vrijdag 20 november 2009

Poef


Dit schattige blikje heeft niets te maken met de rest van dit verhaal, maar ik had het even nodig om er een potlood uit te halen en laat het meteen maar zien, ik kreeg het ooit van Els en ik denk dat ze het heeft gekocht tijdens een van haar reizen naar Engeland. De laatste weken gaan enorm snel en ik heb van alles gedaan.


 Er werd bijvoorbeeld een grote poef binnengezeuld door onze jongste zoon Lucas en zijn vriendin Chloé. Ze hadden zich suf gezocht om zo'n poef te vinden en toen ze er eindelijk een vonden was het niet de goede kleur, dus was de vraag of mam (ik dus) er een ander stofje omheen zou kunnen maken. De juiste kleur kreeg ik middels een ribfluwelen kussentje aangereikt en zo toog ik de stad in. Ik ben stiekem apentrots op het vertrouwen dat zij in me stellen.


 Wat is het toch vaak moeilijk om een bepaalde kleur te vinden en het moest gladde stof zijn, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Ik vond een kant-en-klaar gordijn in de juiste kleur (hoop ik) en eergisteren zette ik de schaar erin.



 Daarbij denk ik werkelijk áltijd aan mijn moeder die van zichzelf bij ieder knipklusje vertelde dat ze "kniptevrees" had, kennen jullie dat woord of dat begrip? Ik heb er gelukkig geen last van.




Dit is 'm geworden en ik was heel erg blij met het nietpistool dat ik enkele maanden geleden bij Lidl kocht, ik geloof dat het €12,95 kostte en ik stond versteld van het effect, de stof zit er mooi strak omheen. Ze gaan iets bijzonders van de poef maken en het eindresultaat laat ik nog wel zien. Eigenlijk had ik vandaag een prachtige art postal willen laten zien die ik van de week ontving, maar de foto's zijn niet mooi geworden, dus die ga ik overdoen en laat jullie die later beslist zien. Het is een plaatje...

27 opmerkingen:

  1. Handig, zo'n moeder! En het ziet er mooi uit. Net als de quilt trouwens, die Bear's Paws is één van mijn favorieten :)

    Fijne dag & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap werk, Corrie! Petje af! Ik heb wel last van 'kniptevrees'. Mooi woord overigens! Ik denk eerst drie keer na voordat de schaar er echt ingaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan hoor,zie het ook liever in de nieuwe kleur.
    En wat een prachtig doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie, wat zit de poef mooi strak in z'n nieuwe jasje. Handig dat je het goede gereedschap in huis hebt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me het telefoontje over de poef nog herinneren van de dag dat we bij jullie waren. Je hebt er wel een kunstwerkje van gemaakt, voor hetzelfde geld was ie zo uit de fabriek gekomen, petje af!
    Het blikje is wel heel schattig.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is de poef toch goed gelukt !
    En wel met een vervaarlijk uitziend schiet apparaat .
    Heb je eerst nog schietlessen gehad ? En heb je wel een vergunning om dat ding in huis te hebben .
    Je moet wel voorzichtig zijn tegenwoordig . Ik waarschuw maar even . Je praat er zo gemakkelijk over hier op internet waar Jan ( ik bedoel natuurlijk niet je eigen Jan dat zal geen kwaad kunnen !) en Alleman kan meelezen .
    He , even een zucht , ik wil mij echt niet overal mee bemoeien , maar was toch een beetje ongerust .

    Je blikje is erg schattig , wat houden we allemaal toch van mooie dingen . En blij dat je over je blikje begint want ik heb ook zo,n potlodenblikje . Ooit gekocht bij de Bijenkorf en het is gesierd met Rozen .
    Dus een romantisch blikje !
    Ik heb een dezer dagen een tekenpotlood nodig en warempel , ja dat blikje even ter hand nemen . Tegenwoordig schrijven we maar met alles was ballpoint heet . Jammer wel dat er niet meer met een gouden vulpen geschreven wordt of met een ganzenveer . Wat zul je daar prachtige verhalen mee kunnen schrijven .
    Ik draaf nu een beetje te ver door in de tijd terug , dat komt zeker door het donkere weer van vandaag . Ik meen dat ze ons nog wat zonnestralen hadden beloofd , dat klopt ook al niet . Ergens op deze wereldbol zal wel het zonnetje schijnen . En laten we niet vergeten achter de wolken schijnt toch wel de zon .
    Een heel fijn weekend gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super , mooi poefje geworden.
    Lekker met die nietmachine.
    Ben ook bezig geweest met een soort memobord.
    Je niet zo een eindje weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Corrie! Toen ik las: ik zette de schaar er in, dacht ik direct, o jee, hoe durf je. Nu snap ik het, je hebt geen 'kniptevrees'. Lijkt wel een nieuw Nederlands woord.
    Heerlijk weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig lieve mams.... Love u!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fantastisch lieve cor!!!! Ben er zo blij mee als ik het op de foto zie!!!! Tot dinsdag veel liefs en kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk dat nooit aflatende vertrouwen in 'mam'. je lijkt een volleerde stoffeerster!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je poef is prachtig geworden, ik kom snel weer buurten om te zien hoe hij uiteindelijk gaat worden!
    Ik ken dat wel trouwens knipvrees...ik lees een patroon eerst een paar keer door voordat ik begin met knippen en dan kijk ik het nog na van als ik nou.....
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuk karwei en heel handig met zo'n nietapparaat; dat moet hier ook nog maar eens komen, ik denk dat DH er ook wel van zou genieten...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjeee Corrie, wat is hij mooi geworden!Zo mooi strak erom heen! Knappert!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sta poef(paf) !!;-))

    Knap hoor, ben benieuwd naar t vervolg.

    Ik heb errege knipvrees, eerlijk waar.
    Maar ik overwin mij elke keer weer hoor !!;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ben je toch veelzijdig, Corrie en eigenlijk altijd in touw. Ik lees steeds met je mee hoor, (al laat ik op dit moment niet zoveel van me horen) en ik geniet telkens weer van al het moois wat om je heen is en/of wat je met je eigen handen vormgeeft. Ook de poef is weer prachtig en wat een goed idee om de stof van een kant-en klaargordijn te gebruiken; lekker stevig en meteen de goede kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zullen de kinderen erg blij geweest zijn met je kennis van zaken, het ziet er prachtig uit en zie uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier worden ze vast blij van!
    Keurig keurig keurig!!!!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schattig doosje.
    Weer eens een staaltje van vakwerk werk..wat ziet de poef er mooi uit, de kids zullen er vast erg blij mee zijn.
    Een hele fijne zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je dat mooi gedaan Corry, en wat ziet die er meteen mooier uit.
    Ik zie dat er een mooi quilt op het bed ligt!
    JA leuk zin die poezen hé!!! ik was er ook altijd gek van toen ik in de UK woonden, moest me altijd beheersen, dus heb er nooit een gekocht!
    Fijne zondag gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. KNIPTEVREES! Dat is een geweldig woord. Staat dat al in de Van Dale? Zou wel moeten, 't is een heel leuk vindsel.
    Ik heb zelf ook geen kniptevrees, Corrie, ik knip overal in als 't nodig is omdat ik er 'iets' in zie. De creatieve kriebels zijn bij ons veel groter dan de vrees, he?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het moet toch een genot zijn om een handige moeder te hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Knapperd! Wat zullen ze er blij mee zijn (zowel met moeders als met de poef!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is de poef goed gelukt, Corrie. Ben benieuwd hoe ze hem verder gaan versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Interesting blog all information are very important for me about the grote poef and i really need it thank you.
    grote poef

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...