dinsdag 6 oktober 2009

Stitchery cadeautjes voor Marijke en Annemarie



Zondag j.l. vierden onze twee vriendinnen Marijke en Annemarie hun beider verjaardag in de gezellige Wijn- en spijsproeverij te Hoorn. Jan en ik waren uitgenodigd en omdat Marijke zeer regelmatig voor een tas met "lekkers" voor mij zorgt (lees: tas met allerlei handwerkspullen die zij in allerlei kringlopen voor mij verzamelt), wilde ik haar graag iets zelf gemaakts geven. Dus kocht ik twee linnen glazendoeken, want natuurlijk maakte ik voor beide vriendinnen een cadeautje en borduurde er een "espresso pot" op.




Ik vond het zo'n leuk patroontje om te borduren en het komt uit een serie gratis keuken-patroontjes die je kunt vinden op de mooie website van Alicia Paulson . Aan de rechterkant van haar website vind je een kopje "Free treats for you" en er staat ook een schattige gehaakte babydeken op. Maar ze verkoopt ook prachtige patroontjes voor vilten kersthangers, haar site is echt een bezoekje waard.



Toen heb ik de cadeautjes op een speciale manier ingepakt in mooi papier met een zwart lintje erom en natuurlijk zat er nog iets extra's in die pakjes. Over het pakpapier zal ik in een ander logje meer vertellen. Veel plezier met een bezoekje aan de site van Alicia Paulson en veel borduurplezier. 

23 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroontje, zo'n potje gebruiken wij ook soms, echt italiaans! Ik ga de site even bekijken, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk cadeautje. Ik heb ze ook opgeslagen voor de feestmaanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. laat hier bijna geen woordje achter omdat je me wegstuurde... van Alicia was ik zomaar op een andere website en toen weer een andere enz.
    heel erg leuk, gepersonificeerde cadeautjes!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat lief weer van jou en dat pakpapier alleen al zal goed in de smaak vallen ...:))) kan ik over mee praten hahahah
    superleuk Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Das ist ja ein wunderbar besticktes Geschirrtuch geworden Corrie, und so hübsch und passend verpackt dazu!
    Ein tolles Motiv dieser ital. Kaffekocher, das passt in jede Küche hinein!

    Liebe Grüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk cadeautje en zo mooi ingepakt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke site, Corrie. En je cadeautjes zijn enig, met dat enige papier. Daar zullen de ontvangers heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk kado voor de jarige.Ik ga de site ook eens bekijken.Bedankt voor je tip.
    Dag Corrie met de groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve leuke cadeautjes voor je vriendinnen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En ze borduurde maar en borduurde maar en toen opeens was het werkje klaar , ze maakte de laatste steekjes en zei met een zucht ik ben weer een beetje opgelucht .
    Dan nog verpakken in mooi papier en toont ze haar ijver even hier .
    Ze zit daar rechts boven in de hoek maar stilletjes in het zonnetje niet met een boek , wel nee altijd steekjes vormen en nog meer maar in haar vrije uurtjes leest ze weer .
    Wij wachten op wat komen gaat en er nu weer op haar programma staat .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige fijne tekeningen op je pakpapier , mooi om te borduren .
    Rood-werkje bijvoorbeeld .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke link naar Alicia.
    Mooie doeken en helemaal met bijpassend papier en lintje. Dat is toch al een feest om te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk borduurpatroontje.Zal seffens eens gaan rondneuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En het wordt meteen zo'n persoonlijk cadeau. Enig Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie , speciale cadeau's !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat hebben jouw vriendinnen toch een mazzel met jou als vriendin! (maar ook andersom heb ik het idee) Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zijn mooie cadeautjes Corrie, de vriendinnen zullen er vast blij mee zijn!
    Bedankt voor de link!
    (leuke foto van jou daar rechts ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een speciale cadeautjes zijn het geworden.
    Het inpakpapier is al een cadeautje, zo mooi.
    Zo huppel ik hier van het éne naar het andere linkje en blijf steken bij Alicia Paulsen, zie daar ook nog mooie sokkenwol en viltfiguren.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Daar zullen ze vast heel blij mee zijn, wat een mooie cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi !!!

    De kleur en fijne lijnen maken het chique !!

    Oo zo'n koffie pot had mijn moeder, wist niet dat dat voor espresso was.
    Ik vond het een raar toch fascinerend ding dat stond veel lawaai te maken op een klein pitje van het gasstel of oliestel ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een bijzondere cadeautjes. Leuk patroon, ik was zo in beslag genomen door dat enige weblog van Alicia Paulson dat ik vergat te reageren hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @WAT GRAPPIG DAT een aantal van jullie meteen verdwaalden via de site van Alicia! Ik begrijp het volkomen, ik ben er ook wég van. Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
    GERRIE, wat een schattig gedichtje maakte je voor me! Dankjewel!
    MARIAN'NE, wat leuk dat je op deze manier achter de bedoeling van dit potje kwam.
    MARION, ik ben héél erg dankbaar voor mijn lieve vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik dacht al bij de foto: waar heb ik dat motief eerder gezien. leuke log die van alicia paulson. en wat een lief & mooi cadezu heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...