maandag 23 november 2009

Art Postal van Paulie


Vorige week legde Jan met een zacht plofje iets naast de laptop neer waaraan ik zat te werken en wat een geweldige verrassing was deze post. Het is heerlijk om onverwacht zoiets moois te ontvangen.


De geborduurde enveloppe zat goed verpakt in een pastic omslag, maar voor het zegel en de stempel was ruimte open gelaten zodat die ook echt op het linnen geplaatst konden worden.


 Het kantje heb ik over het adres heen gelegd om begrijpelijke redenen, maar wat een prachtig werkstukje is dit, heel lief met die mooie quaker-patroontjes en ik denk dat Paulie dit helemaal zelf samengesteld heeft. Ik ben er enorm blij mee en ook de achterkant is prachtig, kijk maar eens:


Heel mooi die antieke zwaantjes. De enveloppe was netjes dicht genaaid.De inhoud was een heel bijzondere brief en die is vanzelfsprekend helemaal privé, maar ik wil wel graag kwijt dat ik me vereerd voel dat ik zo'n moedige vrouw als Paulie mag kennen, ook al is het alleen per post.


 Ik bleef maar bezig met foto's maken en die bewerken en ik maakte ook een collage. De enveloppe lag steeds op een plaat van Carl Larsson die een aantal van jullie wel zullen herkennen. Vorige week kreeg ik namelijk deze kalender van onze vriendin die al heel lang in Libanon woont en werkt. Ze is nu voor enige tijd in Nederland terug en kunnen we weer uitgebreid bijpraten. Ze weet dat ik van Carl Larssons werk hou en zo mocht ik haar kalender van haar hebben. Er zitten weer prachtige platen in en ik ben er heel erg blij mee.


 Als laatste dan nog de collage en dan duik ik mijn bedje weer in, want ik ben bang dat ik toch een veeg uit de H1N1-griep-pan heb gekregen ondanks de prik die ik ervoor heb gekregen. Ik hoop dat het met een sisser afloopt maar ik ga me wel rustig houden. Ik bedank nu dus ook maar op deze manier voor alle reacties op de voorlaatste twee logjes, ze worden er niet minder om gewaardeerd!

24 opmerkingen:

  1. Een wonderdschoon borduurgebeuren

    In prachtige groene kleuren ,
    zijn steekjes vastgezet op linnen
    Dit geeft een warm gevoel van binnen .
    Steekjes uit liefde gemaakt ,
    heeft vriendschap zeer geraakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig cadeau om te krijgen.
    Sterkte met de griep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie post en doe rustig aan en kruip anders lekker in je bed.
    Veel sterkte Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie dat is prachtige post die je hebt ontvangen van Paulie. De Quaker patroontjes vind ik ook zo mooi. Ik ben zelf al weer begonnen aan een Quakerlap.
    Fijn om weer even bij te kunnen praten met je vriendin uit Libanon. Ja onze vriend Carl. Ik zal je binnenkort nog wat mooie foto's sturen.
    Snel beter worden! Liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig cadeau. Heerlijk oiets te mogen ontvangen.
    Ik hoop dat je niet al te ziek wordt. Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige post van Paulie en voor jou beterschap gewenst, ik hoop dat het meevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige envelop. Zo wordt post wel heel bijzonder. Beterschap met de griep.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige envelop.
    Hou je goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Corrie,

    Allereerst: van harte beterschap! Hopelijk knap je snel weer op.
    De enveloppe is prachtig ...

    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 'echte', ouderwetse post krijgen is al zo leuk maar zo'n prachtstuk krijgen is helemaal een feest!
    ik hoop dat je niet te ziek wordt en wens je nu al snelle beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie, Wat een mooi borduurwerkje. En een mooi evrhaal erachter, een dag met en sterretje voor je.
    Je poef is heel goed gelukt, het ziet er heel professioneel uit.
    Vee; sterkte met de griep, goed uitzieken maar en laat Jan je maar even lekker verwennen. Gelukkig lokt het niet om naar buiten te gaan. Lekker op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PRACHTIG

    Liefdevol gebaar van een sterke vrouw !!

    Ik had al zo'n vermoeden !!?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hopelijk word je niet echt ziek, en doet de griepprik zijn werk. Het geborduurde envelopje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat bijzonder en erg mooi !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat bijzonder om dit cadeau te krijgen en de peof is ook prachtig geworden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is heerlijk mooie post te krijgen, zeker als je, je niet helemaal lekker voelt.
    Sterkte en beterschap, ik hoop dat het meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtige envelop heb je van Paulie gekregen, Corrie. Ik hoop dat je snel weer opknapt, dat de medicijnen hun werk doen. ik las en passant dat fil en d'aiguille failliet is, jammer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een bijzondere envelop, heel mooi.
    Beterschap gewenst.
    Groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig Corrie je geborduurde post. Wat een verwennerij! Ook je mooie Larsson kalender is prachtig. Hoe is het afgelopen met je H1N1. Hopelijk niet ziek geworden.In ieder geval beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Allemaal grieperige bloggers en nu juist degenen die een prik hebben gehaald :O Idd niet zo heftig maar toch. Maar gelukkig voorkomt het grotere ellende. Fijn dat je weer opknapt. En die enveloppe jeetje wat een juweel!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige en bijzondere envelop! Ik kan me zo goed voorstellen hoe blij me bent met de vriendschap, want iemand die je zoiets stuurt moet toch wel heel bijzonder zijn. :-)

    Carl Larssons ken ik en ik vind het ook altijd fijn van sfeer. Beetje rare zin, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. ;)

    Via jouw site klikte ik trouwens net door naar Christianwomenonline. Wat inspirerend! Ik hoop dat het met lukt om hieronder een plaatje te plakken van die site, zodat jij weer ziet waarom je vriendin juist jou uitkoos voor haar envelop.

    Dank je wel voor het delen! Liefs van Martine

    [img]http://www.christianwomenonline.net/FearfullyMade.jpg[/img]

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...