vrijdag 30 oktober 2009

Kerstruil en vervolg van slakje


 
Eerst plaats ik hier een nieuwe stempelafdruk die je als sitchery-patroon kunt gebruiken.
Ik vind dat de eekhoorn griezelige pootjes heeft,
maar je kunt tijdens het borduren natuurlijk altijd zijn nagels knippen ;- )
Ten tweede het nieuws dat ik meedoe met een kerstruil
die Katrien organiseert.
Het is voor het eerst dat ik aan zoiets meedoe en ik vergat dus dat ik dat ook
even op mijn weblog kan vermelden, hierbij dus gedaan.



  
Ik vind het heel erg leuk om anoniem op de weblog van mijn
kerstruilpartner rond te neuzen om te zien waar haar interesses liggen
zodat ik leuke cadeautjes voor haar kan verzinnen en ik kan al genoeg bedenken.
Ten derde het genoemde slakje ... op de foto een totaalplaatje
van het borduurwerk waarmee ik bezig ben en toen ik het in
 een eerder logje
voor het eerst liet zien vertelde ik over een slakje.


  
Bij de reacties stond toen een bijzonder leuk idee van INE
om het verhaal over het slakje in dit borduurwerk te "vereeuwigen"
door ergens een klein slakje te borduren.
Op de foto hierboven is daar al iets van te zien.
Het zoeken naar een patroon van een klein slakje viel nog lang niet mee
maar zoals bekend zijn er altijd aardige webloggers en/of -lezers die meedenken.
Zo stuurde HILLY me een mail met de tip dat in het boek
"Petits points & Toile de lin" van Marjorie Massey
een slakje staat en ze wist nog dat ik dat boek ook heb.



  
Helaas was dat zelfs voor het kleine hoekje dat ik over had toch nog te groot,
maar ik vond na lang zoeken een ander patroontje en omdat ik
met de mooie donkerrode bloementak al geoefend had met het borduren
met 1 draadje garen over 1 draadje linnen zag ik dat dit slakje
een heel leuk plaatsje kon krijgen onder de bloementak.



   
Het is echt een piepklein diertje, kijk maar naar de borduurnaald
nr. 26 die ernaast ligt  en daarom des te leuker.
Omdat dit linnen tamelijk open is viel het 1 op 1 borduren me reuze mee
en het effect vind ik erg mooi. INE bedankt voor deze leuke tip!
Het slakje van Hilly gaat zeker ook verwerkt worden,
daar heb ik een heel mooi idee voor. Fijn weekend allemaal!


30 opmerkingen:

  1. Schattig slakje en altijd leuk een kerst ruil.
    Groeten en een fijn weekend Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief slakje !
    En het eekhoorntje op zijn manier ook een aardig beestje al zijn zijn nagels lang . Zou er ergens een eekhoorntjesnagelstudio bestaan ?
    Nou we verzinnen er wel wat op en gaan natuurlijk voorzichtig te werk zonder enige complikaties van te ver afknippen tot bloedens toe , dat kan niet .
    Het eekhoorntje brengt me weer in vakantie stemming toen we zoals vaak graag naar de Veluwe gingen voor een paar weken . Gezellig in een bungalow , met z,n tweetjes in een huisje voor zes bestemd .
    Mooi terras en dan kwam er dagelijks een eekhoorntje ons bezoeken . Zo gingen we het beestje verwennen met nootjes . Af en toe nam hij de vrijheid om binnen te komen .
    We hadden op een middag gepland een tochtje door het Veluwe landschap te maken , en we kwamen maar niet weg , we hadden het te druk om ons eekhoorntje te observeren .
    Vakantie in een 6 persoons bungalow was erg fijn voor wat extra ruimte , er ging altijd veel mee . Leuke handwerkjes en natuurlijk moest ik zorgen voor een beetje leuke keuze , en oh ja de tijschriften niet te vergeten !

    Zo ik was er weer even mooi op de Veluwe !

    Wel dank voor je lieve eekhoorntjes aanbieding !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor je slakje.
    En spannend hé die kerstruil.LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat speciaal dat je het slakje hebt vereeuwigd. Heel erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee van het slakje. Wat een verschil met gewone kruisjes. Echt fijntjes.
    Ik las al dat er overal al ideeën borrelen voor de ruil. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een origineel idee van dat slakje! Ook ik doe voor het eerst mee aan een kerstruil (van de borduurpagina) en ga dit weekend hier aan beginnen. Wel spannend!

    Fijn weekend, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. corrie, wat wordt dat een schitterdende lap zeg! heerlijk dat slakje dat er stieken tussendoor is gekropen. mijn liefde voor motiefjes van slakken is omgekeerd evenredig met mijn afkeer van de vele naaktslakken die mijn tuin terroriseren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit verhaal is dus helemaal aan mij voorbij gegaan als je niet bij iedereen bij houd om regelmatig te kijken en te lezen. Sorry Corrie door dat ik met vakantie ben geweest, en last van mijn rug heb ik maar af en toe hier achter gezeten. Dus daardoor mis ik van alles. Door wel plaatjes te bekijken en niet volledig alles te lezen val je ook door de mand en dit is dus gebeurt. Wij spreken elkaar wel maar hebben het over van alles en nog wat maar niet over slakje gehad. Maar ik vind jou slakje zo lief klein echt een schatje.Enig. Wat is dit toch leuk onder elkaar, om elkaar te helpen hier mee.
    Tip van Hilly leuk hoor!!

    Je borduurwerk prachtig en geweldig kleur gebruik. Mooie combinatie!

    Ik zal ook even wat laten zien op log waar ik zo tussen door even mee bezig was. Borduren ligt even stil.
    Zit klem tussen bureau en stoel stevig. Met rug tegen leuning nu te schrijven. Dan voel ik weinig.

    Een heel fijn weekend, geniet ervan Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Watis je borduurlap toch prachtig van kleur!!! Lief slakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat is een heel leuk idee Corrie, maar inderdaad moeilijk om te vinden. Leuk dat het toch gelukt is en hij inmiddels op je borduurlap rondkruipt.

    ben benieuwd naar je kerstruil.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een vreselijk leuk idee van ine om dat veqhaal/slakje in te voegen ..hihi ..ik wist niet eens dat t hiervoor was ,ik dacht dat je bezig was met een mooie herfstlap ofzo...maar begrijp me goed ,deze lap vind ik ook zeker prachtig en ben ik ook zeker van plan ooit te maken ,de kleuren en patronen zijn nl prachtig!! Veel plezier ermee verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, de kerstruil: voor mij is zoiets ook de eerste keer. Maar dat is wel te wijten aan Katrien. Zij kon mij overhalen toch mee te doen. En je weet : ik heb niet veel nodig om.....
    En ik ben nog altijd verliefd op .....jouw borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie lap en dat slakje is om op te vreten ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi Corrie, mooi die klerene zo.
    Ja spannend hé die kerstruil, heb net mijn pakjes ingepakt, nu nog weven een doosje vinden waar het in kan!!
    Fijn weekeinden. Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moest erg lachen om die griezelige eekhoornpootjes; ik had ook een keer een patroontje met hele enge poppenhandjes; daar heb ik ook maar gauw wat anders van gemaakt ( een soort wantjes, zullen we maar zeggen!).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, leuk hè Corrie, die kerstruil. Ik doe ook voor het eerst mee en ben al lekker bezig. Fijne, gezegende zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij wordt heel leuk Corrie. Ook ik doe voor de eerste keer mee aan zoiets als de kerstruil en vindt het spannend. Zowel het maken als het krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha,een bekend diertje!
    Leuk om je lap zo een beetje persoonlijker te maken Corrie!
    Bij mijn ABZee rennen er een paar eekhoorns door alle letters...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat wordt je lap toch mooi. Prachtige kleuren, lief slakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt super schattig dat slakje Corrie!En ja...ik vind die nagels ook een beetje griezelig.Maar ja het is dan ook Halloween tijd he?liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha lieve Corrie,

    Wat een schattig slakje heb je gemaakt en wat een mooie lap wordt dit!
    Ik zou die eekhoorn ook beslist naar de manicure sturen ...
    Ik moest erg lachen om je Halloween commentaar: wij doen verder ook hélemaal niets met Halloween, zijn ook van die Hollandse types. Alleen vielen onze kleine(re) dames en bloc bij de Xenos voor een vriendelijke waxinelichthouder in de vorm van een spookje, dus daar moeten we één dag in het jaar iets mee ... Vandaar ons piepkleine Halloween-hoekje.
    Ik ga vanmiddag eens bijlezen op je blog, nu eerst eens een paar meiden uit bed trommelen ...

    Fijne dag & groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, wat is je slakje mooi! Ik heb het boek ook en wist niet dat er zo'n prachtig slakje in stond.
    Je borduurwerk heeft hele mooie kleuren.
    En ja, de kerstruil hé. Ik doe ook mee en vind het ook spannend.
    Lief van Katrien dat ze die organiseert. 't Zal best wel veel werk zijn voor haar.
    Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. AAA lieffff inimini slakje !!
    Ik vind het altijd gezellige beestjes !;-)

    Een leukertje en je borduur wordt prachtig.

    Daar zal jij vast wel wat moois voor verzinnen zo'n kerstruil.

    Mooie stempel.

    Zag het keulse hiervoor, ook herinneringen aan.
    Mijn ouders hadden avndijvie in het vat sataan in de kelder, zoutttt !!!;-)
    En in de jaren 70 stonden ze op mijn aanrecht.

    Van de keukendoek wordt ik zeeziek, mooi gemaakt !1

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lief slakje!!! Een dierbarte herinnering wordt dat. Leuke kerstruil waar je aan mee doet! Altijd heel verrassend als je jou pakketje krijgt. In de mini wereld wordt dit ok gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @DANKJEWEL allemaal voor de reacties op het kerstruil- en slakjesverhaal. Omdat ik in mijn net geplaatste logje heb geschreven dat ik nu met de beentjes over elkaar ga genieten van de zondagmiddag moet ik nu toch echt even afscheid nemen van internet. Groetjes en tot snel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk idee! Zo wordt het helemaal een persoonlijke lap.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En wat zei je kleinzoon toen hij zijn slakje op je borduurwerk zag staan?
    t is móói geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lief slakje met kleine steekjes in een hoekje vereeuwigd. Die kleine herinneringen in je borduurwerk maken het zo eigen!
    gezellig, die kerstruil. Ben benieuwd wat er zoal van eigenaar zal wisselen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Met zo'n lief klein slakje maak jij je borduurwerk nog persoonlijker. Heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Eindelijk weer eens aan het bijneuzen op je weblog. Wat een prachtig borduurwerk en een lief slakje. Het wordt zo wel een heel persoonlijk werkstuk. Ik kijk nog even verder

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...