maandag 17 augustus 2009

Sarah Tobias Needlecase is klaar!



In januari begon ik met het borduren van dit mapje en het was heel snel klaar wat het borduren betreft, maar afwerken vind ik dan meestal niet leuk want er ligt dan alweer een ander borduursel naar me te lonken en daar kan ik dan geen weerstand aan bieden.




Vandaar dat ik nu pas kan laten zien zoals het uiteindelijk geworden is. Ik koop voor de afwerking meestal een stofje bij de De Dekenkist in Bergen, een heel mooie en gezellige Quiltzaak middenin het mooie dorp Bergen.


 

Als ik tegenwoordig de zaak binnen loop word me gevraagd of ik alweer een borduursel af heb en ik hou van zo'n persoonlijke band met de mensen van een zaak waar ik regelmatig kom. Op de foto's hiernaast zie je het zakje steeds verder uitrollen en ik had gedacht dat het door de opgevouwen vorm een rommelig geheel zou worden, maar dat valt erg mee.




Op het zakje zie je o.a. een aantal mooie benen haaknaalden liggen die ik van Wieta heb geërfd en de garenklosjes verzamel ik her en der in kringlopen en zo. Ik gebruik ze ook echt als ik handwerkje maak. In uitgerolde vorm zie je onderaan nog een lapje vilt voor spelden en naalden en in de zakjes bewaar ik wat antieke handwerkspullen en persoonlijke aandenkens.




 Raar woord is dat trouwens "aandenkens", misschien is het bargoens, maar ik heb geen tijd om het nu uit te zoeken. Na een heerlijk weekendje uit naar de stad Groningen wachten er twee flinke bergen was op me, waarvan er overigens één al aan de waslijn hangt en er moeten heel wat boodschappen gehaald worden, dus ik verveel me vandaag niet. In de rustige uurtjes hoop ik weer te kunnen borduren aan alweer een handwerkmapje! Ik ben helemaal versingerd geraakt aan handwerkmappen van verschillende ontwerpers en ik laat er binnenkort alweer een zien, maar nu ga ik aan de slag en ik wens jullie ook een heel prettige werkdag toe met een fijn handwerk om te relaxen.

47 opmerkingen:

  1. Terwij je nu boven je wastobbe staat om je door de was heen te worstelen op deze wasmaandag , ga ik even je prachtige handwerkroltasje bewonderen .
    Wat mooi en de kleuren , het is gekroond met een super chique knoop voor de sluiting .
    Gesloten ziet het er al zo lief uit en dan de verrassing aan de binnen kant .
    Mooie motieven , je mag er weer helemaal trots op zijn !
    Zo komen er nog meer mooie maaksels in de komende tijd .
    Wij wachten hier af .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Corrie, wat weer een mooi handwerk. Wat zal je daar een plezier aan beleefd hebben. Deze week moet ik ook weer eens langs de Dekenkist. Hoop dat ze niet met vakantie zijn. Ik ben er zó lang niet geweest. Sterkte met je was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit mooi! Leuk stofje heb je er ook bij uitgezocht, het is een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zg, ik zit hier me te vergapen aan je werkstuk. Mooie kleuren en deze stijl spreekt me echt goed aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal áf!!
    het stofje past mooi bij de kleurtjes die je gebruikt hebt.

    Aandenkens, het woord zegt precies wat het is. Zelf zeg ik wel eens een aandenken.
    Souveniertjes kan ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie wat is dit mooi! Het stofje past er prachtig bij! Ik heb ook nog benen haaknaalden, leuk dat ik die bij jouw ook zie!
    Dat vind ik een erg leuk idee, zo'n leuke neeldecase met oude spulletjes! Zoiets wil ik ook ooit maken!
    En wat betreft dat afwerken... ook hier ligt het e.e.a. dus zeer herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik doe heel veel inspiratie op met al jouw mooie mapjes en speldenkussentjes. Als mijn rol klaar is ligt er weer een nieuwe verslaving op me te wachten ( en nog een en nog een ;)
    Een juweeltje, dit mapje heel mooi en erg lief afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is hij prachtig geworden Corrie. Ik vind ook dat je stofje er perfect bijpast.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht van een werkstukje en een mooi stofje heb je daarbij gezocht.
    Succes met de was, die zal wel al droog zijn.
    Mooie spulletjes heb je erin gestopt (in je borduurwerk bedoel ik) groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Corrie, wat heb je weer veel moois gemaakt. Ik vind het zo leuk om de beschrijving ervan te lezen en te horen hoe je ervan geniet het te maken. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat mooi is het geworden Corrie en het stofje kleurt er zo mooi bij, wat een kunstwerkje is ook dit weer.
    Liefs Joke en een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. o wat is die mooi !! prachtig gemaakt! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig wat een mooie kleurtjes, die stofjes er zo mooi bij en tastbare dierbare herinnernigen krijgen zo een extra mooi plekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een chique resultaat. Heel mooi gekozen wat betreft kleuren en stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. corrie, wat is dit mooi geworden.
    Zo iets ga ik op mijn nog te doen lijstje zetten.
    Echt een plezier om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooh wat is dit mooi geworden, met een mooi bijpassend lapje stof afgewerkt,helemaal mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is hij mooi geworden,en ik heb hem in het echt mogen bewonderen.En nu is hij helemaal klaar geweldig. Prachtig stofje bij borduurgaren.

    Wat heerlijk naar Groningen geweest en prachtig
    weer!!

    Ik hoop dat je tussen de was en boodschappen toch nog wat hebt kunnen borduren.

    Geniet van het mooie weer, geen temperatuur om te werken. Maar misschien wel om te borduren in de schaduw !! Geniet ervan doe ik ook !!

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi, Corrie, zo afgewerkt met dat stofje.
    Heerlijk toch om aan zoiets moois te werken en er komt nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Da's een erg mooi en handig tasje Corrie! Needle case? Er zit meer in om 'maar' naaldenmapje genoemd te worden!
    Sterkte met de was!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, wat ik wilde zeggen, is al gezegd. Het is gewoon prachtig, borduursel, stofje, afwerking, alles. Het heeft dan misschien even geduurd voor het klaar was, maar dan heb je ook iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is dit een schitterend mapje geworden en de stof is er voor gemaakt, zo mooi!!!!!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Very nice blog and your "cartonnage" are wonderful....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend !!

    En wat past het stofje er akelig mooi bij !!;-))
    En de knoop is een klein kunstwerkje op zich.
    Leuk de sfeer in de winkel.
    Voor de spulletjes is dit een mooie bewaarplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Oh wat zit ik alweer te genieten van jullie reacties! Dat maakt het mapje dubbel zo mooi voor me Ik ben trots op mijn Franse bezoekster en zeker ook op de trouwe lezers, fijn om Paulie's naam hier ook te zien. De wassen zijn inmiddels klaar en opgeborgen en vandaag heb ik toch weer tijd gehad voor een borduurwerkje, zo heerlijk om met die warmte rustig in een hoekje te kunnen zitten. DANKJEWEL ALLEMAAL!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Corrie, wat is het een prachtige map geworden en wat leuk om zoiets te maken. De stof is er speciaal voor gemaakt lijkt het wel. Het past precies bij de kleuren van het borduurwerk.
    Veel borduurplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een waanzinnig mooi borduurmapje. Ik wordt er gewoon hebberig van zo mooi zeg!

    Lieve groetjes
    Bieb

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig mapje!!!
    Groetjes, Cisca (quiltpassion)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Corrie,
    Wat ziet dat er mooi uit!
    En wat leuk om daar fijne herinneringen in te doen.
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag Corrie,

    Wat een prachtig werkstukje heb je gemaakt.Een heel werk zo te zien maar bijzonder!!
    Ik hoop dat je het fijn kunt gebruiken.
    Mag ik je een fijne dag toewensen
    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. een heel liefdevol kunstwerk..voor vele aandenkens!
    dag vrouwke
    bedankt voor je mooie reaktie op mijn blog!
    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een prachtig resultaat zo! zelf ben ik geen held in finishen, terwijl ik zó graag borduur. Prachtig! Maar zo krijg ik het denk ik nooit voor elkaar... zal het toch eens moeten gaan proberen.

    Wat een mooie aanvulling op je verzameling, en dan met je eigen verzameling erin, ideaal.

    PS volgens mij heb ik elke dag bijna wel 2 bergen was... ga er weer eentje ophangen nu.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Corrie, wat een schatje heb je gemaakt. Je maakte het wel spannend met het uitrollen en de foto's. Heel erg mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Corrie,
    Dat stofje van de Dekenkist past perfect bij je borduursel. Wat is het prachtig geworden! Heb je het leuk gehad in Grunn? Krijgen we daar nog wat van te zien?
    een fijne dag en zoek een lekker koel plekje op vandaag en morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel erg mooi geworden ! Voor de sier of voor gebruik ?
    Fijne avond nog , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een supermooi en prachtig roltasje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat mooi Corrie en wat een prachtige kleuren combinatie.
    "Met passen en meten wordt de meeste tijd verleten",zullen we hier maar afwerken aan toevoegen???

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wooh, wat een prachtig tasje! Niet een borduursel, maar echte kunst! Supermooi, vind ik het!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ohhh echt een kunstwerk!chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Goh Corrie, ik ben nu hier aanbeland en heb al heel veel moois gezien, maar hier moet ik toch (al is het heel laat) op reageren: wat is je needlecase PRACHTIG geworden! Wow.
    Zo, dat moest ik even vertellen.

    Hartelijke groet vanuit een plensregenachtig Amersfoort,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  40. je ne sais pas si vous allez pouvoir lire ce message, mais je suis en train de broder ce modèle...le votre est très réussi, bravo !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. I stitched this lovely needle case some time ago. Hope you enjoy yours as much if not more than I do mine.:) Happy Stitching.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Thank you so much Clare for your kind comment. I do enjoy mine though I use it not often enough, maybe a bit too careful 😊 Happy stitching to you!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...