zaterdag 6 maart 2010

Marion




Dit is toch een heerlijk plaatje om naar te kijken!
Denk je eens in dat je dit prachtige materiaal zomaar op je tafel hebt liggen
en dat je er steeds even met je hand over kunt strijken als je erlangs loopt,
wetende dat ze van jou zijn. Ik ben zo'n geluksvogel dat ik dat kan.




In mijn vorige logje schreef ik al dat ik woensdag
weer bezoek zou krijgen en dat was Marion .
Ik lees al een tijdje haar weblog en keek vol bewondering naar haar weefwerk
waarover ze zo aantrekkelijk schrijft.
Ik waag me niet aan de beschrijving van het opzetten van een weefstuk,
dat kan zijzelf veel beter dus neem een kijkje op haar weblog zou ik zeggen.
Ik was dus blij verrast toen Marion vlakbij mij bleek te wonen
en ik was nog méér verrast toen ik kort geleden ontdekte
dat ze haar prachtige geweven keukendoeken te koop aanbood.




Ik was er als de kippen bij en kon niet kiezen, dus bestelde ze alle vier.
Ze hebben een royale maat en kijk eens naar dat lusje
om de doek op te hangen, zelfs dát heeft ze geweven.
Marion had er een mooi lintje om gebonden
en er een heel lief zelfgemaakt kaartje bij gedaan.




Over het maken van deze handgestempelde kaarten
schrijft ze ook en ze heeft nog veel meer vaardigheden.   
Alsof dat niet genoeg was kreeg ik van haar deze prachtige handgeverfde,
zijden sjaal cadeau, ik vind het net een schilderstuk
met die zachte kleuren en dat is het dus eigenlijk ook:







Bij de sjaal zat dit mooie kaartje, ook weer
zelf gestempeld en versierd met schattige pareltjes.
Jammer genoeg zijn de keukendoeken vanwege mijn hebberigheid uitverkocht,
maar er is meer te koop en je kunt altijd vragen om iets te maken
schrijft ze over werk. Tijdens het schrijven van dit log
ontdekte ik dat Marion op haar weblog al vertelt over haar bezoek aan mij
en ze maakte me daarmee heel blij! Ik voel precies hetzelfde
en we zullen elkaar zeker weer ontmoeten.
Wat heeft het bloggen me al verrijkt en ontmoetingen als deze met Marion,
zijn pareltjes in mijn leven. Ik wens jullie een fijn weekend toe!

 

23 opmerkingen:

  1. Corrie wat een mooie Keukendoeken!! Die lichte roze super mode nu! wat een lieve kleurtjes!!Die kaart en Sjaal.

    Heerlijk om er toch achter te komen dat er zo'n geweldige creatieve mensen ook dan bij je in de buurt wonen.

    Geweldig voor jou, ik hou ook zo van die leuke ontmoetingen.

    Niet nog fijn na!! Van al je mooie spullen.

    Fijn weekend Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GENIET MOET DIT NATUURLIJK ZIJN, ik ga gauw een kopje koffie nemen is er nog niet van gekomen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoeplappen !
    Ooh wat jammer dat ik nog een grote voorraad droogdoeken heb , maar anders . . .
    Alles wat je laat zien het is prachtig , ik zit hier weer volop te genieten .
    En de puntjes op de ietjes met al die passende kaartjes erbij . De wolk van een sjaal in prachtige kleuren .
    Dat alles zomaar bij jou om de hoek . We moeten gewoon allemaal eens beter om onze hoekjes kijken , wat komen we wel niet tegen . . .
    Ik ga nog wel even langs naar de log van de schone weefster .
    Ik geloof dat ze werkelijk gouden toverhanden heeft met het beheersen van zoveel technieken . En heeft ze soms ook een winkeltje waar extra tijd in de verkoop is , laat het me even weten !
    Dankjewel om zoveel moois te tonen op deze zonnige dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zezijn prachtig, ik vergeef je je hebberigheid ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Corrie, wat een prachtige handdoeken en de kaarten zijn ook zo mooi. Wat ben je heerlijk verwend en wat leuk dat er zomaar iemand in je leven komt die je als je geen Blog heb gehad waarschijnlijk nooit had gekend.
    Dat zijn toch dingen om te koesteren. Ik ga snel even in haar webwinkeltje kijken. Bedankt voor je lieve woorden op mijn blog.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, het zijn heerlijke kleurtjes om blij van te worden en van zo'n gezellige ontmoeting natuurlijk ook. Leuk om te lezen dat Marion het gevoel heeft dat ze je al 100 jaar kent. Die prachtige sjaal zal heerlijk dragen zijn en leuke kaartjes.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk hé die ontmoetingen.
    En wat een mooie keukenhanddoeken.Leuke kaartjes en een mooie sjaal.Genieten maaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige materialen allemaal, Corrie. Veel plezier ermee en een fijn weekend!

    Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig! En wat een luxe zelfgemaakte geweven doeken! Knap! Prachtig om te zien. Ook de andere spulletjes zijn erg mooi! Ik ga haar website eens helemaal goed bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dus jij hebt haar winkel leeggekocht.
    Heb ze pas bewonderd op haar blog.
    Lieve prachtige cadeaus/ontmoeting.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een luxe, handgeweven keukendoeken. Zo mooi!! Durf je ze wel te gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi! op jouw blog lijkt het zo al lente met die frisse kleuren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige keukendoeken zonde om te gebruiken. Ik zou ze inderdaad af en toe willen voelen en ergens voor de mooi neerleggen.
    En die sjaal echt een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben ik toch een bofferd dat ik die prachtige doeken heb geaaid en gevoeld. Echt schitterend zijn ze. Wat zijn er toch een talenten Corrie en wat is het toch enig om daarmee in contact te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een Beauties! Die krijgen vast een ere-plaatsje. En de shawl is ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zooo!! ik kan mij heel goed voorstellen dat je als een blok viel voor deze prachtige keukendoeken!! Je hebt ze ook zo mooi op de foto gezet Corrie! En dan die extra's..prachtige sjaal en lief kaartje!! Ik ga nu maar eens snel kijken op haar blog! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige keukendoeken en de sjaal is ook super !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige handdoeken, je sjaal ook al zo mooi. Heerlijke ontmoetingen zijn dit. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig weefwerk. Een van onze souvenirgroep leden is ook weefster en sinds ik haar werk in handen heb gehad kijk ik er toch met een ander oog naar. Prachtig, jouw doeken, gebruik ze met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zonde om zo'n mooie handdoeken te gebruiken. Eerst een beetje van genieten en blijven aaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt genieten ; ze zijn mooi !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een ontzettend leuk idee dat deze keukendoeken handgeweven zijn. Het prachtige lied van de slijper komt bij mij bovendrijven. Waarschijnlijk door het voetenwerk dat bij zo'n weefgetouw gedaan moet worden ... 'Van linksom, rechtsom draait mijne steen
    Door het roeren van mijn been,
    Ju ju ju ju ju ju ju ju....'

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @DOOR ALLERLEI bezigheden reageer ik nu pas met een bedanlkje op jullie leuke reacties op Marions weefwerk. Namens haar ook heel hartelijk bedankt voor alle complimenten over deze mooie keukendoeken.
    ANNITA, ja ik vind het zonde om ze te gebruiken, dus misschien leg ik ze voorlopig wel voor de show heel mooi neer op een opvallend plekje ;- )
    Bovendien zijn het nogeens prachtige cadeaus ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...