maandag 25 mei 2009

Oranje hoort ook bij de herfst!



Volgens mij is dit de eerste keer dat ik over dieren schrijf.
Ik heb ze namelijk niet in huis omdat ik er niet tegen kan en er
ziek van wordt, maar toch heb ik een dierenvriendje en dat is mijn sluierstaart.
De foto maakte ik tijdens het schoonmaken van zijn huis en dan
zwemt hij tijdelijk rond in een grote glazen mengkom.



Deze maand is hij VIER JAAR OUD geworden en tot voor kort
wist ik niet dat deze vissen wel negen jaar kunnen worden.
Vorige week vond ik bij de kringloopwinkel een nieuwe glazen torenflat
voor mijn visje en kan hij beter naar buiten kijken in plaats van door de versleten,
wazige plastic ruiten van zijn vorige behuzing.




Maar er is nog meer oranje in mijn huis te vinden,
zoals dit borduurwerk waar ik al een tijdje aan bezig ben.
Vaak laat ik mijn werkjes pas zien als ze af zijn, maar dit is zo'n uitgebreid
werk dat het nog wel even zal duren voor ik het totaal kan laten zien.




Het is erg prettig om met deze vrolijke kleuren te borduren
en voor degenen die nieuwsgierig zijn naar het eindresultaat
is hier een link waar je een mooie foto kunt bekijken en
waar je deze handwerkmap ook kunt bestellen.




De "A" heb ik inmiddels ook af en nu mag ik vandaag beginnen
aan het middendeel van dit borduurwerk.
Ik wens jullie vandaag ook fijne handwerkmomenten toe.


37 opmerkingen:

  1. wat mooi oranje!!! prachtig borduurwerk! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat er een mooie foto van je op je log.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk jou vis 4 jaar, en nog in leven wat leuk. Bij mij leven ze niet lang. Maar ik begreep dat je ook geen verschillende soorten bij elkaar kan doen.

    Maar bij mijn dochter ook.
    Je kent mijn dochter, die heeft ook een klein goud visje. Een paar jaar geleden het hele jaar op school gehad. Iedereen wist wanneer het beestje eten moest hebben. Zij in een plastic fles in de vakantie mee naar huis genomen.Zie je dat visje al schommelen in de auto. En een keer van die kleine visjes bij gekocht wij samen.Om dat wij dit leuk vonden. Nog geen twee weken waren ze dood, want ze moesten verschillend voer.
    Nou die goudvis groeien die at dus dat dubbele voer op. Toen kreeg die goudvis een ziekte zij medicijnen voor hem halen. En ja je begrijpt het al, hij is weer op geknapt. En hij leeft nu ook nog. De medicijnen waren duurder dan het visje.


    Jij verzorgt deze mooie vis heel goed, is jou ook toevertrouwd met heel veel liefde.Hij heeft het geweldig bij jou, en nu weer een nieuw huis gezocht voor hem. Top hij ziet er prachtig uit!!

    En je mooie borduurwerk, bij het visje uitgezocht.
    Hi hi grapje.

    Prachtige kleuren bij elkaar. Ik ga gouw kijken naar dit borduurwerk, hoe dit word.

    Fijne borduurmiddag nog, ik ga ook lekker naar buiten borduren nog een hoop aan de sokken te doen voor zaterdag. Dan weer drie nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige vis, hopelijk wend hij snel aan zijn nieuwe huis !!

    Schitterend borduurwerk. Wordt een leuke map.

    oranje is niet mijn kleur toch piept hij af en toe tevoorschijn en kan het juist heel mooi(of toepasselijk) zijn.

    Je wil het geloven of niet maar ik zit net met mijn oranje stofjes en garens op schoot, ben in herfst sferen.
    De laatste keer was koninginnedag !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Corrie,
    Wat een mooi huis voor je vis.Ik loop ook weleens te kijken naar een andere bak voor mijn goudvis.De mijne is al wel 7 jaar.Ik vind het een gezellig gezicht al maar dat zwemmen in het rond.Je borduurwerk is prachtig.Mooie warme herfstkleuren zou ik zeggen.
    Daaaaag Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow effect. Wat een mooie kleuren. Kan me voorstellen dat je er met plezier aan werkt.Even gekeken naar het eindresultaat. |en het patroon maar even opgeslagen in de map MOOIE PATRONEN.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige map ben je aan het maken ! Hele mooie kleuren vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat wordt weer een juweeltje, dat mapje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. supermooi, maar dat kan ook niet anders met de letter H hahahahha

    erg mooie kleuren ,leuk hoe je weer aan zo'n prachtig patroon komt.
    leuke randjes ook om te doen denk ik..ik geniet ook van mijn jan houtmanlap ,alleen komt er nu even niks van....donderdag ben ik voor t eerst vrij...en dan....borduren!!!!!!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er een heel mooi borduurwerk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig boorduurwerk! Kan niet wachten tot ik het resultaat kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. verrassend maar mooi dat oranje en rood samen bij je borduurlap. het resultaat wordt schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach, dit patroon heb ik ook nog liggen en wil het beslist eens maken.(Maar wanneer???)Je bent tenminste al begonnen en het wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie keus , ik ben helemaal stil .

    En wat je lieve visje betreft , zo zal ik mij voelen als ik het beleven mag om weer naar mijn geheel vernieuwde bekende oude plekje terug mag keren .
    Dan oh dan denk ik aan je prachtig goudenvisje .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk visje in die 'torenflat' Corrie. Zo heeft hij wel veel plaats. Trouwens, ik vind het een goed idee om wat oranje in huis te halen als de herfst nadert.
    Groet,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto van de vis ; ik weet nl. uit ervaring hoe moeilijk het is die op de gevoelige plaat vast te leggen ;-)
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schitterend huisdier heb je!! Bij ond zit er 1 in de vijver maar langzaam aan beginnen de andere aan haar te knagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je weer een mooi borduurwerk onder handen.
    En een supermooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi is je borduurwerk en in het echt is het nog veeeel mooier,
    gezellig toch dieren. Maakt niet uit wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtige vis die vast in zijn nopjes is met zijn nieuwe behuizing. Schitterend het borduurwerk waar je mee bezig bent..mooie kleuren heb je bij elkaar uitgezocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterend borduurwerk! Ik heb even gekeken op de site die je noemde. Doe je de Engelse of de Franse tekst?
    En die woonflat van je vis is schitterend. Vind hij het ook genoeg zwemruimte?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Liebe Corrie,
    deine neueste Stickerei gefällt mir sehr, die Farben sind so kräftig und leuchtend, direkt passend zu deinem Fisch! ;-)
    Was wird es denn wohl werden, wenn es fertig ist?

    Bin schon sehr gespannt und neugierig

    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie kleur heeft die vis, dat is een lust voor het oog om naar te kijken.
    Prachtig dat borduurwerk, Corrie.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige map wordt dat Corrie! Ik heb even gespiekt hoe hij gaat worden...werkelijk een plaatje!
    En dan je vis..het enigste dier waar je wél tegen kan..dat zal niet makkelijk zijn,je krijgt zoveel liefde van dieren,ik zou ze niet kunnen missen...is dit later gekomen of heb je dit altijd al gehad Corrie?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een prachtig borduurwerk Corrie, de kleuren zijn zo sprekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @DANKJEWEL voor alle reacties en wat leuk MARTINE dat jou de foto is opgevallen (^_^)
    JOSË wat goed dat Eveline ook al een goudvis heeft van zoveel jaren en de mijne is ook ziek (geweest) en reageert goed op de medicijnen, dat geeft hoop!
    MARIAn'NE, oranje hoort toch ook echt bij jouw rood-wit-blauw voorkeur ;- ))
    HA HILLY, vandaag heb jij dus je vrije dag en zit heerlijk te borduren, we zien vast hier of daar de resultaten!
    HELEEN wat leuk om jouw naam hier ook te zien!
    MARIE-ANTOINETTE van dit werk zul jij ook gaan genieten, zo leuk met al die randjes!
    OOOH GERRIE, dan hoop ik zó dat het niet te lang meer zal duren voor je kunt terugkeren! Het goudvisje ben jijzelf natuurlijk, altijd stralend en vrolijk in je reacties.
    WILMA wat vreselijk! Haal haar gauw eruit en zet haar in huis!
    JANTINE, ik twijfel nog erg over de taal van de tekst, vind het Frans wel érg romantisch klinken, maar voel me wel beter thuis in de Engelse taal. Misschien moet ik er zelfs een Nederlandse tekst van maken.
    GABRIËLE, vielen dank für dein Komplimenten und dass resultat kannst Du sehen wenn Du via der Link der ich stellte.
    MARIANNE D, sinds een jaar of tien heb ik nogal ernstig astma en vele allergieën die steeds astmaaanvallen verzoorzaken, maar ik ben altijd al gevoelig geweest voor bijvoorbeeld cavia's, zo jammer want we hadden bij mijn ouders wél huisdieren en Mies, ons katje sliep altijd bij me.Nu knuffel ik mijn geliefden maar veel vaker ;- ))
    NOOR, dankjewel en leuk om je de laatste tijd weer tegen te komen op de weblogs en ook je eigen weblogberichten te kunnen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Corrie,
    Wat leuk om nou ook een foto van jou op je blog te zien!!! Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zie dat mijn naam niet verscheen bij mijn reactie... dus bij deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ook al zo vrolijk oranje. Net las ik bij Balsemien ook zo'n vrolijk zonnig logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Corrie,
    Ohhh wat lief!!!Ik ben echt DOL op dit soort vissen,vooral op oranda's.Dat zijn die met die knobbels op hun koppie.Pim heeft het echter verboden om er een te kopen:(maar telkens als ik in een dierenwinkel of tuincentum ben ga ik steevast:visjes kijken!Ik ben er verliefd op!Hoop dat die van jullie heeel oud gaat worden,ze kunnen volgens mij nog veel en veel ouder worden hoor dan 9 jaar!liefs en een dikke zoen van Dees en John Darling(wat een verhaal he?)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Corrie
    Wat een leuke foto heb je bovenaan je web-log geplaatst. Ik zag in Zweden iemand lopen en heb haar heel lang na staan kijken, dacht toch echt even dat jij het was.
    Ik had eigenlijk een foto willen maken maar durfde het toch niet.
    Je foto van de vis is zo net een prachtig aquarel. In de nieuwe behuizing kan hij nog lekker lang wonen.
    Wat ben je weer met een prachtig borduurwerk bezig. Het warme rood en oranje. Je zult inmiddels al weer een heel stuk verder zijn.
    Ik ga straks even op de link kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @ANK, ANNITA, DEES, REIN en WILLY, wat leuk dat jullie er ook nog bij zijn gekomen.
    Die foto had ik al eerder willen plaatsen, maar wist niet hoe het moest en ineens lukte het ANK! Hoop dat alles goed gaat met jullie in Canada! Liefs van ons.DEES, nóg ouder?! Dat vind ik fijn, ik ben inmiddels aan het zonnetje gehecht geraakt. Dikke zoen terug!
    WILLY, wat fijn dat je weer terug bent!!! Meteen weer zo'n leuke reactie en wat bijzonder dat je m meende te zien lopen! Maar dan had ik je dat zeker van tevoren verteld en zouden we elkaar ook in Zweden ontmoet hebben ;- )
    Kom gauw bij jou lezen over jullie reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Grappig dat we dezelfde kleur vriendjes hebben en ook nog van ongeveer dezelfde leeftijd. Die van mij is alleen wat hariger en iets groter, hij zou misschien nog net in de torenflat passen, maar dan niet samen met jouw oranje vriendje, dat lijkt me geen goed idee. Heeft ie eigenlijk ook een naam of is het gewoon "visje"?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het dan wel een oud berichtje, maar zeker de moeite waard om even te reageren, want ik vind het een erg mooi borduurwerk en ik vind de gekozen kleuren zo ontzettend leuk en vrolijk!
    Ik weet niet of het inmiddels af is, maar anders zou ik zeker nog een paar steekjes aan wagen!!!
    Succes ermee en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie 'flat' voor je vis!
    De map is prachtig, ik heb hem enkele jaren geleden ook gemaakt!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een beeldschoon visje, ik wist ook niet dat ze zo oud konden worden.
    Je borduurwerk is ontzettend mooi!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...