donderdag 24 december 2009

Mijn kerstwens !

 


Hij kwam als een kind naar ons toe en sprak als man
woorden van Geloof, Hoop en Liefde.
Met deze foto probeer ik weer te geven
wat die woorden voor ons betekenen.

Het kerstkaartje dat ik jaren geleden maakte verbeeldt
Geloof; geloof in de onzienlijke wereld waar Hij
op ons wacht tot we ons leven op deze aarde vervuld hebben.

Het licht van de kaars verbeeldt
Hoop; hoop op goedheid en vrede
bij ons mensen onderling en zeker ook in de kring van mensen
die ons allen omringen, daar begint het.

Het hart verbeeldt
Liefde; "De liefde is geduldig en vol goedheid.
De liefde kent geen afgunst, de liefde praalt niet
en is niet opgeblazen, zij kwetst niemands gevoel,
 zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd,
zij rekent het kwade niet toe,
zij is niet blij over ongerechtigheid,
maar is blij met de waarheid.
Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij."

Met deze woorden kwam Hij op aarde
en deze boodschap kostte hem Zijn leven.
Geen gemakkelijke boodschap maar zó volkomen.
"Zo blijven dan Geloof, Hoop en Liefde,
deze drie, maar de grootste van deze is de Liefde!"

Met deze woorden wens ik jullie
een betekenisvol Kerstfeest toe en liefde
die het Nieuwe jaar tot een jaar van licht zal maken.


16 opmerkingen:

  1. Dag Corrie,

    Jullie ook zalig kerstfeest gewenst, dat het een tijd van Licht mag zijn!

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via deze weg wil ik jou en die jou met liefde omringen ook prettige kerstdagen en een gezegend nieuwjaar toe wensen. Dat we volgend jaar nog vele mooie dingen van je mag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Corrie ik wens jou, Jan en je dierbaren een fijne kerst toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie,wens jullie ook hele fijne kerstdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele fijne kerst samen jullie ,prachtige kerstwens!!ook nog bedankt voor je mail hoor, maar dit is toch al meer dan voldoende ,dat begrijpt iedereen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve corrie, dank voor de mooie wensen die ik als een boomerang wil laten terugkeren naar jou & de jouwen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens jou en je familie nog fijne feestdagen en een heel gelukkig en gezond 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi !!!

    Jij ook gezegende dagen en een gezond nieuwjaar met je geliefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie, je hebt me geraakt. Ik wens je met je geliefden een fijne kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie wensen, Corrie!
    Ik wens jou samen met al je dierbaren hele fijne dagen en heel veel liefde voor 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En een kerstwens van je grote liefde Bob...

    http://www.youtube.com/watch?v=xjz2AXI-bK4

    gr,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat mooi verwoord,.
    Zalig kerstfeest Corrie voor jou en je familie.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, wat een mooi bericht en zo waar. Soms lijkt het wel of het niet meer helemaal duidelijk is wat we nu precies vieren met kerst. Maar "He's the reason for the season!"

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Wat een mooie en bijzondere wensen en reacties kreeg ik voor mezelf en mijn dierbaren op mijn kerstwens van jullie terug! Heel hartelijk dank allemaal en we nemen ze graag het nieuwe jaar mee in, we hebben allemaal goede wensen en gedachten van elkaar nodig, dat is weer duidelijk geworden bij degenen die ineens met ziekte en zorg te maken hebben gekregen. Nogmaals dank!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...