woensdag 3 februari 2010

Norman Rockwell (1894-1978)



Viel dit plaatje jullie ook op tijdens het opstarten van de Google zoekmachine?
Mij viel het direct op omdat ik als kind door mijn vader al werd gewezen op
de aantrekkelijke platen die, als ik het me goed herinner
ook regelmatig in het tijdschrift "Panorama" voorkwamen.
Ik vond ze altijd erg leuk en de stijl herken je al snel
als je de platen eenmaal hebt gezien.




Ook mijn zus Ria herkende de stijl van deze kunstenaar direct
toen ze jaren geleden dit boek zag liggen. Het zit vol met werk
van Norman Rockwell en ze gaf het mij indertijd voor mijn verjaardag.
Ik heb het daarnet weer uit de boekenkast gepakt om het ter ere
van de verjaardag van Norman Rockwell (Wikipedia)
die op 3 februari 1894 geboren werd,
nog eens door te bladeren. Ik kwam weer erg leuke tekeningen
tegen waarvan ik er enkele laat zien.




  

Zoals je ziet zijn het twee platen waarop de vrouwen met naald en draad
bezig zijn of dat van plan zijn te gaan doen,
die leken me wel toepasselijk voor mijn handwerkblog.




Deze heer en dames zijn weer met heel andere dingen bezig
en als laatste nog een mooi nostalgisch plattelandstafereel.



Wil je nog meer werk van Norman Rockwell zien,
google dan eens via  Afbeeldingen op zijn naam.
Ik ga nog even heerlijk bladeren.

22 opmerkingen:

  1. Ja Corrie het plaatje was me opgevallen bij Google en met jouw links even verder kijken.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook mij was het opgevallen, ze zijn en blijven leuk.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och,die platen waren zo leuk in de Panorama...ik herinner me nog dat mijn Opa en Oma dat blad hadden...jeugdsentiment Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik had nog niet gegoogled, dus was het me niet opgevallen. Enig tekeningen zijn dat. Echt tekeningen die je wilt bestuderen, er is zoveel op te zien. Ik vind ze heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zag ook de startpagina van google maar ik ken die plaatjes niet,mooi zijn ze wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh Corrie ik zit hier te jubelen voor het scherm ! Dit is prachtig hoe dit allemaal getekend is .Ik ben onmiddelijk even in mijn chaos gedoken op de tafel en daar lagen al een hele tijd twee prentjes zo lief en ik nam ze meerdere keren in mijn hand . Moet ik niet wat opruimen . . . . spookt er door mijn hoofd en toch nog even niet . . .Met mijzelf heb ik al afspraken gemaakt om bepaalde dingen in dit tijdelijk home een betere bestemming te geven dan het achteloos in de verdwijnbak te laten glijden . Het zijn maar twee prentjes maar ze zijn zo lief dus nu ik dit hier zie hoop ik dat ze nog eens jou kant uit komen . Ik kreeg ze vanuit Amerika toegestuurd .
    Ja de Panorama was zo mooi die voorplaten !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Corrie, hier geniet ik van. Het was mij nog niet opgevallen bij de zoekmachine en de naam zei me eerlijk gezegd ook niets, maar die tekening.........wauw, echt prachtig. Ik ga gelijk eens googlen naar meer. Bedankt voor deze tip.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Corrie,

    Wat een mooie illustraties, nog nooit van de naam van de tekenaar gehoord, ga wel eens grasduinen. Ik vind dat kalfje zo mooi!

    Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @DAG MIEN, wat leuk je naam weer tegen te komen.
    INE en MARIANNE D, jullie kennen de plaatjes dus! Leuk!
    CHRIS, ik dacht wel dat de levendigheid en de kleuren jou zouden bevallen.
    KATRIEN, leuk om te weten van wie ze zijn toch?!
    GERRIE, wat vind ik het enig dat ik je zo heb kunnen verrassen met deze plaatjes.
    Wat goed dat je zo voorzichtig bent met weggooien, anders had je nu spijt gehad.
    Ik ben reuze benieuwd welke plaatjes je hebt liggen en ja, ik ben altijd dolblij met plaatjes, wat lief van je!!!
    MEA, ik hoop dat je heel veel moois hebt gezien tijdens het surfen op het web.
    Jij ook een fijne avond en lieve groeten van mij.
    CAROLIEN, dan vind ik het extra leuk dat ik dit logje even snel in elkaar gedraaid heb vandaag! Schattig hè dat kalfje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik had het vanochtend vroeg meteen gezien. hik werd er meteen vrolijk van. leuke plaatjes laat je zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk he?ik vond het echt zo'n verrassing vanmorgen:)heel leuk logje,heb er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig als je de computer opstart en mooie prenten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Had het plaatje wel gezien, maar het was me totaal onbekend. Maar ik ga even verder neuzen bij afbeeldingen Google.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, ik heb google nu via Mozilla firefox en daar staan geen plaatjes bij, anders had ik het zeker aangeklikt. Die prenten zijn prachtig. Ik ga nog eens verder zoeken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doet me ook aan Larsson denken. Heerlijke platen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit vond ik ook al zo'n leuk plaatje! Ik dacht al om er één of andere stitcherie van te maken. Zou toch prachtig zijn???

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om even met je mee te mogen bladeren.......
    Ik zie nu pas voor het eerst je web-log. Had je al vaak bij me op visite gehad, maar had deze link nog niet gelegd.
    Leuk dat ik even bij je langs mocht komen en ik kom nu zeker vaker bij je buurten.
    Vind het altijd zo gezellig dat je bij me bent geweest. Dank voor je lieve reacties.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb dit niet gezien op Google zal wel aan mij liggen.

    Ik heb wel verder gekeken..En hele leuke plaatjes.

    Maar had er ook nog nooit van gehoord zal ook wel aan mij liggen..

    Plaatjes best wel gezien volgens mij, maar weet dit niet meer ..

    Zal de leeftijd wel zijn hi hi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk als jullie Google aanslaan dat jullie dit soort plaatjes zien! dat ben ik nog nooit tegengekomen.
    Wat een enig boek lijkt met dat Corrie, tegenwoordig zie je dit niet vaak meer voorkomen,dat er plaatjes in een boek staan.
    Fijne dag liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik had het gezien. Wat tekende hij ook schitterend hè. Met zoveel humor. Sommigen vinden het oudbollig maar ik vind het echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mij was zeker deze afbeelding opgevallen en ging direct naar afbeeldingen zoeken via Google.

    Prachtig boek heb je van Norman Rockwell.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige platen in dat boek, wou dat ik het ook eens in kon kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...