zaterdag 3 oktober 2009

Oh kom er eens kijken wat ik in mijn koffertje vind!


 
Er piept voorzichtig een heel oud poppenhandje onder het
kofferdeksel vandaan en heel voorzichtig til ik het babyjongetje
uit het donkere binnenste van de koffer.
Het is een popje dat een aantal van jullie al eens eerder hebben gezien
op mijn blog en het was ooit van Wieta.
Zij is in 1913 geboren dus het popje zal iets jonger zijn,
maar nu toch ook al heel oud nu.
Het maakte de reis naar Amsterdam niet alleen want zijn grote zus
heeft heel goed op hem gepast en hier zijn ze dan samen weer veilig thuis.

 

 
Grote zus is al helemaal aangekleed als de pop in het Sinterklaasliedje ...
"een pop met vlechten in het haar en een snoezig jurkje kant-en-klaar".
Haar serviesje staat al klaar voor de thee straks, maar eerst moet kleine broer
warm aangekleed worden en daarbij mag ze helpen.

 

 
Ze kan dat nu weer heel goed, want haar oogjes
die het niet meer zo goed deden zijn bij de poppendokter in Amsterdam
weer helemaal goed genezen.
Eerst ga ik vertellen dat grote zus nog niet zo lang bij mij woont,
ze was eerst altijd de jeugdpop van mijn lieve weblogvriendin José
en toen José enkele maanden geleden begon met een grote opruiming
bij haar thuis koos ze ervoor om haar lievelingspop te houden
en voor grote zus een liefdevol adoptiemoeder
te zoeken en dat mag ik nu zijn.

 

 
De oogjes waren ooit losgeraakt en na vele jaren zijn nu
tot mijn grote vreugde haar prachtige blauwe ogen weer te zien.
Zoals ik in een vorig logje al schreef zijn de kleertjes van grote zus
gemaakt door José's moeder, maar ze kreeg de pop van haar opa en oma.
Zoals José me in een mail schreef is grote zus bij mij echt nummer
één en is ze heel blij om hier te zijn.


 Eerst trekken we babybroertje het hansopje aan.
Waarschijnlijk zijn de kleertjes van babybroer gemaakt door Wieta's moeder.
Kijk eens naar de lieve kantjes en ingestikte naadjes van dit hansopje
en aan de achterkant zit een heus klepbroekje met piepkleine knoopjes
en zéér fijn omgehaakte lusjes, kijk maar eens:







    Daarna volgt een lang jurkje en ik vind het zo mooi,
het lijkt bijna een doopjurkje en het heeft weer
dezelfde mooie afwerking als het hansopje


 Maar dat is nog niet alles want er komt nog een jurkje overheen
en we weten dat jongetjes vroeger ook jurkjes droegen dus dit is geen vergissing.

Het babybroertje was trouwens ook mee naar de poppendokter
omdat het hoofdje beschadigd was en dat is niet verwonderlijk
voor zo'n oud popje met een kopje van celluloid want bij het ouder worden
wordt het heel broos en breekbaar.


 Tot mijn verrassing had de poppendokter ook bij babybroertje
de oogjes weer hersteld, er zaten nieuwe plakstickertjes op
helemaal in de oude stijl van dit popje.
Ik ben hier ook weer erg blij mee.

Op de volgende collage zie je verschillende plaatjes van broer en zus
met een paar lieve details van de kleertjes van grote zus
en babybroer heeft zijn jurkje daar ook al aan met
een ontroerend naïef borduurseltje.



 
Het serviesje is ook van Wieta geweest,
het schilderijtje op de achtergrond kreeg ik ooit van Els
en het leuke vintage tafelzeiltje vond ik in een kringloop.
Ik wens jullie een bijzonder gezellig  weekend toe
en maak het net als wij maar gezellig met een
pot warme thee met iets lekkers erbij!

32 opmerkingen:

  1. Corrie wat heeft de poppendokter goed werk verricht. Wat een mooie, lieve poppen zijn het en ook zo teer met hun prachtige kleertjes aan. Wat zul je genieten.
    Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk van de poppendokter. Wat leuk toch dat er nog enkele zijn die dit werk doen. Wat zul je blij zijn met het resultaat. José ook, denk ik want haar pop van vroeger heeft nu weer een mooie bestemming. Heel veel plezier met je popjes.

    groeten, Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rijk bezit Corrie en wat een lieve gezichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieve poppenadoptiemoeder !
    Zijn de adoptiepapieren allemaal in orde ?
    Want er valt heel wat te regelen met een adoptie .
    Dat jij een lieve moeder voor je poppenkind zal zijn daar zijn wij wel van overtuigd .
    Je weet ook maar precies de juiste poppenkindjesdokter te vinden . Die heeft knap werk verricht . Ze kunnen zoveel en doen het met zorg .
    Nu ga ik nog even uitgbreid al de foto,s vergroten en bewonderen .
    Ik begin vaak al te kletsen voordat ik alles goed bekeken heb .
    En wij snappen het al dat er nog veel meer vervolg zal komen na deze adoptie .
    Eigenlijk moeten wij nu met een adoptiekraamcadeautje komen , dat zou wel mooi zijn .
    Iedereen hier natuurlijk blij dat er nieuws is over de geheime inhoud van het koffertje .
    DE GEHEIME INHOUD VAN HET KOFFERTJE , mooie spannende titel voor een boek . . .
    Ik wens je veel zorgzame mooie jaren met je nieuwe aanwinsten .
    Groetjes en een heel fijn weekend , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtige poppen! fijn dat ze weer zo mooi gemaakt zijn! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi verhaal Corrie. De poppen hebben een mooi plekje gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooo wat een aandoenlijk tweetal !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat vreselijk leuk zeg Corrie en wat lief van José!!!Een beter adresje kun je niet verzinnen.Wat geweldig dat je naar een poppendokter bent geweest,als kind vond ik dat altijd zo intrigerend bij "Jeugdland"(speel/knutselparadijs in Ahoy Rotterdam in de zomermaanden), maar ik had dan geen pop bij me ,dus ben er nooit naar binnen geweest....jammer genoeg...veel te spannend ook ;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nu heet t kids adventure...be benieuwd of ze nog steeds koekjes bakken en kunnen winkelen in een "echte"winkel en knutselen ,radio programma 's maken of een krant.....wat was dat leuk!! hahah sorry ik dwaal af....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie ik herinner mij haar weer met deze felle blauwe ogen. Geweldig wat is ze mooi gerepareerd.

    En mijn Moeder en Opa zouden blij zijn dat ze bij jou zo fijn thuis gevonden heeft. Wat zijn ze aan het lachen nu als ze dit zagen. Jos goed gedaan hoor om haar aan Corrie te geven. Je had geen beter adres kunnen zoeken. Ze blijft altijd in mijn gedachten.

    Maar inderdaad bij jou is ze nummer een grote zus past goed op kleine broer.

    Geniet fijn van ze samen, jij hebt haar haar ogen weer terug geven. Wat zal ze hier blij mee zijn kan ze de wijden wereld weer fijn in kijken.

    Heel veel plezier en dat jullie maar lang van elkaar kunnen genieten.

    Dikke kus voor allemaal José

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is haar jurk weer mooi geworden geweldig,en ik zie haar armbandje heeft ze ook nog enig !!

    Haar gezicht en ogen zitten weer in mijn gedachten.

    Heel mooi log Corrie.Leuke foto's samen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk deze poppen met mooie kleding. De ansichtkaart in lijstje is ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie poppen en wat ontzettend fijn dat grote zus een fijn adres heeft gevonden....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi en lief adoptieverhaal.
    Dit mooie stel zal het bij jou goed hebben. Ze zien er schattig uit.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schat aan spulletjes!
    Enig!!!!!!!!!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOO weer helemaal 'des Corries' !!;-)))

    Dit had ik nooit verwacht.
    En wat fijn dat José's spulletjes een goede plek hebben nu.

    Mooi tafereeltje zo in lieve sferen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O wat een mooie poppen en wat zijn ze mooi opgeknapt. Een lief bezit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dank je wel voor de heerlijke logjes die ik hier weer kon lezen ! Geweldig die oude poppen.
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat er zulke knappe poppendokters zijn, want grote zus en kleine broer zien er weer heel mooi uit! groetjes Peti

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou José had geen beter adoptieadres kunnen uitzoeken volgens mij en haar pop heeft een prima vervangadres gekregen! Wat heb je zo mooi laten herstellen en ook zo mooi aangekleed!
    We blijven diep van binnen gelukkig altijd nog een beetje kind met poppen. Vorig jaar heb ik ook nog een vervanging als herinnering aan mijn pop van vroeger gekocht... na heel lang aarzelen... Ergens raar op deze leeftijd, maar door de weblogs vind ik het inmiddels een stuk minder vreemd. Ik ben niet de enige met deze 'tik' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 't Zijn dropjes, schatjes, sterretjes! Heerlijk he, die poppenkinderen? En als ik dit zie, besef ik me opnieuw hoe graag ik poppendokter zou willen zijn. Wie weet ooit?
    Voorlopig gewoon maar genieten van al onze poppenkinders!
    Liefs van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een enig verhaal heb je er weer van gemaakt... zucht.. ik zou ze graag persoonlijk komen bekijken. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontzettend lief hoekje, een genot om naar te kijken en de poppen zien er ook zo schattig uit.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk dat ze weer helemaal 'beter' zijn gemaakt!Als er toch geen poppendokters waren...;-)) Fijn dat ze nu bij jou hun tweede leventje mogen hebben,gefeliciteerd met de 'gezinsuitbreiding' Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat hebben jullie dus in Nederland: een poppendokter. 'k Zou niet weten waar ik hier een dokter voor mijn poppen zou moeten vinden. Geniet van jouw uitgebreid gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hèhè eindelijk tijd om met je mee te kijken wat er uit je koffertje komt. Wat een snoepjes!!!! Wat een geluk dat er ook nog steeds poppendokters zijn. Echt poppen om te koesteren. Zó lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schatten allemaal en dat heb je allemaal in dat lieve koffertje.
    Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige poppen komen er uit het koffertje tevoorschijn. Geweldig, wat een goed werk heeft de poppendokter verricht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. da's het leuke van de logs later te lezen: dat je meteen het vervolg kan lezen! wat een kundige poppendokter zeg! en wat een heerlijke poppenwereld heb jij geschapen!
    dank ook voor de link! ik heb ook nog zieke poppen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. He Cnorrebol,

    Ziet er allemaal weer prachtig uit, wat een tijd en geduld steek je hierin, iedere keer als ik op je blog iets schrijf komt dat naar voren, het verschil in ons Truus geduld en Miep ongeduld, maar wel zusjes , dat dan weer wel.!
    Ik zie nog steeds mijn mooie sieraden staan wat lief dat je daar ruimte voor maakt in je prachtige blog, of log hoe het ook heet.
    Lief die slofjes van de Max , en die van jou zo klaar toch Cor!!
    Geniet van de herfst, en het prachtige palet kleuren, ik ga met mijn Max bijna iedere dag het bos in mischien wil je voor hem ook slofjes maken, maar dan wel vier hoor!!

    liefs tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @ Hé Rietepiet, wat een lof zwaai je me weer toe, maar als ik nog denk aan al die 29 schakels van de armband die je voor me maakte en waar ik wel 29 zoenen voor terug moest geven omdat het zoveel geduld had gekost om te maken, is het wel duidelijk dat het niet je grootste hobby is om geduld te hebben, maar daarom is het juist des te knapper dat je zoiets tóch voor me maakte en zo oefen je je geduld wel heel erg goed Rietje!
    Ik ben ook heel trots op de mooie sieraden die je maakt dus logisch dat er een album op mijn weblog staat, zou jij toch ook doen!
    Kus van je zus, ach hier zijn er nog 28 ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo, wat een mooie poppen zeg. Per toeval kom ik ineens op uw web-log terecht. Die jongenspop lijkt een beetje op mijn zoontje van 1. Als u mij mailt dan stuur ik u een foto van mijn zoon, dan kunt u het zelf zien.
    Leuk allemaal. Vriendelijke groeten!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...