vrijdag 30 april 2010

Veranderingen ...



Dinsdag j.l. werd ik plotseling opgenomen op de hartbewaking van het ziekenhuis.
We hebben spannende dagen achter de rug, maar woensdagmiddag
mocht ik met een stapeltje medicijnen, om erger te voorkomen, gelukkig weer naar huis.
Men vermoedt Angina Pectoris, één van mijn hartkleppen
lekt een heel klein beetje en de linker hartkamerwanden
zijn dik en stug geworden. Het valt eigenlijk allemaal wel mee,
een en ander is goed te behandelen met medicijnen
en de rest is nu niet gevaarlijk.
De cardioloog kwam nog even de toekomst met me doornemen
voordat ik ontslagen zou worden en zag me
met dit haakwerk op schoot zitten.
Hij vond het geweldig dat er nog vrouwen bleken te zijn die handwerken,
hij moest eens weten van onze enthousiaste handwerkblogs.
Ik vertelde hem dat het zo rustgevend werkt en dat heb ik zeker ervaren
toen ik daar aan de monitor lag. Ik voel me nu weer wat beter,
maar moet helemaal uitvinden wat wel en niet kan en vooreerst
dien ik me erg rustig te houden tot de medicijnen aangeslagen zijn
en mijn lijf weer stabiel reageert.




Ik zag deze sjaal bij Letty die een heel mooi exemplaar maakte
van dit gratis patroon van Lion Brand,
bij haar vind je alle informatie over het patroon.
Ik kocht bij mijn favoriete garenwinkel Finlandia Import 
20 bolletjes "Safran" garen van Drops Design.
Dat lijkt misschien veel, maar omdat het een fijnere garensoort is
dan die van Letty raadde de eigenaresse van de zaak me aan extra mee te nemen.
Wat ik later overhield mocht ik binnen drie maanden terugbrengen
en zou dan het geld daarvoor terugkrijgen.
Uiteindelijk heb ik er tien gebruikt en woensdag was hij klaar.





Ik besef dat dit een minder leuk bericht is,
maar zoals jullie misschien wel weten is mijn weblog mijn toevluchtsoord
waar ik geniet van het schrijven over de dingen die ik maak
en die ik beleef en ik zal er verder ook weinig woorden aan vuil maken.
Ik voel me goed, maar ben moe van de medicijnen die ik gebruik
en zal voorlopig alleen berichtjes plaatsen en niet,
of veel minder, bij iedereen reageren op de logjes.
 Zo af en toe een logje schrijven vind ik heerlijk ontspannend en natuurlijk blijf ik vooral handwerken en lezen, wat een bof dat ik zulke hobby's heb. Lieve groet van mij!

55 opmerkingen:

  1. Maar Corrie toch, weer een niet zo'n leuk bericht bij een van de dames waar ik altijd binnenval. Doe het maar heel rustig aan en heel veel beterschap toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu vergeet ik te zeggen dat het een prachtige sjaal is, heel mooie kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe het lekker rustig aan. Kijk eerst wat je wel en niet kunt. Je gezondheid is het allerbelangrijkste bezit. en daar moet je goed voor zorgen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve corrie, inderdaad een heftig bericht! als er iets met het hart is, wordt het je meteen angstig te moede. goed dat de cardioloog je toch gerust gesteld heeft. verken nu maar heel voorzichtig je grenzen. digitaal maar even low profile blijven. en handwerkend ben je lekker bezig maar toch rustig. je sjaal is trouwens schitterend - en met wol van drops! daar ben ik momenteel fan van.
    tot blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat een naar berichtje. Het was zo'n mooi weer en jij lag in het ziekenhuis.
    Fijn dat je dan zulke hobby's hebt. Probeer naar je lichaam te luisteren (en naar de dokter natuurlijk). Ik hoop dat je je snel beter voelt en over de schrik heen bent.
    Veel liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corrie,
    We schrikken ervan! Wat je dan toch plotseling kan overkomen... Zorg maar heel goed voor jezelf en hou je heel rustig. En... geniet van het handwerken!
    We denken aan je.
    Liefs, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè Corrie, dat is even schrikken!

    Neem je tijd, wij komen wel af en toe kijken hoe het met je gaat.

    Prachtige sjaal overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schrik.
    Goed op jezelf passen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat moet schrikken zijn geweest, maar goed dat je zo positief bent, dat helpt en natuurlijk onze heerlijke rustgevende hobby's.
    Doe het rustig aan, luister naar je lichaam.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oei dat is toch wel schrikken. gelukkig klink je rustig en optimistisch. houen zo. prachtige sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ocherm Corrie, dat is schrikken!
    Gelukkig heb je er nu medicijnen voor.
    En handwerken is inderdaad erg rustgevend.
    Je sjaal is een bjoetie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben er even stil van , er gebeurd zoveel de laatste tijd hier om ons heen .
    Gelukkig dat je rust kunt nemen en toch wat in je handen hebt om af en toe bezig te zijn . Het is een prachtige kleur en wat een fijn patroontje . Blijf opgewekt als het kan , dat is de beste medicijn die je zonder water of een glaasje kunt slikken .
    Een lieve groet , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve corrie, vervelende pijn, angina pectoris, blij dat het behandeld kan worden.
    een vrouwenhand en een paardentand, (zo was het toch?) idd geeft handwerken rust. langzaam weer je eigen lijf gaan 'kennen' en er mee omgaan. dat gaat je vast lukken. think strong be strong! zo denk ik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Corrie.
    Ik lees al heel lang je Blog en wens je het allerbeste en let
    dit geval goed op je zelf.Wat een heerlijke hobby hebben wij toch!
    Groeten Carla E.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corry, dat is schrikken! Pas goed op jezelf en snelle beterschap gewenst. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Corrie,
    Wat ben je toch een sterke vrouw! Zo'n grote schrik en je blijft al met al zo rustig. Doe voorlopig alleen de dingen waar je je goed bij voelt, waaronder natuurlijk je handwerken. Veel sterkte en een spoedig herstel gewenst. lieve groeten, Anja v.d.B

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is schrikken! Doe alsjeblieft rustig aan met alles en doe alleen wat goed voor je voelt en helemaal niks overhaast! Iedereen heeft er begrip voor dat je alleen als afleiding lekker je blogjes beschrijft en minder reacties zal geven!
    Ik hoop dat de medicijnen snel alles stabiel maken.
    Handwerken is inderdaad rustgevend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou Corrie, ik schrik er ook van hoor!
    Doe jij maar netjes wat de dokter voorschrijft, rustig bekijken wat je lichaam aankan, hopen dat de medicijnen snel en goed aanslaan. Dubbel genieten van onze rustgevende hobbies!
    Snelle beterschap, hé!
    Schitterend mooie sjaal en die speld is ook al zo mooi!
    Hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie toch, dat is schrikken zeg ! Ik hoop dat de medicijnen snel zorgen voor een goed evenwicht. Heel veel sterkte en beterschap, want je lijf zal echt even tijd nodig hebben weer tot rust te komen. Lieve groet van Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is zeker heftig en ingrijpend lieve Corrie. We schrokken er gister van. Natuurlijk blijf je nu rustig thuis en alsjeblieft, doe heerlijk wat je aankan en waar je zin in hebt. Zo hebben we allemaal steeds weer iets waar we ons doorheen moeten worstelen, maar gelukkig weet ook jij dat je hele leven geborgen is in de liefhebbende handen van onze Vader! Heel veel sterkte en een dikke knuffel, ook voor Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Corrie, een hartelijke groet uit Valkenburg voor jou en Jan,
    MaRia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou Lieve Corrie

    Dit zal je goed doen zoveel mensen die reageren.

    Ik ben blij hier wat te lezen, doe lekker rusttig aan. Het heeft tijd nodig met de medicijnen, voor je je wat fitter gaat voelen. Maar dit komt beslist.

    Geniet van al de lieve berichten.

    Dikke Kus en knuffel van ons hier.

    Wat en geweldige mooie sjaal super, die is toch maar weer mooi gemaakt.

    Straks kan je weer rustig wat oppakken om te gaan doen,

    Maar voor nu lekker alleen maar wat je leuk vind, lezen en handwerken.

    Heel veel sterkte en lekker rustig doen.

    Dikke Knuffel kom hier smak smak smak, ja 3x doen wij altijd.

    Heel veel van alles van ons allen !! José

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve corrie wat schrik ik van je berichtje. Doe alstublieft rustig aan en geniet van alles om je heen. Zoals ik je heb leren kennen heb je vast een hele fijne kring mensen om je heen om voor je te zorgen. Vanuit mijn hoekje van de wereld kan ik alleen veel aan je denken en dat zal ik dan ook zeker doen.

    Hele dikke knuffel, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corry ik lees net bij Marianne dat het bij jou ook niet goed gaat. wat een tegen slag voor je. Via deze weg wens ik je beterschap toe. En de sjaal is geweldig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeetje Corrie wat een toestand, Berthi in het ziekenhuis, jij in het ziekenhuis bij Marianne veel verdriet. Wat zit er in de lucht.
    Bij ons zit manlief met de voet in het gips.
    Veel sterkte en beterschap en een pracht van een sjaal.
    Groeten en veel liefs Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie, wat gebeurd er hier toch allemaal bij mijn weblog vriendinnen! Eerst bij Chris, daarna bij Mariannaa en bij Berthi...en nu bij jou! Ik schrik me telkens een hoedje als ik bij jullie langs kom. Gelukkig ben jij weer thuis met een stapel medicatie. Je kwaal is gelukkig goed te behandelen. Maar nu eerst alles stabiel krijgen. Voor jou ook moeilijk om ineens erg kalm aan te moeten doen. Liev Corrie, veel sterkte, ook voor Jan en de kinderen. Liefs en een knuffel van mij voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat vervelend ; ik hoop dat het weer de goede kant met je op gaat !!! En groot gelijk dat je het wat rustiger aan gaat doen op het web ; gezondheid is het aller belangrijkste... Bedankt dat ik de foto mag gebruiken . Knap maar goed op , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Corrie, ik schrik van jouw bericht, pas maar goed op jezelf, rustig aan doen en met een heerlijk handwerkje ontspannen.
    Jouw sjaal is prachtig geworden, wat een mooie kleur! En die speld maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou Corrie, bij jou ook al schrikken als ik weer eens langskom. Wat zijn er veel zorgen en verdrietelijkheden in handwerkblogland. Je hebt hierboven al veel goede raad gekregen van deze en gene, dus daar sluit ik me maar bij aan. De shawl is schitterend. Kleur, en speld... 't past heel mooi bij elkaar.
    Gelukkig is borduren/handwerken geen vermoeiende bezigheid voor wie het graag doet, dus je zult je wel vermaken.
    Hartelijke groet uit de Betuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Corrie,

    Dat was even schrikken voor jullie! Ik ken de hartbewaking (André heeft er 2 keer gelegen in de afgelopen 2 jaar), dus ik moest ook even slikken. Gelukkig dat je geen levensbedreigende kwalen hebt en dat ze je met medicijnen kunnen helpen. Ik hoop van harte dat je goed op mag knappen en dat je lichaam weer in balans kan komen.
    Ik hoop dat je goed op jezelf past, maar dat zal wel he?! En veel handwerken natuurlijk, maar dat is geen straf he? ;)
    Je shawl is PRACHTIG! Veel draagplezier ermee ...

    Hartelijke groet en dikke herstelknuffel,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een reactie van een doorgaans stille lezer; hoop dat je medicatie snel aanslaat en je weer volop kunt meedraaien. Tot alles weer "normaal" is, veel genieten van je handwerkmomentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel veel sterkte en beterschap. Ook ik ben een stille lezer die geregeld je blog met plezier bezoekt. Mooie sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Corrie, wat een schrik... Gelukkig gaat het al weer beter met je. Dikke knuffel van ons allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeetje Corrie toch! Mijn hart stond even stil toen ik de openingszin van je log las, maar ik realiseerde me vervolgens dat het feit dat je schrijft betekent dat het redelijk gaat met je gezondheid.
    Ik wens je sterkte bij het wennen aan de medicijnen en het contact met de medische wereld. Mooi dat je in staat was om je bij de situatie neer te leggen en van de tijd in het ziekenhuis iets positiefs te maken door te haken. Heeft die cardioloog ook eens iets leuks te vertellen :-))) Fijn dat je nu weer thuis bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja wat een schrik dacht ik ook.
    Voor jou voor ons nu hier.

    Heel veel sterkte meis en dat de medicijnen snel en goed aanslaan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Poeh dat is schrikken als het je overkomt. Veel sterkte en neem de tijd voor de medicijnen. Weet je wat helpt....lekker rustig met een werkje op schoot.Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Corrie,
    Heel veel sterkte wat een schrik zo opeens en wat fijn dat je weer thuis bent. Pas goed op jezelf en bovenal wens ik je de liefde en geborgenheid van Jezus toe die bij je is.
    Liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Corrie,dit zal wel even schrikken geweest zijn,gelukkig kon je met het advies van de arts weer gerustgesteld naar huis toe.Wens je het allerbeste toe en denk vooral aan jou ritme.
    groetjes Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  39. jij legt altijd zoooo lief uit, maar t allerbelangrijkste is dat t weer goed met jou gaat, zeker na zoeits spannends, da's niet niks, lieve Corrie, zorg goed voor jezelf hoor, dikke zoen!!!♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  40. kijk ik schrik dubbel, dacht nog niet gereageerd te hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. sjonge, tóch schrikken !!

    het allerbeste hoor !!
    En nu al zo'n eind gehaakt.
    Prachtige shawl !!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Och lieve Corrie!
    Je hart is de kern van je lichaam, dus kan ik me voorstellen dat het een heftige schrik is bij jou en je dierbaren!
    Kom lekker bij en zoek naar een nieuw evenwicht. En Corrie je hoeft niet op mijn log, je zit in mijn hart!
    Heel veel liefs en sterkte,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ook ik hoop dat de medicijnen goed hun werk zullen doen en dat je zelf de rust kunt vinden om rustig te doen! Laat je lekker vertroetelen en neem de tijd om weer helemaal "bij" te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. geen leuk bericht, maar wel goed dat we het weten. hopelijk kun je met deze medicijnen goed verder nu.
    wat een schrik, maar zo gaat het soms; dit zijn de facts of life, of we willen of niet.

    wat een prachtige sjaal heb je gehaakt, ik voel me gelijk ook weer geinspireerd. sla vandaag maar lekker om je heen, het is het weer ervoor.

    heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Even hier een stille groet , hopende alles gaat hier goed . . . . . !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. ohhhh Corrie wat naar!!!!!!!!!!Gaat het een beetje met je??????ohhhhh hemel ik wou dat ik dit eerder had gezien.Ik hoop dat he het lekker rustig aan zult doen de komende tijd en stuur je een hele dikke knuffelxoxoxoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Tjonge Corrie, dat is schrikken voor jullie. Ik wens je heel veel beterschap, sterkte en heel veel troost door je wolletjes. Je bent wel een bofferd met zo'n prachtige wolwinkel in je dorp. (zei ze jaloers ;-)) lieve groetjes, Peti

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoe gaat het intussen met je?

    Wat een mooie sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Och lieverd, is me dat even schrikken, hoop dat de medicatie snel haar werk zal doen. Sorry dat ik het nu pas lees. (Je snapt wel hoe dat komt).
    Dikke beterschapsknuffel liefs Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ach lieve Corrie toch! Wat een schrik met name voor jou en je geliefden. Ben blij te horen dat het wel een stuk beter gaat maar doe alsjeblieft het een stuk rustiger aan en ja veel lekkere frisse buitenlucht inderdaad. Vind helemaal niet erg komende tijd geen reactie te krijgen hoor ;) want idd soms zegt een stilte meer dan ... :) Hopen dat we snel weer een warm koesterend voorjaarszonnetje tegemoet mogen zien. Lieve groetjes uit Drenthe!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ans het was echt schrikken voor ons allemaal, ik vond het ook moeilijk om aan de kinderen te vertellen, maar kon het gelukkig luchtig houden en terecht want het gaat ook al een stuk beter zoals me al gezegd werd. Het heeft even tijd nodig en ik voel me al een stuk beter en kan al weer meer dan de eerste week.
    Het frisse weer vind ik eigenlijk wel lekker, maar een koesterend zonnetje stuur ik niet terug.
    Lieve groetjes terug van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve Corrie, wat een bericht, het lijkt me zo eng om aan de hartbewaking te liggen, ik geloof dat ik dan nog maar liever mijn enkel breek. Door al mjn beslommeringen van de laatste tijd ben ik een eind achter op de blogs en lees ik dit nu pas. Ik heb dus ook al gelezen dat het goed met je gaat en ik hoop voor je dat dat zo blijft. Wat heerlijk dat zo veel mensen met je meeleven, dat heb ik ook ervaren toen ik met mijn gebroken pootje in het ziekenhuis lag, en het helpt echt, niet waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Van alles op je blog gelezen en dit bericht gemist! Meidmeid wat een schrik! Ben heel blij dat het weer beter met je gaat. Take care en een extra knuffel voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Nou joh! Da's toch ook wat.
    Ik hoop dat je goed reageert op de medicatie.
    je ziet ik ben nu pas aan het bijlezen bij iedereen.
    Je bericht van gisteren was alweer een heel stuk positiever gelukkig.

    meisje, sterkte en groetjes van de nachtzuster

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...