woensdag 3 maart 2010

Van alles wat, gewoon even bijpraten dus ...



Door allerlei extra bezigheden kwam het de laatste tijd niet zo van bloggen.
Er waren en zijn nog steeds een aantal  zieken en ouderen
die een extra bezoekje nodig hebben en ook heb ik vaker lange brieven,
kaarten en mails geschreven naar degenen die dat nodig hadden.
Dus die twee pannenlappen op de foto
zijn niet in de afgelopen weken gemaakt.
Nee, die maakte ik maandag ... en gisteren waren ze klaar.




 Dat kon omdat ik twee hele dagen met mijn pootje
omhoog moest zitten na een kleine ingreep in het ziekenhuis
 afgelopen maandag, echt niets ernstigs hoor,
vandaag loop ik alweer zonder die tulband om mijn voet het hele huis door.
Het bezoek van onze vrienden Cock en Ineke die gisteren zouden komen,
liet ik gewoon doorgaan en dat was extra gezellig
nu ik heerlijk onderuit gezakt kon zien hoe Jan ons bezoek
en mij verwende met kopjes thee en gebakjes.




 Ineke zette al snel dit vrolijke tasje op mijn schoot
en ik moest meteen aan Marian'ne denken.
Alleen al met het tasje was ik blij, maar er zaten
ook erg leuke dingen in.
Onlangs waren Ineke en haar geliefde Cock samen met Jan en mij
een dagje uit in Haarlem en dronken we koffie
in het mooie DE café inde DE-winkel te Haarlem.
Ineke had goed onthouden wat ik daar aan mooi servies
had gezien, want uit het tasje kwam dit schattige mokje ...




... en dat ga ik voortaan gebruiken voor mijn drie dagelijkse kopjes koffie.
Ik verheug me nu al op mijn koffie van morgenochtend
en niet alleen vanwege het mokje, maar er komt alweer bezoek
en over haar en haar mooie maaksels zal ik later een logje schrijven.
Maar nu eerst nog even over de inhoud van het tasje want er zat nog meer in.



Al deze ansichtkaarten zijn gemaakt van schilderijen
die Ineke's vader heeft geschilderd.
Over hem en zijn bezoek aan ons, in gezelschap van Cock en Ineke,
schreef ik vorig jaar een bijzonder verhaal en in dat
logje zie je ook al een enige tekening die Ineke's vader maakte.
Tot mijn spijt moet ik hier schrijven dat Ineke's vader vorig jaar overleden
is en ook al had ik hem slechts enkele malen ontmoet,
ik kan vanuit mijn hart schrijven dat het een man was die indruk op me maakte
en die door ons allen gemist wordt. Daarom is het des te mooier
dat hij zoveel moois en leuks nagelaten heeft,
want er zaten nog meer kaarten in het pakje zoals deze:





De pakjes kaarten zullen dit jaar op de kunstmarkt in Heemstede
te koop aangeboden worden en misschien kunnen ze zelfs
ook wel per mail besteld worden, dat laat ik jullie dan nog weten.
Ik ben er erg blij mee en vooral omdat ik de humor
van deze charmante man heb leren kennen. Tot de volgende keer!


29 opmerkingen:

  1. Ja...dat is een prachtig kado!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier blij mee bent. Een lief kopje, dat ook!!! Heb je die pannenlappen nou gehaakt? Ik ben helemaal op de haaktoer de laatste tijd vandaar mijn nieuwsgierigheid ;) Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en lieve cadeautjes en als je dat bekertje zat bent............. ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Corrie,

    Veel beterschap met je voet gewenst!
    Je pannenlappen zijn prachtig, ze zien er zo gezellig ouderwets uit ...
    Wat een mooie mok en kaarten, ik kan me dat logje nog herinneren. Bijzonder!

    Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie, heel herkenbaar dat soms de tijd ontbreekt om aandacht aan je blog te besteden. Dan zijn de mensen om je heen toch het belangrijkst. Wat een prachtige kadootjes heb je gekregen, geniet morgen extra van je kopje koffie en beterschap met je voet.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed om te lezen dat de ingreep goed is verlopen en dat je alweer in huis rond loopt.

    Leuke cadeautjes kwamen naar je toe! lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is de voet al helemaal beter?
    En wat ben je verwend met leuke cadeautjes in dat prachtige tasje! Bijzondere kaarten van een bijzondere man!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schat is Jan toch ook hè, Corrie!!!Hou aub de voorgeschreven rust, ook al moet je nog 100 pannenlappen breien/haken geloof ik....des te fijner kun je daarna weer huppelen ;)))
    leuk dat het bij jou een komen en gaan is van leuke gasten en cadeautjes,logisch want jij verwent ook iedereen altijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk bezoek met leuke cadeautjes! En is het niet fijn om zelf eens verwend te worden??? Je verdient het heus wel. Veel beterschap met je pootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook al is het niet ernstig met je voet, ik wens je toch veel beterschap.
    Ik herinner me je vorige logjes nog goed. Wat mooi dat er ansichtkaarten zijn gemaakt van de schilderijen van Ineke's vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Log, en zeer dierbaar deze mooie kaarten.Goed bewaren, dit is jou wel toevertrouwd.

    En je nieuwe mokje geweldig, kan mij voorstellen dat dit iedere ochtend een genot is om hier je koffie uit te drinken.

    Ik heb ook wat met mokjes..

    Ik weet hoe het is om geen tijd te hebben om je log bij te werken.

    Bij mij is het ook even geleden, Kreeg al te horen geen nieuw logje. Dus zal vanavond ook even proberen te vernieuwen.

    Liefs en groetjes Jose Je hebt van die tijden dan is het druk druk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat erg ik vergeet helemaal te schrijven dat ik blij ben dat het weer goed gaat met je voet hopelijk niks ernstig. Nee dit zal toch niet anders liep je niet al te huppelen door je huis.

    Heel veel sterkte Knuffel van mij. José

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ik weer in de bocht, nog meer vergeten....Je pannenlappen super !! Je tijd goed besteed met voetje om hoog en lekker je handjes laten wapperen. Weer omhoog scrollen, nu zie ik hoe je ze gemaakt hebt.

    Enig een waaiertje dwars. Lief kleurtje. Nu ga ik toch echt mijn koffie drinken die is onderhand koud, door hier gezellig maar te blijven schrijven en jou log met mijn vertelsels te bevuilen.

    Ben weer naar IMUVRINI geweest dinsdag super. Weer gesproken en foto later meer hierover.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alles al een beetje betere met je voet ?Spoedig herstel toegewenst.En wat een pracht aan kadootjes.Leuke mok en dan die kaarten,heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, van harte beterschap met je voet!
    Wat een leuke cadeautjes heb je gekregen.
    En je pannenlappen zijn ook prachtig.
    Fijne lentedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. psst die kaarten zijn prachtig..hopelijk via internet verkrijgbaar dan binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wanneer je voeten tegenstribbelen is dat erg moeilijk . Ik zit net na veel gewurm met mijn schoenen aan even laten wennen dus kan ik nu hier bij je komen kijken .
    Ik voel je voetenlast wel een beetje met je mee . Al zal elke last wel weer anders zijn . Ik hoop dat het snel voor je mag verbeteren . Je hebt toch maar een mooi stel pannenlappen klaar gekregen .
    Cadeautasjes , ik geloof dat het hele vrouwvolk daar altijd gek op is !
    Je koffiemokje is zo schattig , daar zal de koffie nog lekkerder uit smaken .
    Koffietijd gezelligheid , rozenknopjes en vergeetmijnietjes zo teder .
    De kaarten die er liggen te pronken , weer een mooie verzameling .
    De zeegezichten zijn heel mooi !
    Wat een leuk idee dat ze nog eens in de verkoop komen .
    Het was weer even fijn om bij langs te gaan .
    Ik ga nu proberen om beneden de brievenbus te legen .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, wat een verwennerij weer! Ik ben weg van je nieuwe koffiebeker. Ik had zo'n plezier bij het doorlezen van al je reacties op mijn weblog, als er een reactie- award zou bestaan zou jij bij mij meteen de gelukkige ontvanger zijn! Niet om meer reacties bij je uit te lokken, hoor, maar weet je al dat ik nog een weblog gestart ben over mijn tuinavonturen? Als je tussen de bedrijven nog even met het been omhoog gaat zitten, neem dan even een kijkje op http://lifeandco.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ach lastig zo'n voet, voorspoedig hertsl gewenst.

    Leuk de pannenlappen, mooi roomkleurig garen.
    Ach, dat tasje doet mij ook aan MM denken ;-))

    Wat een mooie collectie kaarten.
    Een lieffff cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn om even weer bij te lezen !De pannelappen zijn mooi.
    Leuk cadeautje ! En koffie uit een mooie mok smaakt extra lekker ;-)
    Goed weekeinde , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lief hoor al die cadeautjes en gaat het weer met je voet.
    Groetjes Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @IEDEREEN BEDANKT voor alle beterschapwensen, ze hebben geweldig geholpen, bijna geen pijntje gevoeld en hopelijk kan ik binnenkort weer schoenen aan om eindelijk weer de deur uit te kunnen!
    PETRA, de pannenlappen zijn gehaakt in een schelpjesmotief. Ik vind het heel erg leuk dat je weer terug bent in blogland.
    INES, dat zal niet snel gebeuren ;- )) Het drinkt heerlijk.
    CAROLIEN, dankjewel en wat goed dat je je het logje van toen nog herinnert.
    MEA, de koffie was heerlijk gisteren en je begrijpt heel goed hoe het werkt met andere prioriteiten stellen.
    BERTHI, het gaat prima, dankjewel en genieten doe ik zeker!
    YVONNE, het gaat heel goed, maar ik kan nog geen schoenen dragen, dus ik moet nog maar even geduld oefenen.
    HILLY, dat is hij zeker! Ik pas goed op, ik wil er nu echt helemaal vanaf zijn en straks alles weer kunnen doen.
    Het was zomaar een echte visiteweek, héél gezellig!
    GUUTE, dankjewel, ik heb me alle verwennerij heerlijk laten aanleunen.
    ANNELIES, dankjewel, ik ben echt heel erg verwend.
    HA JOSÉ, tjonge drie reacties van jou, dat is gezellig! Dankjewel voor je uitgebreide reacties en jij hebt ook heerlijk genoten van je muziekidool. Fijn dat we zulke dingen kunnen doen hè!
    KATRIEN, het gaat prima hoor, dankjwel!
    LUT, dankjewel en wat leuk dat je je reactie zo mooi gecentreerd hebt!
    HILLY, dat gaat vast wel lukken met die kaarten, ik heb Ineke net ingeseind dat dit logje er staat.
    GERRIE, onze voetjes moeten we maar verwennen zodat ze ons met plezier blijven dragen. Ik hoop dat je heel gezellige post hebt gehad bij het legen vn de brievenbus.
    MARIAN, ik had er zo'n lol in om je ineens véél te laten lezen ;- )
    Het mokje is van "Jet" en o.a. te koop bij DE. Je tuinblog ziet er heerlijk lente-achtig uit en heel vrolijk met je mooie kopfoto's. Staat bij mijn Feeds!
    MARIAN'NE, het lichtgele (want dat is de echte kleur) garen heb ik in de kringloop gekocht voor vier euro. Er zit genoeg op voor tig pannenlappen, maar die ga ik er niet van maken *Ü*
    INGRID, jij ook een goed weekeinde gewenst, met ook heerlijke koffie.
    ELZA, het gaat goed, nog even geduld en ik kan weer schoenen aan en lekker wandelen.
    Fijn weekend allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schattig leuk mokje en wat een mooie kaarten. Beterschap met je voet!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi ingewikkeld pootje laat je daar zien! Misschien kan je er wel op borduren. Ik hoop dat je snel helemaal hersteld bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Corrie een ingepakte voet, gelukkig niets ernstigs.
    Mooie pannenlappen en je hebt nog behoorlijk wat garen over voor nog veel meer haakwerkjes.
    Mooie kaarten heb je gekregen.
    Wat zal de koffie lekker smaken uit je nieuwe mok.
    Fijn weekend, lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Corrie, Even bijbabbelen. Hopelijk gaat het weer goed met je voet! Laat je maar lekker vertroetelen. Lief dat je veel aandacht voor anderen hebt in de vorm van een kaartje, brief of bezoekje...
    De kaarten zijn prachtig, het logje met de man die nog zo scherp van geest is herinner ik me goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Johanna Zweden6 maart 2010 om 11:38

    Hallo Corrie
    schrok even toen ik dat voetje zag! denk zit Corrie ook niet mee he, maar was blij om te horen, dan het niet van een langdurige aard is en dat het verband er alweer af is.
    Wat een enig tasje is dat, en wat een leuk beker, nu dat word zeker genieten elke morgen van een bakje koffie.
    Wat een mooie kaarten, schitterend.
    Mooie pannenlappen, je kan er niet genoeg van hebben.
    Fijn weekeinden groetjes Joke uit het -10 maar zonnige Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat kun je lekker veel doen als je niet (weinig) mag lopen!! Daar "geniet" ik nog steeds dagelijks van, en echt, ik vind het ook lekker dat ik nu meer tijd heb voor dingen waar ik in het gewone leven minder aan toe kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Och Corrie, dat heb ik gemist. Wat een ontzettend wit voetje heb je gehaald. Brrrr.
    Ik hoop dat het nu beter met je gaat en dat je weer vrolijk rondloopt. Zeker met het mooie weer van deze week. Een hele dikke knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoop dat het goed gaat met je "pootje".Wat ziet je blog er heerlijk lente achtig fris uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...