vrijdag 7 augustus 2009

Hexagonnetjes en PDF-recept voor Courgetteschotel, met Tomaten,Amandelen en Tonijn



In April van dit jaar won ik de Giveaway van Yvonne en sinds vanmiddag ben ik van de hexagonnetjes die ik van haar stofjes maakte, het zijn er inmiddels veel meer dan op de foto, een voorwerp aan het maken dat ik binnenkort af hoop te hebben. Een heerlijk werkje om in de tuin te doen en gelukkig waait er sinds enkele uurtjes een iets frissere wind want het was behoorlijk benauwd de afgelopen week en daarom zat ik juist vaak binnen.  Dat ik dit logje vandaag schrijf heeft te maken met de kleur van courgettes ...



... die momenteel rijk voorradig zijn en ik bof ieder jaar weer met de groenten en bloemen die ik krijg van buren met een eigen moestuin. Die mooie groene kleur van de courgettes die ik kreeg deed me weer eens naar de hexagonnetjes grijpen. Maar wat de courgettes betreft het volgende ... gisteren lagen er drie van die schoonheden op mijn aanrecht en omdat ik geen zin had om boodschappen te doen en ook niet steeds hetzelfde recept wilde maken dook ik eens in de keukenkastjes en bereidde een verrassend lekker nieuw recept met courgette.


Deze foto van het gerecht is onduidelijk omdat ik die moest maken met Jan z'n GSM
want mijn dierbare fotocamera heb ik aan onze nog dierbaarder zoon uitgeleend.
Toen we de eerste happen namen ben ik snel met mijn bord naar de keuken gerend
om een foto te maken want we vonden het allebei heerlijk! 
Het recept heet:
"Kruidige Courgetteschotel, met Tomaten, Amandelen en Tonijn" 
en zal door ons zeker vaker gegeten worden, een heerlijke fris-hartige schotel waarbij geen aardappelen, rijst of pasta nodig is, maar het mag natuurlijk wél.


 Ik wens jullie een fijn handwerkweekend toe en smakelijk eten


25 opmerkingen:

  1. Cryptisch hoor dat je "een voorwerp" aan het maken bent.
    Dat maakt mij natuurlijk weer heel nieuwsgierig.
    Gezellig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmm, dat klinkt lekker allemaal. OP je bord ziet het er (al is het wazig) goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh je bent begonnen met hexagonnetjes,het kan een echte verslaving worden hoor.
    En wat een heelijke schotel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het recept leest al lekker, ik heb het dus meegenomen!
    En 'k ben natuurlijk ook reuze benieuwd naar je hexagonproject ...
    Goe weekend Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heee ook aan de hexjes, mooi groen.
    Ben heel benieuwd want ik zoek goede suggesties voor de mijne en die zijn ROZE !!!;-)))

    Helemaal vergetennaar je recept te kijken zo leuk vond ik de hexjes hier te zien.

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Corrie, Yvonne weet iedereen te besmetten met het hexagonvirus. En je receptje zal ik zeker hier (we zijn in ons appartement aan de kust op vakantie) een uitproberen. Dank je wel: 't zal smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als vegetariër zou de tonijn vervangen kunnen worden voor quorn. Dit recept lijkt me zeker wel wat!
    Ik ben benieuwd wat je van de zeshoekjes gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, Corrie hier ook hexagonnetjes. Nee, niet bij mij, maar bij Marian'ne zag ik ze in roze. Ik kan niet zo snel een groente bedenken in het roze. Je mooie groene hexagonnetjes passen goed bij de courgettes. Als ik niet net een flink bord sla gegeten had zou ik zo trek krijgen.
    Fijn weekend
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmm... smullen, ik ben geen receptenvrouwtje, maar ik pik altijd weetjes uit langskomende recepten en verwerk die in de gerechten die ik maak. Dus er komt vast een variatie kruidige courgetteschotel! Leuk hè, hexagonnetjes maken? Ben benieuwd wat het gaat worden, groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je hexagonnetjes prachtig. Vooral dat groen. Ik zit al een jaartje of 3 in mijn "groene"periode.

    LIeve groetjes
    Bieb

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mmmmmm! die schotel moet ik eens maken. en daarbij zal ik aan je groene hexagonnetjes denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmmm..dat ziet er overheerlijk uit ondanks dat de foto wazig is. Zeker één die ik ook eens uit ga proberen. Bedankt voor het recept.
    Een heel fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook al aan de hexagonnetjes en het recept heb ik opgeslagen, dat gaan we zeker proberen.
    Groeten en een fijn weekend.
    ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lijkt me zalig, ga het zeker een keer proberen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corry, bedankt voor het recept! 't Ziet er heerlijk uit en wij hebben ook heel veel courgettes in de tuin en tomaten ook. Jij ook een fijn handwerkweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat je nu er wat van gaat maken,je heerlijke recept ga ik een keer uitproberen.

    Ik kan jullie weer vinden, ben bijna klaar met schoonmaken van mijn computer was hoog nodig.
    Lieve DH heeft mij geholpen, en uit gelegd hoe ik dit in het vervolg moet doen. Dus mijn G mail is weer schoon.

    Fijne dag verder ga weer borduren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha die Corrie. Ik heb even zitten bijlezen op je log. Wat veel leuke dingen. Vooral dat Rembrandhuis. Geweldig! En dit recept lijkt me heerlijk, alleen....Chago houdt niet van courgettes.... Heb trouwens iets van Joke voor je. Moeten gauw eens afspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo, het eerste wat ik gedaan heb is het recept uitgeprint. Want een beetje anders met courgette is welkom. Nu ga ik verder bijlezen............
    groetjesssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk die hexjes, Corrie.En de kleuren zijn ook zo mooi.Ik zie het steeds meer op de blogs, is het niet gehaakt dan wel genaaid.We zijn toch even handig??
    Ontvang de groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ALTIJD weer leuk om in een rustig moment alle reacties te lezen en dan zie ik vele van jullie voor me of als ik jullie gezicht niet ken zie ik jullie blog voor me.
    CHRIS, wat leuk dat Joke aan me gedacht heeft, we spreken snel iets af!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha is het zo lekker en dan roep je... 'het blog!'
    Mmmmm krijg er trek van. Wat leuk van de veldwachter in de familie. En dat ze ook een sabel droegen :) was voor mij een verrassing

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hee, wat een mooie groene hexaconnetjes!! En een super recept voor gourgettes, ik verzamel die want ook bij ons kan je die iedere dag van de struik halen! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...