maandag 12 april 2010

Wat een vondst!



Ik was meteen verliefd toen ik deze prachtige plaat in de kringloop zag hangen.




Die verlangende oogjes en het beginnende glimlachje deden het!




Gelukkig kan het kleintje er net niet bij want ze kijken best gemeen die duiven.




Ik zou dolgraag meer over de kunstenaar willen weten, dus als er iemand is die deze Chinese karakters voor me kan vertalen ...




... of iets over het watermerk kan vertellen, dan hou ik me aanbevolen.
Het werk meet 77 x 54 cm en ik geniet er iedere minuut van.

29 opmerkingen:

  1. Leuke vondst.Ik kan je niet helpen met de tekens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan ook geen chinees maar wie weet is het wel heel veel waard :)
    Veel plezier met je nieuwe kunstwerk.
    Groetjes Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige vondst!

    maar met die tekens kan ik je ook niet verder helpen.

    groetjes Rein.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat een lieve babyprent. Is er geen Chineesrestaurant in de buurt die je verder kan helpen met de tekens? Ik ben benieuwd of je erachter komt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bijzondere vondst!
    Nee ik ben het Chinees ook niet machtig helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je op mijn blog op bezoek was en tadaah...ik kom meteen bij jou langs. ;)
    Wat een prachtprent...dat wordt een bezoek bij Tussen kunst en kitsch.
    Ik vind vooral die duiven prachtig! En die header van jou is geweldig...wat een prachtige dingen staan er op. Ik pak dus weer een grote mok, ditmaal met koffie en ga hier rondsnuffelen. ;-)))
    Tot gauw, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een bijzondere vondst. ben benieuwd of je meer te weten komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een mooie prent. Helaas is mijn Chinees net zo goed als mijn Russisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie plaat Corrie. De gezichtsuitdrukking van het kindje zegt veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben benieuwd of je erachter komt wat de tekens betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een lief koppie,mooi zeg ga eens lang bij Bernard ? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wel lief hoor, kan een Chinees restaurant je niet helpen daar is meestal nog wel iemand die dit kan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve prent Corrie, maar met 't Chinees kan ik je ook niet helpen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Coprry, wat een parchtige prent heb je weten te vinden, echt een plaatje!
    Wat leuk om te lezen op mijn blog dat die prachtige foto van jou is!!
    Dat wist ik helemaal niet, ik had hem gegoogeld en deze foto vond ik zo mooi!! Er gaat zo'n mooie serene sfeer van uit.
    Ik was meteen verliefd!!
    Hartelijk bedankt voor de inspiratie ;-))
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er wel heel goed uit Corrie. Ja ik word nu ook wel heel nieuwsgierig :))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Corrie

    Ik heb de tekening doorgestuurd naar mijn lieve Chinese vriendin van mij.

    Ik wacht op haar antwoord.


    Liefs José Het gaat iets beter !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke vondst Corrie! Ik kan je er helaas niks over vertellen. Alleen dat k het een erg leuk schilderij vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie,
    die spreuk die je net bij je commentaar hebt geschreven...die gaat ingelijst op zijn nachtkastje. ;)
    Ik heb net weer even je boekenlijst bekeken. Ik heb er zelf enkelen van en wil je bedanken voor de inspiratie. Er zijn meteen een paar op mijn wishlist bij Amazon gezet.
    Een hele fijne dag nog, hopelijk warmer dan hier,
    Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zulke mooie vondsten kleuren je dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mmmm... wat een bof om zoiets liefs en moois te vinden. Maar Chinees, nee Meis ik kan je niet helpen, maar ben wel heel benieuwd. Heel veel plezier en genieten van deze aankoop. Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie plaat Corrie!
    Heerlijk zulke kringloopvondsten hé?
    Wie weet straks in Utrecht ook iets leuks?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Corrie, wat een mooie plaat is dit. Ik heb 'm aan Hajo doorgestuurd en die heeft een Chinese collega en die zei er dit over:
    De eerste 4 tekens is een jaartal: 1754 en het teken eronder is zoiets als 'jaar', dus te vergelijken met "anno 1754" en de tekens eronder zijn oudere tekens, die zij niet helemaal herkende, het was waarschijnlijk de naam van de schilder, maar ze zou het aan haar man gaan vragen, dus dat hoor je nog. Maar dit wou ik alvast even doorgeven.
    Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Corrie,
    Prachtige tekening of aquqrel (?) heb je bij de kringloop gevonden! Mooi die bolle wangetjes...
    Lieve Corrie en Jan, ik wens jullie een rustige nacht toe, en sterkte met de brand, al bedreigt ie jullie niet direct het is toch knap vervelend. Hartelijke groet, Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Corrie!

    Je hebt weer een echt Corrie schilderij te pakken! Helemaal goed!
    Hier alles wel, hoop daar ook, met alle brand commotie...
    XMaaike

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Corrie, nog even over de chinese tekens...

    Het jaar blijkt niet 1754 maar 1954 te zijn (de 7 en de 9 in het chinees lijken blijkbaar nogal op elkaar).

    De schilder is Jiang Zhao-he (Jiang is de familienaam).
    De naam van de schilder komt twee keer voor: in de twee onderste tekens - en in het watermerk. Het watermerk gebruikt alleen tekens van een veel 'oudere' chinese karakterset.

    Leuk om te weten! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hoi Corrie, gelukkig dat je al wat wijzer geworden ben over de schilder. DH heeft er ook nog even naar gekeken, maar kwam er niet direct uit wat het betekende. Erg lief die kip en duifjes ook. Het kindje ook natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat schitterend Corrie, wat zal je daar van genieten als er naar kijkt.
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. het ene moment genieten , t volgende moment zo;n logje, heel veel sterkte jullie daar lieve corrie en jan en anderen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...