zaterdag 10 april 2010

Bekentenissen in ruil voor een award ;- )




Vlak voor mijn lange blogpauze kreeg ik van Marion
deze bloemrijke award waar ik heel dankbaar voor ben.
Waar ik al eerder een aantal bekentenissen over mijn persoontje moest doen
om een award in ontvangst te nemen, is dat ook deze keer weer de bedoeling.
Ach, ik vind dat geen probleem, want wat ik écht niet kwijt wil
vertel ik toch niet maar ik ben ijdel genoeg
om het graag over mezelf te hebben ;- )
Het moeten er zeven zijn en ik heb er maar een aantal
voor de vuist weg opgeschreven.
Om het een beetje leuk te maken heb ik er een paar plaatjes bij gezocht.




  Verlegen ... ja, ik was als kind vréselijk verlegen
en op deze foto kun je dat heel duidelijk zien aan mijn lichaamstaal,
dat vind ik zelf tenminste.
Ik trek mijn schoudertje naar achteren alsof ik me om wil draaien
en hard weglopen en mijn voetjes geven de weglooprichting al aan,
maar ik hou mijn hoofdje toch netjes naar de camera gericht.
Ik  bloosde ook heel vaak en dat maakte het allemaal nog een graadje erger...
ik doe het nog weleens ...




Max Bruch: over mijn muziekliefde voor Bob Dylan en tijdgenoten
heb ik het al vaker gehad, maar ik denk dat ik nog niet eerder
heb verteld over mijn liefde voor klassieke muziek.
Ik ben er dol op en luister vooral graag naar de muziek van Max Bruch,
van wie ik inmiddels alle muziek op CD heb.
Het fijnste vind ik dat Jan soms mijn stemming aanvoelt
en dan ineens één van deze CD's voor me opzet.
Zo'n avond met deze muziek en  met een boek of handwerk in de hand is goud waard.




Hoogtevrees heb ik en niet zo'n beetje ook.
Zelfs als ik op de tv in een film ineens een blik i
n een peilloze diepte voorgeschoteld krijg,
deins ik geschokt achteruit in mijn relaxstoel.
Onze vrienden met wie we zo graag op vakantie gaan
hebben het helaas maar al te vaak gemerkt als ik
met stijf dichtgeknepen ogen en de handen krampachtig om de
deurkruk geklemd, een rit door de bergen meemaakte.
Nu ga ik niet meer mee op zulke tochten, pfffft !!




Lekkerbek ben ik, oh ja een enorme lekkerbek zelfs
en toen mijn jeugdvriendin Ina en ik vorig jaar
onze 50-jarige vriendschap wilden vieren hebben we dat dan ook in stijl gedaan.
We hebben een fantastisch diner gehad in het Michelin-restaurant
 "De Vrienden van Jacob"  dat in het landgoed
"Duin & Kruidberg is gevestigd. (Foto van hun site geleend)
Een culinaire belevenis die ik niet licht zal vergeten.
We hebben toen meteen afgesproken dat we onze verjaardagen
voortaan samen met een etentje zullen vieren,
hoewel het dan wel in een iets eenvoudiger setting zal plaatsvinden.




Viooltjes vind ik heerlijk, om te eten dus!
Als decoratie in een salade zijn ze prachtig
maar de smaak is dan niet altijd even duidelijk.
Gelukkig bestaan er dus ook viooltjesnoepjes
en in dit schattige spanen doosje zie je ze zitten,
verpakt in  mooi lila zijdepapier, ik kreeg het jaren geleden
van Maaike en de snoepjes waren binnen de kortste keren op.
Later vond ik een nieuw zakje met viooltjessnoepjes
en dat blijft nu zorgvuldig bewaard als een viooltje voor de dorst.




 Weten jullie dat er ook suikervrije pastilles met viooltjessmaak bestaan,
te koop bij de voordelige supermarkt met de hoofdletter "L",
dit zijn ze en ze helpen me door mijn dieettijdperk heen,
erg lekker vind ik ze en ik neem er meteen maar even een
want ik krijg trek van al dat geschrijf over lekker eten.
Vervolgens doe ik een "kale" bekentenis:
Ik ben een "Einzelgänger", echt waar!
Hoezeer ik ook geniet van goed gezelschap,
ik heb het echt broodnodig (alweer eten) om regelmatig alleen te zijn,
dan kom ik volledig tot rust (klik). Dan nu de laatste bekentenis:




Awards ... bij dit plaatje wil ik heel graag uitleg geven
want ik wil benadrukken dat ik met iedere award ontzettend blij ben
en dan vooral natuurlijk met de lieve gedachte erachter
van degenen die mij door de jaren heen awards schonken.
Mijn probleem is dat ik écht niet weet hoe ik ze verder moet brengen
naar andere webloggers. Ik geniet zó van ieders persoonlijke weblog
en heb altijd het gevoel dat ik anderen benadeel
als ik één persoon een award geef.
Ik denk dat ik overigens niet de enige ben die daarmee zit.
Omdat ik ze dan ook al tijden niet meer doorgeef, wat toch de bedoeling is,
wil ik vragen om begrip voor deze aankondiging om voortaan
liever geen awards meer te willen ontvangen
en zal dit plaatje ook op mijn weblog plaatsen.
Het plaatje mag ook gebruikt worden door degenen die dit ook graag willen.
Ik wens jullie tenslotte een heel fijn weekend toe.

27 opmerkingen:

  1. Corrie, zo weten we weer een beetje meer over jou! Wat leuk om jou te zien in een bruiodsjurkje. Voor de communie denk ik. Morgen zijn we in Alkmaar om de 1e communie van een nichtje bij te wonen.En weet je....ik heb ook vreselijke hoogtevrees. Ik herken het van de hoge bochtige wegen! Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook zo'n mooie foto van mezelf in een kort communiejurkje, ik was de enige, de rest was in het lang en dat vond ik heel erg toen.
    Hoogtevrees.....ik moest ech lachen, want ik deins ook altijd terug bij dat soort beelden op tv en een paar jaar terug tijdens een vakantie in Turkije heb ik de hele weg met mijn ogen dichtgezeten in een jeep die door de bergen heen reed en de normale wegen achter zich liet, man, broer en schoonzus hebben genoten en ik heb niets gezien.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je er plaatjes bij gezocht hebt.
    En de foto van dat verlegen meisje.......... heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch fijn jouw bekentenissen te lezen hier!
    Een welverdiende award maar ik snap jouw probleem ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om je eigen aardigheden te lezen. Wat betreft verlegenheid en blozen. Mensen die blozen weten het verschil tussen goed en kwaad en hun lichaam vertaald dat.
    Ik geniet weer heerlijk van je, ben blij dat je terug bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corrie, heel moedig om zo over je eigen ikje het één en ander prijs te geven. Heel veel herkenbaars in dit stukje........
    Wens je nog heel veel mooie muziekmomentjes toe, lieve groet van huis tot huis Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om bij je bekentenissen een foto te plaatsen.En ja een award krijgen is heel leuk,maar ook ik heb moeite om ze door te geven aan iemand,net als jij heb ik zoveel blogs dat ik volg dat ik ze telkens aan iedereen schenk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bekentenissen ... altijd heerlijk om te lezen omdat ze om het hoekje van de persoon laten kijken. en we zijn toch allemaal een beetje voyeur ;)
    mooie foto van je! met je plechtige communie?
    viooltjessnoepjes, heerlijk! mijn nichtje brengt altijd een doosje gesuikerde viooltjes voor mij mee uit madrid. verrukkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief communiebruidje!

    En m.b.v. youtube geniet ik nu ook van Max Bruch!

    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie,deze award levert toch wel een heerlijk logje op, maar awards ontvangen is makkelijker dan doorgeven, dat ben ik met je eens.
    Wat zul je ook trots zijn geweest, gekleed in een prachtige jurk op een bijzondere dag.
    Max Bruch kende ik niet, via Youtube luister ik nu naar Violin Concerto No.1 in G minor-Adagio.
    Prachtige locatie waar je de vriendschap met je vriendin hebt gevierd.
    Hoogtevrees had ik zelfs in theater Carré.
    Wat een lief doosje met viooltjessnoepjes. Ik ben benieuwd naar de smaak.
    Fijne zondag, lieve groet Willy
    ps Kom je ook een gokje wagen voor de give-away?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige foto van jou als bruidje! En ahum! ik ken nog iemand die heel verlegen was/is ...
    Wat grappig, die viooltjes-snoepjes, die ga ik eens proberen.

    Fijne zondag en liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. P.S. Dat van die Einzelgänger is ook héél bekend, zoals je weet. Dank voor het gedicht, prachtig zo in die 'ouderwetse', plechtige taal.

    Groet! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie, wat een leuke post, want mede dankzij deze award komen we toch iets meer over jou te weten hihi. Maar ik begrijp je gedachte achter 'liever geen Award'. Soms zijn er zoveel Awards dat je niet meer weet aan wie door te geven, omdat iedereen zo'n speciale blog heeft. Wat leuk ook al de foto's die je erbij geplaatst heb, wat een lief en verlegen meisje en wat leuk al die 'weetjes' over het Viooltje, ik ben ook weg van Violen.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geheimpjes deel je ons nu allemaal mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toch gefeliciteerd met je award en gewoon ervan genieten enne ik denk dat ik maar even langs de L... ga, viooltjes snoepjes halen! Fijne dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een onthullingen ;) Wat betreft het laatste heb je wel gelijk denk ik, eigenlijk zitten veel bloggers ermee hoe om te gaan met de vele awards ;) De beste waardering is toch dat zoveel mensen met veel plezier je weblog lezen en dat merk je zelf achter de schermen aan de "kijkcijfers", aan de reacties en de mailtjes die eveneens achter de schermen komen. Max Bruch past bij jou! (en de stilte ook bij mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is weer een mooi verhaal geworden, leuk zo met die foto's erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @MARIJNA, wat lijkt het me mooi om weer eens een communiefeest mee te maken. Je was dus heel dicht bij ons in de buurt vandaag!
    MARTINE, eerlijk gezegd vind ik mezelf op de foto ook wel een lief meisje *Ü* bloos!
    INES, kan me helemaal voorstellen dat je het niet leuk vond om als enige in kort jurkje te lopen, kinderen willen niet graag buiten de groep vallen, maar je ouders waren waarschijnlijk wel moderne mensen voor die tijd.
    YVONNE, ik ben ook echt heel blij met mijn award.
    HILDA, wat een prachtige verklaring over verlegenheid en blozen, nooit bij stilgestaan, maar ik denk dat het heel goed klopt nu ik er bij nadenk. Dankje voor je hartelijk welkom.
    ANJE, ik schijn nogal transparant te zijn volgens anderen, heb er niet veel moeite mee om zulke dingen te erkennen.
    Er komen nog meer mooie muziekmomenten voor me, ik heb van Jan prachtige Cd's van Y0-Yo Ma mogen uitzoeken. Verheug me erop, ze moeten nog komen.
    KATRIEN, met plaatjes leek het me een speelser gebeuren, dan wordt het allemaal niet zo serieus dacht ik ;- )
    ELISABETH, het is een foto van mijn Eerste Heilige Communie, ik ben daar 7 jaar. Echte gesuikerde viooltjes heb ik nog nooit gegeten, lijken me verrukkelijk.
    INE wat mooi dat je nu ook de muziek kunt meegenieten, zullen we er een kop koffie bij nemen of nog lekkerder een heerlijk wijntje zo in de avond?
    WILLY, de geur van de bloemen die ik die dag kreeg herinner ik me zelfs nog heel goed, zo bijzonder was die dag.
    Kom er ook maar gezellig bij zitten op de bank, samen met Ine en mij luisteren naar Max Bruch en jij ook een wijntje erbij! Hoop dat je dat allemaal weer mag.
    Carré is een voortreffelijk voorbeeld, ik zat er te ijzen en vele anderen ook hoorde ik.
    CAROLIEN, het verbaast me niets, het hoort bij nog een aantal gemeenschappelijke eigenschappen zoals je later nog schrijft :- ) Prachtig hè dat gedicht! Ik draag het al sinds mijn jonge jaren met me mee.
    MEA, dankjewel voor je mooie uitgebreide reacties steeds, je mag altijd vragen stellen als je iets over me wilt weten, daar zit ik niet mee en met de antwoorden meestal ook niet ;- )
    *Marianne* nu zijn het gelukkig geen geheimpjes meer (^_^)
    LIDA, lekker doen, ook goed voor de lijn!
    MARCELLA, je hebt helemaal gelijk met de manieren waarop we ook waardering krijgen, de mails zeker niet te vergeten zoals je terecht opmerkt.
    Ik ben heel nieuwsgierig waarom je Max Bruch bij mij vindt passen, hoop het nog eens te horen.
    CONNY, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt eigenlijk helemaal gelijk met dat 'liever geen award meer'gebeuren. Toen ik er mee bezig was voelde ik me zelfs wat schuldig dat ik anderen met zoveel werk opzadelde. Dus ik ga je foto ook plaatsen.
    (maar het was wel leuk om je blogje te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. van harte en wat leuk dat we weer mee kunnen genieten van leuke foto`s van jou en Max ,die heeft het creatief zijn van Oma geerft en van Maaike wat leuk haar weblog

    BeantwoordenVerwijderen
  21. van harte en wat leuk dat we weer mee kunnen genieten van leuke foto`s van jou en Max ,die heeft het creatief zijn van Oma geerft en van Maaike wat leuk haar weblog

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lief dat verlegen meisje en leuk bij al die plaatjes een verhaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke eerlijke bekentenissen lieve Corrie. Er zijn er een paar bij die ik heel erg herken.... Wat een schattige foto van jou in dat witte jurkje! Ik heb weer even fijn bijgelezen bij je. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Corrie,
    Wat is dat kleine verlegen meisje toch een grote wijze vrouw geworden! Elke keer weer weet jij bij velen van ons de juiste snaar te raken.Dank je wel voor zoveel mooie inzichten en bekentenissen.
    Lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh ja Corrie heb het vioolconcert van Bruch erbij aangezet. Zwijmelen he :D En natuurlijk uitgevoerd door Maxim Vengerov ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooi gedicht, ik min ook zo de stilte van tijd tot tijd. Zeker 1x per week een dag het liefst niemand spreken, behalve mijn lieve man. Had ik als kind al, ik scheen speelgenootjes weg te sturen omdat ik alleen wilde spelen ( weet het zelf niet meer)
    Fijn dat je weer aan het bloggen bent.
    Hebben jullie last van die duinbranden of wonen jullie ver genoeg weg?
    Heel erg!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Erg leuk om te lezen en te kijken ! Mag ik je "liever geen award foto" gebruiken ?
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...