zondag 20 december 2009

Kerstversiering van oude bakvormpjes



Toen ik op de weblog van Stipje foto's zag van kerstversieringen
die gemaakt waren van oude bakvormpjes was ik er helemaal verrukt van
en bezocht de site waar ze te koop waren. 
Ik zag er heel mooie exemplaren aangeboden maar ik
was al helemaal niet van plan  om ze te kopen.
Ik heb nog zoveel kerstversiering liggen van mijn moeder, van Els,
van mezelf die ik lang geleden maakte van styroporballen bekleed met stof en nog meer.
Toch lieten die prachtige versieringen me niet los want ik had in de kast nog
een hele stapel oude bakvormpjes liggen die ik ooit in de kringloop had gevonden.



  
Dus heb  ik van alles bij elkaar gezocht en heb avonden lang
zitten knutselen, at een heerlijk werkje is dit.
Het zijn zeker de laatsten niet die ik maak want ik heb er nog
vele kralen bij gekocht omdat mijn voorraadje al snel uitgeput raakte.
Hieronder nog drie andere versieringen die ik maakte.




In totaal werden het er zes, één gaf ik aan mijn zus
(jammer genoeg geen foto gemaakt)
en nu begrijp ik ook heel goed waarom ze zo kostbaar zijn op de verkoopsite ...
ik ben toch minstens anderhalf uur bezig met één versiering.
Ik kan putten uit een grote voorraad satijnlint in meerdere kleuren,
zijden stoffen en tule, poëzieplaatjes en sieraadjes.
Satijnlint en kant erfde ik van mijn vader's tweede vrouw,
zijde van mijn zus die grote stroken over had van haar gordijnen,
medailles en sieraden die ik bewaard heb van mijn oma en moeder
en de broche die je op de bruine zijde ziet, kreeg ik van mijn vriendin Marijke.
Hieronder nog een collage van details van de versieringen.




Ik wens jullie een gezellige voorbereiding voor Kerstmis toe.

33 opmerkingen:

  1. Hallo Corrie,
    Wat leuk en origineel. Zo zie je in verschillende kerstversierinkjes allemaal persoonlijke herinneringen terug, heel leuk!
    Fijne zondagmiddag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat kun je veel , leuke ideetjes , verzamelen , combineren , naald en draad , rijgen en. . . ook nog gaatjes boren . . . !
    Daar wil ik meer van horen . . .

    Wanneer alles klaar is ben je een supergoede kiekjes maakster .
    Daarom kunnen wij weer alles bewonderen !
    Met veel dank , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi !!! Vooral die ene met de twee groene stenen :o) En weer prachtig op de foto gezet....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahah ik zie dat lian ook al fan is

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk gemakt zeg

    die groene zou ik wel als oorbellen willen ,prachtig gewoon..en niet te vergeten het mooie richelieukleedje eronder!!♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig Corrie... het begint bij mij ook al te kriebelen om zoiets te maken! Erg mooi!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie je nou je woont veel te ver weg, ik heb toch veel kralen.
    Ja dat krijg je als je alles bewaard. Sjaan heeft hier laatst tot huilen toe zitten lachen om wat ik allemaal bewaar. Maar ze ging wel met een mand vol spullen naar huis.Er was genoeg wat ze kon gebruiken hi hi.

    Overal zie ik wat in en bewaar.Van kettingen ook van anderen in mijn omgeving brengen dit mee José maakt er weer wat van en dat is ook zo.


    Maar dit heb ik nog nooit gezien,ik heb de site bezocht wat je aan gaf.Enig hoe kom je er op. Ik heb nog beren bakvormpjes als je hier wat mee kan, misschien iets voor volgend jaar.Als wij elkaar zien breng ik ze mee.

    Liefs Jose weer heerlijk dit te lezen..
    Ja van toen de kinderen klein waren als ze jarig waren trakteerde ze beren cake-jes op school. Zo zie je wie wat bewaard heeft wat.
    Ik heb er twaalf, en een grote hihi. Ging sneller dan een voor een.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige versierselen heb je gemaakt, Corrie! Echt heel leuk ...

    Jullie ook een fijne voorbereidingstijd voor Kerstmis gewenst & groeten,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een originele kerstversieringen. En wel heel bijzonder, allemaal met een eigen verhaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig hoor je eigen gemaakte kerstversieringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee zo met die oude vormpjes.Zo val je steeds weer in een andere manier knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat idee heb jij mooi uitgewerkt, héél originele en eigen kerstversiering heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joh dat is een leuk idee. Het ziet eruit als een heerlijk freubeltje. Ik vind de groene dubbele stenen erg mooi. Gauw eens op de site kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corry wat zijn dat schitterende kerstversiering geworden. Ik had het nog niet eerder gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, wat een prachtige kerstversiering heb je gemaakt zeg! En wat een schitterende foto's. Het was genieten hoor. Wauw! Heel, heel mooi gedaan. Ik zat met mijn neus op het scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee.
    En het doet zoo klassiek aan.
    HOe bevestig jij het midden lijmen of boren !!

    Weer prachtige Corrie sfeerfoto's in dat 'stille' blanc !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, prachtig gedaan. je geeft anderen plezier met tonen en jezelf met maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Dankjewel voor jullie enthousiaste reacties. Soms gebeurt het dat ik zelf ook meteen helemaal blij ben met mijn log en met de foto's, dat was nu ook zo en dat blijkt te kloppen met jullie reacties hierop.
    GERRIE, de gaatjes heb ik erin gemaakt met een gaatjestang, kost wel wat moeite, maar ik heb nu meteen heel sterke handen gekregen ;- )
    MARIAN'NE, de versiering in het midden lijm ik erop! Ik moet dan wel oppassen dat de lijm niet door de stof heen komt.
    HILLY en LIAN, die groene stenen zijn eigenlijk de meest goedkope, ze kwamen van een heel kitscherig kettingje dat ik in een opwelling had gekocht en nooit heb gedragen, het kostte ook weinig.
    JOSÉ, hoe vaak zullen we dat al tegen elkaar gezegd hebben, woonden we maar iets dicht bij elkaar ...
    Ik bewaar ook erg veel en nu kwam het helemaal van pas.
    Lief dat je meteen je berenvormpjes aanbiedt, maar als je ooit kleinkinderen krijgt wil je ze vast gaan gebruiken en dan zijn de oude originele vormpjes juist het leukste toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt schitterende werkjes !
    Zou zo in de winkel kunnen liggen.
    Ik wens je prettige feestdagen.
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Corrie wat beeldig. Het doet me denken aan oesterschelpjes en hun rijke hartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een superleuk, geweldig en origineel idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuk idee en heerlijk als je veel spulletjes zelf in huis hebt, kan je snel beginnen. Ik maak een lijstje van dingen voor volgend jaar, dit komt daar ook bij te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg leuk ! Bedankt voor de link naar Stipje !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een grappig idee. Ik geloof graag dat je daar heel wat tijd mee zoet bent! Het leuke is inderdaad dat je aldoende op leuke ideetjes komt wat je daarvoor allemaal kunt herbruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk, heb natuurlijk die oude vormpjes al eens naar de kringloop gedaan! Hoe krijg je het toch allemaal voor elkaar! En heeft jouw dag 48 uur of ben ik zo langzaam:-).
    Ja, serieus, misschien omdat vroeger alles snel, snel moest, tig dingen tegelijk doen en onthouden, lukt nu niet meer. Maar ik ben niet gefrustreerd hoor, bewonder graag andermans werkstukken en geniet van al die creatieve vrouwen! En pruts in mijn eigen tempo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog nooit gezien dat je zoiets moois daarmee kan maken. Zeer geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. gisteren zag ik dergelijke vormpjes ook bij een etsy-winkel! je bent in ieder geval helemaal bij de tijd met die ouderwetse vormpjes...
    leuke dingen zijn er toch iedere keer weer te bedenken, de uitvoering is heel erg leuk geworden.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een vondst, die van jouw vind ik eigenlijk nog mooier dan die op de site waar ze verkocht worden. Fijne dagen en bedankt voor de kerstmail.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...