vrijdag 16 oktober 2009

Oude Schoolstempels van de NNSL


Maanden geleden schreef ik in dit logje al over een aantal stempels die ik in mijn bezit heb en daar kwamen erg leuke reacties op. Nu zijn er onder ons enkele bloggers zoals bijv. Mary-Rein en ook Marion die heel speciale dingen doen met stempels. Ook ik werd enthousiast over mijn eigen logje (ja ja, dat kan dus ook nog) en zo ging ik eens op Marktplaats rondkijken.



Daar ontdekte ik tot mijn grote plezier zes houten kisten met grote oude schoolstempels en ik kon geen weerstand bieden aan deze verleiding. Op de foto zie je het bijbehorende boekje ook liggen. Voor de verkoopster was het een vreselijk gesjouw naar het postkantoor want de kisten wegen behoorlijk veel ...




... en in bijna elke kist zaten 12 houten stempels. Er ontbraken er enkele maar wat ik in handen kreeg was zo mooi dat ik daar toch heel tevreden mee was en ben. Mijn schoondochter Maaike was er ook wég van en zij had het geweldige idee om bijvoorbeeld heel origineel cadeaupapier te maken met de stempels en in dit logje liet ik zien dat ik dat ook heb gedaan, zie foto hieronder.




Mooie lintjes voor zulke verpakking heb ik genoeg want vorig jaar kreeg ik van een 'n vroege Sint een grote doos vol prachtig band en lint. Ik heb tot nu toe genoten van het gestempel en zal nog wel meer toepassingen vinden of van jullie te horen krijgen. Gerrie had al een geweldig idee om er stitcheries mee te maken en zal ik de komende tijd af en toe een stempelafdruk plaatsen  zoals bijvoorbeeld dit veldmuisje. 


   Degenen die het leuk vinden kunnen het plaatje downloaden 
Natuurlijk heb ik eerst toestemming gevraagd en ook gekregen van de Noord Nederlandse Stempel- & Leermiddelenfabriek B.V.  Ik zal ook een album aanmaken waarin ik ze zal plaatsen. Heel veel plezier gewenst met de stempelafdrukken en hierbij mijn hartelijke dank aan bovengenoemde fabriek die o.a. nog altijd erg leuke stempels verkoopt. Fijn weekend allemaal!

38 opmerkingen:

  1. wat leuke zeg! ik heb ook ooit een doos met schoolstempels gekocht waar ik vervolgens niets mee gedaan heb. leuke ideeen laat jij hier zien. en jouw stempels zijn wel heel erg leuk. dank dat wij er ook gebruik van mogen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zit ik mij echt te verkneuteren ( en dat vlak voor het weekend. . ! ) Wat een prachtige aanschaf en ik leer hier weer wat , want ik ken echt geen schoolstempels . Ik ben nou niet bepaald van de schooltijd van het leitje en de griffel . Zo,n setje had ik wel thuis .
    Netjes schrijven in een schriftje en mooi gelijk als het kan en schuin naar rechts .
    Ik moet hier nog eens uitgebreid rondsnuffelen bij je stempels .
    Dat je daar je papier zo mooi mee gestempeld hebt , geweldig !
    Ik kreeg van mijn zus ook eens eigen gestempeld papier , maar heel anders en niet zo fijn gelijnd . Dat je ons ook nog mee laat genieten , geheel voorbereid in overleg met de fabriekant .
    Iedereen is lief voor elkaar op al deze blog,s
    Het maakt het leven alleen maar mooier .
    Dankje lieve Corrie . En het kunstwerk van je kleinzoon Max !
    Ik kijk er vaak naar , zo,n klein kereltje , hoe hij het heeft gedaan , prachtig de vorm en kleuren !
    Ik heb het al eens vaker verteld , heel eerlijk ik kom vaak door je achterdeur hier even naar binnen . Dan kijk ik in je linker kast , de deur staat altijd open dan netjes opgestapeld zie ik de namen van al de bloggers waarvan ik dan ook inmiddels enige blog contacten mocht hebben .
    Via die weg snel ik meestal in de ochtenduren hier in vogelvlucht door heen . Mijn ogen zien soms veel in het voorbij snellen .
    Nou niet dat ik bang was voor het draakje , maar ik vond het zo mooi . Nu was er even tijd voor een praatje zo vlak voor het weekend . Ik ben bijna buiten adem van mijn lange verhaal . Nu nog even naar mijn brievenbus beneden .
    Als je dat gesluip niet meer wilt , sluit dan je achterdeur !
    En aan je voordeur zit zeker wel een bel .
    Zal ik drie keer bellen , weet je dat ik het ben !
    Oh mijn hemel nu weet heel Nederland deze afspraak . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Corrie wat enig die stempels! Prachtig! En dat cadeaupapier... erg mooi gedaan! Brengt me wel weer op ideetjes! Oja en Vincent is gelijk aan het striptekenen geslagen hoor!! Hij vond het een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Loop ik ( huppelend ?) al te zingen : een veldmuis in het beukenbos . . Oh oh hoe was het al ook weer . . . ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super inkoop!
    mooie stempels die nog leuk in houten kistjes verpakt zitten ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt het me leuk al die stempels uit te pakken.
    Wat moet je steeds weer verrast zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige stempels Corrie! en nog wel 6 dozen tegelijk! Dat is genieten voor je!! Veel plezier ermee en ben beneiuwd wat voor toepassingen je nog meer bedenkt.Jij ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat enig Corrie, wat zal je daar blij mee zijn. Je kunt er zoveel leuke dingen mee doen, zelf stoffen mee bedrukken.
    Wat zijn ze mooi verpakt, ik kan me voorstellen dat je ze niet kon weer staan.
    Liefs Joke en een fijn weekeinden.
    Dank je wel voor je steun.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hartstikke leuk zeg, ik heb ook alleen maar goede herinneringen aan stempels (ten 1e aan de leuke verpakking van een enorme verrassing van jou een paar weken geleden:)) en op de lagere school kreeg je ze bij biologie om in te kleuren of als beloning als je je dictee goed en mooi had geschreven , heerlijk vond ik dat , ik deed het ook altijd met zoveel plezier dat ik op iedere blz. in mijn schriftje een plaatje of stempel heb gekregen....vreselijk leuk dat je dat tegenkwam op internet en er zoveel mee van plan bent en mensen laat meegenieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, in het logje van de pakjes schreef je al, dat je over het pakpapier later nog zou schrijven.
    Dus ik dacht, ha fijn dan schrijft ze waar ze dit prachtige papier heeft gekocht.
    Nu blijkt dat je het zelf hebt gemaakt. Ik vind dat je prachtige stempels hebt en lief dat je een album gaat maken.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie,
    Wat leuk dat je me gelinkt heb maar je stempels zijn nog leuker! Echt fraai, ik kom zo iets nou nooit tegen (nu zoek ik ook niet echt hihi) En heerlijk dat ik lees dat je toestemming hebt gevraagd. (mijn zus heeft veel last van mensen die illegale stempelafrdukjes verkopen) maar dit is leuk, ik borduur niet meer zo heel veel maar zal zeker een stempel van jouw gaan borduren, misschien zelfs deze al wel want hij is wel heel schattig.
    Groetjes Marion. (die nu 'haar naam was Sarah' leest)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi die prachtige stempels en dat wij ze ook mogen gebruiken.
    Helemaal super, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He, dit ruikt naar vroeger. Enig, als je jarig was kreeg je er een met gekleurde stempelinkt en mocht je met een kleur schrijven met je kroontjespen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die stempels zijn prachtig en jij hebt ze leuk gebruikt! Da's pas origineel kadopapier!
    Bedankt voor het veldmuisje en goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk, die stempels! Zo af en toe gaan wij een dagje naar Deventer en dan móet ik altijd even naar "het stempelwinkeltje", ik weet zo gauw niet hoe het heet maar het is dus een winkeltje bomvol met stempels. Leuk idee om er stitcheries van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een leuk verhaal en wat een goed idee van die stitcheries. Nu ik eraan terugdenk, weet ik nog wel dat ik ook weleens stempels kreeg als je een lesje goed gemaakt had!

    wat blijven logjes toch inspirerend!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, wat een mooie stempels.
    De kistjes alleen al zijn zo mooi.
    Wat zal dat heerlijk zijn geweest ........ die kistjes openen en dan al die stempels bewonderen.
    En je papier is super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is nog eens een prachtige bemachtiging, geweldig! Je cadeautjes worden nu nooit meer uitgepakt want dat is zonde.
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat leuk om cadeaupapier met je stempeltjes te maken. Ik heb toevallig net mijn doos met stempels terug, ik heb geen idee of daar ook schoolstempels inzitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och,wat leuk Corrie!Ik weet nog dat wij vroeger een stempel in ons schriftje kregen als er een les goed gemaakt was...of een plaatje,was het niet drie stempeltjes,één plaatje?
    Grappig dat dit soort dingen allemaal weer terugkomen als je die oude stempels ziet...erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk en wat veel.
    Kan mij zulke niet herinneren van vroeger.
    In je schriftje kreeg je een heel klein stempeltje van een uiltje of zo.

    Het cadeau papier is uniek zo.
    En ja leuk als stitchery te gebruiken.

    Mijn dochter spaart ook stempels voor haar 'brief crossing' maar van die moderne gel stempels, wat een verschil.
    Alhoewel daar ook hele leuke plaatjes bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat geweldig jou eigen cadeau papier. Met opruimen de oude stempels weg gedaan. Had ik ook beter aan jou kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vergeet ik nog als ik nog iets tegen kom weet ik waar ze naar toe gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bij ons op school hebben we ze ook een jaar geleden de deur uit gedaan. Ze werden, met alle nieuwe technieken van tegenwoordig, gewoon niet meer gebruikt. Ik heb ze altijd schitterend gevonden maar ook ik gebruikte ze niet meer.
    Veel plezier met je aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, wat een mooi verhaal en wat een aankoop! Marktplaats is toch een bron van vermaak en een plek om hele leuke dingen te scoren. Ik heb er ook eens leuke stempels gekocht. Hier en daar spontaan uitgeleend en nooit meer teruggekregen. Ik moest er ineens weer aan denken, zal er eens achteraangaan om ze terug te krijgen. Mooi cadeaupapier! En een stitchery...... leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een goed idee, dat kado papier!
    Enig, die stempels.
    Bij het zien ervan, komt de herinnering boven van de lagere school....als je héél erg goed je best had gedaan, kreeg 'je een stempel bij je werk en 10 stempeltjes gaf zo'n grote op de voorkant van je schrift!
    Enig om ze terug te zien!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtstempels Corrie! En het cadeaupapier is Enig! Ik word er helemaal nostalgisch van :)
    Wat moest je je vroeger toch uitsloven om een stempel te krijgen ...ik heb er dus heel weinig gekregen ;DD want dat slijmen lag me niet zo geloof ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Cor wat enig. Ik herken ze wel, die stempels. Maar wat een leuk idee om er kadopapier van te maken of voor stichery!! Dat lijkt me helemáál super.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha die Cor !

    Kijk even bij het vorige draak-logje, daar had ik een vraag gesteld,


    groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Corrie, prachtige log en wat heb je een leuk idee dat we allemaal mee mogen genieten in de vorm van stitcheries!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oh oh en het borduurwerk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. reclame:
    http://www.youtube.com/watch?v=lTetIodauIM

    ga die film zien allemaal en geniet van de kleuren ,de kostuums, het verhaal, de liefde, het landschap, de mooie huizen, de details. de poezie van Keats....etc etc genoten van elke minuut!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat ik werkelijk geen herinneringen heb aan schoolstempels , het maakt dat ik me erg oud ga voelen . . .
    Hoe iedereen hier reageert , prachtig om al die reacties te lezen .
    En ondertussen groeit er natuurlijk weer iets moois in Corries borduurtuin .
    Wij wachten af , het is steeds weer een verrassing . En ze showt het zo mooi in de vorm van prachtige foto,s .
    We zullen geduldig zijn hoor en zingen nog wel wat aardige deuntjes .

    BeantwoordenVerwijderen
  34. boomkruiper: had niks met slijmen te maken hoor...gewoon plezier hebben in mooi schrijven en leergierig je best doen...heb ik altijd gehad...op de lagere school dan ...heerlijke tijd vond ik dat en later kreeg je ronde stickertjes ,ook al zo leuk ,ik wou dat ik nog zo'n schriftje had....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @MORGEN HOOP IK eindelijk eens te reageren op al jullie aardige, lieve en leuke reacties bij mijn vorige logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @NU IS HET MORGEN en is de dag toch ineens weer snel voorbij gegaan.
    Nu een rustig uurtje om de reacties te beantwoorden. De stempels hebben precies zoals ik al dacht herinneringen losgemaakt bij een aantal.
    GERRIE, voor jou is dit onbekend zeg je, maar misschien werden stempels niet op alle scholen gebruikt en had men andere materialen om dingen duidelijk te maken.
    Ga je alstjeblieft niet oud voelen Gerrie, jouw schrijfsels hebben een heerlijke sfeer van vroeger, maar vroeger is voor velen van ons ook al lang geleden.
    Wat schrijf je toch altijd leuk over deurtjes die je heel stilletjes binnenkomt om van alles te bekijken om dan weer stilletjes weg te gaan.
    In het echt zou je helemaal niet zachtjes hoeven doen en lag de rode loper voor je uit als je kwam, wat zou dat heerlijk zijn. Heel Nederland mag van mij weten dat je hier komt of als je in het echt zou komen hier thuis.
    Wat ontzettend lief dat je het draakje af en toe komt bekijken, dat doet me veel Gerrie.
    Het liedje van de veldmuis ken ik niet Gerrie, dat komt vast nog wel eens boven drijven.
    ANNELIES, het uitpakken van de stempels was een groot feest en ik heb ze vorige week een mooie plek gegeven op mijn hobbykamer.
    HILLY, ik denk dat ik zo door die stempels werd getroffen omdat ik ook zo blij was met een stempeltje in mijn schoolschriftjes.
    MARION, Sara gaat bij mij ook nog eens gelezen worden na jouw enthosuiaste verhaal!
    ANITAdeR, je brengt bij mij ook weer een herinnering naar boven met die gekleurde inkt! Wat een eer was dat en wat een feest om te doen!
    CONNY, wat een leuke tip!
    ANJE, ik hoop dat mijn cadeautjes toch uiutgepakt worden want daar hoop ik toch ook iets leuks van te maken ;- ))
    MARCELLA, wat leuk dat jij ook stempels hebt, hopelijk laat je die ook eens zien.
    MARIANNED, ik ga eens zoeken of ik nog een oud schriftje met stempeltjes en plaatjes kan vinden.
    MARIAN"NE M, zeker zijn er bij de nieuwe ook heelerg leuke stempels en ook die worden ooit "antiek" *Ü*, zuinig op zijn!
    JOSÉ, wat vreselijk jammer dat je die weggedaan hebt, maar je kunt niet alles bewaren (zei de vrouw die alles bewaarde ;- )
    Dank voor je aanbod voor ooit spulletjes José!
    COR, misschien was dat wel de school waar deze vandaan kwamen!
    TINEKE, zeker achterhalen waar je stempels gebleven zijn en er leuke dingen mee gaan doen!
    WILLEKE, dat is weer een nieuwe manier van belonen die ik niet ken, zo leuk om dat allemaal bij elkaar te lezen!
    ANS, heerlijk om nostalgisch te zijn en net wat Hilly zegt, je kreeg ze echt alleen maar voor een mooi handschrift en zo weinig mogelijk fouten en dat vond ook ik erg leuk om te behalen, niet om de juf te plezieren maar mezelf!
    HA DIE IEN, lees nu pas je reactie. Ik mail je wel.
    HILLY, wat een supertip, lijkt me een heerlijke film!
    YVETTE, geen haast hoor, ik blijf hopelijk nog wel even, kus terug!!!
    ALLEMAAL, heel hartelijk bedankt voor alle reacties bij het stempellogje!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...