zondag 1 november 2009

Mary Jane Slippers



Als ik naar buiten kijk zie ik steeds kalender wordende bomen, een grauwe lucht en beregende ruiten. In huis is het daardoor donker maar met een paar (spaar)lampen aan toveren we ineens een gezellige zondagmiddagsfeer. Jan heeft net thee gezet en ik plaats nog snel even dit logje om te laten zien dat ook mijn voeten voorbereid zijn op killere dagen.




Deze week kocht ik meerdere bollen Alaskawol van het merk "Drops" bij Finlandia Import . Ik had namelijk een superleuk haakpatroon gezien op de al even leuke site Tipnut die ik dagelijks bezoek. Die site staat vol met de leukste tips op het gebied van handwerken, hobby, koken, huishouden enz. De naam van deze slippers vond ik al een aanbeveling en ik bezocht meteen de site van Lisa "Ohmygoodknits" waar het patroon volledig beschreven staat met duidelijke foto's erbij.




Ik heb nog even op internet gezocht of ik de schattige houten blaadjes-knopen kon vinden die Lisa ervoor heeft gebruikt, maar dat lukte niet. José bood al aan om uit haar knopendoos houten bloemetjes-knopen te sturen, maar ik vond dat ik toch eerst eens moest gaan zoeken in mijn eigen voorraad knopen en daar vond ik zes van deze prachtige houten knopen.


Binnen enkele dagen had ik twee paar van deze Mary Jane Slippers klaar en nu ga ik heerlijk met de voetjes over elkaar van deze knusse zondagmiddag genieten, waarschijnlijk met een borduurwerk vanwege een iets te fanatiek gebruikte (haak)pols. Ik wens jullie ook nog een heel gezellige zondag toe!


35 opmerkingen:

  1. wij zitten hier ook zo van de zondagmiddag te genieten.
    leuk weer eens een andere techniek: het haken! zelf ben ik ook al elke keer aan het speuren, zie heel veel leuke patronen, maar ben nog aan het dubben over het garen.
    hopelijk zitten ze lekker warm!!

    groetjes en borduurze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie,

    Wat een leuke slofjes heb je gemaakt! Doet me denken aan mijn oudtante, tante Mien, die vroeger een tijdje voor ons heeft gezorgd nadat mijn moeder was overleden. Zij breide huisslofjes voor me. Blauw met een rood biesje en bloemetjes erop geborduurd, heel schattig. Zonde dat ik er geen paar meer van heb! Zoiets sleet toen en werd dan weggegooid ...
    Ik krijg meteen zin om zoiets ook te gaan proberen, net als sokken breien ... nog even wachten.

    Fijne zondag! Ben lekker aan het bijlezen op je blog, leuk.

    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sloffen. Ik vind ze er ook heel comfortabel uitzien.
    Wat een herfstweer !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de regen is ineens vergeten bij het lezen van je leuke log. ik heb tipnut meteen toegevoegd aan mijn googlereader en ik ben helemaal verliefd op die slippers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helemaal in de kleur je slofjes!
    Zeer comfortabel.
    Dank voor je lieve en wijze woorden op mijn blog. het doet me goed.

    herfstkus
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook zo'n miezerig weertje vandaag.Maar koude voetjes zul je wel niet meer hebben met die leuke sloefjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige sloffen, of slippers als je ze liever zo noemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie ik vind ze prachtig. Zelf heb ik niet graag sokken aan, dit lijkt me me heerlijk zitten.
    Mag je raden waar ik zo induik. De tas met garen. Hoop ik wel dat ik haaknaald nr 5 heb.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat en mooie sloffen ik krijg al warme voeten als ik hier naar kijk.
    Deze knopen zijn ook geweldig,je hebt die van mij niet meer nodig.


    Corrie ik heb je knopen vrijdag snel even tussen door gekocht op de markt bloementjes van 2 -1/2cm. Die ik thuis had waren te klein, en ik moest voor lint even daar zijn en zag dat hij ze ook had de goede maat voor jou.
    Maar geen tijd gehad om je dit nog te mailen.
    Door zaterdag vroeg weg, en laat thuis en visite.
    Maar nu ga ik ze zelf gebruiken voor deze sloffen ha ha . Maak je nog een paar stuur ik ze door.
    Ik heb er vier gekocht, ik heb door gedacht. Uit jou woorden begreep ik al dat dit top werd.
    Je hebt nog prachtige kleuren gekocht. bij elke broek een paar bij passende.

    Liefs José Geniet van je sloffen

    Stuur morgen foto van knopen nu te donker om goed te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke slofjes (in mijn kleur ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk deze slofjes en heerlijk warm.
    En wat een leuke eekhoornstempel liet je zien.
    De laatste walnoten zijn gevallen en door de eekhoorns snel naar een veilige plek gebracht ..... hun voorraadkamer.
    Dat mag; eerlijk zullen we alles delen.
    Want ik geniet van hun aanwezigheid, dus krijgen zij de helft van de walnotenoogst. Waarschijnlijk meer :-), want ze halen ze hoog uit de boom en roetsen dan via de coniferen, de eiken en beuken naar hun boom.
    En zo hoog klim ik niet meer :-).
    En ik gun ze deze noten van harte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sloefkes!!! Je kunt er niet genoeg van hebben! Ik heb wel geen haaknaalden meer dus zou ik er moeten naaien of breien. Maar 't zijn wel leukerds!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk tafereeltje beschrijf je weer, ik zie het helemaal voor me. Fijne slofjes! Ik heb de "Tipnut"-site al bij mijn favorieten gezet, om straks nog eens rond te neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieve Corrie,
    Helemaal geweldig deze warme slofjes en het verhaal van het slakje vind ik een geweldig idee. Zo maak je een borduurwerk echt eigen.
    Ik wilde ook nog even vragen of je mijn mailtjes hebt gekregen, want er zijn de laatste tijd wat problemen.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie, ik ben direct naar buiten gelopen en heb wat pepermunt geplukt en thee voor je gezet.
    Daarbij wat late bloemen van de Oostindische Kers om op te smikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke lekker warme slofjes, ik ben een beetje bijgekomen van het schaatsen en heb gisteren onder een fleecedekentje de rest gekeken voor de tv.
    Die slofjes zijn ook leuk voor een cadeautje.
    Bedankt voor je link.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke slofjes. Maar wel voorzichtig lopen Corrie, geen slipper maken over de gladde vloer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Corrie,
    Heerlijk, ik had zo aan willen schuiven voor een lekker kopje thee! Je 'sloffen' zien er erg leuk uit, vooral door het bandje met knoopje...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekkere warme voetjes heb je nu. Komt goed uit met de herfst kou. Bedankt voor de site met al die leuke workshops!Tipnut!!! Jammer dat die blaadjes knopen niet te vinden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig zijn ze! ik ben via via op je log gekomen en je slofjes vind ik geweldig leuk en lekker warm!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lekker warm! zijn ze niet te glad op een houten vloer of heb je daar een trucje voor ?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tip voor Marcella,

    Een aanloopje nemen en dan lekker over de vloer glijden, net als vroeger op het ijs ;-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, Corrie, wat laat je schattige schoentjes zien! Ik ben er helemaal weg van. En wat een leuke kleur ook. Heel erg leuk. Jij zit er warmpjes bij de komende tijd.....Ik ga snel op de door jou aanbevolen sites kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk warm lijken mij deze sloffen, ook te gebruiken bij hele erge koude voeten in je bedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alleen van de aanblik krijg ik al zo'n knus huiselijk gevoel. Speculaasjes erbij en de winter kan beginnen ...! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zijn ze leuk en ze lijken ook heerlijk draagbaar !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze zijn gewoon zo elegant met dat riempje over de wreef en dan die knoop , mooier kan gewoon niet .
    Je voeten komen er prachtig in uit !
    Zo huiselijk en chique !
    Ik zou er niet op voort kunnen , maar dat hoeft ook niet je maakte ze lekker voor jezelf .
    Wel leuk om ze hier te mogen bewonderen .
    En dan. . . en dan . . . blijven we nieuwsgierig wat er nu weer zal volgen .
    Laat je niet opjagen hoor . blijf rustig verder gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze zijn enig Corrie, en ze zullen zeker heerlijk zitten.
    Hier in Zweden worden ze veel gedragen, en menige dame als ze op visite komen hebben er een paar in hun tas, want hier is het als je bij iemand op visite gaat, schoenen uit, sloffen aan, en vergeet dat niet te doen,dan kom je echt het huis niet binnen.
    Gr Joke
    Ps dank je wel voor je lieve woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je begrijpt wel wat ik ga doen binnenkort hé? Natuurlijk op zoek naar haaknaald nummer 5 en wol!
    Erg leuk Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @DANKJEWEL ALLEMAAL voor de gezellige reacties op de slofjes en de links die ik plaatste. De slofjes zitten heerlijk warm omdat het echte wol is die ik ervoor gebruikte.
    CAROLIEN, wat jammer dat je geen slofjes van je tante meer hebt, maar je kunt ze zeker een keer namaken. Dankjewel voor alle reacties die je schreef tijdens het bijlezen, zo gezellig dat je er weer bij bent!
    WILLY, je hebt echt de daad bij het woord gevoegd en ze gemaakt, dat vind ik superleuk!
    JOSÉ, gebruik die knoopjes nu toch voor slofjes voor jezelf en misschien voor Eveline, jij kunt ook heel goed breien en haken. Zó lief dat je alweer voor me in de weer was met die knopen.
    YVONNE, wat leuk hè dat groen, vroeger droeg ik vaak groen en nu sinds jouw giveaway ben ik er weer opnieuw mee bezig ;- )
    FLEUR, het bruin-groen van het garen is helemaal jouw de kleur van jouw omgeving, ik moest ook wel aan jouw bos denken toen ik ze maakte. Wat heerlijk dat je thee uit de tuin zette, hier is de munt al helemaal vergaan.
    Oost-Indische kers heb ik nog nooit gegeten, maar het moet heerlijk zijn, volgens mij smaakt het precies zoals het eruit ziet, vlammend en feestelijk!
    GUUTE, KATRIEN en de andere dames uit ons zuidelijke buurland ... wat een enig woord hebben jullie voor deze slippers. "Sloefjes", ik zal het zeker onthouden.
    INE,MARCELLA, in mijn volgende logje schreef ik al over "Sockstop", dat zal het helemaal veilig maken om hierop te lopen.
    TINEKE, glijden durf ik niet, ik moet zorgen dat ik niet val, dus ze moeten nu heel snel stroef gemaakt worden.
    JOKE, wat leuk om te lezen dat men zulke slofjes mee op visite neemt in Zweden, zou ik eigenlijk ook wel willen doen!
    Zet hem op MARIANNE D!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @CORINA, welkom op mijn weblog, maar steeds als ik jouw weblog bezoek krijg ik een viruswaarschuwing, ik snap er niets van. In ieder geval hartelijk bedankt voor je bezoek hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goedemorgen lieve Corrie,
    Wat ontzettend leuk weer!Krijg meteen zin om ze te maken.Dank voor het delen en een dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijk sloffen, kom via Willy op je blog! OOOOh was ik maar wat handiger met dit soort dingen!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zien er heerlijk uit die pantoffeltjes.. zowel het maken als het dragen.. meer moet dat niet zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...