zaterdag 26 september 2009

Poppenwasje


Gisteren heb ik een poppenwasje gedaan en er is één persoon
die dit jurkje heel goed kent ... José!
Het jurkje is gemaakt door haar moeder en dat het nu bij mij
aan de waslijn hangt is een verhaal op zich.
Dat verhaal ga ik nu nog niet vertellen want daarvoor is
meer nodig en dat duurt nog even.
Erg wazig allemaal, ik weet het, maar ik wilde toch heel graag
even aan José laten weten dat aan het verhaal gewerkt wordt.




Hier is het hele wasje te zien en er hangt nog meer aan de lijn
dat José zal herkennen, maar er hangen ook kleertjes aan
die zij ni­et kent en daar hoort weer een ander verhaal bij,
duurt ook nog even, maar het zijn toch gewoon leuke foto's
om even bij weg te zwijmelen en te denken aan de
poppenwasjes die we als kind deden?!




We hadden toch allemaal onze eigen roze poppendromen
en ik droom nog altijd verder, jullie ook?
Hopelijk kan ik dit verhaal heel snel verder vertellen
en ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe!



46 opmerkingen:

  1. Dit voorname poppenwasje mag drogen in het weekend lekker fris uitwaaien . Ik denk dat er nog een lang verhaal zal volgen over deze mini kleertjes .
    En misschien is er wel schoolwerk bij van heel lang geleden . Wat kregen de meisjes toch uitstekende naailessen . Met dromen over de kleertjes lekker verder gaan in dit weekend . Geniet er van , want tijd is kostbaar .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi, teer, klein wasje ! Een genot om naar te kijken.
    Je maakt me nu wel nieuwsgierig hoor !
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoy Corry, ik heb een hele andere vraag. Ik zie dat je zoveel leest en je er volgens mij veel van weet of in ieder geval contacten hebt in die richting. Ken jij schrijvers(sters) die schrijven over hun eigen emigratieperikelen en belevenissen van mensen die na WOII, of omstreeks die tijd naar Amerika en Canada gegaan zijn. Ik hoop dat jij wat weet. Niet omdat ik wil emigreren, maar ik het zo leuk vind om te lezen wat die mensen toedertijd allemaal meemaakten. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Corrie wat leuk bij jou dit wasje te zien ik herken verschillende dingen. Ja mijn moeder heeft dit jurkje gemaakt leuk mooi wit geworden. Herken de kraaltjes Enig het kanten rokje, Leuk deze foto's, ik weet ook waar dit bij hoort ha ha. Met heel veel liefde aan jou gegeven. Een goed tehuis bij jou. Enig!

    Wat een leuk verhaal bij de foto's..Ze zou dit nog eens moeten zien, wat zou ze lachen en dit leuk vinden. En zeggen tegen mij dit heb je goed gedaan om dit aan haar te geven. Dat weet ik zeker..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie! Allereerst: wat een heerlijke zonnige foto van jou op je log! Daar word ik nou helemaal blij van als ik daar naar kijk.
    En wat een popperig wasje!! En die knijpertjes, énig.
    Fijne zondag en genietse maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto's en wat een heerlijk spannend vooral vaag verhaal. En wat betreft je vorige blogje, ik heb eindelijk weer een boek tevoorschijn gehaald; Amos
    Oz, Een verhaal van liefde en duisternis. De laatste uit mijn kast die ongelezen is. Een dikke pil (gelukkig)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit net aan je te denken Corrie, en daar ben je. Was net van plan om bij jou even te gaan kijken, dus hier ben ik dan.
    Wat leuk die poppen kleertjes en wat zijn ze nog mooi wit. ben benieuwd, naar het verhaal hier achter.
    Groetjes Joke en een fijn weekeinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OH,wat leuk om zo'n wasje te zien hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk waslijntje laat je ons zien Corrie. Ik ben heel benieuwd naar je verhaaltjes. Ik heb geduld hoor! Tot die tijd geniet ik gewoon van je prachtige foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het ziet er sowieso al heel schattig uit, dus ben benieuwd wat voor lieve pop je hebt gemaakt of aan het maken bent hiervoor ;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Rita ,als boekverslindster en boekverkoopster wil ik je attent maken op deze site:
    http://www.hotel-boekenlust.nl/reiskamer/12-canada.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en deze;
    http://www.vlabinvbc.be/?navigatieid=30&recensieid=2124&groeperen=recensieCategorie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. of dit:
    http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/Netherlands_canlit/authorsign-nl.asp

    BeantwoordenVerwijderen
  14. deze
    http://www.bol.com/nl/p/boeken/de-roep-van-de-nachtvogel/1001004005762816/index.html#product_description

    BeantwoordenVerwijderen
  15. of dit:
    http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/Netherlands_canlit/authorsign-nl.asp

    BeantwoordenVerwijderen
  16. http://www.cossee.com/?ID=319

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oké de laatste rita:
    http://annavangelderen.blogspot.com/2009/09/mooie-verhalen-over-gewone-mensen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. http://www.literatuurplein.nl/recensie.jsp?recensieId=70

    oké tik gewoon "roman emigratie Canada "in bij google en je kunt jaren vooruit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezellig wasje hangt daar,ik hoop dat we ook nog een keertje te zien krijgen wie deze kleertjes passen...;-))
    Leuke foto Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een romantische foto's... wie is het popperige prin6je dat dit stralend wit straks weer dragen mag? x MM

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn poppen worden helemaal enthousiast bij 't zien van die heerlijk witte kleertjes... :)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OHHHHHHH dit vind ik zoooooo lief!wat ontzettend aandoenlijk!liefs en dank voor je lieve reaktie net op mijn elven avontuur.Ik heb net het huis af....Ik ben er erg blij mee!!!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontzettend lief wasje en wat heb je mij nieuwsgierig gemaakt.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat leuk om hier weer even bij te lezen: over je kleindochter, de mooie boeken van PS Buck...

    En dan het poppenwasje, het staat snoepig. Toch heb ik nooit het met-poppen-speel-gen gehad en blijkbaar heb ik die ontbrekende genen doorgegeven ;-), want ook al heb ik drie dochters, er was géén poppenmoedertje bij...

    Maar het blijft snoepig staan!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat leuk zo'n poppenwasje! Ook je collage is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig zo'n wit poppenwasje, veel leuker dan de normale was. Zulke wasjes doe je toch met plezier.
    De wasknijpers zijn ook veel leuker.
    Het strijken van dit kleine spul zal wel moeilijker zijn, maar toch enig om te doen.

    Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gezellig wasje hangt daar bij jou aan de lijn! Doet me denken aan een filmpje dat ik deze zomer in het speelgoed museum zag in Deventer. Daar waren 2 meisjes de poppenwas aan het doen! Heel leuk was dat. Onze kleindochter van 6 die kon er niet genoeg van krijgen. wilde het telkens weer zien!Nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt naar de vehalen er om heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooo wat schattig...lief al dat kleine spul. Mooie foto's heb je er van gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. OO wat lief en zo sereen al dat wit.
    Mooie foto's/collage !!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Meer dan schattig, dat poppenwasje aan de lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben weer even heerlijk aan het bijlezen geweest op je weblog en dat is altijd heel fijn. Je kinderwasje doet me ook wel erg aan vroeger denken, al was die van mij lang zo mooi niet als dit romantische wasje. Je hebt me wel erg nieuwsgierig gemaakt naar de rest van de verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuk lijntje. En Willy maakt ons opmerkzaam op die passende knijpertjes: zo lief!

    Voor mijn pop heb ik nog een jurkje wat ik zelf op de lagere school heb gebreid. Toch weer eens opzoeken, nu heeft ze de originele jurk (weer) aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie, wat heb jer een prachtig logje van gemaakt, de foto's de collage, schitterend... Nu het achterliggende verhaal nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik ben benieuwd naar jouw verhaal achter de poppenwas

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hay Corry, ik maak op een wel heel oneigenlijke manier gebruik van je web-log. Via deze weg wil ik Hilly bedanken (wiens web-log ik ook geregeld las toen ze nog in blogland verkeerde). Ik ben ook zo blij met alle verhalen die jij hier vertelt, hoe je in geschiedenissen duikt en hoe er af en toe een totaal andere wereld voor me opengaat. Heerlijk. Bedankt. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oei Corrie, je houd het wel spannend. Ben heel benieuwd naar het ware verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuke foto's, kan je van die laatste geen ansichtkaart laten maken, wat een plaatje!
    Heerlijk zo met José op pad geweest, ik ben benieuwd of je nog wat stofjes hebt gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @LIEVE GERRIE, je voelt zo goed aan hoe ik dit wasje heb gedaan en hoe het voelt om het te doen, ik hoop maar dat het verhaal niet tegenvalt straks.
    OOK ALLE ANDEREN weer bedaNKT VOOR HET MEEGENIETEN met dit logje, het is juist zo leuk om mijn plezier te kunnen delen met degenen die dit ook leuk vinden.
    JOSÉ, we houden de spanning er nog even in hè! Fijn dat je denkt dat je moeder het ook goed zou vinden dat dit bij mij terecht gekomen is.
    CHRIS, wat leuk dat je mijn foto opmerkt en die ook nog eens heel leuk vindt (^_^)
    MARION, wat leuk dat jij Amos Oz leest, ik heb er eentje gelezen en de volgende kwam niet door, maar ik waag altijd een nieuwe poging!
    JOKE, dat kwam precies uit dan hè :- ))
    HILLY, jij mag niet meer raden ;-)
    RITA, je hebt van de allerbeste boekenwurm de allerbeste aanbevelingen gekregen en Rita, ik vind het helemaal geen probleem als je mijn weblog voor zoiets leuks gebruikt, maak je daar geen enkele zorg over en dankjewel dat je ook bij mij zo graag leest.
    WAT EEN bijzonder lieve, leuke en aardige reacties allemaal, nu ik alles nogmaals achter elkaar rustig doorlees, word ik er zo vrolijk en blij van. Dankjewel allemaal en
    BETTY, ik heb géén lapjes gekocht, maar ben vanochtend wel voor het eerst sinds tijden naar zolder getogen om wat van mijn "oude" lapjes te snijden :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gezellig miniwaslogje ;-) Leuk die foto's ! Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @INGRID, wat goed om je naam hier te zien, ik ben je weblog helemaal kwijt en wilde juist morgen een logje schrijven om te vragen of iemand wist waar je gebleven was!!! Ik mis nog een ander weblog ook, zo'n gekke gewaarwording. Maar nu ben jij weer te vinden. Ik kan niet reageren op je weblog Ingrid, maar geniet van al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohhh ja Corrie de poppenwasjes op de kleuterschool ... en de door mijn moeder op de Passap gebreide poppenjurkjes. Zo'n verrassing altijd weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je bent wel heel spannende verhalen aan het vertellen, maar de foto's zijn al even prachtig! Inderdaad zwijmel-foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. wat een prachtige kleertjes! en natuurlijk benieuwd naar de verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...