voorletter geborduurd en toen ze door de aswolk
pas veel later kon vertrekken had ik mooi de tijd om de tweede ook nog te borduren
zodat ik ze allebei aan haar mee kon geven.



   De theedoeken van AH worden door meerderen onder ons  op creatieve wijze verfraaid met rood borduursel,  maar diezelfde grootgrutter verkoopt ook prachtige witte placemats met een gehaakte rand en ook die zijn heel geschikt om op te borduren. Waarschijnlijk alleen te koop bij de XL-winkels.

Nog meer blauw ... gisteren stonden aan het einde van de middag Max en zijn ouders onverwachts voor de deur en wat vond ik het heerlijk hen te zien. We hebben precies gedaan waar ik in mijn vorig logje op hoopte ... lekker buiten in het zonnetje op het terras met elkaar gegeten.



  Ik hoefde daar niets voor te doen want zij haalden iets lekkers en wij dekten alvast het kleine tafeltje buiten terwijl Max helemaal blij met zijn nieuwe sokken rondom ons huppelde. Hij had de wol zelf uitgekozen en toen ik vroeg welke kleur de volgende sokken moesten hebben zei hij "ook blauw oma!" Nou , toen wist ik dat ik het goed gedaan had en de vele, vele kusjes bij het afscheid deden me zó goed! Straks ga ik met heel veel plezier de nieuwe sokken opzetten. Allemaal een fijn weekend gewenst !!!

40 opmerkingen:

  1. Corrie wat een mooie placemats hier zal ze blij mee zijn,en de Sokken voor Max!!

    Wat een mooie kleur ik kan mij voorstellen dat hij hier super blij mee was.

    Ik zie hem huppelen. Heerlijk toch !!

    Ja ik heb ook weer een theedoek af geborduurd vanmorgen. En al weggebracht vergeten een foto te maken jammer anders kon ik hem jullie laten zien.

    Fijn weekend Corrie ik zie je zitten breien, heerijk geniet er van doe ik ook met mijn mannetje !! Hij is een paar dagen vrij heerlijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie placemats en de sokken voor Max zijn ook geweldig.
    Ik kan de theedoeken van AH nergens vinden en we hebben er 3 hier, maar geen theedoek te vinden :-((

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de place-mats zijn ook prachtig, helemaal met die prachtige blauwe borduursels erop. Wat passen de sokken van Max prachtig! supermooi breiwerk Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verassing zo voor je deur. En heerlijk he, zo'n dankbaar kind. :-)

    Ik ga ook maar eens kijken bij onze grootgrutter......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie blauwe creaties, Corrie!

    Fijn weekend & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o, waarom lees ik dit nu pas - anders had ik die placemats meteen gekocht. ik vind het zo mooi wat je gemaakt hebt!
    en natuurlijk is max blij: met zijn mooie, liefdevolle sokken loop je op blauw wolkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en zoooo lief dit blauw!
    In "onze" drie AH's ook geen theedoek of placemat te vinden.
    Er is een XL in aanbouw. Nog efkes wachten dus voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dubbel genieten op het terras !!! mooi de placemats en wat een lieve Max met zijn blauwe sokken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk als ze onverwachts binnen vallen. Eens kijken of ik hier placemats kan scoren. Fijne zondag, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gezellig José om een paar dagen samen te zijn, we maken er een gezellige zondag van! De nieuwe sok is alweer opgezet ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel Carolien en ik wens jullie ook een heel mooie zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De XL is voor jou niet al te ver Marion, daar kocht ik ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ines, waarschijnlijk alleen in een XL winkel verkrijgbaar, wat jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei wachten is niet prettig Saskia, maar je zit niet zonder handwerk, dat is zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk enthousiaste reactie Elisabeth, dank!! Is er geen XL in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja Antia, het onverwachte bezoek is extra leuk. Ik wens jou/jullie ook een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was zeker heerlijk Mary en ik geniet nog na *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij mij Albert Heijn geen theedoeken en geen placemats. Ik zal eens in Amsterdam kijken. Je kunt er zoveel mooie dingen mee doen.
    Wat heerlijk dat max zo blij was met zijn sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi al dat blauw en de sokken van Max zijn helemaal geweldig. Logisch dat je daar zoveel kusjes voor krijgt!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer dat wij hier geen XL in de buurt hebben, ik zou best wel eens mooie servetten borduren voor ons gezinnetje (mss eens kijken of de Sligro borduurbare servetten heeft, je weet maar nooit)

    De sokken zijn mooi!!! Mooie kleur en ze passen perfect zeg.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Corrie, wat zijn de placemats prachtig geborduurd, ik vind dat blauw zo mooi en ook het kanten randje. Helaas hebben wij hier geen grote AH, ik deze dan bij ons ook nog nooit gezien. Je vriendin zal blij geweest zijn met jouw kado, evenals je kleinzoon Max met zijn mooie blauwe sokken. Wat heerlijk dat je zo heb genoten, fijn samen in de tuin wat eten en lekker bijpraten. Wat een rijkdom is dat.
    Fijne zondag
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je kunt ook al zo netjes breien, kompliment Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ... en nog eentje van jou ook zie ik *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Miriam, ik besef steeds meer dat ik een bofkont ben met een XL in de buurt.
    Ik zou bijna een handeltje kunnen beginnen door ze in te kopen en te verkopen ;-))
    Hopelijk vind je iets naar je zin.
    DAnk voor je complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Marie-Antoinette wat een mooi compliment van jou, die zelf altijd zo supernetjes werkt!
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Samen aant tafel en blij zijn met elkaar is het mooiste van alles Mea en ik besef dat terdege.
    Dank voor je lieve reacties altijd en jij nog een fijne zondagavond en een fijne werkweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige (bijna koninklijke)placemats. Met jouw reclame zijn ze binnenkort vast overal uitverkocht. En wat een lekkere warme sokken. Ik ben creatief maar aan sokken heb ik me nog nooit gewaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieverd ik ben trots op je, wat een mooi gebreidde sokken. Dat heb je toch maar even goed geleerd. Geniet maar lekker van die kruimel.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Corrie, en via jou ook Miriam,
    Als je op zoek bent naar borduurbare servetten, zou je eens bij Blokker kunnen kijken. Van het merk Handy kun je daar een set van 2 kopen voor € 2,49! Je kunt er ongeveer 7 kruisjes per cm op kwijt (tussen lengte en breedte zit iets verschil). Ze zijn van een mooie kwaliteit linnen, en verkrijgbaar in diverse kleuren, waaronder ecru en taupe. Mocht je erg enthousiast worden: er zijn ook tafellakens van! :-)
    Groetjes en succes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ellen wat een goede tip! Ik bedenk me ineens dat ik nota bene al eens dekservetten van Blokker heb geborduurd voor mijn zus! Een tafellaken zit er wat mij betreft niet in, maar het zou wel prachtig staan. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou wat een mooi compliment Berna, dankjewel! Sokken breien zag ik nooit zitten en nu vind ik het enig om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Aaaah, zo leuk jouw reactie! Ik ben je echt dankbaar dat je het allemaal in gang hebt gezet! en Max ook

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Alles blauw , blauw .
    Waar denk ik nu aan . . . een blauwe maandag . . . alles blauw blauw laten . . . een blauwtje lopen en nog meer blauws . Jouw werkjes zijn in teer blauw in prachtige kruisjes neergezet .
    Er is iets gegroeid bij Dijn en vele zijn nu bezig om keuken linnen te versieren . Deze placemats zijn werkelijk heel fijntjes met dat kantje . Meneer Hein zou toch eens al zijn winkels en webshop moeten bevoorraden met deze borduurmogelijke doeken .
    Ik winkel altijd bij Albert op internet en daar kom ik dit niet tegen . Wel heb ik een tijdje geleden placemats gekocht van de bekende Engels Kok Jamie Oliver . Warempel ook in blauw , niet geschik om op te kruisen , maar om later iets ander leuks mee te doen .
    De sokken voor Max zijn erg stoer en wat weet die jongen goed wat hij wil en kan maar bestellen bij zijn Oma . Het is een lief knulletje , hoe hij zat te schilderen voor Oma !

    Dit waren zo ongeveer mijn woorden die ik gisteren tikte , halverwege heb ik mijn plek hier , voor even verlaten , maar het werd wat langer . Wie schetst mijn verbazing , ik kon het niet geplaatst krijgen , de onderbreking had te lang geduurd . Het was inmiddels al laat dus op dit moment blijf ik het wel even afmaken . Weet je dat heb je natuurlijk altijd met mensen die zo lang aan het woord zijn . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ha,ha,ha, Gerrie blijf jij maar net zolang als je wilt aan het woord, dat voegt alleen maar meer gezelligheid en wetenswaardigheden toe.
    Wat akelig toch dat de reacties zo moeilijk geplaatst worden, ook ik loop daar tegenaan.
    Het zullen allemaal wel kinderziektes van het nieuwe systeem zijn, we moeten maar even geduld oefenen en vooral alles wat we typen even selecteren en kopieëren voordat we het gaan plaatsen. Ik doe dat nu standaard.
    Dank Gerrie voor je gezellige reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mmmmmm.... ben gek op blauwtjes en dit is zo lief, kleine borduurtjes op de allerdaagse textiel, AH textiel wordt zo wel een heel bijzondere.
    Heerlijk een kleinzoon die van blauw houdt, vindt Oma vast niet erg..... Mooie klassieke sokken Corrie maakte je voor Max.
    Fijn dat je mag genieten van alles om je heen,
    liefs Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie dat is toch het mooiste compliment dat Max nog een paar blauwe sokken wil.
    Wat zijn de placemats ook mooi, daar zal je vriendin blij mee zijn.
    Liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuk idee voor die place-mats Corrie!
    En die blauwe sokken van Max,wat zullen ze lekker zitten!Fijn om te lezen dat je weer lekker bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi, mooi, mooi!!! älles !!;-)

    (((zwaaiii)))... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat heerlijk dat je sokken zo gewaardeerd worden!! En die zakdoekjes, ik heb er heel wat gehad en nog meer gevonden bij het opruimen van het huis van mijn ouders. Een paar heb ik bewaard, ergens in mijn linnenkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. heee corrie, wat een lieve placemats heb je gemaakt zeg voor je vriendin, is er iemand bij jou in de buurt die nog niks moois van je heeft meegekregen...of op handwerkgebied of een gedachte?/??ik denk t niet ...heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...