woensdag 23 december 2009

De Kerstruil onthult!



K = Knusse Kerstlaars

Toen ik vorige week mijn kerstruilpakket ontving
schreef ik in dit logje  dat alles wazig werd toen ik het uitpakte.
Dat kwam zo ... zoals jullie ook wel weten verloopt het leven niet altijd even gladjes.
Mijn weblog is een beetje mijn toevluchtsoord waar ik mijn fijne,
veilige wereld beschrijf die naast moeite en zorg ook bestaat. 
Een oord waarin wij bloggers proberen onze eigen levens en die van anderen
een beetje mooier te maken door onze verhalen over allerlei onderwerpen,
onze vriendelijke, vrolijke, bemoedigende en opbeurende woorden;
een oord waar we kunnen lachen om elkaars misgestoken steekjes
in onze handwerken, waar we elkaar soms ook deelgenoot maken van
ernstiger dingen als plotselinge ziekte, ongelukken of verlies
zodat we elkaar kunnen bemoedigen en troosten met ons medeleven.



E = Embellishments

Op de dag waarop het kerstruilpakket aankwam was er eigenlijk
niets speciaals gebeurd, maar ik was wel moe en de rek leek er wel een beetje uit.
Toen we in het donker thuis kwamen deden we alle kerstlichtjes aan en genoten
van ons huis en van de avond die voor ons lag.


  
 R = Rozenstof

Jan moest al snel weer weg en ik verheugde me erop
het pakket in alle rust en stilte uit te pakken.
Ik schonk mezelf een glaasje wijn in en ja ...
toen werden mijn ogen wazig bij het zien van de enorm hartelijke,
mooie en lieve woorden die me geschreven waren door Guute
omdat ik besefte hoezeer ik jullie vriendschap waardeer en
soms ook écht nodig heb om even in mijn andere, mooie wereld te stappen...



S=Stitchery

... en geloof me, die wereld mag dan vanachter een laptop geschreven
en bekeken worden, maar hij is zeer echt, levend en bijzonder waardevol.



T = Tijdschrift 

met vele mooie borduurpatronen, zoals dit tafelkleed voor Kerstmis

Lieve Guute, ik dank je voor de prachtige cadeaus die je me schonk,
voor je lieve woorden, voor het heerlijke gedicht van Guido Gezelle
dat je er nog extra bij deed, gewoon voor alles waarin je liet zien
aan me gedacht te hebben tijdens het maken en uitkiezen van dit alles.
 Hééél hartelijk bedankt, het heeft me goed gedaan!

43 opmerkingen:

  1. Mooi en lieff !!

    De cadeaus maar ook jouw woorden !!

    Bedankt ook voor je mooie groet per mail !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi geschreven logje Corrie!
    Geniet van je cadeautjes, je hebt ze verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg kippevel bij het lezen van je logje.Heel mooie geschenken kreeg je van Guute.Geniet er met volle teugen van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geschreven en ja soms trekken we ons op aan een logje en soms voel je gedeelede smart, maar deze heerlijke verwennerij is een uiting van aandacht en liefde voor elkaar en ja dan mag je best even wazig zien! Mooie pakjes!! Fijne dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wat heb je dat mooi onder woorden gebracht!!
    Mooie kado's heb je mogen ontvangen!
    Ik wens je hele gezellige liefdevolle kerstdagen toe!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke cadeautjes. Echt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wish you and your family a Merry Christmas and a Happy New Year, all the best for you in 2010

    greetings with love
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie cadeautjes heb je gekregen,maar je heb je logje ook erg mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geschreven. Als uit de cadeautjes blijkt hoe iemand aan je gedacht heeft ben je extra blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Corrie, jij kan dit allemaal zo prachtig verwoorden. Ik geniet ontzettend van dit mooie logje. Voor jou is dit misschien een toevluchtsoord maar jouw blog is dit voor veel anderen ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi geschreven en dat gelardeerd met je mooie cadeautjes was een genot om te lezen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi verwoord Corrie! Guute heeft je goed verwend en dat heb je dubbel en dwars verdiend na wat je voor mij hebt gemaakt. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zeg, wat je gekregen hebt en wat je geschreven hebt. Lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, wat kun je blij worden als je merkt dat iemand aan je denkt. Alle goeds gewenst, Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooh, dat mooie hart van Guute, haar eigen ontwerp! en die andere prachtige cadeautjes, zalig hé, die warmte die van zo'n pakketje uitgaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik krijg kippenvel bij het lezen van je stukje! Ja, het leven gaat zeker niet altijd voer rozen, daar weet ik helaas alles van. Maar dan is zo'n weblogfamilie toch wel heel erg fijn!
    Je hebt hele leuke cadeautjes gekregen. Lekker om zo verwend te worden.

    Ik wens je hele fijne feestdagen en een goed 2010!

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Corrie,

    Wat een mooie cadeaus heb je gekregen! En je woorden zijn héél herkenbaar. Dank!

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi logje, heel fijn om te lezen. Guute heeft jou goed verwend met heel mooie cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, wat een prachtige pakjes! En wat een mooi logje. Fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Corrie,
    Bedankt voor je kerstgroet!
    Jij bent geweldig verwend door Guute, mooie kadootjes en een mooi gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie heerlijk zo mooie cadeau's te mogen ontvangen, wat met zoveel liefde door iedereen gemaakt zijn.En voor jou door GUUTE

    Een gezellige vrouw die ik in Frankrijk heb mogen ontmoeten samen met Katrien en Yvonne (sommeke)


    Een stel gezellige meiden!!!

    Geniet van jullie cadeau's !! Iedereen die hier aan mee gedaan heeft..

    En fijne dagen José

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat je schrijft Corrie is me uit het hart gegrepen!! En ik weet dat jij snapt waarom. Dat loggen kan inderdaad even een veilig toevluchtsoord zijn, waar je zoveel lieve en mooie dingen tegenkomt. Heerlijk dat je zo verwend bent, ik gun het je van harte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt een prachtige weblog en mooie woorden geschreven. Je bent lekker verwend. Hele fijne feestdagen en een gezond en creatief 2010 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is zo herkenbaar je mooie en lieve logje. Het is zo lekker om even te dromen en niet alles te schrijven. Dank je voor al je liev reacties en ik wens je warme kerstdagen en een schitterend 2010 in grote en kleine momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een enig pakket heb je ontvangen Corrie.
    Wij wensen jullie hele fijne feestdagen toe en een heel gelukkig en vooral gezond 2010 toe.
    Liefs Joke en Angus

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zijn we toch weer verwend allemaal(wij kerst-ruil-vrouwen)
    En wat was het moeilijk een juist kadootje te bedenken met een bepaalde letter, en zie al die weblogs met zoveel variatie in de kadootjes, wie had dat gedacht?
    Geniet ervan,
    groetjes, Wilma B.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk zulke lieve en mooie kado's te ontvangen. Corrie, heel fijne kerstdagen voor jou en Jan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige cadeautjes van Guute en ik kan me helemaal vinden in de mooie woorden die je hier schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke pakjes heb je gekregen. Wat een verwennerij. Prettige feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een buitengewoon lieve reactie op een buitengewoon lieve postzending. ik wens jou & de jouwen fijne feestdagen in een even lieve sfeer toe ...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een lieve log en wat een prachtige kadeas heb je gekregen.

    Fijne kerstdagen wens ik jouw en je familie toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Cisca - quiltpassion23 december 2009 om 21:26

    Wat een mooi logje, zowel door jouw mooie woorden als door Guute's mooie pakjes.
    Groetjes en fijne dagen,
    Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie, ik (nog steeds in het revalidatiecentrum) zit mijzelf nu ook te vermaken en te genieten van alle moois dat er op de verschillende blogs wordt getoond. Een heerlijke afleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi en heel lief!! Wat zijn er soms bobbels in het leven die wij allemaal moeten nemen. En ja de webloggers helpen elkaar vaak met warme lieve woorden die wij soms zo hard nodig hebben...

    Geniet van je cadeautjes van Guute en hele fijne warme feestdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een geweldig leuk pakketje, je bent heel erg verwend. Heel fijne dagen gewenst en een goed en warm 2010

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie cadeautjes, wat zijn we toch verwend! Hele fijne dagen en een gezond en creatief 2010, groetjes, Else

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat een mooie cadeautjes heb je gekregen...en wat ziet het er mooi verzorgd uit....
    hele fijne kerst voor jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hele fijne Kerstdagen toegewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Met 'n groet van
    Lian

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Je hebt een prachtig blog en prachtige vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Komen er toch nog dingen op de goede plaats terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heerlijk om zulke vriendinnen te hebben he Corrie. Dan mag je best een brokje in je keel wegslikken.

    Meisje alle goeds wens ik jou en de jouwen in het volgend jaar!
    Hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijk als er iemand met zoveel zorg iets voor je uitzoekt...maar je hebt het verdiend Corrie,je bent een echte kanjer!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...