donderdag 26 november 2009

De Fil en Aiguille failliet ?!


Ziehier mijn stapel van het mooie en vrolijke borduurtijdschrift "De Fil en Aiguille".
Enkele jaren geleden ontdekte ik het bestaan ervan en zag op de mooie gelijknamige
site dat je ook oude nummers kon bestellen dus dat deed ik.
Ik bestelde een heel stel nummers van de "Hors serie" en het duurde niet lang
of ik deed mezelf een abonnement cadeau op het combinatie-abonnement
van de Hors-serie die volgens mij viermaal per jaar uit kwam
en het "gewone" tweemaandelijkse borduurblad.



Op deze foto zie je de twee laatste tijdschriften die ik ontving
en nu zat ik met spanning te wachten op de kerstuitgave.
Helaas zal die niet meer in mijn brievenbus vallen, want omdat ik het wel erg lang vond duren,
ben ik eens gaan googelen en ontdekte waar ik al bang voor was
 ... De Fil en Aiguille is failliet!
De eigen site is niet meer bereikbaar en zo moeten we wederom afscheid nemen
van een heerlijk handwerktijdschrift. Ik troost me met mijn mooie stapel
en ik weet best dat ik nooit alles zal kunnen maken wat hier in staat,
maar het was zo heerlijk om dit tijdschrift op de deurmat te zien liggen ...
Bovendien baal ik stevig van het abonnementsgeld dat ik
juist voor twee jaar had overgemaakt :- ((


34 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat zo'n tijdschrift over de kop is gegaan zoals wij hier zeggen.Gelukkig heb je een hele stapel die je kunt koesteren.Fijn te horen dat het beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het weer wat beter met je gaat.
    Wat jammer dat dit prachtige tijdschrift er niet meer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo lieve Corrie,

    Fijn dat je je weer beter voelt. En wat zonde van dat mooie tijdschrift! Echt jammer. Ik trakteerde mezelf er in de zomervakantie op als we in Frankrijk waren. Net of je een bonbon ging kopen ...

    Een fijne dag! Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer, dat vond ik ook het beste borduurblad. We zullen de oude nummers koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. doe het rustigjes aan en knap op eigen tempo op!
    wat een jamemmer bericht over de fil en aiguille.
    als troost een beter bericht: 100 idees de MCL zal vanaf volgend jaar om de 2 maanden (ipv om de 3 maanden) verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,

    Fijn dat je weer een beetje opknapt, ziek het maar goed uit. Inderdaad jammer dat zo'n tijdschrift er mee stopt. Ik ben nog steeds blij dat handwerkenzondergrenzen toen de doorstart heeft kunnen maken. Ik heb ze allemaal, vanaf nummer 1, alleen nr 153 mis ik. Kan nog nabesteld gelukkig. Groetjes en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst veel beterschap gewenst!

    Er was inderdaad iets 'raars' met het blad. Toen ik 'm vorige maand wilde ophalen in België zeiden ze ook al dat ie niet was bezorgd evenals de Les idees de Marianne! Misschien is met het laatste blad ook wel zoiets aan de hand! Ik moet dus afscheid nemen van twee bladen nu. Triest toch, want dit waren toch echt wel mijn favoriete bladen!
    Nu weet ik tenminste wat eraan de hand is. Bedankt voor het uitzoeken! Al blijft het vervelend :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had het hier http://violarium.blogspot.com/2009/10/de-fil-en-aiguille-closing-down-de-fil.html ook al gelezen maar hoorde/las er verder niets meer over dus dacht dat het meeviel. Het is dus toch waar. Jammer.. Ik heb een jaargang en kijk er vaak in. Gelukkig heb je een grote stapel.
    Fijn dat je je weer wat beter voelt. Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je weer aan de beterende hand bent!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat vervelend dat de griep je toch nog ingehaald heeft, hopelijk ben je inderdaad aan de beterende hand;

    zo'n stapel is een rijk bezit, dat wordt eindeloos terugbladeren... ik zou bijna spijt krijgen dat ik er pas een weggegeven heb;

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh, wat jammer. Ik vond het een erg mooi blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohh wat jammer, ik kocht het altijd als ik in Frankrijk was. Ik vind dit het leukste van de vele Franse borduurbladen. Toevallig wilde ik afgelopen week iets opzoeken op hun website en die kon ik niet vinden, jouw bericht verklaart dus veel.
    Gelukkig knap je alweer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb nog helemaal niet de gelegenheid gehad om kennis te maken met het blad, jammer want het ziet er leuk uit.
    Fijn dat het al weer wat beter met je gaat. Heb je al weer wat steekjes geborduurd? Wat ligt daar op het stapeltje borduurbladen?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is echt heel jammer, ik heb gelukkig ook een hele stapel, toen ik ze eenmaal ondekt had, bestelde ik ook oudere nummers en lag mij te vergapen aan al dat moois. Mij heeft/had de griep ook ingehaald ondanks de prik die ik kreeg, hoop dat het met jou ook iets beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vannamiddag op de bee heb ik ook gehoord dat het tijdschrift failliet
    is. Dit vind ik ook heel erg jammer en onbegrijpelijk: het was een prachtig tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je weer wat beter bent!
    Ik had het tijdschrift nog maar kort geleden ontdekt. Jammer toch dat het nu niet meer bestaat. Ik vond het erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat goed dat je je al beter voelt.
    En wat een vervelend nieuws over 'de fil en aiguille'. Ik kocht het blad altijd als we in Frankrijk waren. Heel erg jammer dat zo'n mooi tijdschrift verdwijnt. Fijn weekend, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn dat je weer opknapt...niks zo vervelend als ziek zijn. Wat jammer dat het bedrijf failliet is gegaan en je nu het mooie tijdschrift moet missen. Gelukkig heb je nog een flinke stapel waar je van genieten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig dat je weer wat opknapt.
    En je hebt een heerlijke stapel daar kun je lekker in rondbladeren.
    Het is er prima weer voor met een dekentje en dan lekker lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat jammer door bij jou te lezen, kom ik er achter dat ik ze ook niet meer krijg.

    Ik heb er geen erg in gehad!!


    Ik hoop dat het met de griep beter gaat !!!!

    Zet maar een paar steekjes op een goed moment.
    Ik kom er niet toe maar hoop vandaag ook een paar te prikken.

    Fijne zondag veel liefs José

    Ik mis jullie wel moet mij vreselijk bedwingen om niet overal te gaan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och Joseetje was hier.
    Corrie, mooie sfeervolle kopfoto en je roze randjes zijn weg. Het is mooi geworden!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dan nogmaals beterschap ; wieweet werkt het zo dubbel op ;-)
    Mooie collage heb je boven je log geplaatst !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allereerst Corrie wens ik je beterschap. en hop dat je gauw opknapt.
    Wat is je web.je mooi geworden, veel overzichtelijker.
    Wat een leuk flopje had je binnen gekregen enig.
    Jammer dat dat tijdschrift uit de handel is genomen, het was een leuk tijdschrift.
    Ik denk dat het toch wel komt omdat je veel patronen tegenwoordig van het net af kunt halen, mensen kopen niet gauw meer!
    Ik hoop dat we gauw zullen zien, wat je voor de kerst gaat maken, ben nieuwsgierig geworden, grinnik, mag wel hé
    Fijne dag, liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wow corrie ,wat een mooi vernieuwd weblog!!!!!
    lees ik nou dat je ziek bent???van harte beterschap dan in elk geval en geniet van de dingen die je wel kunt (jou wel toevertrouwd!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hahah je bent lekker bezig met je lay out
    een filmster op t strand nu in de rechter bovenhoek
    misschien moet je ook eens wat linkjes verwijderen naar niet bestaande weblogjes ;))) hint hint....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Dankjewel allemaal voor de reacties die er alweer een hele tijd staan! Ik ben weer lekker opgeknapt en had licht en ruimte nodig, dus heb mijn weblog aangepast.
    WILLY, wat jij op de tijdschriften ziet liggen is een servethouder met twee rode uiltjes die ik erop heb geborduurd.
    HILLY, je hebt helemaal gelijk over die linkjes, ga ze nodig eens opruimen en een boel nieuwe plaatsen en je hebt ook gelijk over die filmster ;- )))
    Jan kwam haar tegen op het strand en vond haar leuker om op mijn weblog te zetten, ha,ha,ha, nou ik ben een volgzaam typetje, dus hier is ze dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hé Corrie,wat lees ik,ben je en beetje in de lappenmand?
    Laat manlief je maar goed verzorgen dan ben je vast weer snel de oude!
    Wat jammer dat dat franse blad niet meer bestaat...ik was er helemaal weg van!
    Snel weer beter worden hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hihih je bent zeker volgzaam ,we zijn nu echt weg bij jou....snik ;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. gelukkig vat jij t goed op zoals t bedoeld was......want t klonk wel een beetje bemoeizuchtig ,maar dat was niet zo hoor...ik gebruik jouw weblog altijd als uitgangspunt om alle logjes langs te lopen en ik onthield niet wie er gestopt was ,dus kreeg dan "deze log bestaat niet meer"in beeld ...hahahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @HILLY, hoe kan ik zoiets nu in 's hemelsnaam verkéérd opvatten?! Je gaf me nét dat tikje voor m'n billen dat ik mezelf maar niet geven kon en vlak voor het eten had ik ze allemaal nagekeken en bijgewerkt.
    Ja en dan gaan zitten snikken!!! Dat is mooi zeg, ik zat helemaal met een rotgevoel gehoorzaam te zijn toen ik jullie verwijderde en nu ga je huilen! Waaaaaah!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Corrie, ben blij dat je weer bent opgeknapt. Gelukkig.
    Jammer van dit mooie tijdschrift. Zal de mijne zuinig bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dus ook jij bent ziek geweest, hebben we toch nog eens gezellig iets samen gedaan :)
    Ik wist het ook helemaal niet van De Fil en Aiguille, al miste ik het blad al wel een tijdje. Erg jammer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zag je site gisteren voor het eerst. Woon gedeelte van het jaar in Frankrijk en was ook al op zoek naar De Fil en Aiguille...dacht uitverkocht! Googelen en toen kwam ik op je site terecht.
    Ontzettend jammer van dat mooie tijdschrift....
    Met 100 idees gaat het ook al niet goed..jammer.

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @MARIJKE ZUIDEMA, dat je op mijn site terecht kwam vind ik natuurlijk heel leuk, maar de reden is helaas erg jammer. Nu weer een tijdschrift dat niet goed gaat en ik begrijp het, want velen moeten ook oppassen met hun geld en ook ik heb een aantal abonnementen opgezegd. We hopen maar dat het later allemaal in een andere vorm weer terug komt. Dank je voor je reactie.
    P.S. Je kunt nog eens op ebay france googelen voor tweedehands tijdschriften.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...