vrijdag 9 oktober 2009

Slakkengangetje



Tijdens onze oppasdagen neem ik tegenwoordig dit borduurwerk mee
en gisteren ben ik zomaar aardig opgeschoten met een blokje waarmee
ik in eerste instantie nogal wat problemen had.
Meestal kom ik tijdens het borduren in een soort ritme en bij een regelmatig motief
hoef ik na enige tijd bijna niet meer op het patroon te kijken.
Maar met dit blokje lukte me dat niet en moest ik me goed concentreren,
dus was de lol er zomaar af, beetje lui misschien?




Gisteren lukte het me zomaar goed om er mee verder te gaan
en binnen de korste keren veranderde mijn slakkengangetje
in een gestadige voortgang en was het blokje zomaar af, nou ja, bijna dan.
's Morgens hadden we met z'n drieën een fikse wandeling gemaakt en zo
zat ik daarna in het heerlijke zonnetje dat door de
ruiten viel  heel genoegelijk te borduren.
Onze kleinzoon speelde "Piet" met opa en dat houdt in dat zij beiden
een stoere mannenstem opzetten, elkaar Klaas en Piet noemen
die vrachtwagenchauffeurs zijn en met de
speelgoedauto's verre reizen maken.




Zo werden er ook twee speelgoed-vrachtauto's de kamer in gebracht
die buiten hadden gestaan en ineens kroop daaruit een prachtig klein slakje
waar we gedrieen met grote belangstelling naar keken.
Ik legde er voor de foto mijn borduurnaald naast om te laten zien hoe klein het was.
Een wonder van volmaaktheid!
Ik moest nog snel zijn ook want ook al legde het niet veel kilometers per uur af,
het schoot toch aardig op over het gladde tafelzeil.






Voorzichtig hebben we het later op een blaadje laten kruipen
en het buiten op een plant neer gezet,
dan "kon het weer met z'n vriendjes spelen" zei Max.
Voor mij was het een voorbeeld van de voortgang
die vele piepkleine steekjes toch kunnen maken.
Ik wens jullie voor dit weekend veel mooie kleine steekjes toe
en klik vooral op de foto's om die prachtige oogjes en andere details
van het slakje te bewonderen!


28 opmerkingen:

  1. Mooi borduurwerk,en ja de ene dag lukt het al beter dan de andere.
    En een slakje die even kwam piepen,klein is ie wel maar nu kan ie weer genieten van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik snap helemaal wat je bedoelt, soms kom ik ook maar niet in mijn ritme. Veel plezier met je nieuwe borduurtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat slakje en je borduurwerk wordt heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je borduurwerk wordt prachtig Corrie.
    Wat een prachtig ieniemienie slakje.
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gevoel bij een herhalend patroontje zonder nog te kijken op het patroon, is heel bijzonder. Ik ken het. Helaas hier geen borduurwerkjes. (ivm verbouwing, geen rust.) Maar ik zit ademloos naar dit werk te kijken en dan die kleuren. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi wordt het Corrie. Leuk verhaal van de slak en de steekjes.
    Zo'n slak legt nog best een hele afstand af. Van de week was er hier 's nachts zelfs één over twee rijtjes wasgoed gekropen dat op een staand wasrekje hing. Dus is de slak eerst via een poot naar boven gekropen, éne lijntje heen en andere terug en toen weer via een poot naar beneden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig borduurwerkje Corrie.
    Wat een schattig klein slakje..lief.
    Een heel fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ligt daar weer een prachtig borduurwerk! Mooie foto's van het slakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een genoegelijk verhaaltje Corrie. Het klinkt allemaal zalig knus.

    Je raad nooit wat ik op dit moment lees (ja echt, ik lees) De historie van mejuffrouw Sara Burgerhart.

    Heeeeeerlijk.

    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vind ik dit toch een mooi borduurwerk! Soms wil het niet en blijf je telkens maar uithalen. Mooi verhaal over het slakje. Van je vorige logjes heb ik zitten genieten. IK ben zelf gek op poppen. Ook als kind speelde ik hier veel mee. Maar het verhaal over je poppen vond ik erg lief. En wat lief van jose dat ze jou har pop toe vertrouwde. Ben druk met bij lezen. Ik was een weekje weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi borduurwerkje!!!
    En wat een lief slakje.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Corrie,
    Wat is het toch altijd heerlijk om bij jou langs te komen. Voor mijn gevoel kom ik daar veel te weinig aan toe maar àls ik het doe is het bijna een thuiskomen!
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja die slakjes...ik keek net naar mijn dahlia en ja hoor...honderden.
    Dank je Corrie voor je lieve commentaar...ben ook aan het borduren geslagen maar dan anders...als het af is laat ik het op mijn blog zien..kus
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is echt een iete pietepeuterig slakje, mooi borduurwerk, soms als het niet lukt moet je stoppen, want dan gaat het telkens mis, maar zo te zien gaat het bij jou heel goed, ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja, zo gaat dat met borduren: soms heb je een goede flow en soms maak je de ene fout na de andere ...
    gewoon doorzetten - als het moet met een slakkengangetje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. grappig zo'n ienieminieslakje, vooral als je goed naar die zwarte puntoogjes kijkt!

    dat vind ik altijd het grote voordeel van handwerken: elke keer een beetje is toch vooruitgang, heel wat anders dan het huishouden; je draait je om en kunt opnieuw beginnen...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig dat borduurwerk en mooie foto's van het slakje !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geniet maar van deze geweldige natuur met je kleinzoon. Blijf het grappig vinden dat kleine kinderen je de kleine dingen in het leven weer leren waarderen maar ook zien.
    Je borduurwerk schiet al lekker op, wat zijn de kleuren toch mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. slakkengang is ook een gang met mooi resultaat.

    Heb een zwak voor slakjes, leuke beestjes.
    Dit is een inimini met alles er op en er aan, een wondertje, toch !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ken dat gevoel Corrie...soms borduur ik een stukje wel drie keer...terwijl ik dacht het wel te weten...;-))
    Maar wat een mooie foto van dat kleine slakje..toch een kunstwerkje hé?
    Wat gebruik je mooie kleurtjes voor je borduurwerk,heel warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tja.....die slak en jouw slakkegang.
    Er zit niks anders op: die slak moet vereeuwigd worden in je prachtige borduurwerk. Je vindt vast nog wel ergens een gaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat klinkt heel bekend dat het soms niet wil vlotten waar je mee bezig bent en dan de volgende dag gaat datzelfde werkje als vanzelf en wordt het een soort walking meditation.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh werkelijk prachtig,allebei.Het borduurwerk vind ik zo mooi,ik krijg meteen zin om ook weer eens te borduren.Speciaal in rood.En zucht...dat lieve slakje.Wat een wondertje he?liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @BEDANKT voor jullie reacties en het is duidelijk dat handwerken in welke vorm dan ook een rustgevende beizgheid is waardoor we ontspanning vinden.
    ASTRID, ik hoop dat je snel weer aan iets moois kunt beginnen.
    WILLY, het lijkt een nutteloze reis van jouw slak, maar wie weet wat ie geleerd heeft onderweg ;- )
    MARION, daar heb ik natuurlijk vaak van gehoord, maar ik heb het boek nooit gelezen, leuk dat ik weet dat jij het heel erg de mpoeite vindt Marion! Ben altijd blij met boekentips.
    MARIJNA, rustig aan met bijlezen hoor, we blijven nog wel even!
    JOKE, wat een bijzonder lief compliment van jou, dankjewel!
    YVETTE, nu maak je me heel erg nieuwsgierig!!!ANNEkE, handwerken is inderdaad heel wat bevredigender dan huishouden, maar toch geniet ik ook van blinkende keukenkastjes na een schoonmaakbeurt of glanzende ruiten, niet dat ik daar erg fanatiek meer in ben hoor ;- ))
    INE, dat vind ik een geweldig idee!!!
    KIENY, dat is precies wat ik er ook bij voel, een meditatieve ervaring van dankbaarheid en inspiratie!
    DEES, doen hoor, ik ben benieuwd met wat voor moois jij weer komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hihi natuurlijk vind ik je werk mooi en herkenbaar wat je zegt...maar t ontroerendst van dit logje vind ik Max zijn uitspraak...heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OPPASDAGBORDUURSTEKENWERKJE !

    Mooi Corrie , voor speciale dagen een speciaal boduurwerkje .
    Dat geeft een bijzondere sfeer aan het werkje . Je zult later als het af is vele keren uitleggen op welke dagen dit tot stand kwam .
    Ieder werkje heeft z,n verhaal , dat geeft er nog iets extra,s aan . En of het nu in eens slakkengangetje of razend snel gebeurd , het zal eens af komen en ben je weer verrijkt met een prachtig mooi borduurwerk .

    Wat een schattig slakje kwam er op je pad . Ik geloof dat ik ze nog nooit zo lief klein zag . Misschien keek ik er gewoon over heen .
    En zit er bij je stempels ook een slakkenplaatje ? Dat zou leuk zijn .
    Ik wens je een heel fijn weekend met of zonder steekwerk !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @HILLY EN GERRIE, wat leuk dat jullie hier toch ook nog even zijn neergestreken.
    HILLY, Max doet net als vele kinderen van zijn leven zulke leuke, lieve, grappige en ondeugende uitspraken, ik geniet er enorm van.
    GERRIE, nu moet ik toch nog eens heel goed kijken of er een slakkenplaatje bij mijn stempels zit, dát zou leuk zijn, maar ik denk dat ik op de reactie van INE zeker zal ingaan en ergens in dit borduurwerk een slakje zal borduren, lijkt je dat niet heel erg lief! Het is zo waar wat je schrijft dat ieder handwerk zijn eigen verhaal heeft en daarom vind ik het ook zo bijzonder dat veel van die wetenswaardigheden via de weblogs bewaard blijven.
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend toe Gerrie en dat is ook voor alle anderen bedoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja, dat het even wat moeilijk gaat met een borduur ken ik, maar dan ineens......Het wordt prachtig Corrie.
    Wat een schoonheid van een slakje, het leven blijft verwonderen.
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...