woensdag 26 augustus 2009

Tulip Pocket van Beardie Design


In juni wisselden Jan en ik de hotelvouchers in die we vorig jaar van mijn zus en haar partner cadeau hadden gekregen voor ons 40-jarig huwelijk. We kozen voor een midweekje in dit hotel en toen we op weg gingen deden we allereerst het leuke plaatsje Elburg aan. Dat had ik niet zonder reden bedacht, er is een leuk haventje waar Jan met heel veel plezier naar mooie scheepjes kon kijken.




Natuurlijk had ik samen met Jan, eerst een leuke wandeling door het stadje gemaakt en dronken we koffie op een gezellig terras met mijn dierbare mussenvolkje heel dicht in de buurt van onze gebakjes, maar toen Jan naar het haventje trok sloeg ik een andere richting in om uit te komen bij dit pand:




 Jan kon nóg zo lang genieten van de scheepjes, hij was toch nog eerder klaar met kijken dan ik,
want wat een geweldige sortering
heb ik daar gevonden! Ik heb een erg leuk gesprek gehad met de eigenaars van de zaak die beiden fervente borduurliefhebbers zijn.  De mannelijke helft van het echtpaar ontwerpt ook borduurpatronen met de merknaam "Polaris", die ook in de winkel te koop zijn.
Als je op de link klikt en onder het kopje "merken" kijkt zie je hoeveel
verschillende merken zij voeren, ik was zéér verrast.



Ik heb dan ook een aantal zeer noodzakelijke handwerkartikelen ingeslagen zoals o.a. het patroon "Tulip Pocket" van Beardie Designs waarvan je hier de voorkant ziet (klik op de foto's en collages voor een vergroting).

 (Voorkant van mapje opengeslagen)

Nu ik de foto's plaats zit ik er zelf ook weer van te genieten, ik vind het heel erg mooi geworden. Het kiezen van de garens was nog een hele puzzel want ik legde in een ander logje al eens uit waarom ik liever geen zijden garens meer gebruik.

(Achterkant mapje)

Zo koos ik voor de roze tulpjes een kleur uit de serie "Color Variations van DMC en omdat die kleur naar mijn zin te hard en te donker was koos ik voor één draadje nr. 4210 van dat dat garen en koos er een draadje effen zachtroze DMC bij. Voor de groene kleur deed ik hetzelfde en ik ben erg tevreden over het resultaat. Ik borduurde op een 12-draads naturel linnen, een favoriet materiaal van mij.


(Achterkant mapje opengeslagen)

Ons midweekje was heerlijk, we hebben ook een fijne lange dag doorgebracht in Burgers Zoo waar ik intens genoot van "Burgers' Ocean" en al het andere moois. De derde dag zijn we nog in Kampen geweest waar ik alweer een leuk winkeltje vond, maar daar vertel ik later nog weleens over. Een fijne handwerktijd toegewenst!   

38 opmerkingen:

  1. Dat klinkt weer als een geniet-weekje; je hebt ook mooie foto's gemaakt! Wat een verrassing dat er zo'n uitgebreide handwerkwinkel zat, daar zul je wel een poosje zoet geweest zijn en je hebt een prachtig mapje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig mapje. Werken op linnen geeft altijd een mooi resltaat. Maar heb jij het nou ook dat je kleren allemaal onder de vezeltjes komen te zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit moet zalig zijn geweest,en voor elk wat wils.Heel mooi mapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat een heerlijk log, met veel plezier hier weer gelezen. Wat gezellig ziet het er weer uit.

    Zo'n paar dagen samen weg kan je weer een tijd op teren. En door aan te klikken op deze site kwam ik ook weer wat bekends tegen waar ik heel blij mee ben. Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet helemaal te vertellen dan ik je mapje zo geweldig mooi vind, en dat ik in gedachten hou de kleurtjes te combineren. Als ik kleuren ergens te fel voor vind want verschillende van deze kleurtjes ook in voorraad en nog nooit gebruikt. Zo zie je ik leer ik iedere keer weer bij hier bij jou !!

    Die mapje kan je nooit genoeg hebben !! Heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk zo'n handwerkwinkeltje tegen te komen en daar de tijd te verliezen.
    Ik vind het mapje erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. klinkt als een zeer geslaagd uitstapje.
    wat is je tulpentasje teermooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer leuke dagen gehad en wat een schat van een mapje.
    Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi mapje, prachtige kleuren heb je gebruikt.
    Gezellig om samen op stap te gaan en ieder iets te vinden wat leuk is. Genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kleuren van het mapje passen perfect bij mijn klas! Roze en limoengroen. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie Op de valreep zie ik dit mooie logje nog. Dat was een heerlijk weekendje. Mooie foto's heb je van Elburg. Leuk dat sleutelgat. Burgers zoo, bijna te veel voor één dag. Een prachtige dierentuin.
    Al die mooie winkeltjes noteer ik, voor je weet maar nooit bezoekjes.
    Zou ik bijna het mooie tulpenmapje vergeten. Zo mooi gemaakt.
    Je bent vast al weer met iets ander moois bezig.
    Lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Corrie,
    Heel mooi, je tulpen mapje!
    Geweldige kleuren ook.
    Fijn dat je zulke leuke dagen hebt gehad,kan je weer op teren.
    Verder heb ik op mijn blog een verrassing voor je, kom je even kijken?
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk die foto's van Elburg. Wat ook grappig is, dat firma |Pool hier in emmeloord jaren geleden een Pinquin handwerk winkel hadden! En later een winkel met borduurpakketten en lijsten winkel. Zijn op een gegeven moment weg gegaan en kwam ert achter dat ze in elburg neergestreken zijn.
    Ik ben helemaal verliefd op je borduurwerk. Heel erg lief en erg mooi geborduurd. Jullie hebben een super midweek gehad. Groetjes Marijna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou mezelf naar buiten moeten slepen als ik zo'n winkeltje zou tegenkomen...

    Dat tulpenmapje is bijzonder mooi geslaagd vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. http://saskiaatje.web-log.nl/saskias_handwerken/2009/08/roermond-deel2.html#comment-form

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk dat jullie zo samen dit gedaan hebben en dan......wat een prachtige prachtige foto's maak je toch!!Het borduurwerk is een snoepie!!!!!Wat een mooie zachte kleuren....Die borduurwinkel...mmmmm ik heb meteen "grace"voor de toekomst in gedachten....mooi zeg.
    Wat een lieve mapjes maak je toch altijd , ik zou het de hele dag tevoorschijn halen hihi...
    Je zou ook echt eens bij Saskia moeten kijken ,deel2 van Roermond, daar staat ook een lief naaietuitje joh ,van Jeanny ,nou dan weet je het wel ,supermooi gemaakt en afgewerkt ,ook echt iets voor jou ,volgens mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is het mooi je tulpenmapje !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk uitstapje en er dan ook nog "werk" aan overhouden ;-)
    Wat een prachtig borduurwerkje !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig tasje en slim om een plek te kiezen waar je man ook kon genieten! Heb je gezien dat ik de sampler met de scharen af heb, nog bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, wat klinkt dat heerlijk. Mooi werkstuk, mooie foto's. Het was genieten dit bericht te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vruchtbaar uitje !!!

    Mooi hotel en ik zou niet kunnen kiezen tussen jou en Jan. Ben ook zo gek op 'oude' haventjes en bootjes kijken.
    Ik ga eerst een tijdje met hem mee en dan hol ik naar jou om véél te kopen !!;-))

    Prachtig mapje.
    En mooi de collages die lekker véél laten zien !!

    MM is wel errug gulzig hé !!?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @OOK BIJ DIT LOGJE alweer zoveel leuke reacties, dankjewel allemaal.
    ATRID, eerlijk gezegd is het me nooit opgevallen dat ik onder de vezeltjes zit als ik met linnen werk, maar ik denk dat het me niet kan weerhouden ;- ) Ik zal er eens op letten.
    JOSÉ ook ik leer steeds weer bij via de blogs, dat trekt me er ook zo in aan.
    Ik ben helemaal verlsingerd aan handwerkmapjes (^_^)
    DIASY, welkom op mijn weblog en JENNY ook, bij jou kom ik nog kijken Jenny, je maakt me nieuwsgierig!
    HILLY, ik hoop vandaag nog bij Saskia te gaan kijken en bij nog enkele anderen, tijd, tijd tijd heb ik nodig! Ik kon "Grace" nergens vinden, misschien zag je die op de site van Borduurpakketten.
    Dankjewel allemaal voor de reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @MM, blijf maar heerlijk gulzig hoor, ik vind het heerlijk om veel te laten zien nu ik de collages heb ontdekt.
    Gezellig dat je Jan gezelschap wil houden en dan mij ook nog ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi Corrie! Een patroontje dat helemaal bij jou past. Heerlijk dat jullie beiden zo op verschillende manier genoten hebben en wat een verrassing om zo'n winkel te ontdekken.
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik heb beardie designs nu opgeslagen ,zit met het tijdschrift "flow"allerlei creatieve sites te bekijken ,die zij noemen in het nieuwe nummer...smullen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. bij "producten"van je handwerkwinkel, je 1e link na de link "dit hotel"..

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gezellig zo samen een paar dagen weg! Je etuitje is erg mooi geworden, een goed idee draden van verschillende kleuren te nemen, dat maakt het waarschijnlijk nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schattig etuitje, helemaal jou, mooie kleurtjes.
    Wat een schattig plaatsje dat Elburg, morgen Angus even laten zien, want die heeft daar gewoond en gewerkt! Ooit eens in zijn jongen jaren.
    Fijn dat jullie van de heerlijke dagen hebben gehad.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn he zo'n midweek, samen genieten en dan ook nog zo'n mooie handwerkwinkel tegenkomen...BONUS..
    Wij zijn ook een paar keer naar Elburg geweest, mooie plaats en gezellige terrasjes.
    Je borduurtje is prachtig, mooie tere kleur.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een mooi borduurwerk + afwerking is dat geworden! elburg is hier niet zo heel ver vandaan... :-)

    lekker zo'n dagje weg, echt genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooi borduurwerk heb je gemaakt. Mooie tere kleuren.
    Tjee, Elburg. Daar heb ik vanavond nog boodschappen gedaan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig tulpenmapje! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een geweldig leuk mapje weer, je hebt inmiddels een hele collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit is echt lief geworden Corrie, het heeft zoiets fijns dit botanische. Wat een geweldig adresje om eens langs te gaan, dank je wel hoor!
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Goed doorgebrachte dagen zo te lezen en weer leuke dngetjes te weten gekome + gekocht :-)
    Leuke log weer Corie! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig je mapjes met tulpen...vind de kleurtjes super. Leuk uitstapje hebben jullie gemaakt. Elburg..ziet er erg gezellig uit met die haven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heerlijk,weer een plekje om te onthouden!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  38. zo innovatief design, kleur is zo prachtig:)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...