dinsdag 3 november 2009

Slofjes voor Max




Toen ik in het voorjaar deze foto van Max z'n voetjes maakte, was het warm genoeg om op blote voeten door de kamer te lopen, maar als hij nu komt neemt hij zijn pantoffels mee. Voor de zekerheid kocht ik ook een stel pantoffels voor hier, maar dat waren flutdingen. Nu ik dan toch zo bezig ben met het haken van sloffen dacht ik dat ik ook voor Max maar een paar van die snelle sloffen kon maken en dit zijn ze geworden, in twee uurtjes helemaal klaar!




Ze staan op een behagelijke wollen AaBe deken (kringloop 2 euro) om het herfstgevoel nog wat op te krikken en de slofjes zelf worden opgekrikt door een prachtige oude hijskraan die ik samen met nog meer mooie autootjes van José heb gekregen, eigenlijk ook van haar man en zoon die ze tijdens een grote opruiming in hun huis niet meer wilden hebben. José die altijd bezig is met te bedenken hoe ze anderen een plezier kan doen, belde me en vroeg of ik ze voor Max wilde hebben en oh wat vond ik dat gewéldig!


 Hier zie je ze allemaal bij elkaar en ik wilde dat jullie hem eens konden zien spelen met deze autootjes, bijna altijd samen met opa Jan want dat vinden ze allebei heerlijk, maar we zijn ook wel erg zuinig op deze mooie autootjes en gelukkig is Max ook een kind dat heel rustig met zijn speelgoed omgaat.



 Helaas komt een en ander helemaal niet zo goed uit op de grote foto, het is weer een donkere herfstdag met weinig goed licht voor foto's. Ik heb er twee even uitgelicht,  allereerst een prachtig ijscowagentje en ik zie nu dat ik de ijsverkoper op zijn rug heb gefotografeerd.




 Dit setje vind ik ook een topper, prachtig die caravan, ik zie er in gedachten zomaar een pasgetrouwd stelletje mee wegrijden naar het zonnige Italië ;- )




Jan maakte voor de zoveelste keer heel geduldig het touwtje van de hijskraan in orde voor deze fotosessie, dus dat moest toch ook nog even vermeld worden.Voor alle bezorgde lezers van mijn vorige log nog even het volgende ... ik heb vanmorgen bij Finlandia Import een spulletje gekocht waarmee al onze slippers slipvast worden gemaakt, het heet Sock stop.




Jan, die nu ook graag een paar warme wintersloffen van mijn hand wil hebben moet nog maar snel een flesje bijkopen voor ze af zijn. De kruisjes op Max z'n sloffen staan natuurlijk voor minstens zoveel kusjes als er kruisjes op staan ;- ))

28 opmerkingen:

  1. wat laat je toch weer veel mooie en nuttige dingen zien! die poezelige voetjes van max zijn natuurlijk het mooist! en tegen zo'n oude autootjes kan dat nieuwe plastic spul niet op. nuttig is zo'n leuke opa maar ook die sockstop (moet ik onthouden!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sloffen.
    AaBe dekens hebben we hier nog van vroeger en worden gebruikt als het echt koud is. Heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne warme voeten zullen ze bij jou hebben.
    De sloffen van Max zijn ook heel mooi geworden.
    Anne's tweede slof heb ik gisteravond gemaakt. Het is echt een leuk werkje.
    Goed idee van de sock-stop.
    Wat een mooie deken. Ik heb al eens een prachtige poef gezien die gemaakt was van verschillende stukken deken. De naden zaten aan de buitenkant en waren afgwerkt met knoopsgatsteek. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niemand zal nog koude voetjes hebben bij jou.
    En die autootjes,leuk hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat een leuk log. Heerlijk wat zal Max warme voetjes hebben. Iedere keer als hij bij jou komt logeren heeft oma wel wat voor hem. Prachtige sokjes een mooie kleur past bij alles, echt stoer hoor !!

    5 kusjes enig !! Knuffel maar lekker met hem ze zijn zo snel groot. En een heerlijke deken, lekker vrolijk.
    Ik ben benieuwd naar Jan zijn sloffen hi hi. Je gaat als een speer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enige pantoffeltjes heb je voor Max gemaakt.
    De auto's vind ik ook verschrikkelijk leuk.
    Jeugdherinneringen he? (onder mij kwamen twee jongens)
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is 't echt zo dat Max ook met de autootjes mag spelen? Of heb je geen kind meer aan Jan :o)))
    Lief, die sokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke slofjes Corrie!
    En dan gelijk antislip,héél verstandig!Max vindt ze zeker geweldig?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker warme sloffen heb je gemaakt Corrie en wat heerlijk om die oude autootjes te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo hebben jullie al een heel wagenpark! En de slofjes zijn zoooo cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmm dat ziet er goed uit, allemaal aan de slof en ze zijn nog leuk ook.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk, mooie auto's en lieve slofjes .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. AAA wat leuk, had ze al eerder bewonderd en die van jou ook.
    Ja dat gladde maakte ik mij ook druk om. Helpt dit spul goed !?

    Mooie auto's zie ik.
    Er zullen verzamelaars zijn die er van griezelen dat er nu een kleuter en opa mee 'spelen' !!;-)
    Maar daar zijn ze voor hé !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh, die blote voetjes!
    Maar Max' nieuwe slofjes mogen er zeker ook wezen! Goed idee van die antislip!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke spulletjes... ik ga ook bij de kringloop eens kijken voor dikke dekens; wij zijn eindeloos aan het schuiven in huis wanneer het koud wordt;

    als kinderslof zijn die gehaakte sloffen ook heel lief

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De hele familie aan de warme sloffen! Prachtig! Nog prachtiger zijn die mooie autos!! Zo herkenbaar uit onze jeugd. Ja die caravan vind ik ook prachtig. Maar die ijsco auto herken ik vanuit Engeland. daar staan ze bij elke plek waar toeristen of uitgaanders komen. En dan krijg je ijs in een hoorn met een chocolade boonstronkje erin! En wat heerlijk warm zo'n deken! Waar vind je ze nog die vetrouwde AaBe dekens. Of Zaalberg!! Nu zijn we massaal aan de dekbedden gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. handig die sock stop! Wat heb je Max weer verwend. Mooie autootjes heb je gekregen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Corrie, wat een lieve voetjes heeft Max. Nu het kouder wordt zijn ze zorgzaam ingepakt, wat lief van jou. En wat een lieve opa om zo met kleinzoon bezig te zijn. Het speelgoed van vroeger roept veel herinneringen op...Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor het lievejongeheertje in de dop toch snel ook een paar warme slofjes . Gesierd met Oma,s kusjes ! Dat zal hij zeker zijn levenlang niet vergeten dat Oma echt kusjes borduren kon .
    Ik zie hem al druk in de weer met zijn uitgebreid wagenpark .
    Ook alweer mooi geshowd door Oma op een zacht en fijne ondergrond .
    Wat een techniek voor zo,n klein mensenkind en zo,n hijskraan heel gewichtig !
    Opa speelt natuurlijk helemaal mee , want heus hoe jong hoe oud ,
    liefde voor het speelgoed nooit ophoudt .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi de slofjes, heerlijk warm.
    Ja ik geloof hoe oude we ook zijn, speelgoed blijft altijd aantrekken.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Corrie,
    het is weer een mooi staaltje van huisvlijt en de kleine zal er zeker plezier aan beleven. Die autootjes zijn wel speciaal, ik zie ze zelfs wel eens als heel duur op marktplaats voorbijkomen.
    Groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke slofjes en die autootjes zijn te gek!

    groetjes Rein

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk warme sloffen, voor Max maar ook voor Opa, je kan ze nu goed gebruiken. Hier in huis trouwens ook, in een oud huis met parket heb je die echt nodig. Wat lief van José, die schitterende autootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat lief dat je die mooie slofjes voor Max hebt gemaakt! En wat heerlijk om te zien hoe opa de hijskraan weer in orde maakt. Ik ken dat, ik mag dat regelmatig ook doen voor een oppasjongetje genaamd Thom ...

    Dag lieve Corrie, groet van Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super slofjes en wat een jeugdsentiment rijdt er bij jullie over de tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zijn ze leuk ! En erg leuk op de foto gezet ;-)
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ;) Ik voel op mijn slofjes aan hoe blij jullie Max met dit cadeau zal zijn en dan ook nog voor de eeuwigheid geborduurde kusjes erop :)) Weg ben ik van de caravan, daar rijd je nu toch zo mee naar Zuid Europa! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die opa Jan. Kan me voorstellen dat het genieten voor hem is om samen met Max te spelen. Heeft opa ook van die mooie warme sloffen? Fijn weekend Corrie en tot horens.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...