zaterdag 24 april 2010

Troostwol




Waarom de woorden de laatste tijd zo moeilijk komen weet ik niet,
misschien zit er teveel in mijn hoofd.
Nee, het heeft niet met moeite te maken,
er is gelukkig heel veel leuks en liefs in mijn dagelijks leven,
 heel veel zelfs. Misschien herkennen jullie het wel,
het teveel aan gedachten en ideeën doet me soms in mezelf opsluiten
om te proberen er structuur in aan te brengen.
Hoe dan ook, vandaag het woord "troostwol".




Dat heeft ook te maken met de moeite die ik heb
om na mijn vorige logje weer over zoiets gewoons als sokken te beginnen
en toch vond ik juist dat een goed onderwerp.

Een warm vest, warme wollen sokken zijn voor mij vaak
troostvolle voorwerpen waarin ik mezelf hul en koester.
Ik vind het prachtig dat zoiets natuurlijks en basaals
als wol dat gevoel kan geven.
Dat ik enige tijd geleden mijn allereerste paar sokken
helemaal zelf gebreid heb geeft me een oergevoel,
een gevoel dat ik voor warme voeten kan zorgen,
voor behagelijkheid en ja soms ook voor troost.
Anita is degene die me zover kreeg om mijn eerste paar sokken te breien.




Denk nu niet dat ik het moeilijk heb, ik heb juist een
heerlijk weekend met heel veel tijd en ruimte.
Gisteren fietste ik door het lentelandschap naar Alkmaar en
bracht een heel bijzondere middag door in de expositieruimte
van Alja Spaan waar Dirk Felthuis zijn nieuwe werk exposeerde.
Onderweg kocht ik een pakket met de mooiste papiersoorten
bij Marz Kreatiek  en daar ga ik dit weekend heerlijk mee aan de slag.
Mijn wandelschoenen staan klaar en wie weet
maak ik er een flinke wandeling mee.

25 opmerkingen:

  1. Hé daar mag je best trots op zijn,iets uitproberen wat je nog niet deed.En ze zijn super,ook zo kleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kleurige sokken! Ik heb nooit sokken gebreid. Wie weet, toch maar eens proberen voor de kleine meisjesvoetjes?
    Fijn zonnig weekend en wandelse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. AAA Corrie, lieffff.

    Tuurlijk mag je weer 'gewoon' over sokken loggen.
    Ik vind ze prachtig én knap gedaan.
    Heerlijke kleurtjes waar ik ook zo'n zin in heb.

    Warmte geeft troost, warme voeten, vest aan, sjaal om, in het zonnetje zitten !!
    En jouw gedachten aan mij ook !!:-)

    Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar Corrie! Bij mij liggen er in feite al een paar logjes een poosje klaar om te publiceren, moet alleen wat foto's maken, net of dat al te veel is en me volkomen blokkeert... Op mijn werk zijn er ook wat trieste voorvallen (2 volwassenen collega's en een baby van een collega, allemaal in één maand tijd) geweest, net als in jouw vorige blog... moelijk om de normale draad weer op te pakken in blogland van al het vrolijke om je heen. Uit een soort van respect kan ik dan niet zo vrolijk een logje plaatsen. Er werd al onderling op mijn werk tegen elkaar gezegd dat meeleven prima is, maar beleven een tweede. Het verdriet van een ander dat je zo kan raken, net of het jouw verdriet is omdat er zoveel naar boven komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kleur sokken heb ji daar gebreit. Ach en de woorden komen wel weer. Geniet van de dingen die je tegen komt en van je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk warme én vrolijke sokken! Wat fijn dat jij er ook breide, Corry. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat een super vrolijke kleur.Wat brei jij mooi..

    Ik dacht eerst een leuke muts al voor de winter,wat leuk die foto zo in je wandel schoen.

    Heb je gezien de kunst boeken bij de Volkskrant. DD heeft hem vandaag toch nog te pakken kunnen krijgen.

    Dit vind ik ook wat voor jou.

    IK kom ook niet uit de voeten nog, maar wel mocht ik vandaag heerlijk in het zonnetje tussen door.

    Fijn weekend geniet er van Corrie.

    Doe ik het ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar Corrie.
    Is ook de reden dat ik mijn lapjes en draadjes zo koester.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De sokken zijn in ieder geval prachtig. En ga maar lekker een stuk wandelen. Vandaag voor het eerst weer een stukje gefietst met man en hond. Het geeft je energie en heerlijk,eindelijk een beetje "stevige" zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Corrie,

    Ik herken je 'fase' helemaal hoor! En wat is die wol prachtig ...

    Lieve groet en een fijn zonnig weekend gewenst,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige, kleurige en toch ook zo natuurlijk uitziende sokken.
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hebt met mooie woorden geschreven over de woorden die soms moeilijk komen ...
    en wat een mooie lentesokken. warme voetjes, een mooie wandeling en de gedachten stromen weer vrij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is wel raar, met internet, terwijl er hier heel fijne dingen gebeuren, zijn er elders heel nare belevenissen en omgekeerd. Het is soms moeilijk om daar een weg in te vinden. Je sokken zijn prachtig en jij vindt je pad wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Steken gebreid in vrolijke kleuren om het leven wat op te fleuren .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och Corrie, zo herkenbaar, veel van wat je schrijft in dit log.

    En verder ........ ik zag je fietsen :-)),
    (remember het verhaal .... )
    en ik maar zwaaien, maar je zag me niet :-)).

    Wat heb je een leuke sokken gebreid, hoop dat ze heerlijk lopen oftewel .... hoop dat je een heerlijke wandeling hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo herkenbaar zo heerlijk en mooi, jouw warme troostsokken.
    Lieve groet, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat staat dat vrolijk die sokken in je wandelschoenen fijn weekend gehad?wij hebben de caravan bijna klaar laat de zon maar schijnen liefs inekeo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve, lieve Corrie, ik ben trots op je. wat een ontzettend leuke sokken. Dikke knuffel, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Volgens mij heb jij lekker gewandeld!
    Het weer was prachtig dit weekend,de zon scheen,de vogels floten hun wijsjes en de lucht rook naar LENTE! Mooie sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Corrie, ik had precies hetzelfde. Ik heb nog steeds geen woorden en kon even niet reageren op al die 'gewone' logjes of zelf wat schrijven. Wat gebeurt er toch veel hè?! Maar je hebt gelijk, er zijn ook heel veel mooie en troostvolle dingen om ons heen. Geschenken die we met 2 handen mogen aanpakken en van mogen genieten. En wat ik ook een enorme troost vond, was dat we weten dat Marianne haar troost en vertrouwen vindt in haar Heiland. Een hele dikke knuf van mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn prachtig, zeker zo in die lekkere wandelschoenen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze regenboogwol geeft toch ook maar weer aan, dat die mooie regenboog alleen kan bestaan naast een flinke bui. Yin en yang. Verdriet en vreugde. Alles in evenwicht.
    Net als die twee prachtige sokken van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja ik denk dat het voor ons allemaal moeilijk was de draad van het "gewone" bloggen weer op te pakken, maar ik moet er ook steeds aan denken en dan vind ik haar zo moedig, maar ja er komt nu wel heel veel op haar af en dat is als een stortregen, je kunt pas drogen als het niet meer regent! Maar zij heeft dus haar troostlapjes en jij je troostwol en ik mijn poppen en allerlei andere knutsels, maar je sokken zien er wel heerlijk warm uit en ze zullen je hoop ik ook verwarmen en troosten op andere moeilijke dagen, want die blijven niemand bespaard! Sterkte en ik wens je toch een warme zonnige dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja Corrie daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Je hebt ook hier weer zo mooi met de kleuren gespeeld. Alleen daar kan ik het al warm van krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...