donderdag 17 december 2009

Voor een duppie!


Kun je voor een duppie nog iets kopen?
Ja, bij de kringloop, zoals deze twee schattige piepkleine rozenkandelaartjes.
Voor de goede orde ... ze waren 10 cent per stuk.
Er was een enorme uitstalling van kerstartikelen en ik zag
deze twee kleintjes er verloren tussen staan.
Er kunnen kerstboomkaarsjes in.
Ze zijn een beetje kitsch, maar zoals jullie weten hou ik daar soms wel van,
mits in beperkte mate toegepast.




 Ik heb ze bij Elzebeer en bij het mooie 3-D-schilderijtje van Peter Rabbitt gezet.
Het Peter Rabbitt schilderijtje kreeg ik jaren geleden van Ton en Ellen
na hun vakantie in Engeland, een lief roze tafereeltje.
Vandaag heb ik geschilderd, er gaan veel potten wit doorheen
en ik hoop jullie deze week nog het een en ander te kunnen laten zien van ons schilderwerk.
Jan is er ook druk mee geweest. Buiten wit, binnen ook veel wit!
Allebei heerlijk!
Voor degenen die moeten reizen door alle sneeuw
veel sterkte gewenst en wees voorzichtig.

19 opmerkingen:

  1. Mag dan kitch zijn maar ik vind ze heel lief.
    Wel een rib uit je lijf hoor, 10 cent.( LOL )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kom je niet vaak meer tegen zeg. Schattig Corrie. Nee hoor, geen rib!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schattig plaatje zo bij elkaar!! Wat kan je veel moois vinden bij de kringloop....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet toch altijd zo van je kringloopaankopen. Je huis staat vast vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was er vroeger geen boek: "voor een krats een creatie "?
    Het geeft een heel lief hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Corrie, iedere keer moet ik even lachen als ik je weblog open, die vogeltjes, zo lief! Net als je kaarsenstandaartjes, snoepies!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk tafereeltje. Geweldig een duppie. Dat dit nog kan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie je hebt er een lief tafereeltje van gemaakt. Ik zag al bij Bellavien dat je je hebt laten inspireren tot wit schilderwerk.
    Je had net een laatste duwtje nodig. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wederom schatjes hoor, groeten en een gezellige dagen met je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is wat je noemt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten! Mooie vondst Corrie! Complimenten, je hebt er echt een neus voor. En er een lief hoekje mee gecreeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn nog eens leuke koopjes !
    Fijn weekeinde / vakantie / feestdagen...
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er lief uit en wat ben ik benieuwd naar je schilderwerk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Watr ziet het erm lief uit zo bij elkaar en de prijs het is niet te geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel lief en wie bepaald eigenlijk of het kitsch is? Ik vind de kandelaartjes in ieder geval heel mooi. Eenvoudig en niet schreeuwend. Fijne (in ieder geval witte) dagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo , die twee zijn voor een dubbie gered , en toen heeft Corrie er een kaarsje ingezet .
    Heel mooi met een roosje als sier ,
    Staat het nu te pronken hier .
    Prachtig op de kiek genomen .
    Wie wil er nu niet van zo iets moois gaan dromen ?
    Je kon er een prachtige compositie van maken zodat we allen in verwondering geraken .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor een duppie! Vroeger kon je daar 2 schuine droppen, of een zakje zwart wit, of 4 Belga kaugom voor kopen. Maar het schijnt nog steeds te kunnen als ik bij zie!! Lievertjes zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van buiten komt nu zoveel mooi licht dat het ideaal schilderweer is lijkt me. Ik ben benieuwd. En ja afentoe vang ik een glimp op van 'Vicorian farm' en krijg dan spontaan zin in broden kneden of hooien. Die machine die laatst het hooi binnenhaalde zal toch toentertijd een topvinding zijn geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...