woensdag 30 december 2009

Gezellige jaarwisseling en Gelukkig Nieuwjaar!!!



De laatste tijd heb ik niet veel handwerk laten zien,
maar ik heb toch wel het een en ander gemaakt.
Sommigen zullen er al iets van gezien hebben op de weblog van Berna
want voor haar maakte ik deze doos met spulletjes i.v.m. de kerstruil
die Katrien met zoveel verve had georganiseerd,
wat hebben de deelnemers daar enorm veel plezier aan beleefd.
Het bedenken en maken van de kerstruil-cadeautjes was al een feest
en zo bedacht ik er een aantal die ik bij Berna vond passen.
Het "kistje" maakte ik van de harde kaft van een boek
dat in de kringloop had gekocht omdat het vooral groot moest zijn.


 


Ik verwijderde alle bladzijden en maakte er een doosje in
waar alles in paste en de stitchery-engel is tevens een speldenkussen
zoals je hier kunt zien.  Berna heeft een aantal verzamelingen
van o.a. boekenleggers, zilveren lepeltjes en oude handwerkspulletjes.
Dus bekleedde ik een hartvormig spanen doosje met een geborduurd hart
en stopte er oude handwerkspulletjes in.




Ik borduurde een boekenlegger van een patroontje dat je hier
kunt vinden (bijna helemaal tot onderaan de pagina scrollen).
Ik heb het wel aangepast aan mijn eigen smaak zodat de kleuren bij de rest pasten.
Ik gebruikte
DMC:  817 rood
DMC: 5282 goud metallic
DMC 5200 wit
en voor gezicht, haren, oogjes
DMC 435 - 951 - 924 
De wollige vleugeltjes borduurde ik met "Wisper" van de Rainbow Gallery.



Er zaten natuurlijk nog wel wat kleinigheden in het doosje maar nu is het:
 "Poppetje gezien, kistje dicht!"

Ik wens jullie allen een heel gezellige en rustige jaarwisseling
toe en een heel gelukkig en gezond 2010.
Degenen die in moeilijke omstandigheden dit nieuwe jaar
misschien met zorg tegemoet zien,
wens ik daarbij ook nog heel veel sterkte toe.
Graag tot ziens in 2010!


45 opmerkingen:

  1. Cisca - quiltpassion30 december 2009 om 20:32

    Wat een goed idee, om een oud boek te gebruiken. Prachtig allemaal!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij hier toch goed in, en wat een mooi cadeau. Berna zal hier heel blij mee zijn.

    Die boekenleger ook al zo mooi, bij jou word alles prachtig af gemaakt daar schort het bij mij nog wel eens aan. Ik heb mij voor genomen het nieuwe jaar eerst alles af te maken.


    En mijn belofte bij iemand nu eens na te komen. De stapel word alleen maar hoger !!


    Fijne dagen Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee en wat een prachtige kado's heb je gemaakt!
    Fijne jaarwisseling!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen heb je gemaakt, maar ook mogen ontvangen. Enig. Je huis is ook erg mooi geworden, zo sfeervol. Goed en gezellig uiteinde voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kistje had je gemaakt voor berna,ook de spulletjes erin vond ik heel mooi.
    Ook voor jou en je familie een heel gelukkig,gezond,en creatief 2010 toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige doos is dit geworden! Wat is cartonage toch een dankbaar werk om te doen. en de inhoud is ook niet te versmaden! Wat zal de krijger daaar blij mee geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had hem al bij Berna voorbij zien komen en hij is prachtig.
    Jij ook een geweldig 2010!!!!!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. och corrie wat lief allemaal weer ,berna had geluk dat ze het pakketje ,wat met zoveel liefde en aandacht is gemaakt ,van jou mocht ontvangen.
    100% Corrie, mooi gemaakt en helemaal verdiept in de ontvanger.
    ik denk nog met veel plezier terug aan de enorme verrassing die ik van jou per pakket mocht ontvangen en ik kijk enorm naar het begin van het nieuwe jaar uit ,omdat ik dan na deze drukke tijd weer wat meer tijd zal hebben...ook wil ik je bedanken voor de tip van het vrouwenpaviljoen ,want dat was een erg mooi boek dit jaar!!
    hele mooie jaarwisseling en veel plezier met alles.....liefs has en hil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je brengt me op een idee. Verder lieve Corrie, bedankt voor al je lieve bezoekjes en wijze commentaren afgelopen jaar, dat er in het nieuwe jaar maar veel mogen volgen! Een heel goede jaarwisseling met jou en de jouwen!
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat moet berna gelukkig geweest zijn toen ze deze schitterende verrassing ontving. verfijnd tot in de details en duidelijk met veel liefde gemaakt. helemaal 'corrie'. ik ben heel erg onder de indruk!
    ik wens jou en de jouwen nog een prettige avond en een heel mooi 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kistje, de ontvangster zal er vast heel blij mee zijn. En wat moet het voor jou leuk zijn geweest dit te maken.
    Corrie, ik wens jou en iedereen die je lief is een heel erg mooi nieuw jaar toe, en ik hoop nog lang van je weblog te mogen genieten.
    Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Corrie en Jan,
    Ik wens jullie voor 2010 veel geluk, gezondheid en goeds samen met jullie gezin en andere dierbaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een enig kado om te krijgen!
    Prachtig gemaakt Corrie!
    Tuurlijk jij ook de beste wensen he?

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo creatief als jij bent! een boek van de kringloop.... Dit moet ik echt onthouden, het is een prachtige doos geworden! Bij mij trekt de champagne van gisteravond langzaam op, fijn want vanavond gaan wij gewoon door met toasten op het nieuwe jaar! Een heel goed, gezond nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je een mooi cadeau gemaakt!
    Ook voor jou een fijne jaarwisseling en een goed, gezond en creatief 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dit weer mooi gemaakt.
    Fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen voor jou en je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtcadeau voor Berna. Heel mooi gemaakt. Wat ben je toch creatief.
    Hierbij wil ik jou en je familie een hele goede jaarwisseling wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een schatje wederom heel erg mooi en lief.
    Fijne avond, morgen rustig aan en een geweldig 2010 met goede gezondheid en veel gezelligheid.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig!!! Wat is dat mooi geworden! Ik denk dat zo'n geschenk zeker in goede aarde zal vallen! Geweldig!

    Fijne avond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Berna boft maar met zo'n mooi cadeau. Het is allemaal heel mooi afgewerkt en geweldig fleurig. Corrie, ik wens je een fijn jaarwisseling en een vredig begin van 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig kado! Corrie, ik wens je een fijne jaarwisseling en al het goede voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wens jou en je Jan een heel gezellig en vredig Oud en Nieuw. Proost **!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is me weer wat moois zeg !
    Geweldig ziet het er uit.
    Ik wens je voor 2010 net zoveel creativiteit als in 2009 en verder veel geluk en gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel gelukkig nieuwjaar met een goede gezondheid.
    ( wat heb je veel mooie dingen gemaakt, prachtig)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Corrie,

    Jij en de jouwen ook een heel gelukkig en gezond 2010 gewenst! Wat heb je een prachtige cadeaus voor Berna gemaakt, zo mooi! Dat speldenkussen in het deksel vind ik ook een uitkomst, leuk ...

    Fijne Nieuwjaarsdag & groeten,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel gelukkig, gezond en creatief 2010!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een pracht, Corrie. een schitterende doos en met liefde gemaakt. Ik wens jou, Jan en je gezin een goed en warm nieuw jaar toe, zonder zorgen en in goede gezondheid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat geniet ik toch altijd van je log, en van de lichte elegantie van je styling ideeën, nou ja weet het niet beter te omschrijven, maar het IS zo.
    wens jou en je 'lieven'een heel mooi jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een heel gezond, gezellig en creatief 2010 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. jouw 2009-cadeau staat hier nog steeds te pronken! een van de leuke dingen om op terug te kijken;

    al het goede jou en jan toegewenst voor het komende jaar.

    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat weer een leuk log ; bedankt !
    Ook voor jou en ieder die je lief is veel geluk en gezondheid in 2010 !
    Nog een fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @BIJ HET LAATSTE LOG van het oude jaar vind ik zoveel lieve en goede wensen en complimenten. Die zorgen dat ik met heel veel plezier uitzie naar een nieuw jaar waarin ik hopelijk weer vele logjes mag schrijven die niet alleen mezelf maar ook anderen plezier geven. Ik heb er zin in, zeker als ik hier ook weer zo duidelijk lees dat ze nog steeds gewaardeerd worden. We maken er iets moois van met elkaar. Heel hartelijk dank voor jullie aanmoedigingen en betrokkenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een heel gelukkig ,Gezond en Creatief 2010

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve wittebroodjes,
    Eeen heel heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst!Ik hoop dat het een fantastisch jaar wordt voor jullie!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig!! Een heel fijn en gezond 2010, Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie,
    Veel geluk en gezondheid toegewenst in dit nieuwe jaar voor jou en je familie!
    Groeten, Yvonne V

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Eine wunderbare Schachtel und eine ganz traumhafte Engelsstickerei!

    Vielen Dank für deine hübsche Mail mit den guten Wünschen liebe Corrie

    auch für dich von Herzen ein gesegnetes, neues Jahr

    mit lieben Grüßen
    GAbriele

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie,wat heb je een prachtige doos voor Berna gemaakt!En wat een schattig engeltje...;-)Wat is het toch leuk om iets met je handen te maken en wat patroontjes en wat stof te zien veranderen in iets prachtigs!Weet je dat ik me niet voor kan stellen deze hobbies niét te hebben?
    Wat mis je dan gigantisch veel....

    BeantwoordenVerwijderen
  39. heerlijk ook die buitenlandse links ,zeker als jullie niet zoveel schrijven hahahahah en ik wel vrij ben......
    ik zie dat ze van links naar echts verhuisd zijn en onderverdeeld ...er zitten juweeltjes bij zeg...heerlijke vlucht als je eigenlijk moet strijken maar geen zin hebt (en dan doe ik t ook niet ,want ik heb er geen hekel aan ,dus doe ik t liever een andere keer met plezier)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het allerbeste voor het splinternieuwe jaar!

    http://www.riversongs.com/ecards/likeyou.html

    liefs,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Corrie,
    Omdat ik vrijwel altijd "in stilte" je weblog bezoek wil ik je nu toch eindelijk eens heel hartelijk bedanken voor de mooie foto's, prachtige handwerken en inspirerende woorden waarvan ik het afgelopen jaar zo vaak heb mogen (mee)genieten!
    Ik wens je toe dat 2010 voor jou en je geliefden voorspoedig verloopt en dat jullie van een goede gezondheid kunnen genieten. Ik hoop ook dit jaar weer vaak "op bezoek" te komen, dus ga alsjeblieft door :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Corrie,

    Voor jou en je geliefde dierbaren wens ik een gezond en eglukkig 2010.
    Ik vind het heerlijk om je blogje te lezen en van je creativiteit te genieten. Je geweldige vondsten in de kringloop, je prachtige borduurtjes ,doosjes, foto's en verhalen uit de oude doos.
    Dank je wel voor je prachtige verhalen van 2009. Ik weet zeker dat ik in 2010 weer net zo van je zal genieten!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @NOG MEER GEWELDIGE reacties op mijn log hier en wat doet het me goed om te lezen dat mijn weblog zo graag gelezen wordt, ik ga met heel veel plezier verder. Fijn dat ook de stille lezers zich soms kenbaar maken, ik vind het heerlijk.
    HILLY, ik heb de links alweer verhuisd, sorry! Ben een beetje aan het knutselen met mijn indeling, maar ze staan er gelukkig nog! Heerlijk dat je nu veel vrije tijd hebt en dat strijken, ach, het loopt niet weg, helaas :- ((

    BeantwoordenVerwijderen
  44. OO zoo mooi, om stil van te worden.

    Je 'huis' gaat er geweldig uitzien !!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Corrie, ik wens je een heel gelukkig, gezond en creatief 2010 toe !
    Leuk dat we elkaar het afgelopen jaar ontmoet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...