dinsdag 8 december 2009

Heerlijke kringloopdag



Vanmiddag ging ik een kringlooprondje doen om even een paar
kleinigheidjes weg te brengen en meteen mijn
Kerstruilpakketje naar het postkantoor brengen.
Ik wilde écht niets mee terug nemen hoor, maar ja,
wat doe je als dit schattige speelgoedfornuisje ineens naar je staat te lachen ?!
Het is electrisch en ik klemde het meteen onder mijn arm.
Er kwam nog een mevrouw naast me staan die van alles vond over het gevaar v
oor kinderhandjes, maar volgens mij wilde ze het graag zelf hebben,
ik klemde dus nog steviger ... ja ik kan vreselijk egoïstisch zijn.
Het staat in de keuken bij het raam.




Daar staan ook de eerste kaarsen voor Kerstmis.
Bij de groentenman zag ik sterappeltjes liggen en die passen precies
in het kuiltje van de soepkom waar eigenlijk de bijbehorende lepels op horen te liggen.
Die soepkommen zaten vorig jaar in het kerstpakket en eigenlijk
vond ik ze heel lelijk maar kon er toch geen afstand van doen.
Met het mos, de kaars en het appeltje vind ik ze ineens leuk.




Kijk nou, het klepje van het fornuisje kan open en het is net of ie zegt:
"Kom maar op met een lekker taartje!"
Ik weet dat ik jullie nog een recept beloofd had van de broodpudding.
Dat ben ik niet vergeten hoor, maar ja er valt zóveel te knutselen in deze tijd,
daar schrijf ik later ook nog over en over een tweede
gewéldige mooie kringloopvondst van vandaag!
Wat een zalige dag was dit.

37 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk fornuisje! werkt het ook echt (een beetje)?
    ben benieuwd naar al je geknutsel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig allemaal, mazzel hoor. Je soepkommen staan ook al zo leuk, ik heb ze aan Roel gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoepje Corrie. Hij lijkt inderdaad wel een gezichtje te hebben. Kijk uit naar je 2e deeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gelukje! wel handig van die mevrouw. Ze heeft wel een beetje gelijk maar als jij er naast staat kan Max daar best eens een keertje op koken. Ik had vroeger ook een electrisch fornuisje. Heerlijk als het aan mocht en er bijvoorbeeld kleine pannekoekjes werden gebakken. Heel veel plezier met je mini fornuisje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enig fornuisje waar je er niet veel meer van zult vinden. Heel goed dat het bij jou terecht is gekomen. Gelukkig was jij die mevrouw voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi ! En een geluk dat jij de gelukkige was. Die het mee mocht nemen. Hier zal jij nog veel plezier aan beleven. En Max ? samen met jou.. Lijkt mij heel leuk voor hem.

    Je soepkommen super zien ze er uit!!

    Leuke foto's weer gemaakt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat een leuke aanwinst, ik ben ook gek op kringloopwinkels, heb gelijk zin om ook weer eens te gaan snuffelen.
    Veel plezier ermee.
    Groetjes Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel plezier met dit mooie fornuisje, goed voor een klein appeltaartje????

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh mijn eigen tijdelijke huis lijkt wel een kringloopwinkel , dus ik ga natuurlijk niet naar echte kringloopjes .
    Maar met jouw vondst kun je nu heerlijk vadertje en moedertje spelen !
    Heb je al wat mini pannetjes ?
    Want dan moet je nog wel een keer terug gaan om die te vinden .
    Bij het zien van dit fornuisje krijg ik al helemaal weer een kindgevoel .
    Ik zou nog wel eens een stukje uit die tijd opnieuw willen beleven .
    Kijk je hebt me al een beetje opweg gebracht in een tijd heel ver terug .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou daar had ik ook geen weerstand aan kunnen bieden ; wat een schattig fornuisje !
    Leuk St. Klaas cadeautje en die taart / koek van daar weer onder ziet er heerlijk uit...
    'k Ben weer bijgelezen ;-)
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superdesuper, daar zou ik ook voor kunnen vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief hebbedingetje Corrie.Ik zou ook bezweken zijn hoor en ik ben nu al benieuwd naar die andere vondst. Geniet er maar fijn van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Allemaal nog hartelijk bedankt voor alle reacties bij de laatste logjes, ik lees ze allemaal met heel veel plezier en vind het fijn als ik met jullie een beetje van mijn eigen sgeer in huis kan delen, misschien een beetje warmte en gezelligheid kan meegeven.
    ELIZABETH, ik heb héél voorzichtig de stekker even in het stopcontact gedaan, maar er gebeurde niet veel, misschien moet ik het lang laten opwarmen, maar voorlopig ga ik ervanuit dat het niet werkt, maar dat vind ik geen enkel probleem, ik vind het een genot om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige vondst! Zo leuk om naar te kijken alleen al!
    (Ook bedankt voor het speculaas-recept)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Corrie,

    Ik heb weer even bijgelezen op je blog.Leuke verhalen hoor.Zo ook van dat fornuisje.....
    Ik heb dat ook weleens, staat een ander met iets in haar handen waar ik ook wat in zie.Dan denk ik als zij het loslaat is het voor mij......
    Daaaaaag Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een SNOEPERD van een fornuisje!!! Helemaal flieft als ik dat zie. :-)))
    En waarom vind ik dit ook helemaal bij jou passen met je heerlijk koken en receptjes sparen enzo, hahaha. Kleine pannetjes en van die kleine houten spateltjes erbij, schortje om en roeren maar.
    Wat ben je toch een heerlijk mens!
    Tjoem tjeplok, Corke! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit jaar zit een kerstpakket er niet in bij dat bepaalde bedrijf dus hoeven we ook niet creatief met de inhoud te zijn............
    Ik vind dat je soepkommen er leuk bij staan, misschien ga ik eens op zolder kijken waar onze gebleven zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schat van een fornuisje, die kun je inderdaad niet laten staan.
    Die roept heel erg hard om meegenomen te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk fornuisje en inderdaad, de soepkommen zijn zo heel leuk voor de kerst.
    Nogmaals dank voor je leuke pakketje. Je hebt me schandalig verwend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuke vondst! en dan nog een (ben benieuwd), dat is met recht een top-dag. jullie manier van sinterklaasavond vieren is er eentje om te onthouden!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou Corrie, daar mag je best trots op zijn dat je zoiets moois bent tegengekomen. Ik denk dat het best een rariteit is tegenwoordig.
    Groetjes,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lief fornuisje.
    Dat en de broodpudding brengt bij mij weer veel herinneringen naar boven.
    Wat heb ik veel pap enzo gekookt op mijn fornuisje voor al mijn beren, dieren en poppen. Ik was er zo druk mee.
    Ik zie mezelf in mijn gedachten nog bezig, lopende met flesjes en bordjes, pannetjes en pap.
    Wat leuk dat je dit vond, het is een beauty.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. :D Wat een enige lachebek is dit. Ja kan me voorstellen dat je hart een sprongetje maakte en hij is je dankbaar zie ik aan zijn toet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig fornuisje! Ik zie veel mooie dingen de revue passeren in de kringloopwinkel maar ben altijd nogal streng tegen mezelf. Maar 'k vind het wel een prachtstukje! En je originele kandelaars mogen er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Z'n fornuisje zou ik ook niet laten staan, erg leuk. Enne wat de soepkommen betreft, ook ik heb vorig jaar 2 van die dingen gekregen, en gut ja, misschien moet ik ze ook maar opzoeken, bedankt voor het idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohhh wat een mooie nieuwe banner!!!en wat een schattige vondst!alles goed Corrie??
    Bij mij allemaal erg rommelig,ik ga stoppen met het oppaswerk.Veel veranderingen op komst en daar word ik altijd een beetje onrustig van,maar verder alles prima!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit leuke fornuisje zou ik ook niet laten staan. Wat een heerlijke vondst! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig fornuisje is dat!
    Fijn weekend!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O ja, dit is een geweldige vondst, daar doe je het toch allemaal voor. En je soepje ziet er heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijk fornuisje, Corrie, die had ik ook heel stevig omarmd hoor! ;)
    En wat een mooi sfeerplaatje heb je gemaakt, het ziet er gezellig uit! (Je laatste berichtje.) Vind je ook niet dat de dagen werkelijk omvliegen nu? Pfff!

    Fijn weekend!
    Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een supervondst Corrie! het doet me denken aan het fornuisje dat bij ons op de deel staat en dat van mijn Oma is geweest,ze braadde daar elk jaar kalkoen in en voor mij een gehaktballetje...;-)
    Ik zal hem eens op de foto zetten...en die soepkommen doen het het ineens goed,zo zie je maar,alles gewoon bewaren...ik heb nog een hele grote blauwe vaas,ooit gekregen maar mijn smaak is het niet,weet je daar óók iets voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo, nu ben ik weer even bijgelezen...
    schattige kandelaartjes (ja Meid het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!!!;)
    Ik kan mij voorstellen dat je het fornuisje niet kon laten staan. Wat een schatje!!!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...