zondag 15 november 2009

Janet en Kes



Vandaag schrijf ik over het bezoek dat Janet en haar Kes vorige week maandag aan ons brachten. Jan en ik verheugden ons er heel erg op.



Janet en ik hebben elkaar nog maar twee keer eerder ontmoet, maar we hebben elkaar via mails en elkaars weblogs beter leren kennen en er was al snel een heel bijzondere klik. Enige tijd geleden schreef Janet me dat ze niet ver bij ons uit de buurt voor een lang weekend een huisje hadden gehuurd en graag bij ons op bezoek wilden komen. Ik vond het enig om haar weer te zien en ook haar partner te ontmoeten. Het was een heel gezellige maandagmiddag toen ze bij ons waren en na vele uren praten hadden we het gevoel tijd tekort gehad te hebben.



Het prachtige minikistje met een slotje van 1,5 cm. dat je op de foto hierboven ziet was een cadeau dat Janet had via internet in Engeland gekocht had. Op de ochtend van hun vertrek naar het weekendhuisje was het nog steeds niet binnen en ze dacht al dat haar mooie geschenk niet op tijd zou komen, maar om elf uur 's ochtends, een uur voor vertrek stond de postbode voor de deur en kon ze het toch nog meenemen om mij ermee te verrassen. Er zat een kaartje in met een heel mooie tekst en de manier waarop ze zo'n tekst toevoegt is precies datgene waardoor het klikt. Ik zat er ontroerd mee in mijn handen en zag helemaal voor me hoe ze bezig was geweest hun bezoek voor te bereiden. Zo lief is dat!


  Het gekke was dat ik dat kistje pas op het laatste moment ontdekte, onderin de tas met cadeautjes. Eerst kwam er al dit schattige borduurwerkje uit, de foto heb ik niet al te duidelijk weergegeven i.v.m. copyright want het is Janet's nieuwste ontwerpje "Home is where the heart is". De letters J en C heeft ze boven het huisje geborduurd en er lopen piepkleine schaapjes in de weide voor het huis. Vogeltjes en hartjes aan lintjes en een quiltje aan de waslijn maken het tot een heel lief en mooi ontwerpje.



Het bijzondere schrift met de sleutels erop zat ook in de tas en ook nog dit prachtige borduurpatroon van Blackbird Designs. Ik ben er nog steeds stil van. Niet alleen van al deze mooie en doordachte geschenken, maar zeker ook door wie Janet en Kes zijn. De tekst op het kistje luidt:

"Think sometimes of the sender"

en dat zullen we zeker doen.Er is nog een tekst die bij me opkomt ...

"De geur van de bloem die wordt geschonken,
blijft ook altijd achter aan de hand van de schenker!"



   
Dankjewel lieve Janet en Kes voor wie jullie zijn en we ontmoeten elkaar zeker nog eens.

27 opmerkingen:

  1. Haaaaa, weer een dag met gouden rand! En jullie hebben mekaar lief verwend! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag! Fijn om te lezen.
    Corry, als ik de foto van het borduurwerkje aanklik komt het wel groter en heel duidelijk in beeld,...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een gezellige ontmoeting jullie met elkaar.Wat een lieve cadeautjes kreeg je. Dat is voor herhaling vatbaar!! Prachtig he dat doosje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bijzonder he, wanneer je een klik hebt met iemand! leuk om elkaar dan zo weer eens te kunnen ontmoeten.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, wat een fijne ontmoeting.
    Jullie hebben elkaar heerlijk verwend.
    Dat was ook een fijn weekend er even tussenuit voor Janet en haar vriend.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Meteen alweer leuke en enthousiaste reacties, dat is weer erg fijn om te lezen en ik kreeg via de mail van een lezer en ook hier van Ingrid de tip dat het borduurtje tóch wel te vergroten was en nog duidelijk ook, ik heb het zo snel mogelijk aangepast en hoop dat jullie er nu geen koek van kunnen bakken ;- )) Gewoon snel bij Janet bestellen als je het graag wilt borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vindt het een heel mooi verhaal. Met iemand bezig zijn, dingen goed voorbereiden en de warmte proeven van het geschenk.Inderdad dan wordt de manier waarop het is gegeven, misschien wel het grootste geschenk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat herlijk als er zo vriendschappen ontstaan, iets om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n dag,met leuke ontmoeting.Wat het internet niet allemaal teweeg brengt hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve cadeautjes en wat leuk dat zoiets kan gebeuren via internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige ontmoeting met een soulmate en mooie presentjes uitgewisseld !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik dit zo lees was het een bijzondere ontmoeting. Wat heb je prachtige cadeaux gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En dan moet internet een 'koude' bedoening zijn? Kijk maar eens tot welke 'warme' contacten het kan leiden!Geniet ervan Conny!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig oud doosje is dit met de vergeetmijnietjes op de deksel. Heerlijk om allerlei gegeven 'schatjes' in huis te hebben want ja het is waar bij veel dingen die je dagelijks gebruikt gaan de gedachten terug naar die persoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Corrie,

    Wat leuk voor je, zo'n bezoekje en al die prachtige cadeaus!

    Een hele fijne dag gewenst & groeten,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke visite en elkaar prachtige cadeautjes schenken dan gaat de tijd heel snel !
    Het mooiste is om elkaar op de juiste fijne manier weten te verwennen .
    En dat alles is nu echte web-logvriendschap , een vriendschap in een zeer modern jasje .
    Gewoon aardig zijn voor elkaar eenvoudig voor ( of achter ?) het toetsenbord en af en toe een echte omtmoeting met een kopje thee en nog wat verder aangekleed .
    Wij waarderen het enorm dat we al de presentje hier mogen bewonderen !
    Het nieuwste ontwerpje van Janet is een schatje .
    Ze ontwerpt zulke prachtige patroontjes .
    Het kistje dat klinkt een beetje geheimzinnig , misschien wel een schattenkistje voor geheime dingen .
    Het mooie slotje is nog gesierd met een bloemeke , weer een idee voor een borduurtje .
    Boekenleggers zijn ook zo dankbaar om te sparen in elk geval de mooisten te bewaren .
    Het neemt maar weinig plaats , gelukkig !
    Corrie geniet van al dit moois !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie van zo'n dag kun je nog lang nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gezellig zo'n bezoek. De middag vloog vast om. De kadootjes zijn echt iets voor jou, mooi ontwerp van Janet ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat bijzonder om via blogs gelijkgestemden te ontmoeten.
    de wederzijdse cadeaus zullen lang gekoesterd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat moet dit een bijzondere dag voor jullie geweest zijn en wat een lieve cadeau's heb je gehad en de gever is niet snel vergeten.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gezellige ontmoeting zal dat geweest zijn. Ik heb bij janet ook gelezen over dag samen. Fijn dat jullie zo goed "klikken" ;) Prachtige cadeaus heb je gekregen, die zullen nog lang een speciaal plekje in huis en in je hart hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lieve ontmoeting. Ik moet gewoon een brok wegslikken na het lezen van je verhaal. Wat een lieve mensen bestaan er toch. Wat een fijne dag zullen jullie gehad hebben. Dank je wel dat je het met ons wilde delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gezelligheid en lieve cadeautjes ; wat wil je nog meer !
    Groet uit Assen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk dat jullie elkaar zo konden ontmoeten en van elkaar genieten. Je hebt mooie, lieve dingen gekregen Corrie, maar je hebt ook iets moois en heel kostbaars aan haar gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een lieve kadootjes. En dat kistje is zo leuk.
    Maar die kaartje is geweldig. Zouden meer mensen moeten krijgen.

    Zo'n kistje heb ik ook maar met een beetje waterschade. Een witte roos en de spreuk: forget me not... let memory play her part. And lock my image in thy inmost heart.
    Ik kocht dit op een vlooienmarkt omdat er een oude nederlandse postzegel in zat. Ik was een jaar of dertien toen. Nu waardeer ik het doosje nog het meest, vanwege die mooie spreuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bij jou ook al zulke leuke slofjes! Zal ik ook weer eens gaan haken....?

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...