donderdag 16 juli 2009

"HART"elijkheden



Regelmatig schrijf ik een logje over de hartelijke attenties waarmee ik verwend wordt en zo kom ik er dan wel toe om iets hartelijks terug te doen. Dus toen er een tijdje geleden weer eens een heel lief cadeau in de bus viel van Willy die mij altijd bijzonder verwend, besloot ik deze keer een hart voor haar te maken.



Het is een "Primitive Heart" waarvan het patroon voorheen gratis te downloaden was op de weblog van Danybrod maar nu kon ik op haar weblog het patroontje niet meer vinden. Ik heb zoveel mogelijk ook de kleuren aangehouden die Dany zelf had gebruikt. Op de foto hangt het hart nog aan mijn eigen kastje maar daar is het natuurlijk allang niet meer te vinden.




Dit mooie boekje was het cadeau dat ik van Willy kreeg en alleen al om de foto voorop was ik er meteen heel blij mee, maar het is ook heel erg mooi om te lezen. Willy en ik delen met nog meer bloggers een liefde voor het werk van de familie Carl en Karin Larsson en in dit boekje wordt door de ogen van een ander hun tijdelijke verblijf in Frankrijk beschreven, erg boeiend. Het houten hart kennen sommigen van jullie wel, dat kreeg ik ooit van Dijn. Soms krijg je een cadeautje dat je niet op de foto kunt zetten en toch wil ik jullie dat graag laten zien. Het is een gedichtje dat ik vanmorgen bij de reacties vond en ik vond het zo ontzettend lief dat GERRIE me dit schonk n.a.v. dit "bloemenmandje" dat ik maakte, je kunt het vinden onder de foto


 "Een mandje vol met de schoonste bloemen .
Al je werkjes wil ik roemen .
Alweer iets moois is er geboren .
Geen draadje gaat er zo maar verloren .
Wil wel de speldjes behoedzaam prikken en laat je blommetjes zo niet schrikken .
't Is net iets uit een plaatjesboek zo raken je speldjes nimmer zoek .
Borduur zo voort m,n beste kind zolang als je nog mooie patroontjes vind .
Je naaldje elke dag laten gaan , dan zal er weer gauw hier een plaatje staan .
Dat maakt ons allen zo blij verheugd . We zingen dan samen een borduurlied vol vreugd !"

Wat voel ik me toch bevoorrecht door deze blijken van vriendschap! Héél hartelijk dank voor al dat moois en liefs!

31 opmerkingen:

  1. leuk dat je al dit liefs met ons deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi hart.
    En het gedicht,prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je elkaar zo blij kunt maken !
    Je hart is ook erg leuk geworden , heeft vast een leuk plekje gekregen.
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooi dat hart, jammer dat hij niet meer aan je kast hangt. Ik ben weer verrast door het zoveelste mooie gedicht, werkelijk prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ligt mijn internet er 1 week uit, zie ik een heleboel leuke berichtjes op je blog. De dodo map is helemaal leuk en het hart een plaatje. Volgende week ben ik weg, maar ik kom fietsen hoor.
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het internet toch een mooi medium!!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, je mooie hart hangt nu bij mij aan de muur. Ik zal je een foto sturen. Aan de grenen kast in de slaapkamer zou ook een mooie plek zijn.
    Wat een lief gedicht van Gerrie. Die had ik nog niet gelezen.
    Fijne borduurdag!
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie dankjewel , de dichtregeltjes uitvergroot . Ze zijn zomaar geschreven , onverwachts komen die regels en het is speciaal voor jou .
    Je web-log is zo,n heerlijk openhuis , je kunt er altijd terecht .
    De harten die je laat zien tonen aan hoe blij we met elkaar zijn .
    Zovelen begrijpen niet dat ik tijd tekort kom en mij nooit verveel of ook maar eenzaam voel .
    Nu ik zo in het internet handwerk-wereldje verkeer zijn er zoveel
    ontmoetingen op het scherm er is een vriendschap ontstaan die ik niet meer kan missen .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eindelijk weer eens even tijd genomen om bij jou te kijken. Maar "even" is er niet bij als je eenmaal bij jou bent belandt. Wat schrijf je toch altijd leuk en wat lief dat je ons altijd mee laat genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is 't fijne van internet! Je kent elkaar en toch ook weer niet. Maar desondanks groeien er fijne vriendschappen uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wakker worden met zo'n gedicht en je dag kan toch niet meer stuk!!Lief hartje en zo eenvoudig. De vriendschappen via internet zijn niet meer weg te denken. Ook al zie je elkaar misschien nooit, maar de waarde is groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lief Corrie staat mooi, Willy bij jou zal hij ook mooi aan de muur hangen. Genieten van al dit moois bij elkaar.

    Fijn Weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi gedichtje van Gerrie! prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi corrie, wat een mooi hart heb je gemaakt, die kleuren zijn erg mooi.Dat gedicht is lief van gerrie.Zo zie je wat een weblog al niet kan doen voor je.Zelf heb ik besloten om ermee te stoppen. Op de koffie bij iedereen gaan is makkelijker momenteel. Tot gauw.Liefs lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je bent een bif bips, maar zelf ook een lieverd

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi hart !!

    Ja, Gerrie is onze eigese 'huisdichter' !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat je ook van het werk van Carl Larsson houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk om te lezen over die vriendschappen en leuke dingen waar mee verwend wordt. Wat kom ik toch veel mooi talent tegen. Zoals dat gedicht van Gerrie, zo helemaal raak en zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Al die mooie soms zelfgemaakte presentjes maken een leven wel heel erg de moeite waard om te leven. Geniet maar dubble fijn Corrie,'van het maken en van het geven!
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een verwennerij Corrie! Prachtige verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat kunnen sommige mooi dichten en wat zal Willy blij zijn met zo`n mooi hart,ben benieuwd wat je nog meer moois je hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi speldenkussentje , en van het gedicht , krijg ik kippenvel , prachtig , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig hart heb je voor Willy gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie, lieve gebaren die bij een lieve persoon terecht komen! Geniet ervan, Corrie.

    Het hart voor Willy is erg mooi, het gedicht van Gerrie is o zo lief, het hart van Dijn is prachtig van vorm en het boek lijkt me zeer de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Corrie ,

    Zit ik mij toch te goochelen om onder je dozen project even te laten weten , hoe prachtig ik je dozen vind . Heel feestelijk in deze sprankelende kleuren .
    Ik zie al zoveel blijde gezichtjes van kindertjes die hier heel gelukkig mee zullen zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
  26. kan geen reactie plaatsen bij je dozenlog ,dan maar hier:
    Corrie wat een lief warm groot hart heb je toch!!!!Geweldig hoe jij bezig blijft met je idealen!!!!!Dit is naastenliefde ten top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik kan ook geen reactie plaatsen, maar ik wens je heel veel sterkte en succes!! Wat jij met veel liefde, voor deze mensen dit inpakt. Geweldig Corrie je bent een grote schat. Dikke knuffel van mij liefs José

    De Dozen zien er top uit, wat zullen ze deze koesteren en bewaren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Wat een hartverwarmende reacties van jullie allemaal, zelfs met een omweg weten jullie me toch nog te bereiken. Ik geniet van alles wat ik maak en zeker ook van jullie reacties, die maken het altijd zoveel extra de moeite waard. Het is en blijft een plezier om de handwerkhobby met geestverwanten te kunnen delen en door elkaar geïnspireerd te worden. Dankjewel allemaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...