zaterdag 5 december 2009

Gevuld speculaas


Ooooh hadden we maar geur-internet! Ons huis ruikt zo verrukkelijk naar deze gevulde speculaastaart, ik heb hem een half uur geleden uit de oven gehaald en het hele huis ruikt feestelijk. Gebakken voor het heerlijk avondje. Het recept kreeg ik jaren geleden van een jonge vriendin die bij ons kwam logeren en die deze heerlijke, door haar moeder gebakken speculaastaart voor ons meebracht.



Het is een makkelijk recept en ik heb deze keer de amandelspijs niet zelf gemaakt, maar de kant-en-klare vind ik ook prima smaken. Dit is het recept en ik vind dat zulk gebak deze hele maand nog gegeten kan worden en zelfs langer:



  

Eet smakelijk en nogmaals een heel
gezellig Sinterklaasavondje gewenst!

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk...geen Sinterklaas maar toch deze maand taart. Dank je wel en een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jullie ook een heel gezellige sinterklaas, met een heerlijke sinterklaastaart erbij.

    wij zitten ook bijna klaar, gewoon, met heerlijkheden van de bakker...
    (zo'n keukenprinses ben ik niet)

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het water loopt me in de mond, kwijlen net als bij je mooie handwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooohhhh, mmmmmmmmm, ik ruik hem bijna! Hij ziet er verschrikkelijk lekker en prachtig uit. Genietse, van het heerlijk avondje en van deze heerlijke speculaas. Ik ga het recept aan Chago geven, die is er gek op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit! Ik heb je recept meteen gekopieerd - dank je wel. Jullie ook veel plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmm, het ziet er heerlijk uit! jammer toch geen reukcomputer! fijne avond! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het water komt me uit de mond.Bedankt voor het recept.
    Fijne sinterklaasavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o corrie! het water loopt mij in de mond en geloof mij of niet, ik kan de heerlijke taart ruiken! geniet van de avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Corrie,

    Dat ziet er heerlijk uit! Ik ga het vast proberen, dank je wel voor het recept. Ik eet al het hele jaar door (erg veel) speculaasjes, maar zeker: dit kan na de Sint ZEKER ook nog! ;)

    Veel plezier vanavond! Iedereen is hier klaar met de voorbereidingen, pfff!

    Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Cor !

    Hier kun je me midden in de nacht voor wakker maken !

    Ik vind dat niet prettig, maar het kan..


    ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh, Corrie wat ziet die taart er prachtig en lekker uit, maar ik laat het dit jaar aan mij voorbij gaan, 17 kilo eraf en nog minstens nog minstens 3 meer (nee hoor, als ik het echt goed wil doen nog 35! maar of ik zo ver wil gaan weet ik nog niet hihi)
    Geniet van een stukje bij de koffie, hmmmmmm. Ik geniet nog steeds van het niet nemen bij de koffie hihi.
    Ik zal je recept wel opslaan want het ziet er geweldig uit.
    Fijne zondag, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij hebben onder het winkelcentrum een parkeergarage en daar rook het van de week ook zo heerlijk naar speculaas.
    Wat ziet je taart er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, mijn broodje koelt af en ik lees verder ;) .

    Weet je dat WaltDisney geëxpirimenteerd heeft met een geurbioscoop? Als daarin een film over deze taart zou komen, dan ging ik elke dag kijken, denk ik! ;)

    Liefs van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgens mij ruik ik hem Corrie!
    Het water loopt me in de mond...ik ga hem deze week maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja zo'n verse speculaasgeur hoort er helemaal bij. Van mijn jongste mocht ik helemaal niets bakken deze keer want zij wilde zelf zo graag. En natuurlijk met een hele grote S erop! Dit is geluk. Dit is genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Doe eens een halve (of hele) uitgeperste citroen door de amandelspijs en een half ei.
    Daar wordt de amandelspijs lekker smeuïg van en het haalt het hele zoete wat weg.
    Ook erg lekker: een handje geweekte rozijnen er door. (eventueel in wat rum geweekt).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. http://www.kantkring-hunebed.nl/

    Elke dag kijk ik even op je site Krijg er vaak goede ideeen door en jou verteltrant spreekt mij aan. Ik ben zelf ook een fróbelaarster,vorig jaar heb ik met een stel vriendinnen een quilt gemaakt elk onze eigen advent quilt met op gerolde flapjes en daar achter een zelf geklost kantje.
    misschien vind je het leuk om deze eens te bekijken .Dat kan op boven vermelde site.
    Klik ook eens onze kerstspecial aan zeker de mooite waard om af en toe te bekijken
    vriendelijke groet Wemmie

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...