maandag 31 augustus 2009

Baboesjka-fluit en meer moois


Vanochtend kwam er een vermomde baboesjka binnen vliegen en dat kwam zo ... 
om tien uur kwamen
bij ons op de koffie, we hadden er ons allevier erg op verheugd om elkaar
weer te zien en te spreken. We hebben Chris en Chago al een jaar of dertig geleden
leren kennen in de kerk en het is een groot goed om bij zo'n ontmoeting
als vandaag te ervaren hoe die vriendschapsband een basis vond en vindt
in de liefde van God die we met elkaar hebben leren kennen.




Chago droeg bij zijn entree een bruin pak met paarse lintjes in zijn handen en dat werd mij overhandigd. Er zat een prachtig, hoog gerezen brood in dat een verrukkelijke geur verspreidde. Later vernam ik dat Chago het zelf had gebakken en er
 "Kardemom" (dit is een heel mooie link) in had verwerkt.
Zij bakken altijd zelf hun brood en Chris vertelde me dat als ze het geluid van de vijzel hoort, waarin Chago de kardemom fijn maakt, ze dan weet dat er een heerlijk vers brood aan zit te komen. Tijdens de lunch hebben Jan en ik ervan gesmuld!




Het vogeltje kwam nog niet eens als eerste geschenk, want na het brood kreeg ik van Chris tijdens de koffie eerst nog deze schattige roze Baboesjka's die ze uit Rusland heeft mee genomen. Pas toen ik met een tweede ronde koffie de kamer in kwam stond ineens het vogeltje op de tafel en volgens Chris kon het goed dienst doen om zo nodig Jan terug te fluiten, ha,ha,ha ! Natuurlijk hebben we ook over handwerken gepraat en toen ik een tijdje geleden op Chris' weblog las over de nieuwe cursus die Chago gaat volgen heb ik hem meteen gebeld en een nuttig attribuut (klik) aangeboden dat bij mij werkeloos op zolder staat. Dat werd hem vanochtend overhandigd en op de volgende collage zie je hoe het in ontvangst werd genomen:



Al met al hebben we een bijzonder gezellige en mooie ochtend met elkaar gehad die zeker wordt herhaald maar dan bij hen thuis. Dat huis van hen is ons zeer bekend want we hebben er ooit een week in mogen logeren toen zij op vakantie waren en wij een grote renovatie in ons eigen huis hadden. We zien er nu al naar uit lieve Chris en Chago, dankjewel voor jullie supergezellige bezoek!

24 opmerkingen:

  1. Ja, wat was het gezellig Corrie en Jan!! Zo goed om weer eens heerlijk bij te praten en te lachen. En natuurlijk om nog eens al het moois in je kast te bewonderen. En wat is het een rijkdom dat onze vriendschap en ons héle leven een basis vindt in de liefde van God, zoals jij het zo mooi omschrijft. Dank jullie wel voor de heerlijke ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een warm bezoek was dat! en wat een lieve en mooie cadeaus hebben jullie uitgewisseld. mijn vader maakte lang geleden zo'n kantkloskussen voor mij. ik heb al een tijdje zin er weer mee aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal gezellig uit enh wat een lieve cadeautjes hebben jullie elkaar gegeven.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn dat het zo fijn was en die baboesjka's...mooi mooi mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi en lief allemaal geniet er van.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve cadeautjes,en ja je kantklos kussen super als hij er wat mee gaat doen. Ik ben nieuwsgierig naar zij vorderingen, Chris laat je het op je log zien over CHAGO zijn mooie kantklos werkjes
    in de toekomst. Enig dat een man dit gaat doen !!

    Corrie het is weer gezellig hier. Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk bezoek en wat een leuke baboesjka's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een rijkdom zulke vrienden !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu die vriendschap heb ik dus ik ook inmiddels uit mogen proberen, en dat allemaal door jou Corrie, als jij mij niet op Chris haar web.-site attent had gemaakt had ik haar nooit ontmoet! Zo zie je maar weer, hoe belangrijk deze sites zijn.
    Leuk je baboesjka's
    en wat lief van je dat je de spulletjes aan Chago hebt gegeven, ben benieuwd wat voor moois hij er mee gaat maken!
    Ja ik kon het brood hier ruiken, Chris schreef het me, toen Chago het aan het bakken was.
    Het is toch een blessing om zulke vrienden te hebben, en voor mij ook hoor Corrie.
    Groetjes Joke en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een supergezellig ochtendje hebben jullie gehad..mmm,ik ruik je brood...heerlijk ziet het er uit! Ik ben benieuwd naar de kantkloservaringen van Chago,maar dat zullen we wel bij Chris horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kantklossen, dat heb ik in een ver verleden ook nog gedaan, vind het nog altijd prachtig om te zien! En wat kreeg je leuke (en lekkere) cadeaus, moet een heerlijk ochtendje zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een grappig vogeltje, terugfluiten zal niet nodig zijn maar roepen voor het avondeten ?
    Wat bijzonder dat jouw kringloopkoopje nu ineens zo´n bijzondere bestemming heeft. Ik ben benieuwd wat daar straks voor prachtige kantjes uit voort zullen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om zulke fijne vrienden te hebben en wat een leuke cadeaus hebben jullie elkaar gegeven. Zo schattig het vogeltje en het brood..hmm het water loopt me in de mond.
    Een hele fijne woensdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schatten bij elkaar!! en dan heb ik het natuurlijk niet over de spullen!!alhoewel die ook mooi zijn, maar juist het spontane uitwisselen:lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jullie hebben met z'n vieren heerlijk bijgekletst. Dat is altijd zo heerlijk met vrienden. Dat brood ziet er uit om zo in te bijten! e wat een leuk fluitje en popje! en Chago kan er nu tegen! Ik toen zo grinneken toen Chrid het op haar blog schreef! zou hij de uitdagingn aan gaan?? Ik ben beneiuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bijzondere vriendschap! Ik ben heel blij voor jullie en natuurlijk ook voor Chris en Chago. Heerlijk dat jullie zo'n stevige basis hebben.

    'k Hoop dat ik tijdens mijn studie Theologie ook vrienden voor het leven zal mogen maken, want heb nu al gemerkt dat mijn nieuwe klasgenoten heel anders in het leven staan - veel bewuster. En dat praat zoveel fijner, vind ik. :) Dat zij ook goed willen doen en dat zij mijn verlangen om bijvoorbeeld Bachs passionen aan anderen te laten horen helemaal begrijpen vanuit hun achtergrond. Heel fijn, net of ik thuis kwam :)

    Bovenstaand gevoel had ik trouwens ook in Rusland, waar veel mensen sowieso anders in het leven staan dan de meeste Nederlanders. Vriendschap staat daar ver boven mode en andere zaken - wat een opluchting! ;) En de Russische meisjes die ik heb leren kennen houden ook van handwerken, vooral van borduren. Ik denk, dat jij je ook thuis zou voelen in Rusland, Corrie!

    Je Russische geschenkjes zien er prachtig uit! Weet je dat ik ook zelf zulke Matroisjka's* en vogelfluitjes gemaakt heb? Was heel leuk. Als je wilt, dan stuur ik je het adres van een Russische kunstenares die daar hier in Nederland lessen in geeft. Ze woont in Amsterdam en meestal zijn de workshops buiten in Ilpendam.

    Kantklossen lijkt me geweldig, maar heel erg moeilijk! Een vriendin van me is het nu aan het leren, voor allerlei markten en historische festivals. Zodra zij het goed onder de knie heeft wil ze het ook mij leren, daar kijk ik nu al naar uit! Ze heeft me ook leren spinnen, trouwens, dat is ook leuk.

    Wist je dat... ik ook altijd zelf mijn brood bak? Het is gemakkelijk, prettig - lekker bezig met je handen en nadenken over je dag - en het brood smaakt zoveel beter dan dat uit de supermarkt. Als jij het ook wilt gaan doen kan ik een paar van mijn favoriete recepten voor je uittypen. Laat maar weten! :)

    Ik wens je een heel mooie week, geniet van het begin van de herfst!

    Lieve groeten van Martine

    *P.S.
    Baboesjka betekent eigenlijk Oma, ik weet niet waarom Nederlanders de Matroisjka's zo noemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk dat jullie zo van elkaar genoten hebben.
    Als ik Chago zo achter het kussen zie zitten weet ik zeker dat het wat gaat worden met zijn kantklossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gezellig, kantklossen, wel moeilijk lijkt me. En lieve Corrie en ook Jan nog bedankt voor de heel gezellige dag. dikke knuffel, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bezoek van 2 lieve mensen bij 2 lieve mensen.

    Wat grappig dat vogeltje.
    Zag juist op een BB link deze te koop om zelf te bescilderen.

    Je hebt al een gezellig rijtje dametjes.
    En mooi dat Chago dit goed kan gebruiken.

    Las pas bij iemand die het had weggegooid !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh zeg wat een leuke visite hadden jullie.
    Mooie (en lekkere) kadootjes en een leuke gift terug.
    Dus hij gaat het echt doen? Wat een uitdaging!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi lieve Corrie,
    Ja daar ben ik eindelijk weer!Sorry voor het onregelmatige bloggen:)en natuurlijk ontzettend bedankt voor je lieve berichtje!Ik ga nu even lekker bijlezen op je blog!Het begint al goed met roze baboeska's!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai Corrie,

    Wat heerlijk om zulke vrienden op bezoek te hebben en wat heerlijk om zo iets moois te kunnen weggeven.

    Je weet vast al van de Rusland tentoonstelling in de Grote kerk in Alkmaar en dat daar dit weekend een russische markt is? Vast wel.
    Hartelijke groetjes, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha, die Corrie. Je hebt dus niet alleen een schatkamer met prachtige handwerken in huis, maar ook nog eens een schatkamer op zolder! Heel bijzonder overigens, een man met interesse in kantklossen.
    Wat geestig dat hij jullie bij zijn bezoek een zelf gebakken witbrood aanbood! Zelf gemaakte cadeautjes zijn altijd hartverwarmend vind ik, maar naar ik begrijp was dit cadeautje ook nog eens tongstrelend.
    Bedankt voor je mooie foto's en het verhaal (ik heb overigens ook zitten hinniken bij het lezen van je link naar "de nieuwe cursus die Chago gaat volgen").

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat leuk, zo'n ontmoeting tussen verwante zielen. jullie genieten duidelijk van dezelfde spullen.

    een kantkloscursus heb ik ook ooit eens gedaan, k heb zelfs 3 kantkloskussens in huis... ik bedenk ineens dat daar misschien een probleem zit ;-)

    veel plezier met je nieuwe spulletjes, want dat brood is natuurlijk allang op!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...