zondag 24 januari 2010

Recept voor een heerlijk weekend!




Wanneer ik 's morgens wakker word en Koning Winter
muizentandjes op het hek heeft gesneeuwd ...




... als de dieprode kleur van de Amaryllis
mij in de warme, lichte kamer begroet ...



 


... en mijn geliefden zich in de nog stille ochtend,
de dikste kameraden betonen ...



... dan loop ik als vanzelf naar de keuken om iets lekkers te gaan bakken ...




... om daarna met de laatste "Flow" op schoot te wachten
op mijn roodwangige lekkerbekken, die maar al te graag
de heerlijke Lemon Squares bij een pot warme thee komen opeten!

Hebben jullie ook zin in deze lekkere koeken,
klik op de naam hieronder:
Lemon Squares (klik)


42 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk weekend. Heerlijk om die geliefden te zien wandelen met de slee. Bij mij niet zoveel sneeuw.Lekker recept en dit blad ook maar eens inkijken in de winkel. Nog niet mijn oog op gevallen, zal is in bladeren wie weet is het wat voor mij. Maar helemaal geen tijd om in te kijken, er licht nog wat op de stapel. Want er word alleen maar gehaakt en gebreid en geborduurd.
    Zo druk met van alles bezig.

    Heerlijk lief en mooi log weer bij jou !!

    Recept ga ik een keer maken. Het water loopt mij in de mond ik heb nu ook al zin. Ook al is het laat hi hi, dit lust ik altijd wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker weekend zeg! En die heerlijke lemon squares! Ik heb jaren geleden het recept al eens van je gehad, maar was het kwijt, dus ben blij dat ik het hier weer kan ophalen. Ik ga het zeker weer eens maken!
    Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier geen sneeuw :-(
    Het recept klinkt lekker en heb ik opgeslagen. Eén vraagje : wat bedoel je met stroop? Ik denk dat het hier in België wat anders is dan in Nederland....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k Weet zeker dat je lemon squares lekker zijn, Corrie. Ik schuif even aan, virtueel dan - is voor mijn lijn ook beter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk ontspannen log !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een service ,meteen uitgeprint met die mooie foto's
    voor ooit, klinkt gezellig allemaal bij je corrie!!van flow wordt iedereen blij , da's wel duidelijk

    en wat leuk dat je de beschrijving had voort poppenledikantje voor die mevr. die prachtige poppen maakt ,erg mooi (weet de naam niet meer..)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk recept, dank je wel en wat hebben we een mooie witte wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, jullie troffen het. Hier is lang niet zoveel sneeuw gevallen, een dun poederlaagje maar.
    Het recept sla ik op maar voorlopig bak ik het nog niet. We hebben net een Abrahamkoek opgepeuzeld die ook rijkelijk gevuld was met noten.
    Ik zie dat je de tafels ook prachtig roomwit zijn geworden. Het is een geslaagd project geworden!
    De Flow koop ik voor Anne en mij, we vinden het allebei een leuk blad.
    Fijne dag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://brijksmuseum.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn he, zo'n weekend, dat is toch rondom genieten, voor je koek heb ik mijn ogen snel gesloten, want wat ziet die er lekker uit!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zag op de telli dat het zo mooi was bij jullie en er veel plezier was met slee en ski.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Das pas genieten hé.
    Jammer hier geen sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat klinkt als een heerlijk weekend! Bedankt voor het recept, ga ik eens uit proberen1

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo eenvoudig maar de leukste herinnering die gemaakt is. Hmm je squares gaan we hier zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Koken doe ik graag maar bakken laat ik met alle plezier over aan mijn dochter. Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het recept staat inmiddels bij mijn favorieten, ga het zeker eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat klinkt heel gezellig.
    Ik vind de sneeuw mooi, maar ik verlang al zo naar het voorjaar !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie je hebt een prachtig mooie familie winterdag beschreven .
    Och de sneeuwmuizentandjes . . . . .
    dat je ze niet met een echt steekje hebt vastgezet . . . ! ! !
    De gezelligheid en familie liefde straalt er van af !
    Je mooi geschreven recept en nog eens heel passend geillustreerd !
    Het ziet er uit of we zo een duur gekocht bakboek openslaan .
    Al je fotowerk mag er zijn .
    Dank voor dat alles , want naast echtgenoot en lieve Oma te zijn die tussen de bedrijven door wat lekkers gaat bakken laat je ons samen er nog eens dubbel van genieten .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een gezellig log!! Na een druk weekend ben ik heerlijk aan het bijlezen bij iedereen... Hier gelukkig geen sneeuw.. brrr... het mag van mij lente worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik heb zeker zin n lemon squares maar als ik zie hoe gezellig het daar is, heb ik nog meer zin om gewoon aan te schuiven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gezellig om dit zo te zien! Dank je wel!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij ook aan de flow?????ohhh Corrie ik had deze post nog niet gezien:))wat een gezellige bedoening.Ik ga zeker je receptje uitproberen voor mijn meiden en Pim(ik ben altijd aan het lijnen zoals je weet LOL)Heeerlijk wakker worden in een witte winter wonder wereld he?dat gedempte "stille"vind ik zoooo mooi!fijne week!!!liefs D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. alles ziet er heerlijk uit !!!

    Achter het raam kijken is wel het beste !!?;-)

    Het bedje hiervoor zo leuk gedaan.
    Tis een mooi ontwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @JOSÉ, gezellig dat je er weer bent met je heerlijk enthousiaste reacties en als je hier in de buurt woonde, zoals je zo dikwijls verzucht, dan had je allang zo'n lemon square gekregen. Het doet me goed te elzen dat je weer zo lekker druk bent met handwerken.
    ANK, enig om je naam te zien staan en de lemon squares horen bij de goede oude tijd hè!
    YVONNE, ik bedoel suikerstroop, het is donkerbruin, maar een eetlepel honing kan volgens mij ook prima!
    Bertie, van harte welkom ook in de reële wereld ;-)
    INGRID, dat was het!
    HILLY, zelfs alleen al van de omslag word ik blij.
    Ik ben niet zo'n brei-liefhebber maar wel een enig idee!
    ELZA, ik geniet volop van die witheid.
    WILLY, dat klinkt ook heerlijk zeg! Bedankt voor je compliment, we zijn reuze blij met onze witte meubels.
    INES, je kunt je ogen wel dichtdoen, maar de geur kun je niet tegenhouden ;- ))
    FLEUR, eindelijk zijn wij eens in het voordeel met al die sneeuw, ik was jarenlang jaloers op het oosten van het land ;- )
    KATRIEN, écht jammer voor jullie!
    CORRY, dat was het ook, ik geniet nog na!
    ANIA (sniet), dat heb je heel goed gezien!
    GUUTE, hoe dan ook en door wie dan ook gebakken, ze zijn heerlijk!
    CONNY, we kunnen wel een blogkookboek aanleggen.
    ANNELIES, ik denk dat je niet de enige bent, maar ik vind het nog wel prima zo.
    GERRIE, je verwarmt mijn hart!
    WILMA, leuk dat ik je even heb laten genieten van de gezelligheid.
    ELIZABETH, je bent zéér welkom, wat zouden we veel te bepraten hebben.
    CAROLIEN, zo gezellig ziet her er bij jou ook vaak uit.
    DEESJELIEF, ook ik geniet op dezelfde manier als jij van de sneeuw! Maar je moet jezelf echt eens een lekker hapje als dit gunnen.
    MARIAN'NE, ook ik was wel op "de berg" te vinden om in de sneeuw te rollebollen ;- )
    Lief hè dat bedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. MIAM ...je pense que c'est international comme langue et que tu as compris !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ziet dat er lekker uit, ik heb het recept opgeslagen om het ooit ook te gaan maken..., je foto's en beeldende verhaal zijn erg leuk om te lezen!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @CARO, c'est vrai en mon dictionaire est très utile ;- ))
    CORINA, dankjewel voor je gezellige bezoek en compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie foto's heb je gemaakt.
    Leuk om bij jou ook het PIP servies te zien. Ik heb nog DE punten liggen om binnenkort het servies aan te vullen.
    MMM.... ziet er lekker uit de squares.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, wat gezellig is het toch bij jou. Je bent heerlijk creatief bezig. Jij gaat goed bij deze winter volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zucht .... mag ik bij jullie komen wonen?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lekker Corrie, ik ga ze vast een keer maken. En wat is dat voor leuk tijdschrift, die Flow?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mmmmmm, lekker Corrie! Dat zal smaken als ze dan weer thuis komen! Wat schreef je dit allemaal weer met een warm gevoel op!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Echt een moderne 'anton pieck' winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. buiten winter en bij jou lekker warm en gezellig binnen, wou dat ik even kon aansluiten.
    ik kan het baksel al ruiken, stuur je me even een stukje op, dan zet ik vast koffie.
    De laatste keer dat ik in Holland was heb ik ook dit tijdschrift gekocht, je word er helemaal vrolijk van. Leuke artikelen, staan erin.
    Gr Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Eindelijk heb ik je toegevoegd aan mijn favorieten. Deze plaats had je al lang verdiend maar op een of andere manier kwam het er niet van. Niet dat ik niet aan je dacht hoor. Je prachtige doosje van de kerstruil is elke dag in gebruik en al door velen bewonderd.
    Je weekendverhaal is leuk en herkenbaar. De winter heeft ook zo z'n voordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wintersferen, zo op zondag vind ik het ook extra genieten! nu, een paar dagen verder is het ijs geworden en nog een dun plat laagje, weer een heel ander gezicht.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb jouw recept maar gelijk gedownload, heerlijk lijkt het mij! Wat ziet er winters gezellig uit bij jullie in de buurt. Hier is geen sneeuw meer en het is alleen maar heel erg koud!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @INGRID R en ANITAdeR, dankjewel voor jullie reacties en ja Antia ik ga heel goed door deze winter, ik geniet volop van de kou en de prachtige sneeuw.
    JANET, met alle liefde!
    CHRIS, dit recept heb ik nog eens van Ria Prins gekregen toen ze nog maar net in Nederland terug waren en Flow is een enig tijdschrift, met heerlijke kleuren en kleine cadeautjes erin.
    MARIJNA, ja, ondanks alle kou hebben we het heerlijk warm met elkaar.
    MARION, wat een moooooi compliment!
    JOKE, dat lukt vast een keer, hier aanschuiven, heerlijk vrolijk blad he, de flow!
    BERNA, wat lief dat je me zo'n ereplek toekent en ik heb jij met dezelfde intentie toegevoegd aan mijn lijst!
    ANNEKE, het is een kunst om deschoonheid van de natuur te zien in al haar vormen.
    Groetjes terug!
    Bedankt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @BETTY, eindelijk zijn we deze winter, hier aan de kust ook eens verwend met heel veel sneeuw, veel leuker toch als het ook al zo koud is?!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Bedankt voor het heerlijke recept!

    En het lieve berichtje op mijn blog ;-)

    Liefs van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  41. een heerlijk recept, helaas verliep mijn weekend zonder eten en weinig zin in flow. Slapen en nog eens slapen.
    Gelukkig ziet het komende weekend er beter uit nu mijn buikgriepje weer redelijk over is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je zal maar zo onthaald worden :O) na je sneeuwavonturen

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...