zondag 6 december 2009

Robin's huisje



Gisteravond waren we uitgenodigd bij onze oudste zoon en schoondochter om met z'n vieren een gezellig Sinterklaasetentje te hebben. We verheugden ons erop en we kwamen binnen in een gezellig met kaarsen verlicht huis en ook in de tuin brandden de lichtjes in de boom en de kaarsen in de grote buitenlantaarns. De tafel was gedekt en ze hadden heerlijk gekookt. Een mooi glas rode wijn stond klaar.




Ik kreeg al snel dit zakje aangereikt, ze hadden iets voor me gekocht tijdens hun trip naar Londen dat helemaal bij me paste en óh hoe waar is dat! Op de bovenste foto zie je al die warme kleuren van Robin's buikje en omdat hij van zo ver kwam gevlogen heb ik meteen een kacheltje aangestoken om hem te verwarmen, een soort vuurkorfje is het eigenlijk want het staat buiten, vlak voor het huisje dat we als Sint-cadeau kregen. Kijk eens ... is het geen schattig tafereeltje?! Voorlopig mag dit huisje in deze wintertijd bij ons binnen blijven staan en in het vroege voorjaar hangen we ...




... het op een beschutte plek in de tuin zodat de vogels er al aan kunnen wennen voordat ze er hopelijk in gaan nestelen. Een heel pak voer om de winter door te komen zat erbij en daar gaan we wel al meteen een mooi plekje voor zoeken in de kale seringenboom voor ons huis. Wat een fijne avond hadden we en de speculaastaart had ik natuurlijk voor deze gelegenheid gebakken, er is niet zo heel veel meer over maar we hebben alle vier nog een paar puntjes om vanavond om na te genieten.


26 opmerkingen:

  1. Robin zal zich vast en zeker thuis voelen bij jullie. Gelukkig dat het niet zó koud was, kon hij snel opwarmen. Wat enig Corrie. Ziet er zo warm en gezellig uit. Geniet vanavond nog maar even lekker van je speculaas en dan gelijk nagenieten van gisteravond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gossie ben jij even verwend. Wat een enig cadeau!
    Die taart zieter ook verrukkelijk uit!!!
    hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je dan genieten van zo'n heerlijk samenzijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Agossie, wat een schattig cadeautje! :-) Ik ken je nog niet zo goed, maar volgens mij is het inderdaad precies iets voor jou, hè?!

    Die speculaastaart lijkt me zalig, die ga ik echt een keertje proberen. Mag toch ook wel na Sinterklaas? ;-) Maar eerst moet ik nu als de wiedeweerga mijn pompoenpittenbroodje uit de oven halen!

    Jouw blog is zo leuk en gezellig dat ik er altijd (te?) lang blijf plakken, hihi.

    Fijne dagen! Veel liefs van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat ik hier even aan kwam , wat hoor ik toch ? Twiet twiet twiet . . . .
    Wat een lief vogelein met z,n rode borstje wat kan hij vrolijk zingen !
    En dan een heerlijk vogeltjesonderkomen een veilig dak voor al die flierefluitendefladderendevogelijntjes !
    Hoe origineel bedacht zo,n mooi cadeau , hoe weet Sint steeds weer mensen blij te maken .
    Zo leuk ook dat wij alles mogen bewonderen .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie wat heerlijk, en wat schattig Robin's huisje. Ja lekker binnen nog even laten staan. Fijn van genieten.

    En nog lekker na genieten van gisteren. Gezellig tijd deze tijd van het jaar.


    Mijn zoon heeft gekookt bij mij, dit vind ik al een geweldig fijn cadeau.

    Geniet nog fijn verder vandaag, ik zit voor het eerst weer heerlijk te borduren.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je speculaas kaart bewaar ik voor wie weet ooit !!!!

    Ik ruik hem het water loopt mij in de mond !! Heerlijk slechte tijd voor de lijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat een leuk verslag van zo'n gezellige avond. Ook je kado is erg leuk en het recept van de taart ziet er lekker uit.
    Wij hebben nog heel veel pepernoten, speculaas en banketletter over dus dit eerst maar eens opmaken.
    Ik had een leuke sinterklaaskrans van pepernoten gemaakt met een kaars in het midden. Dus onze hele kamer ruikt lekker naar pepernoten.
    Nog een fijne zondag, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk je roodborstje van vilt! Ook een leuk vogelhuisje! Hele mooie cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig vogeltje en lief met dat huisje en voer.
    Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk is het toch altijd bij je! Ik krijg zo'n huiselijk gevoel van jou en wat zal je genieten van Robin voor zijn huisje....deze tijd mag wel even duren...deze gezellige tijd!
    dag lieverd tot snel
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig wat een mooi kado om te krijgen, erg mooi zo gedecoreerd!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat ben je verwend! Wat een lief cadeau, ook gezellig een familie-etentje met Sinterklaas. Ik hoop dat er komende winter heel veel roodborstjes of andere mooie vogeltjes je huisje komen bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een schatje is het, Corrie en wat gezellig met elkaar Sint te vieren. Hier zijn de kinderen plus kleintjes net de deur uit, met elkaar eten en pakjes uitpakken, het was zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een heerlijk tafereeltje waarvan je zelfs op de koudste winterdag lekker warm van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig vogeltje met zijn huisje, de speculaas taart ziet er heerlijk uit, zelf bak ik nooit, maar had wel een speculaastaart met appel gekocht, een rare combinatie dacht ik, maar het was heerlijk.
    Misschien een tip voor alle baksters!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig cadeau. Ik kan me niet voorstellen dat er vogels zijn die dit fraaie huisje willen overslaan. Het gaat druk worden in je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is pas een gezellige avond en zo'n leuk cadeautje erbij. Moet jij braaf geweest zijn, zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt 'n heerlijk avondje dus en wat kreeg je leuke cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Corrie,

    Wat een lief vogeltje heb je gekregen en dan ook nog gelijk met zijn/haar huisje erbij! Luxe. Veel plezier ermee!

    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi, leuk dat je mijn blog ontdekt hebt. En het ziet er bij jou ook gezellig uit. Ik heb dan wel een woon blog maar vind andere blogs ook altijd leuk om te kijken. Je bent van harte welkom.
    Wie weet tot later.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk, dat ze daar ik Londen bij het zien van robin gelijk aan jou dachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi cadeau, niet alleen voor jou maar ook voor je lieve gevederde vriendjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...