maandag 12 oktober 2009

Chinese papieren draak van Max


Tijdens een van de logeerpartijtjes van Max bij ons kwam het woord draak aan de orde.
Als antwoord op Max zijn vraag wat een draak wel mocht zijn, liet ik hem op internet
plaatjes en filmpjes zien van een aantal papieren Chinese draken die niet
al te eng waren voor een jongetje van nog geen vier jaar oud.
Hij vond het geweldig!

Na enkele dagen, toen hij alweer bij zijn pappa en mamma thuis was,
kregen wij een e-mail van pappa Menno toegezonden met als bijlage
de draak die Max thuis had geschilderd en wij vinden hem prachtig!
We hebben hem als bureaubladachtergrond op de laptop staan.
Picasso zei het al:

"Ieder kind is een kunstenaar, de moeilijkheid is
om er een te blijven als je groot wordt!"

21 opmerkingen:

  1. Wat een prachtdraak, wat is het toch heerlijk om de kleinkinderen groot te zien worden! Ik ben aan het bijkomen van een logeerpartijtje van mijn 2 bengeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een jongetje dat nog geen vier jaar oud is heeft hij goed de plaatjes bekeken en naar je geluisterd Corrie. Hij heeft een mooie draak gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je kunt wel zien dat het kunstzinnige ook in Maxje zit!wow wat ontzettend mooi Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, maar in zo'n familie moet het wel een blijvertje zijn, komt vast helemaal goed met Max!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Picasso heeft helemaal gelijk! Maar ik ben niet bang dat het geen blijvertje zal zijn bij jullie. Het zit in de familie! Leuk Corrie, helemaal omdat je er elke keer op je buroblad naar kan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Corrie, wat je ons nu laat zien is kunst met een grote K hoor. Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat heeft picasso heel goed gezegd! voorlopig is max al goed op weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind um ook echt prachtig, sprookjesachtig mooi gewoon , ik dacht ook dat je aandacht aan kunst besteedde...erg leuk sowieso waardevol ,omdat het van je kleinzoon is nav dat jullie het erover hadden....erg lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit een prachtige draak van Max. De beweging zit er helemaal in. Leuk dat je het als achtergrond gebruikt. Daar zal Max ook wel weer super trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig inderdaad houden zo dat kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig stukje echte kunst..wat een creativiteit voor een jongetje van vier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een mooi kuntwerk geworden ! Leuk om te zien wat voor indruk sommige dingen op kinderen maken...
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig. Ik zou heel trots zijn op Max!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoe kinderen hun ideen op papier zetten! Het vehaal erbij is dan zo leuk. Max heeft veel indrukken gekregen van de draken! Hij maakte dan ook een pracht exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig kunstwerkje van Max, leuk dat zijn logeerpartijtje bij oma zo veel indruk heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha die Cor !

    Wat een prachtige draak! en dat zeg ik als kenner; als juf !

    Nu ik je toch spreek.

    Wat dacht je ervan als we inplaats van naar Utrecht ( dat is misschien meer iets voor ons samen !) met z'n vieren naar de Hermitage gaan?

    Zo ja, noem jij dan maar een datum.

    groetjes,

    ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. AA liefff, leuk zulke tekeningen.
    Kijk hoe dat toch in dat koppie gevormd is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaaa grappig he Corrie dat ik meteen ook een draak heb gemaakt!Ik deed het niet "bewust"maar het zal misschien toch de inspiratie van Maxje zijn geweest!liefs en knuffel Dees
    PS Ik heb nu net weer zitten borduren,misschien "onbewust"toch ook door weer door jou aangestoken geraakt.xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @HET DRAKENLOGJE had ik nog niet eens beantwoord en ik vind jullie reacties juist zo ontzettend leuk. Het lijkt me enig als Max ze over een paar jaar zelf kan lezen en begrijpen. Heel veel dank dus voor jullie reacties op Max zijn kunstwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corneeltje,
    Wat een geweldige artiest in de dop is die kleine Max.
    Een waar kind van zijn vader in die zin !
    Leuk om te zien.
    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...