maandag 3 augustus 2009

Rembrandthuis bouwplaat



Enige tijd geleden kreeg ik van onze zoon en schoondochter
deze bouwplaat van het Rembrandthuis en vorige week
kreeg ik ineens zin om die te gaan maken.
Op de beschrijving stond dat je er geen schaar of lijm bij nodig zou hebben
en dat bleek helemaal waar te zijn.
Ik moest steeds denken aan Marian'ne M die altijd roept vreselijk veel ruzie
te hebben met lijm en er daarom niet mee aan de slag zou gaan,
maar nu heb je geen excuus meer Marian'ne ;- )




Alles zit genummerd en wel in grote doordrukplaten
en je hoeft het allemaal alleen maar nummer op nummer
in elkaar te vouwen en te steken.
Op de internetsite van Piet Design zie wat er nog meer voor mooie
bouwplaten van hout, plastic en karton te koop zijn en daarop vond ik ook
een korte werkbeschrijving in fotootjes van dit huis.




Vorig jaar waren Jan en ik op onze huwelijksverjaardag
een dagje uit naar Amsterdam en gingen we ook naar het Rembrandthuis
dat we tot onze schande nooit eerder hadden bezocht.
Ik vond het fantastisch, als je op de link klikt vind je onder het kopje
 "Huis" een virtuele rondtoer door alle vertrekken van het Rembrandthuis
en die heb ik tijdens het in elkaar zetten van dit huis ook echt nodig gehad
voor het plaatsen van de verschillende meubeltjes.




Nu laat ik nog de verschillende etages apart zien.
Ik zie wel dat bijvoorbeeld in de keuken het fornuis een beetje omhoog komt ...



    
... en dat de schouw erboven naar beneden dreigt te vallen,
dat moet ik nog even in orde maken, maar wat heb ik enorm
veel plezier beleefd aan het maken van dit mooie huis.




 De sfeer die ik heb ervaren in het echte Rembrandthuis kwam weer
helemaal terug toen ik ermee bezig was.
Mijn volgende wens is om de prachtige tulpenvaas van dezelfde
ontwerper te gaan maken, misschien weer eens een dagje Amsterdam
gaan doen om die daar te kopen.


31 opmerkingen:

  1. Altijd leuk als je een reden hebt,een tulpenvaas als bouwplaat?,maar het huis is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een origineel cadeau...ik was er ook pas vorig jaar voor t eerst ,geweldige sfeer en ik was verrast hoeveel licht er toch in t atelier binnenkwam ,buiten lijkt t zo'n donker pand....erg mooi vond ik het linnegoed in de bedstee....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ps vergat nog te zeggen dat ik je huis erg leuk vindt :)
    maar ja, die lijm zit me hoog hè

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als Marian'ne ruzie ik voortdurend met lijm. ik doe er altijd te veel op waardoor het een kliederboel wordt. Ik vermoed dat jouw vorige speldenkussentjes project iets met die nattigheid te maken had ;) Maar...bang als ik ben voor billenkoek zal ik er niks meer over zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh....nu je het zegt, ik ben er ook nog nooit geweest. Het wordt hoog tijd zo te zien! Wat hebben jullie er een leuk huis aan overgehouden. Het tulpenvaasbouwpakket is bijna in ieder museum te koop, heb er ook al vaak naar gekeken. Maar moet het nog steeds met mijn mini Delfsblauwe tulpenvaasje doen.
    Lieve groet, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vergeet de s bij misschien was net te laat klikken hielp niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat geweldig, heerlijk om te doen lijkt mij.
    Ik denk dat je de hele dag zoet bent geweest.

    Max zal hem wel leuk vinden, mag hij in zijn kamer staan. Kan hij er heerlijk naar kijken. Ik zie zijn gezicht al voor mij.

    Spreek met mij maar eens af, om naar Amsterdam te gaan. Gaan we gelijk PP haar nieuwe zaak bekijken.

    Mischien is Annelies en Gerda daar dan wel.

    Ik heb nog kaarten voor de Hermitage,
    moet ik ook nog met dochter naar toe voor September moet toch nog wel lukken hoop ik.

    Weer een heerlijk log, genieten alles bekeken en rond tour door kamers enig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Corrie,

    Wat zul jij een plezier gehad hebben bij het maken van dit huis. Wat knap hè dat mensen iets zo kunnen ontwerpen dat je het in elkaar kunt zetten zónder schaar en lijm. Wat leuk dat je ook een vaas gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig, Corrie!!! Wat ben je hier handig mee. Ik heb heerlijk naar alles zitten kijken wat er te zien was.
    MM moet dit maar even snel komen bekijken!!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Corrie. Zo uit de verte lijkt het wel een Playmobil huis. Zo mooi ontworpen. De tulpenvaas is ook erg leuk en kun je ook echt gaan gebruiken.

    De virtuele tour lukt me helaas niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het huis is prachtig Corrie! Erg leuk om te maken zoiets.Een aantal jaren terug had ik een boek waar in een Engels huis gebouwd kon worden. Moest wel "met" lijm hoor! Stond een tijd te verstoffen..wat doek...WEGGOOIEN!! Vraag ik je! Hoe stom kan een mens zijn. Zeker nu ik jou mooie huis hier zie! Weetje, die plantenkasjes van Piet designe wil ik al een hele tijd kopen. Die kan ik dan goed voor mijn mini gebruiken. Maar er ligt hier al zo veel op me te wachten wat nog eens af moet!En dan de twee nieuwe kriekipjes die onderweg zijn...Daar moet ook nog iets voor gemaakt gaan worden. Afijn... vervelen hoef ik me niet. (jij ook niet denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een geweldig ontwerp en wat mooi door jou uitgevoerd. een prachtig resultaat. ben even op de website van de ontwerper gaan kijken. de kaas is wel wat eenvoudiger te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om zoiets te maken, maar eh.. het lijkt me wel verslavend. Voor je het weet heb je er weer een hobby bij. Ik hou het voorlopig toch maar bij borduren want ik kom elke dag al tijd tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat enig, en zo leuk met al die meubeltjes er ook nog bij.
    Supercadeau het ziet er allemaal zo echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk huis en wat handig zonder lijm. Je speldenkussen vind ik helemaal geweldig. Zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een klus, maar hij is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je handen staan ook nergens vreemd voor , nu kun je ook al huizen bouwen .
    Maar hoe je het beschrijft op sommige plekken kan er heel misschien nog een kleine instorting plaats vinden , dan moet ik even voorzichtig zijn . Och het zal zo,n vaart niet lopen denk ik . Maar misschien is het verstandig dat ik een keertje terug kom . Ik ben ook erg moe nu .
    Als ik zo voor het pand sta , wat een prachtige gevel en veel etages .
    Ik kom met een goede bril op nog eens terug om heel brutaal naar binnen te gluren .
    En het is een huis met een geschiedenis .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterend !!!

    Hoorde mijn naam !!;-))

    Ja zonder lijm zou ik mij er aan durven wagen.
    Hier altijd véél bouwpakketten gehad.
    Elk doosje wat maar in elkaar gezet moest worden bewaarde ik.
    Molens, kerken, huisjes, treinen van alles.
    Laatse was een 2 albums vol Dino bouwplaten.
    Eeehm in het voor jaar álles weggegooid !!

    Altijd facinerend zo'n wereldje.
    Dit is zo leuk gedetailleerd met de meubeltjes en zo.
    hee een Dino !!!

    Prachtig gedaan, een geduld werkje hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Psssst ik geniet afentoe bij je in stilte hoor ;) heb nog een beetje blogvakantie ;)
    Enig wat ik weer allemaal zie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig. Super dat dit mogelijk is zonder lijm en schaar. Schattig met die meubeltjes erin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. J kleinzoon zal dit wel helemaal prachtig vindn! Hef hij het al gezien?
    Ik sluit me aan bij de andere kliederaars met lijm...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een indrukwekkende bouwplaat. Heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oeps vorig berichtje mist wat letters... Dit krijg je met een draadloos toestenbord als het niet goed gericht staat op het 'kastje'... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik was op zoek naar ouderwetse plaatjes van bordurende vrouwen ,net zoals je met breien hebt...als je dat googled,zie je jouw op blz 2 bij de afbeeldingen staan grappig h♪8?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat geweldig!! Vroeger maakte ik met mijn vader vaak bouwplaten, maar dan wel met een schaar en lijm.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is dit leuk!!!Geweldig kado, snap dat je ook voor de tulpenvaas gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha die Cor !

    Wat leuk zo'n mini Rembrandthuis.
    Heb je al een Nachtwacht geborduurd?

    groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Cor,

    Heb weer even een kijkje genomen op je log, wat is het allemaal weer prachtig, ben dol op de kleur oranje, en zie ook weer uit naar de herfst, dan mogen we lekker binnenblijven van onzelf toch?
    Dank voor de link met NRC-next onze Aaf kan lekker schrijven he, nou gnieten maar weer en een mooi dag verder!

    liefs je zusie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @DAG RIETEPIETJE!!! Wat leuk dat je mijn blogjes hebt bijgelezen, ik vind het zó heerlijk als de familie ook meeleest en zeker als je dan nog reageert ook, jullie horen zo dicht bij mij!
    Weet je dat ik helemaal niet wist dat je van oranje houdt, weer iets nieuws van je ontdekt! Maar verbazen doet het me niet met je voorkeur voor de herfst, meid ik geniet zo van deze temperatuur en het zonnetje erbij en van de stormachtige dagen waarop we zo heerlijk knus moge binnenblijven van onszelf.
    Er is nog een link Riet, Hilly heeft er een link naar Sylvia Witteman's columns bij gezet, ben benieuwd. Kus en een fijne dag van je zussie!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...