vrijdag 8 januari 2010

Hebben jullie dat ook?



Vorige week kocht Jan twee bossen witte roosjes voor vrienden van ons en nam er als verrassing ook twee voor mij mee. Na vijf dagen begonnen een aantal bloemen al bruine blaadjes te krijgen en lieten de kopjes hangen. Hebben jullie dat nu ook, dat je het dan jammer vindt om de hele bos weg te doen? Ik wel, dus dan zoek ik de mooiste eruit en maak er een drijfschaal van, ouderwets misschien, maar ik vind het mooi!



Een heel gezellig weekend gewenst!

22 opmerkingen:

  1. Dat doe ik dus ook altijd.
    Want het is heel erg zonde om ze weg te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dat ook altijd, ik dol op rozen en vind het zo zonde om ze dan weg te gooien!!
    Leuk om te zien dat meer mensen dat doen!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en nu kunnen we met z'n allen nog meegenieten ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...en ik wordt akelig van mijzelf, zo melig !!

    Schitterende foto's Corrie.
    Lekker genieten en een fijn weekend !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, dat probeer ik ook altijd. Maar deze kleur rozen passen er wel heel erg mooi bij. Ouderwets?? Nee hoor, gewoon prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om het zo te doen,staat prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk wil ook ik graag zolang mogelijk genieten van bloemen mooi geschikt in een vaas .
    Er zijn mensen die bij een beetje minder aanzien van blaadjes kleur en fleur de hele boel maar zo gauw mogelijk wegwippen in de vuilnisemmer .
    Ik heb ook een drijfschaal en maak van al de goede bloemen die er nog zijn in het boeket een mooie schikking in de schaal .
    Ook heb ik een setje kleine vaasjes ooit op mijn verjaardag gekregen , het is een laag model met een plastic uitneembaar roostertje erin . en zo kun je ook gemakkelijk kleine takjes er in steken .
    De vaasjes zaten in een duo verpakking en zijn ook geschikt om er kleine tafelstukjes van te maken .
    Dus niks geen ouderwets iets om een drijfschaal te vullen , zo heb je er tenminste langer plezier van .
    De kleine vaasjes heb ik ook ooit gebruikt voor kleine roosjes die na een tijdje op een vaas met water gewoon droog werden en echt jaren hebben gestaan !
    En niet schrikken , maar soms neem ik wel een enkel kunsttakje groen om bij de restant bloemen te steken . Want vaak is het groen minder lang houdbaar .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ouderwets kan heel mooi zijn, net zoals modern heel lelijk kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha dit doe ik ook, als ze nog sneller gaan ga ik terug bij mij vlak bij dit mag niet. Ik heb nu nog witte tulpen staan. Ik ben ook niet snel van weg doen. Meng ook s;zomers met groen uit de tuin met bloemen die nog goed zijn.

    Prachtig jou schaal hier kan ik ook zo van genieten !!

    Eten al klaar dochter is tot laat werken en lekker maaltje mee.

    Nu ga ik lekker nog even haken voor cadeau. Ja mijn pannenlappen zijn weer in. Vriendin wil gezellig een paar rood wit blauw ook enig toch !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cisca - quiltpassion8 januari 2010 om 17:52

    Het staat prachtig, dat kan toch altijd. Fijn om er dan nog een paar dagen plezier van te hebben.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Corrie,

    Zo iets doe ik ook. Altijd er nog wat van zien te maken.Mijn kinderen knikkeren het gelijk weg, maar ik niet.Daar moeten ze om lachen.
    Wat heb je veel gemaakt in 2009....
    Fijne avond nog met de groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dit is misschien nog wel mooier dan de bos :) hier zit een extra vleugje liefde bij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat staat dat mooi! Net als de wereld buiten...WIT!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi Corrie en hoe zo ouderwets

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Rozen zijn langer houdbaar als je de steel schuin afsnijdt en de uiteinden brandt. Maar dit is een oplossing als het allemaal niet lukt: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. beautiful blog! I'm another corrie and just had to say hi and what a pretty blog you have!

    Corrie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ MET OUDERWETS bedoelde ik vooral de zuinigheid die ik aan de dag leg met het zo zorgvuldig willen bewaren van de bloemen en daar is ook niks mis mee.
    MARIE-ANTOINETTE, dat zijn wijze woorden.
    JOSÉ, ik geniet van het feit dat je weer zo heerlijk de tijd neemt om te handwerken.
    GERRIE, als altijd voeg je weer iets speciaals toe en van kunst schrik ik niet ;- )
    ANS, wat een mooie poëtische reactie.
    Dankewel ALLEMAAL, voor jullie reacties en ik vind het leuk om te lezen dat er veel meer zijn die zuinig zijn met hun bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, ik ben ook zo'n "krent" met de bloemen. Heb héle kleine vaasjes voor het allerlaatste bloemetje dat overblijft! Je schaal ziet er prachtig uit en ik vind het absoluut niet ouderwets hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik zou het niet zuinig of krenterig willen noemen ,maar gewoon respect voor alles wat leeft en die liefde heb jij in overvloed Corrie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi roosjes, maak mijn bosjes ook altijd steeds kleiner, lol.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...