zondag 27 december 2009

Zomaar wat blije plaatjes na kerst




Na alle drukte voor en tijdens Kerstmis heb ik zin
om wat foto's te laten zien waar ik blij van word
en misschien jullie ook wel.
Het zijn een paar dingen die in mijn huis staan en waar ik
met heel veel plezier naar kijk.
Allereerst de traditionele Kransekake
die ik ook dit jaar weer maakte.
Als je dit woord op Google afbeeldingen  intypt,
krijg je prachtige gelijkmatige Kransekakes te zien,
maar de vormen die je daarvoor nodig hebt
bezit ik niet en bovendien hou ik nu eenmaal van handwerk :- )
Jan maakte een hele reportage van dit gebeuren,
die show ik misschien nog weleens.
Zien jullie trouwens al een glimp van de metamorfose van onze kast?
Helemaal wit! We zijn er superblij mee.





Een bestekbakje dat nog van Jan zijn ouderlijk huis komt,
het was bruin en nu weer wit geschilderd. Er zitten wat hebbedingetjes in
zoals deze twee glaasjes met kaarsen die ik bij de plaatselijke grootgrutter kocht.
Waar ik vooral zo blij mee ben is dat ook ikzelf weer kan schilderen in huis.
De gewone verf gebruiken we niet meer, alle verf die wij kopen
is op waterbasis en daar hebben mijn longen geen last van.
Ik vind het zo heerlijk om weer eens met de verfkwast
aan de gang te kunnen gaan.




Bij de voordeur hebben we maar een kleine hal
waar je net met z'n enen in kunt staan.
Daar staat een ladenkastje met een bijbehorende spiegel
die hardgroen waren toen we die erfden van Ank en Wieta,
daarna zijn ze jarenlang geel geweest en nu ook heerlijk licht geverfd.
Er staan koperen kandelaars op die we lang geleden
voor ons 25-jarig huwelijk kregen van mijn vader en zijn tweede vrouw
en er staat een schaal met zuurstokjes die ik in een
papieren, kanten onderzetter wikkelde.
Alle kerstbezoekers mochten er een mee naar huis nemen.
Het roodborstje spot alle passanten en fluit dan zacht een kort, mooi wijsje. 




Als laatste mijn mooie nieuwe agenda, een luxe die ik mezelf ieder jaar gun,
of liever gezegd, die Jan en ik mij gunnen ;- )
Ik geniet iedere week van een mooie foto en er staan leuke tips en adressen in.



Alleen al van de voorplaat word ik blij. Maar naast alle blijdschap die er is
denk ik ook steeds aan een lieve Ria (niet mijn zus) in onze vriendenkring
die pas is geopereerd en een nieuwe lever heeft gekregen
en aan haar man die constant aan haar zijde is.
Ja ik kan blij zijn met kleine dingen,
maar ken ook volledig de betrekkelijkheid ervan.


23 opmerkingen:

  1. Wat een leuke plaatjes toon je ons weer.Ook ik kan blij zijn met kleine dingen.Ik kan ook moeilijk iets we doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn de kleine dingen die het doen die het doen.

    Geweldig log. Ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad.

    Mijn zoon is weer veilig thuis !!! Na vreselijke reis !!

    Maar gelukkig gezond !! En dat is toch het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een sfeervolle log heb je er van gemaakt. Mooi dat de kast wit is geworden en dat je met de verf die je gebruikt weer zelf kunt verven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je het gezellig met al dat wit, daar houd ik wel van.
    Ik heb zojuist je vorige logje nog eens gelezen, wat mooi he.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie gaan licht en fris het nieuwe jaar in met die mooie kast! Fijn dat je zelf de kwast weer ter hand kunt nemen, ik ben benieuwd wat je allemaal aan gaat pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet je kast er prachtig uit.
    Ik vind het heel belangrijk stil te staan bij kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geworden die witte kast en ik denk inderdaad ook al een paar dagen aan Ingrid en haar familie en andere mensen die het moeilijk hebben met deze dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal zo mooi uit.
    Alle goeds voor 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijdschap en gevoel van betrekkelijkheid gaan vaak hand in hand, dat weten we maar al te goed. Ik wordt niet alleen blij van je foto's Corrie, maar ik werd ook blij van ons telefoongesprekje. Wat deed me dat goed!! Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele blije foto's Corrie!
    Dank dat je dit met ons wilde delen! Erg leuk
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er allemaal heel gezellig en mooi uit, Corrie! Ik vind je taart trouwens prachtig, hoor, daar is toch niets mis mee? Dank voor het delen. En ja, we denken ook aan mensen die het moeilijk hebben in deze dagen, raak gezegd. Veel dank voor je lieve mail, antwoord volgt later!

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijke sfeerplaatjes, het is je weer gelukt !!

    Ja, wij 'denken' aan hen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van je mooie huis en wijze woorden!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel sfeervol Corrie. Lekker hè al dat licht in huis. Wij hebben er ook voor gekozen en elke keer ben ik weer blij als ik door ons huisje loop. Licht is belangrijk ook in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooooooo Corrie wat een sfeervol huis heb jij, dat wit staat zo mooi, ben benieuwt hoe jou kast er straks uit ziet.

    Fijne dagen nog.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er mooi en kerstig uit. De kerststemming is aan mij een beetje voorbij gegaan, omdat ik niet thuis was om mijn huis te versieren. Gelukkig kan ik op de weblogs een beetje van de huizen van anderen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooie dingen allemaal - het licht spat van de foto's en je ziet dat ook de dingen in je huis liefdevol worden behandeld. en die kransekake zal ik proberen te onthouden voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet dat er gezellig uit, leuk om zo een kijk je te zien in je huis ik geniet van je log !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie lichte foto's om de nadruk op het blije gevoel te leggen. een mooie gedachte, genieten mág. hoewel we allemaal weten hoe anders het soms kan gaan dan je zou willen, zoals we weer beseffen na Supergoofs verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Corrie, dank je wel voor je lieve woorden.
    Wat een leuk logje is dit geworden, en wat een leuk dingen staan erop.
    Ik wil je vriendin van harte beterschap toe wensen.
    Ik wil je ook vast een hele goede oudejaarsavond toewensen en met een goed begin voor 2010 en met veel liefde en veel gezondheid, en veel creativiteit.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat ziet dat er allemaal erg gezellig uit!!!en wat staat dat ook leuk met die ingepakte snoepstokjes....
    hier kriebelt het ook om te schilderen...kasten ...keuken...enz..
    plannen plannen wordt vast een erg druk nieuw jaar;0)))
    de kranscake ...zo leuk!!!
    hele fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is weer een Kransekake om je vingers bij af te likken Corrie. En een lust voor het oog!
    Wat heerlijk he de verf op waterbasis. Hoofdpijn en benauwdheid zijn (zo goed als) verdwenen. Geniet maar lekker van je mooie 'nieuwe' kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Op de eerste "gewone" dag in het nieuwe jaar zit ik met genoegen nog eens de reacties op het "vrolijke plaatjes" log te lezen en het maakt me blij om te lezen dat het licht van ons huis en de foto's hun effect hadden, op ons ook nog steeds! Dankjewel voor jullie vrolijke reacties en voor he meeleven met degenen die ziek zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...