vrijdag 22 januari 2010

Poppenbedje en zonnekindpoppen




Een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van Maikel en Yvonne,
die op mijn weblog het kinderbedje hadden zien staan
dat ik lang geleden voor mijn kleindochters maakte.
Ze vonden het zo leuk en vroegen of ik de tekeningen nog had
want ze wilden heel graag zo'n bedje voor hun dochters maken.
Ik kon de tekeningen makkelijk terugvinden en nadat ik ze bewerkt had
stuurde ik ze hen toe. Gisteren kreeg ik de foto's die je hier ziet
van het bedje dat ze voor de 2e verjaardag hun dochtertje Silke hebben gemaakt
en het was "een groot succes" schreven ze.




 Dat geloof ik graag want ik vind het een plaatje, mooi in roomwit, precies de kleur waarin wij momenteel een aantal van onze meubels schilderen dus helemaal in de roos wat mij betreft. Zien jullie het lieve hartenquiltje waaronder de zonnekindpop liefdevol is toegedekt? Ook zelf gemaakt evenals de pop en al het andere in het bedje. In de mail die ik vandaag kreeg als antwoord op mijn vraag of ik de foto's van hun bedje mocht plaatsen, schreef Yvonne ook het adres van haar webwinkel .




Dit is de (inmiddels verouderde) foto van de header die ik even van haar site heb geleend om alvast een idee te geven van de sfeer van de webwinkel waar ze haar zonnekindpoppen verkoopt. Neem gerust een kijkje want het is de moeite waard om al die lieve poppen te bekijken. 
Allemaal een fijn weekend toegewenst! 

29 opmerkingen:

  1. Een lief bedje om popjes te laten dromen en dan het dekentje het lijkt wel bestrooid met de allerliefste hartjes .
    Ik vind het in één woord allersnoezigst !
    Ik wil best zo af en toe eens een poosje het poppenkindje zachtjes wiegen en zal dan een heel lief versje voor haar zingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie, wat leuk dat het bedje naar jou idee is gemaakt, het ziet er prachtig uit, tot in de kleinste details, zoals de mooie quilt en niet te vergeten de prachtige pop.
    Fijn weekend.
    groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enig wiegje, en wat een leuke pop ligt daar in,
    Leuk dat het na zoveel jaren nadat jij het gemaakt hebt, weer tot doel heeft , dat iemand anders het namaakt.en er een kind gelukkig mee maakt
    Enig.
    Fijn weekeinden, gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om jou creatie door te kunnen geven.Mooi hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een juweeltje. Jij bent ook een duizendpoot, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig Corrie. En leuk dat je het ontwerp nog had en er Yvonne blij mee kon maken. Wat heeft ze het mooi gemaakt joh. Ik heb ook even haar poppen bewonderd. Geweldig. Wat zijn er toch veel en verschillende talenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtig bedje is het geworden. Het popje en het dekentje zien er erg lief uit. Wat zal kleine Silke genieten op haar verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cisca - quiltpassion22 januari 2010 om 20:17

    Wat een leuk ontwerp, wat ben je handig. Heb even de oude verhalen gelezen, wat een mooi verhaal, van dat speldenkussentje!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o wat heerlijk! ik ben al een tijdje van plan een zonnepop te maken (maakte er lang geleden een voor mijn dochter). ik heb nog nooit iets met hout gemaakt. lijkt mij erg moeilijk. maar ik ben helemaal weg van dat wiegje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig wiegje met zonnekindje. Heel vertederend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi bedje met zonnekind en hartjes quilt!
    Fijn weekend!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig ziet dit er uit. Ik zou haast wensen dat mijn zoon een dochter was (hihi, laat het hem maar niet horen)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Corrie,

    Dat wiegje ziet er inderdaad heel schattig uit!
    Dank voor je mail. Mocht je de devotie-/bidprentjes nog willen hebben, wil je dan je adres even naar me mailen? Dan stuur ik ze naar je op.

    Fijne weekend! Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk he die poppen ik heb ze jaren terug ook eens gemaakt, leuk werk om te doen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een beeldschoon bedje! Wij hebben er vroeger voor onze dochters ook elk een gemaakt, maar deze is nog mooier! Heb ze trouwens nog, ik kon ze nooit wegdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi! Zelfs als de kinderen er niet meer mee spelen is dit bedje nog leuk om in huis te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook een fijn weekend en wat ziet het er allemaal mooi en lief uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh, wat lief!!! Ze zijn zo leuk he die zonnepopkinderen. Leuk om jou bedje op deze manier terug te zien. Ik vind die van jou ook zo leuk. Ik keek nog even bij je linken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaaa dat is echt helemaal super!!!Zoals je weet ben ik ook helemaal verknocht aan antroposofische poppen:)ik kan honderden andere poppen mooi vinden maar als het puntje bij paaltje komt kom ik altijd weer op de zonnekinderen terug.zoooo ontzettend lief!Het bedje is natuurlijk ook helemaal te schattig gewoon!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ELIZABETH, het eerste bedje dat ik maakte leerde ik op een houtbewerkingsclub en het viel me reuze mee, ik denk dat als je gevoel voor handwerken hebt zoals jij ook hebt, het heel goed te doen is. Mocht je de tekening ooit willen hebben hoor ik het wel, dan stuur ik je die toe, maar ik ga ook proberen er een digitaal patroon van te maken.
    MARION< ik zal het hem niet verklappen ;- ))
    ELS, ook ik maakte ooit een een zonnekindpop voor mijn kleindochter, maar ze vond Barbies toch leuker.
    DEES, ook ik vind het nog altijd prachtige poppen en ook al omdat de maakster er vaak iets van haar eigen karakter in legt.
    IEDEREEN bedankt voor de leuke reacties op het werk van Yvonne, ik denk dat ze hier zeker van zal genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het vooral mooi omdat het helemaal zelf gemaakt is. Kant en klaar kopen is makkelijk maar dit is met heel veel liefde gemaakt. Mooie poppen maakt Yvonne en het bijbehorende quiltje niet te vergeten.
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. het weekend is bijna voorbij nu maar ik hoop dat je het fijn hebt gehad...dagdag
    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een superbedje. Het zal je goed doen om te beseffen dat je hieraan hebt bijgedragen. En die poppen, heerlijk, ik heb ze vroeger gekocht, maar ook zelf gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lief poppekind in een prachtig ledikantje!Leuk dat je de tekeningen nog had Corrie en ze op wilde sturen!Er zijn vast weer een stel meisjes héél blij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @WILLYYvette, we hadden een heerlijk weekend en je miste maar net het verslag daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hendrik van der Linde29 maart 2010 om 16:03

    Beste Corrie,omdat ik voor mijn kleindochters verjaardag een poppebedje wilde maken en een hang kastje voor de kleertjes ,kwam ik op jouw sid.Leuke sfeervolle foto,s en warme teksten terug als reactie.Kan ik ook ergens deze tekeningen bestellen voor de maat voering ???

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is dit LEUK. Wi hebben sinds vrijdag er een kleindochter bij en ik ben op zoek naar een leuk poppenwiegje/bedje. Kwam zo bij jou terecht.
    Ik vind dit model zo leuk!!!! Maar ik zou niemand weten die het voor ons zou willen maken. Weet jij misschien iemand??????

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beste,
    Ik vind het wiegje heel leuk. Is het mogelijk om hier de werktekeningen van te krijgen?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...