zondag 25 april 2010

Over een ontmoeting ...



Op zaterdag 10 april j.l. ging Jan alleen naar de opening van de expositie
van Dirk Felthuis' nieuwste werk
Toen ik de uitnodiging pakte om voor Jan het adres op te zoeken
staarde ik verbaasd naar de naam van de galeriehoudster Alja Spaan!
Die naam kénde ik want ik las al geruime tijd haar weblog.





  Wat jammer dat ik niet mee kon, maar zoals zo vaak,
bleek het achteraf goed te zijn zoals het was want toen ik afgelopen vrijdag
aan het begin van een volledig vrij weekend voor mezelf
naar Alkmaar fietste, bleek Alja alleen in de Galerie te zijn. 

Toen ik binnen kwam en zei wie ik was, spraken we met elkaar
onder het prachtige rode schilderij van Dirk aan haar zwart gelakte tafel.
Ik stapte in een gedicht ... (klik) en ben steeds opnieuw ontroerd

14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gedicht van een prachtige vrouw voor een prachtige vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontroerende woorden. Prachtig en helemaal omdat het voor jou is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig gedicht. Je wordt er stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterend gedicht en wat een bijzondere ontmoeten, het heeft gewoon zo moeten zijn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat geweldig deze ontmoeting.En een prachtig gedicht !

    Mooi speciaal voor jou !!


    Geniet fijn van deze woorden. Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi gedicht,fijn dat je genoten hebt van het bezoek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke ontmoeting.Mooie werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pfoe, zo'n mooi gedicht helemaal over en voor jou. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het gedicht is prachtig Corrie. En zo'n ontmoeting moet iets heel speciaals zijn. Ik heb ook de serie van de Scilly Islands gevolgd en ik hoop dat in het volgende seizoen een nieuwe reeks komt. Deze eilanden staan nog op mijn verlanglijstje.
    Groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Corrie ,

    Alleen even een groet vroeg in de morgen .
    Alles is een beetje chaotisch in mijn leventje .
    Ik heb eigenlijk nog zoveel te vertellen .
    Als er een rustig moment is kom ik langs voor een praatje .
    Stilletjes kijk ik altijd wel bij je om het hoekje , en jouw berichtjes zijn het waard om gelezen te worden . Wat is vriendschap op internet een groot goed . Hierover had ik vroeger nooit kunnen dromen !
    Ik strooi een internet groet naar je toe samen met dwarrelende geurende bloemblaadjes ! Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Corrie, fijne ontmoetingen die diep gaan. Diep in kleur en woord.
    Wat een mooi log.
    Ik ben verbaasd over hoeveel logjes ik van jou gemist heb.
    Wat ben je toch een lieverd!

    dagdag
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bijzonder mooi deze rode compositie. Wat een spanning heeft hij weten aan te brengen met slechts een kleine kleurnuance :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stil in verwondering....de prachtige schilderijen....het bijzondere gedicht, keer even helemaal terug in mezelf.....en denk aan jou.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...