donderdag 8 april 2010

Terug, bijzonder, lief!


 
Ja, ik ben terug in weblogland en dat komt
omdat ik veel leuks en liefs te vertellen heb.
Na zoveel tijd afwezig te zijn geweest borrelt het van de verhalen 
en de foto's die ik jullie wil laten zien en toch
was het vanochtend moeilijk om te starten, heel raar!
Ik begin met een foto van een prachtig cadeau dat ik van
Menno en Maaike kreeg en waar ik helemaal wég van ben.
Heel moeilijk om zoiets teers op de foto te krijgen,
maar ik laat onderaan dit log een collage zien,
die misschien iets meer recht doet aan dit prachtige
 kop-en-schoteltje met porseleinen lepeltje.

 

 
Nu iets wat ik heel bijzonder vind en ook héél erg leuk!!!
en de foto hierboven is er een die ik van haar blog heb geleend,
het is een blik in haar atelier waar ze de leukste en mooiste dingen maakt,
we zullen zeker nog meer van haar gaan zien
en ze zal het heel leuk vinden als jullie haar welkom heten in weblogland.
Voor degenen die de foto van Maaikes atelier goed bekeken hebben
zal het naaikistje in de schouw opgevallen zijn,
het is van Ank en Wieta geweest en lang geleden gaf ik het aan Maaike
voor haar handwerkspulletjes.
Jaren later ben ik op zoek gegaan naar nog zo'n naaikist
omdat ik toen zelf ook begon met handwerken,
iets dat Maaike dus al veel langer deed.

Hieronder het schilderij dat Max voor mijn verjaardag maakte,
 het werden er zelfs twee en beiden met heel veel blauw erin zoals ik had gevraagd.
Laat dat nou precies Max z'n lievelingskleur zijn!




Kort geleden heeft hij me zelfs gevraagd of ik blauwe sokken voor hem wil breien.
Sokken breien???
Ja sokken breien, maar dat is voor een volgend logje
en er is ook nog een award die ik van Marion kreeg en waarbij ik
het een en ander mag opbiechten.
Zie je wel, het borrelt in mijn hoofd.
Ik laat jullie nog even de wand zien


 
waaraan Max z'n schilderijen hangen.
"Ik vind het echt geweldig mooi staan lieve Max,
heel erg bedankt voor al het moois"

en nu denk ik dat als mamma of pappa jou dit voorleest,
jij onmiddelijk zoiets als "Apekoois" er achteraan zegt,
want rijmen doe je op alles en daar hebben we steeds heel veel lol om.




Tenslotte de beloofde collage, maar niet voordat ik jullie allen
heel hartelijk heb bedankt voor alle hartverwarmende reacties
die ik de laatste tijd heb ontvangen op mijn vorige logje
en ook via mail en kaarten die ik kreeg, jullie zijn gewéldig!
Genoeg redenen om met plezier weer te gaan bloggen
ook al weet ik niet hoe vaak ik dat kan doen,
Tot de volgende keer!!!

30 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Corrie, wat fijn dat je weer terug bent bij ons in dit wonderlijke blogland en met zoveel verhalen, prachtig. Ook prachtig is die mooie kop en schotel en wat heb je daar een mooie collage van gemaakt. Wat een creatief ventje is Max, hij heeft je echt verwend met zo'n prachtig schilderwerk. Ik ga zo ook even bij Maaike kijken, altijd leuk als je net bent begonnen en je wat support krijg.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig dat je weer terug bent en gelijk met mooie verhalen en foto's.
    Dat mooie kopje en schotel mag je wel hier naar toe sturen, wat een beeldschoon setje en wat leuk dat je dochter ook zo creatief is, die twee van mij zijn dat jammer genoeg niet, maar een mens kan niet alles hebben.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je weer aan het bloggen geslagen bent.
    Inderdaad een prachtige kop, schotel en lepeltje. Wat een teerheid en wat een mooie kleuren.
    Wat een lieve foto ook van Max in actie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hee gezellig ,zet ik mijn computer aan na een berg strijk en dweilwerk en zie ik weer een gezellig logje, fijn Corrie......

    en wat een mooi kopje ,erg lief en teer ,dat komt over hoor, zeker bij de collage!!

    en die schilderijtjes:goud waard , groetjes♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie en lieve foto van Max en wat een mooie cadeautjes. Goed dat je er weer even bent.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie, fijn dat je er weer blogt. Wat een bijzonder kop en schotel heb je gekregen en prachtige werken van Max. Wat leuk om hem daar zo druk bezig te zien.
    Bij Maaike was ik al stiekem even wezen kijken, maar nu met het duwtje van jou ga ik ook even reageren. Leuke naam heeft ze voor haar blog.
    Ik ben benieuwd wat je ons verder nog gaat opbiechten n.a.v de Award.
    Lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. conny ten berge8 april 2010 om 16:04

    Wat gezellig dat je er weer bij bent Corrie. Je energie spat hier van het scherm, je hebt er weer zin in! Lieve foto van Max, zo ijverig voor oma aan het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig dat je er weer bent. Ik heb natuurlijk meteen op het blog van je schoondochter gekeken. Leuk joh. Dat kopje is een droom, je zou er een kast voor kopen (als je die al niet had :-)

    En je kleinzoon? Ja, wie wil er nou niet zo'n kunstzinnige kleinzoon (al kan dat moeilijk anders met zulke ouders geloof ik) Om te knuffelen, maar dat wil hij vast niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je er weer bent Corrie!
    En wat heerlijk om je kleinzoon zo bezig te zien. Een heel mooi cadeau voor oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk je terug te zien in weblogland.
    Kunnen we weer genieten van je mooie verhalen.En de kleine Max een kunstenaar in spe.Leuke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellie dat je weer terug bent! Je verwent ons direct met zoveel mooie beelden en prachtige verhalen. Heerlijk dat vriendschap en creativiteit vaak hand in hand gaan! En je kleinzoon is een schatje, zo te zien. Geniet ervan! Liefs van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je weer terug bent. Het kopje is schattig. Het nieuwe weblog zal ik in het weekend gaan bekijken.
    Groetjes
    Berna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hehe! je bent terug. gelukkig!
    welkom!!!
    wat een prachtig kopje en wat een heerlijke knul is max toch.
    ik ga zo een kijkje nemen bij maaike.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie schilderijen van Max.
    De bovenste doet mij denken aan Terschelling en op het onderste schilderij zie ik twee zwanen met een kleintje.
    Mooi joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig de schilderijen van Max!! Heel creatief van hem. En dan je kop en chotel met bijpassende lepel! Geweldig zo'n cadeau. Leuk dat je schoiondocht3 ook in weblogland is gearriveerd. Fijn dat je er weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Blij dat je er weer bij bent Corrie!
    Wat zou dat muurtje kaal zijn zonder de lieve schilderijen van Max!
    Ga nog even naar Maaike kijken!
    Goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een BEAUTY Corrie !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. P.S. het kopje maar zeer zeker ook Max en zijn schilderijen !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een beeldschoon kop, schotel en lepeltje om bij weg te dromen. En kunstenaar Max is aan een expositie toe, wat werkt hij gezellig. Genieten hoor Corrie dat je weer Blogt.
    Lieve groet, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag lieve Corrie!
    Van de week om een hoekje gekeken en nu ben je er weer!
    Wat een lief kado kreeg je m=van Max. het wordt al een hele vent... Het kop-en-schoteltje vind ik helemaal geweldig, wat een kunstwerk!
    Ik ga even een kijkje bij Maaike nemen, dag Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leuk dat je er weer bent! en direct leuk om alles weer te lezen; wat een genot om zulke mooie kinderkunst te krijgen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Leuk zeg, om zulke vrolijke en verwelkomende reacties te krijgen.
    Dankjewel allemaal en ook al kan ik nog niet meteen bij jullie allemaal tegelijk langs komen, ik kom zeker weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. welkom terug en dan ook nog zo'n mooi blogje!
    Een prachtig cadeau het kopje en geweldig het tweeluik van Max! straks ook even bij Maaike kijken, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Corrie,

    Wat fijn dat je weer terug bent in blogland!
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel mooi nieuw levensjaar gewenst. Wat heeft Max prachtige schilderijen gemaakt, echt mooi! Het staat prachtig zo aan de muur.
    Je kopje is een plaatje, wat bijzonder.

    Groetjes en veel liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een enig kop en schoteltje! Echt een pracht exemplaar!
    Ik ben inmiddels al gaan kijken naar haar weblog :-)Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijn dat je terug bent! Wat een mooie schilderijtjes van Max

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jaaa, Corrie is back in blogland!
    Hiep hiep hoeraaaa!
    En hoe!
    Je laat een jaloersmakend prachtige kop-en-schotel zien.
    En Max' kunstwerken die ik ook wel aan de muur zou willen hangen.
    Ik ga zometeen op Maaikes blog kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @DANKJEWEL voor jullie welkom terugjes!
    Laat ik nou toch steeds gedacht hebben dat ik jullie al bedankt had daarvoor, maar ik vind het nergens terug!!!
    Jullie moeten me wel vreselijk ondankbaar hebben gevonden, maar oh, ik vind het juist zo heerlijk om te weten dat jullie het leuk vinden om mijn logjes weer te lezen en ik ook heel erg om jullie reacties weer zo volop en van harte te krijgen.
    Dank, dank, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Welkom terug, Ik heb je gemist. Wat heerlijk om Max zo bezig te zien.
    Dat kopje, ook al om van, of liever uit te smullen. Het is te mooi, ik zou er niet uit durven drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw Corrie, wat een ontzettend mooi kopje is dat, zo teer zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...