zaterdag 11 juli 2009

Garden Gem Pin Box


Uit het mooie boekje "My heart is True" van Blackbird Designs maakte ik dit speldenkussen.
In een eerder logje schreef ik dat ik in de val getrapt was, de val om met meerdere handwerken tegelijk bezig te zijn en ik vind dat nu heerlijk. Dit was er één van.


 In het patroon stond dat het speldenkussen met gemalen walnootdoppen gevuld dient te worden, maar ik maakte een binnenzakje van een lapje katoen en vulde dat met schelpenzand dat ik nog had staan en dat ik voorheen gebruikte om windlichten mee te vullen. Voor de "verpakking" gebruikte ik een spanen doosje en beplakte dat met de versleten kaft van een oud boekje, ik vond de kleur er erg mooi bij passen. Voor het geweven band kon ik putten uit deze voorraad band die ik vorig jaar van Winette kreeg.


 Voor degenen die hun oog op de boeken op de achtergrond hebben laten vallen nog een plaatje van de oude boekjes die we ooit van onze vriendinnen Ank en
Wieta kregen. Vooral de prachtige Encyclopedie van
Pierre Larousse is een dierbaar bezit, 1464 pagina's informatie met prachtige illustraties zoals bijvoorbeeld deze voertuigen:


  en wat te denken van de pagina waarop een piepkleine molen van slechts anderhalve centimeter staat afgebeeld


 met toch nog bijzonder veel details, een boek waarin altijd iets te ontdekken valt. Ik wens jullie alleen een bijzonder fijn weekend met mooi weer en tijd om te handwerken of ook een mooi boek ter hand te nemen. (Alle foto's kun je vergroten door erop te klikken)

36 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend gaaf speldenkussentje !!! het idee van de oude kaft vind ik geweldig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een juweeltje dat speldenkussentje! en oude encyclopedieën - ik ben er dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige speldenkussen!! Ja wat maken ze mooie ontwerpen...
    Ik zit helemaal in de patchwork boeken van blackbird design. Zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi geworden zeg !
    Fijn weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi speldenkussentje , wat kan je toch mooie dingen maken , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is maar goed dat je in de val bent getrapt deze keer! Hij is prachtig geworden je speldenkussentje. En wat een goed idee om een spanendoosje te beplakken! Mooie boeken!! En die tekeningen...prachtig!Jij ook een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PRACHTIG !!!

    En wat een leuk idee om een oud kaft te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihi bij Dijn en jou zie ik zoveel creativiteit en denk meteen aan tante Til : "een kloddertje roze hier een kloddertje roze daar....!"jullie zijn creatief scheppend bezig ,geweldig genieten voor jullie zelf en voor ons als "kijker"!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. psst en zo lief dat je voor de nieuwsgierige kijker ,meteen de boeken nog even toelicht ;))))scheelt weer een hoop gemail

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje is het geworden!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje van een speldenkussen.
    Mooi afgewerkt op dat doosje.
    En ook mooie boekjes.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig speldenkussen!
    Fijne zondag, Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie Wat een prachtig speldenkussen om blij van te worden. Zo mooi gemaakt!
    Eerst dacht ik dat je een naaisteen had gemaakt maar die heb je vast nog niet gezien bij Marcella. Ik moest gisteren wat garen bijkopen voor mijn Abecedaire en kwam nog met extra stof en garen thuis. Zo verleidelijk als je in een borduurwinkel bent.
    Borduur maar fijn door aan je werkjes. Fijne week.
    ps In dat boek staan mooie plaatjes voor een stitchery.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig speldenkussen.
    Ziet er zo antiek uit alsof het alsof het al tijden in de familie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. "kunstschatten" staat er op je doosje. Ik kan alleen maar zeggen inderdaad!!
    En wat een leuk idee om een spanen doosje zo te beplakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @DANKJEWEL HILLY en INE en alle anderen.
    Bij de meesten van jullie ben ik alweer terug op bezoek geweest, maar Hilly en Ine kan ik helaas niet op hun blog bezoeken en jullie bedank ik graag even voor jullie o zo leuke en mooie reacties!
    WILLY, wat een idee om stitcheries te maken van de plaatjes uit dit boek, da's nog eens creatief denken.
    MARTINE, je hebt precies begrepen wat ik er ook in zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach, wat heb je dat weer mooi gemaakt, met zo'n heerlijke antieke uitstraling. Een plezier om mee bezig te zijn hè, Corrie, en al doende te bedenken hoe je het verder wilt maken. En wat schitterend, die Larousse! Een verschil met die van ons van zo'n metertje of 1,5 lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig speldenkussen heb je gemaakt, Corrie!

    Veel liefs en je hoort nog van me na onze vakantie ...

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dit er weer schitterend uit Corrie!! Schattig!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schattig, je hebt jezelf weer overtroffen. Ga zo door Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie een heerlijk log weer. Wat een prachtig speldenkussen, en het doosje weer mooi in kleur bekleed. Ja dit ben jij zo mooi in detail,met lintje een schatje. Om verliefd op te worden super .
    En je foto's met mooie plaatjes en boeken zo gezellig, hier kan ik nog een hoop leren.

    Een druk weekend gehad met van alles. niks borduren.

    Maar van de week kan ik dit inhalen, Tammy komt voor les bij mij thuis te geven. Een aantal dames komen voor verschillende borduur technieken te leren van haar. Dus dit word weer een gezellige dag.Ik verheug mij hier op..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. schitterend Corrie, goed dat je me eventjes terugriep ;) Staan er nog meer van deze super werkjes in dat boekje? Wat een beeldje! om hebberig en sprakeloos van te worden. Zo jammer dat ik even geen "tijd" heb om speldenkussentjes te maken, na volgend voorjaar ga ik de schade in halen, maar of ik zulke fijne dingetjes kan maken weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goede morgen ,even een uurtje voor mij zelf voor Isa wakker word,met ontbijtje en jou blogje lezen wat heb je weer mooie dingen gemaakt.ik kom aan mijn werk niet echt toe want Isa leert ook borduren wel leuk om haar zo bezig te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 't Is bijna zonde om er spelden in te steken, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een bijzonder mooi speldenkussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk speldenkussen Corrie enig.
    Leuk ook die boeken.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb je dat weer mooi gemaakt en het idee om voor het spanen doosje een stukje versleten kaft te gebruiken ..... ik ben sprakeloos.
    Oude boeken, wat zijn ze mooi hè en heerlijk om in te bladeren, vooral al ze gevuld zijn met mooie platen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Corrie, dank voor het toevoegen van je snuitje. Nu is alles weer okay met de snuitjes volgens mij...je staat er gewoon tussen!
    grinnekende groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig, fijn borduurtje. Mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. k zou niet zo snel op het idee komen om een speldenkussen met (schelpen)zand te vullen. blijven de spelden daardoor scherp genoeg?

    wel heb ik eens gehoord dat mensenhaar dat effect heeft, maar ja, je hoort zo veel. geen idee of het waar is; anders moet ik maar eens langs de kapper ;-)

    maar wat een mooi resultaat! heel erg leuk door je eigen inbreng erbij.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een schattig speldenkussentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Dankjewel voor alle reacties, er waren een paar vragen bij die ik hier wil beantwoorden.
    MARCELLA, er staan in de BBD-boekjes altijd meedere dingen die ik mooi vind om te maken en wat fijnheid betreft span je in overtreffende trap de kroon, dus vanzelfsprekend kun jij dit ook (^_^)
    ANNEKE, mijn moeder gebruikte vroeger een speldenkussen met zand en het werd vaker gedaan om de spelden scherp te houden, of schelpenzand dat effect ook heeft durf ik niet te zeggen, maar ik had dat nu net in huis ;- ))
    Wat mensenhaar betreft weet ik nog heel goed hoe mij door de verpleegkundige bij het consultatiebureau werd aangeraden om de veiligheidsspelden, die ik voor de katoenen luiers gebruikte, eerst even door mijn haar te halen zodat ze makkelijker door de dikke lagen katoen konden glijden en warempel, dat werkte perfect en dat komt door het natuurlijke haarvet. Denk nu niet dat ik altijd met een vettig kopje haar rondliep ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een superschattig spelden kussen , waar je met liefde je spelden behoedzaam mag in prikken . Wat een prachtige kleuren heb je gebruikt en de afwerking , het is weer helemaal des CORRIES !
    Het patroontje is ook echt zo lief , net een poesieplaatje .

    Een mandje vol met de schoonste bloemen .
    Al je werkjes wil ik roemen .
    Alweer iets moois is er geboren .
    Geen draadje gaat er zo maar verloren .
    Wil wel de speldjes behoedzaam prikken en laat je blommetjes zo niet schrikken .
    t, Is net iets uit een plaatjes boek zo raken je speldjes nimmer zoek .
    Borduur zo voort m,n beste kind zolang als je nog mooie patroontjes vind .
    Je naaldje elke dag laten gaan , dan zal er weer gauw hier een plaatje staan .
    Dat maakt ons allen zo blij verheugd . We zingen dan samen een borduurlied vol vreugd !

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...