zondag 17 januari 2010

Tasjesbeugel



Dit piepkleine maar o zo mooie tasbeugeltje kreeg ik van mijn vriendin Marijke die het in de kringloop had gevonden. Marijke voorziet mij altijd van de meest bijzondere handwerkvondsten uit kringloopwinkels waar ze net als ik heel graag komt. We schrijven elkaar per mail (en ik ook per weblog) over onze bijzondere vondsten en bijzonder vind ik dit beugeltje zeker.




Dit is de mooie kerstkaart waarin het aan mij verzonden werd en deze kaart is afkomstig uit de museumwinkel van het Tassenmuseum te Amsterdam waaraan ik al twee maal een erg leuk en interssant bezoek bracht. Het beugeltje is slecht 5 centimeter breed en aan mij nu de uitdaging om daaraan een geborduurd tasje te maken.




  Het lijkt me enig om te doen en dan heeft "Joseeke" zoals ik de pop noem die ik van José heb gekregen, een uniek tasje. Ze kijkt nu nog een beetje beteuterd omhoog bij het zien van de lege beugel, maar dat komt goed!

Ik wens jullie allemaal nog een fijne zondag toe!


46 opmerkingen:

  1. Enig dat beugeltje, en wat een leuke kaart,
    Mooie pop Corrie.
    Ik vind je karten bord ook heel mooi.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, zo'n klein beugeltje. Een kralentasje zou ook leuk zijn misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd wat voor moois je hiervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi beugeltje! Veel plezier met het maken van het tasje.

    Fijne zondag! Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o, dat is aan jou wel besteed om daar een prachtig borduurwerkje aan te maken. Iets in petit point misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't is pas als je de beugel bij de pop ziet, dat je je realiseert hoe klein die is. ben benieuwd hoe je het beugeltasje gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig beugeltje Corrie. Pas toen ik het bij de foto van de pop zag realiseerde ik me hoe klein het is.
    Een uitdaging daar een tasje van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een klein beugeltje,weet zeker dat je er een mooi tasje gaat van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig beugeltje.
    Wat leuk om daar een mooi tasje bij te maken, zal een heerlijk werkje worden/zijn.
    Veel plezier gewenst, maar dat lukt wel bij jou boven :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig beugeltje, mooier dan diegene die we nu kunnen kopen, hé! En jij maakt er zeker een mooie tasje van voor Joséeke!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige, Corrie. Dat gaat wel weer helemala goed komen met het tasje...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. och leuk zeg ,wat wordt het een pastelroosje? lief om op te sturen aan jou! enne ik zie dat je ook al fan bent van het creatieve tijdschrift "Flow".
    ja het tassenmuseum is hartstikke leuk om te bezoeken!!!alleen al voor die heerlijke taartjes hahahahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat gaat een heel deftige pop worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie wat leuk dat je een tasje gaat maken. Ik ben nu al benieuwd welke kleuren je gaat gebruiken.
    Je memobord vind ik prachtig en de plaatjes zijn heel mooi. Ik heb de zondagsschoolplaatjes van mijn moeder. Die zijn met bloemen, kinderen en dieren.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik mag ook graag naar een kringloopwinkel gaan. Een half uur fietsen heen een een half uur terug. Heb ik direct mijn beweging gehad en meenstal kom je wel iets leuks tegen.Een borduurboek of een borduurring. Helaas zie ik weinig echte mooie dingen zoals een beursbeugel. Jaren geleden heeft een vriendin voor mij beursjes gebreid met kralen. De ene de afmeting wat jij hebt en de andere van ongeveer 2cm. Ik ben zeer benieuwd hoe jouw beurs eruit komt te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattig beugeltje,daar komt vast een mooi tasje aan,leuk om er weer iets van te maken hé Corrie?
    Ik heb ook nog een paar kringloopvondsten liggen die vragen om een transformatie...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lovely blog! Thanks for putting me on your blogroll--I'll do the same and look forward to visiting often!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij het zien van de foto dacht ik gelijk, ah die heeft ze uit de kringloopwinkel. Wat zal dat een prachtig tasje worden, dat is jou wel toevertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hoor, dat beugeltje. Ik heb er hier ook een paar liggen maar niet van de kringloopwinkel. Ik zal er eens meer moeten binnenlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk idee, maar dat wordt vast een heel gepriegel.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ik had nog nooit van het tassen museum gehoord, moet ik toch eens een bezoekje brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach Corrie, wat een schatje. Ik weet zeker dat er een heel mooi borduurtje aan dat beugeltje komt, dat kan niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk toch Corrie dat je ziets in een kringloopwinkel kunt vinden. dat mensen dat wegdoen! Onvoorstelbaar!
    Helaas is hier geen kringloopwinkel in de buurt, anders zou ik er vaak naartoe gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Hi wat zie ik nu en lees ik, leuk wat zal Joseeke hier blij mee zijn.

    En wat word ze verwend, een geweldig prachtig beugeltje. Ik ben benieuwd, naar de uitvoering.

    Ik ben vreselijk aan het borduren, een oud werkje af en mooi geworden.En weet je wat ik nu aan het af borduren ben voor de kaartjes. RUBANS wat jij ook geborduurd heb.Ik ben bij letter U bij de S begonnen. Dan nog dat doosje met stof in elkaar maken en bekleden. Ik kom niet op mijn web-log om bericht te maken.

    Hopelijk snel verholpen..

    Liefs José leuk log ik ben vereerd ze heeft het veel beter bij jou dan bij mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Tsja, nu moet ik toch wel iets leuks gaan maken aan het beugeltje, een kralentasje lijkt me heel schattig zoals BERTIE oppert, maar hoe doe ik dat? Ik zoek het op en als het niet te ingewikkeld lijkt wordt dat het misschien wel. Een pastelroosje van kralen lijkt helemáál leuk HILLY, Flow vin ik een enig blad, heb vandaag de nieuwste gekocht, straks nog lekker even bladeren en die taartjes ... ja waarom denk je dat ik er niet één keer maar al twee keer ben geweest???
    WILLY, wat fijn toch dat je er weer helemaal bent en wees maar zuinig op je moeders plaatjes.
    HILDA, wat goed om meteen je beweging te nemen door lekker te fietsen. Dat is wel een héél klein beugeltje waar jij over schrijft!
    DANIËLLE, thank you for your visit and for adding me to your blogroll!
    CORRY, je zult je ogen uitkijken in het museum en je kunt er een heerlijke high-tea gebruiken *Ü*
    MARGA, dat is echt een gemis, een kringloopwinkel vind ik de allerleukste winkel die er bestaat. Misschien eens op vakantie gaan in een gebied waar er heel veel zijn, wordt een feest!
    Hartelijk bedankt allemaal voor jullie reacties, ze worden altijd heel erg gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ JOSÉ!!! Je bent alweer terug, dat is ongelofelijk snel voorbij gegaan, heb je het leuk gehad?
    We mailen weer. Ben benieuwd naar je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterend beugeltje en dat tasje gaat goed komen. Of het nu een geborduurd exemplaar wordt of een kralentasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een lief klein beugeltje ben beniewd wat je gaat maken ,we hebben patronen voor beugeltasjes.Kan Joseeke haar zakdoekje er in stoppen. groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een lief klein beugeltje ben beniewd wat je gaat maken ,we hebben patronen voor beugeltasjes.Kan Joseeke haar zakdoekje er in stoppen. groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi dat beugeltje, je zult er wel weer iets heel moois van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. een mooi beugeltje,
    ik ben al benieuwd wat je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het begint bij mij ook weer te kriebelen. Ga binnenkort tóch weer eens naar de kringloop.
    Maar of ik ook zoiets moois vind???

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat schattig!!! Zo klein ook, daar ga je vast een mooi tasje voor maken, laten zien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. schitterend beugeltje, lief klein.
    Ben benieuwd naar het resultaat. Heb er zelf ook 2 maar durf het nog niet aan.

    je prikbord van hiervoor vind ik zo mooi.
    Ondanks dat het een modern iets is heb je het toch een heel klassieke sfeervolle uitstraling gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie,ik ben heel benieuwd wat voor een tasje je gaat maken aan dat sjieke beugeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Verschrikkelijk mooi beugeltje en dan die kerstkaart....heel bijzonder.
    Groetjes,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrie,jij vroeg naar de DMCeetjes die ik gebruikte bij de borduurtjes in de quilt,het zijn DMC 816 en DMC 646...mijn quilttop is trouwens net klaar...moe maar zeer voldaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. NEE MORGEN KOM IK TERUG KON DAGEN HIER NIET OP INTERNET..

    MAIL je als ik thuis ben !!! Heel veel geborduurd RUBANS is klaar ben zo blij. alleen het borduren dan laat zien als ik thuis ben, Lukt hier niet, geen verdere foto,s hier van op andere computer.

    Veel liefs tot later !!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Corrie wat schrijf je toch steeds weer mooie logjes! Het is altijd een feestje om bij je langs te komen. Heerlijk. Net als bijna iedereen ben ik heel benieuwd welk tasje er aan het beugeltje komt! Ik wens je alvast heel veel plezier bij het maken ervan en kijk er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Een zeer bekend beugeltje , ik had er verschillende .
    Waarschijnlijk is alles al weg gegeven .
    De bezigheid met kralen heb ik afgeschreven .
    En er waren plannen om de beugeltjes van een kralen tasje te voorzien .
    Je kunt kleine kraaltje verwerken in een breiwerkje of haken en natuurlijk rijgen .
    Meestal waren de tasjes wel met kralen gemaakt en dan zo,n mooi bloemen patroon .
    Je kunt er een mini kruissteekpatroontje voorgebruiken . Of op fijne stramien of aftelbare stof een tasje borduren met kraaltjes en dan het geheel vol borduren .
    Even een proefje maken hoe het uitkomt .
    Er zijn weer vele wegen die naar Rome leiden .
    De lieve poppedijn is erg geduldig , wat dat betreft hoef jij je eigenlijk niet te haasten .
    Wat een schatje van een tas op de mooie kaart .
    Echt een tasje om een avondje op sjiek te gaan !
    Weet je dat er ook nog hele kleine iniminibeugeltjes bestaan , leuk voor klein poppenwerk .
    De hele kleine zijn niet om er een echt tasjes aan te maken , de beugeltjes zijn enkel , maar wel erg leuk .
    Ik ben echt benieuwd wat ik t.z.t. nog eens tegen kom bij m,n spullen , er is voorlopig nog geen zicht op wat er allemaal nog is .

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooie vondst. Ben erg benieuwd naar het tasje wat je maakt. Zal leuk staan bij joseeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ken je deze site

    http://www.kralenwerk.nl/Kralenwerksite/uitleg.html

    BeantwoordenVerwijderen
  43. wat een lief tasje,en natuurlijk ook een schattige pop!Ja dat is wel heel erg op zijn plekkie bij jou:)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Smullen bij de hint van Marian'ne.m !!!!!
    Wat weten sommige mensen toch goed de weg in www.land !
    Mooie duidelijke uitleg en wat een kleuren .
    Voor Corrie gewoon eeen heerlijk papje kant en klaar , ze hoeft alleen maar even toe te happen . Nou ja dan nog wel goed kauwen( de pap ?), dat kost nog menig uurtje .
    Corrie ik wens je al een groot succes .

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooi beugeltje is dit. Stassat wel erg leuk bij de pop. Ga je er nog een tasje van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @BERTHI en alle anderen die hier op het beugeltasje hebben gereageerd, nog hartelijk bedankt voor jullie reacties en meedenken.
    MARIAN'NE, ook nog bedankt voor je reactie op mijn memobord, door alle plaatjes heeft niet iedereen het in de gaten gehad dat het memobord ook nieuwe was ;- ))
    De site die je hier noemt via de ling heb ik juist van de week bekeken toen ik op zoek was naar technieken om kralen te verwerken, lang niet eenvoudig als ik dat zo lees.
    COR, nog bedankt voor je reactie op mijn kerstwens!
    GERRIE wat een boel mooie ideeën doe je me hier weer aan de hand! Dankjewel en ik hoop zo dat jouw spullen toch binnenkort weer een eigen plekje zullen krijgen.
    Het lijkt me nog heel moeilijkl Gerrie om kralen al breiend te verwerken, je succeswens zal ik nodig hebben.
    MARIJNA, ik hoop het!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...