vrijdag 5 februari 2010

Dylanwine



Twee weken geleden kwamen onze vrienden Jan en Maria bij ons eten.
De laatste keer dat we bij hen aan de maaltijd zaten
was het nog prachtig najaarsweer en zaten we
in hun prachtige tuin aan het diner.
Toen ze deze keer bij ons kwamen, brachten ze een
bijzondere fles wijn mee. Voor de Dylanliefhebbers
is het duidelijk wiens hoofd er op de fles wijn staat,
die hadden Jan en Maria zelf zo versierd, wat een enig idee!
Enkele jaren geleden is Maria met me mee geweest
naar een concert van Bob Dylan en voor haar
was het de eerste keer dat ze een concert van hem meemaakte,
dus dat was de inspiratie hiervoor. Toen ik de fles
met een brede smile in ontvangst nam stond er
nog een erg leuke verrassing op de achterkant van de fles.




Kijk nou toch, dat is kleine Corrie, leuk hè !
Jan heeft veel moeite moeten doen om die foto
nog een beetje duidelijk te krijgen want de grote foto
van kleine Corrie bleek van mijn weblog te zijn verdwenen.
Goed gelukt Jan! Na het eten zouden we de rest
van de film "I'm not there" gaan bekijken die zij hadden gekocht
om samen met ons te bekijken; toen we de vorige keer
bij hen aten hadden we het eerste gedeelte al gezien,
maar het werd toen te laat en dus zouden we nu de rest gaan zien.
Dat lukte alweer niet want we hadden zoals altijd
veel te bepraten tijdens en na het eten.




Maar voor mij bleek dat geen probleem te zijn,
want ik mocht de dvd houden en dat was
een tweede cadeau van die avond.
Ik heb de DVD voor de foto even voor de rijtjes
met mijn Dylan CD's gehouden, ik ben wel een fan geloof ik.
Ik ga de film nog een keer helemaal opnieuw bekijken
want het waren, door de verschillende acteurs
die een deel van Dylan's carrière vertolken,
nogal veel indrukken tegelijk.

De rol van Cate Blanchett vond ik er meteen uitspringen.
Heel knap zoals zij in staat blijkt om door haar mimiek
de persoonlijkheid van Dylan overtuigend neer te zetten.
Kijk eens naar de gelijkenis, link Bob Dylan
(foto geleend van deze site ) en rechts
Cate Blanchett (foto geleend van deze site ):




Misschien zijn er niet veel lezers die van Dylan houden ...
een log over een gezellig avondje eten met vrienden
is misschien ook wel leuk om te lezen.
Bovendien is het idee van Jan en Maria
om een fles wijn zo leuk te versieren ook wel leuk om te onthouden.
Je kunt er van alles  op verzinnen waarmee je een
gastheer of -vrouw mee kunt verrassen.
Ik wens jullie een heel gezellig weekend toe!

36 opmerkingen:

  1. Ik ben geen echte fan, maar ik luister graag naar zijn muziek en het is ook zo'n heerlijk terug in de tijd gevoel.

    Jij ook een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel origineel,deze zal je zeker wel bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Corrie,

    Bob Dylan was voor mij vroeger muziek om bij in te slapen: ik had een broer die de LP's van Bob Dylan, Eric Clapton etc. helemaal grijs draaide en daarbij de volumeknop aardig open draaide! Ook wanneer zijn kleine zus ging slapen. Ik wist niet beter en vond het ook niet erg. Jeugdsentiment dus, ik houd wel van zijn muziek. Grappig om dan zo'n etiket te krijgen ook!

    Fijn weekend & hartelijke groet,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoe kan je foto van je blog verdwenen zijn? ik zie 'm gewoon nog ;-)
    groetjes van ook een dylanfan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke muziek.Ik ga op zoek naar de DVD.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk zeg , gezellig ook allemaal!!!
    eerst had ik wat moeite met haar rol ,maar ik zag in de stukjes dat t wel heel geloofwaardig overkwam ,geen idee of je tijdens de film haar "vrouwzijn"uit je hoofd kunt zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en of ik van bob dylon hou! ik dacht meteen: die fles moet ik kopen. maar ik blijk hem zelf te moeten maken ;) en was de wijn ook lekker????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd als Bob Dylan hier op jouw blog voorbij komt luister ik weer even op youtube naar een paar van zijn liedjes.
    Leuk idee van Jan en Maria. Die foto van jou staat ook bij het allereerste kennismakingslogje.
    Veel plezier nog met de film en een fijn weekend.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel orgineel wat jullie vrienden hebben gedaan. Het is vast een gezellige avond geweest. Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is altijd leuk om herinneringen te delen, ook al deel je deze niet samen. het gebeurde toch in een tijd die je samen herkent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie, een leuke post over Dylan, een stukje jeugdsentiment en wat ontzettend leuk van jullie vrienden een Dylanwijntje mee te brengen. De film is ook heel mooi, zeker de vertolking door Kate Blanchet.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe is het mogelijk dat je niet van Dylan houdt....ik wel hoor Corrie..geweldig en die film ga ik zeker nog eens kijken.

    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet mijn muziek en niet mijn wijntje .
    Heel vroeger wel eens een enkel wijntje gedronken en ja mijn muziek misschien wat minder onstuimig . . . ?
    Wat wel prachtig is en ik echt goede herinneringen bewaar aan bezoek van goede vrienden . Goede voorbereiding en blijde ontvangst en dan samen eten en urenlang gezellig keuvelen . Foto,s uit de lade trekken , albums vol , genieten en erover vertellen . En voor je het weet vliegen de uren voorbij en is het tijd om afscheid te nemen . Natuurlijk wij komen gauw eens bij jullie . Er komt geen eind aan het gesprek de voordeur staat al open en dan ja dan zeg ik altijd vervolg van het feuilleton komt later . En wat hadden we een gezellige avond , dat moet jezelf samen maken en kijk zo had je hier weer veel gezelligheid en mochten wij dat even meebeleven .
    De aangeklede gevulde fles is een heel origineel idee .
    Corrie luister jij nu maar verder naar je favoriete muziek en geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dylan is idd net even "voor mijn tijd"mijn zussen luisterden er wel naar en Pim geloof ik ook,maar ik ben echt een computermuziek fan:)maar desalniettemin een heel gezellig logje weer!Leuk he? die fles!fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fijn film weekend met Jan groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Enig idee om op die manier een wijnfles zo persoonlijk te maken. Er is ook zo veel mogelijk tegenwoordig. Fijn om zo met vrienden samen te eten en te praten. Was vanmorgen ook even fijn Corrie en zo heerlijk onverwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie fles, wat gezellig zo'n visite !! Ik weet nog dat jullie samen gingen en genoten hebben. Heerlijk om weer herinneringen op te halen hier over. Wat zullen jullie gelachen hebben.

    Nou jij bent zeker een grote fan geweldige verzameling leuk hoor. DH en ik houden ook zo Dylan. Oude tijden heerlijk toch!!

    Fijn Weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve vrienden en een fijne avond, klinkt fantastisch !!
    En ik kan wel invoelen hoe blij je als fan kunt zijn !!;-))

    haha grappig die wijn !!
    Ik ga voor de corrie wijn !!;-)

    Zal aan mijn jongste zoon (16) vertellen van de film. Sinds kort is hij geinteresseerd in Dillan. En probeert het op de gitaar te spelen wat hij zichzelf aan het aanleren is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oeps, ik verraad mij zelf, weet niet eens hoe zijn naam te schrijven, wel slordig van MM.

    Eehm het is hier veranderd !!?;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Corrie,
    Zo weer helemaal bijgelezen op je web-log. Wat een gezellige avond hebben jullie gehad met je vrienden... En het kadootje is inderdaad erg origineel. Ik vind sommige nummers van Bob Dylan prachtig, maar ben eigenlijk nooit echt fan van hem geweest, ik was daarvoor denk ik net te jong (ahum). Wat een prachtig log schreef je op gedichtendag! En zo herkenbaar alle mooie herinneringen die zich in de vorm van boeken, platen, muziek enz. in je huis hebben verzameld. Fijn dat je het boek met de Franse gedichten toch terugvond. Ik zit wel eens op zolder oude brieven te lezen en ben dan ineens weer veel jonger. Tot een stem uit het heden mij roept, en dan ben je ineens weer met je gedachten terug!
    Een heel fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klinkt als een gezellige avond.Wat een orgineel cadeau zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuk, zo'n persoonlijk wijntje en een idee om te onthouden. Zo zie je maar weer, tijd is relatief, ga maar eens zolang zitten wachten. Dit was dus goede tijd, die vliegt altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. geen grote Dylan fan maar een goed glas wijn sla ik niet af ;)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. geen grote Dylan fan meer een goed glas wijn sla ik niet af ;)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik luister ook graag naar Bob Dylan, en dan een lekker wijntje erbij, hmmmm dat klinkt als een heerlijk avondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geen hele grote fan maar af en toe er iets van horen is leuk. Geniet van je wijntje. Groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi hoe je een verhaal bouwt rond die aparte fles wijn. Heel bijzonder als iemand zoveel moeite doet om je te verrassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi corrie, kwam alleen even groeten;

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldig idee, die fles wijn. Dat moet ik onthouden. Geweldig!
    groetjes
    liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een super idee en ook zo persoonlijk, helemaal goed!

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoop dat alles goed is bij jullie.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi Corrie, wat een superlogje is het weer. De gezelligheid straalt er van af. Ik ben nét iets te jong voor Dylan en heb dus pas later zijn muziek leren kennen. En ik vind het mooie muziek. Ik luister er graag naar. Wat leuk zo die fles wijn. En dan met vrienden eten. Joh, dat is toch altijd goed. Een cadeau, helemaal op maat gemaakt door twee goede vrienden en een mooie film tot besluis. Life's good!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoor hem er dwars door :)) Wat een lief cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dag Corrie,

    ik ben al fan van Bob Dylan sinds......
    nou moet ik even erg nadenken. Ik denk 1968.
    Dat was het jaar waarin ik trouwde en wij luisterden vaak naar de Elpees van Dylan. Grijs draaiden we ze.
    Ik heb de Elpees nog allemaal.

    We gingen naar zijn concert in de AHOY.
    Een beetje sacherijnig was hij toen.

    Maar... het was toch "mijn" Dylan!
    En dat zal hij altijd blijven.

    Johnny's in the basement
    Mixin'up the medicine
    I'm on the pavement
    Thinkin' 'bout the government

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dag Corrie,

    ik ben al fan van Bob Dylan sinds......
    nou moet ik even erg nadenken. Ik denk 1968.
    Dat was het jaar waarin ik trouwde en wij luisterden vaak naar de Elpees van Dylan. Grijs draaiden we ze.
    Ik heb de Elpees nog allemaal.

    We gingen naar zijn concert in de AHOY.
    Een beetje sacherijnig was hij toen.

    Maar... het was toch "mijn" Dylan!
    En dat zal hij altijd blijven.

    Johnny's in the basement
    Mixin'up the medicine
    I'm on the pavement
    Thinkin' 'bout the government





    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Beetje overdreven om nou twee keer dezelfde reactie te plaatsen.
    Foutje....
    Maar het mag nu wel duidelijk zijn, dat ik een echte Dylanfan ben!

    Nogmaals groetjes,

    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...